2001
|
|
Orain arte esandakoarekin, aurrerago argiago ikusiko bada ere, argi ikusten daezen, aholkulariak
|
egin
beharreko lanerako, ohiko irakasle batek ez bezalakobeharrak izango dituela, eta prestakuntza ezberdina duela. Hizkuntzanaditua izan du, baina ez derrigorrez ikasleak ikasi nahi duen hizkuntzan; hizkuntza bat zer den, nola aztertzen den, zein unitate dituen, kulturarekin zeinerlazio duen, eta erlazio hori nola gauzatzen den jakin du.
|
2002
|
|
|
Egin
beharreko lana handia da, ez bakarrik irakaskuntzari dagokionez, baiziketa, horrez gain, baita argitalpenetan, ikerkuntzan eta gizarteko beste eragilebatzuekin mantendu behar diren harremanetan ere. Unibertsitateen egokitze prozesu horrek ahalegin ekonomiko eta pertsonal handia eskatuko du, baina, zorionez, urtez urte gure ikasleak euskaraz ikas ditzaketen irakasgaiak gora doaz, eta azken hamarkadako joerak bere horretan segitzen badugu, urte gutxi barruemaitza onak ikusiko ditugu.
|
|
Balorazio orokorraKontuz
|
egin
beharreko lana. Kontrako jarrerak suspertzea ez da komeni.Sailburua ezin da gehiegi estutu.
|
|
egiteko erabiltzen dira: aurretik egindakoa esan, bidalitako zuzenketa ulertu duen,
|
egin
beharreko lana argi duen, aste bukaera edo azkeneko gertakizunak komentatu, eta abar.
|
|
Aukerakez ziren ugariak. Alde batetik, ahal zen neurrian,
|
egin
beharreko lana aurreztenzen, hilobia inguruko erliebeak eskaintzen zituen tontor itxurako tokietan ezarriz; eta, bestetik, kareharri horiek eskainitako material apurra erabiltzen zen, edoinguruko hareharri geruzetatik harlauzak erauzten ziren.
|
2003
|
|
Baina, azken hori nekez izan zitekeen Euskal Unibertsitatea, zenbait osagarrik huts egiten baitzuten. Unibertsitate ofizialean
|
egin
beharreko lana bazter tu gabe, UEUk funtzio garrantzitsu bat jarraituko zuen betetzen, Uztaritzeko agirian finkatutako puntuak lortu arte (distritua, hizkuntza, herriarekiko lotura, herritartasuna eta abar).
|
2005
|
|
Gurasoekin
|
egin
beharreko lana. Lan hau, haurren gurasoek tutorearekinharreman zuzena izatea ikasgelako bileretan eta banakako bileretan, osobeharrezkoa da, elkarren berri izateaz gain, familiaren eta eskolaren artekoelkarlanerako bidea irekitzen duelako.
|
|
Zuzendaritza Proiektua ikastetxean
|
egin
beharreko lanei koherentzia etasistematizazioa emateko ere erabiltzen da. Epe mugatu batean egingo denlan multzoari lotura emateko gauzatzen da proiektu hau.
|
|
Hori lortzeko, ikastekoahalegina eta lan kognitiboa beharrezkoak dira. Lan hau, batez ere, berreraikitzekognitibo bat da, ikasleak
|
egin
beharreko lana, noski.
|
|
Elementu nagusi hauek plangintza garatzeko oinarriak dira, ikastetxearenjarduera nagusiak definitzen baitituzte. Ikastetxeko lan-taldeek, zikloek, Klaustroak, komisioek, Eskola Kontseiluak eta bakar organoek, irakasleek, ikasleek, langile ezdozenteek, gurasoek, e.a. ikasturtean zehar
|
egin
beharreko lanaren proposamenak, planifikazioa eta onespena egingo dituzte. Prozesu hau, batik bat, lau fase nagusitan gauzatuko da:
|
|
ikastetxearen proiektuaren helburuak, taldeen zereginenzehaztapena, erakundearen baliabideen banaketa eta lan prozesuen planifikazioa, exekuzioa, kontrola eta ebaluazioa.
|
Egin
beharreko lana planifikatu behar da, hauda, lan prozesuak zehaztuko dira, eta horren aplikazioa kontrolatu eta ebaluatukoda. Balorazio horren ondorioak aztertu ostean, koordinazioaren hobekuntza planteatuko da.
|
|
Burokratikoa: harreman eskasak daude, eta
|
egin
beharreko lana ikastetxeakedo administrazioak ezarritako araudietan oinarritzen da.
|
2007
|
|
Bestela ez, seguruenik. Edozein modutan ere, diskurtsoaren aurretik
|
egin
beharreko lana da. Onena bateraezintasuna saihestea da, edo, bestela, aterabideak aldez aurretik ikusten saiatzea.
|
2010
|
|
sektore kapitalista, alde batetik, eta sektore tradizionala, bestetik.Sektore kapitalistan soldatapeko langileak aritzen dira eta, produktuen salmentarekin etekinak lortzen dituzte. Sektore tradizionalean, berriz, banakako enpresakdaude,
|
egin
beharreko lana familia barruan banatzen da, eta lanaren produktibitatemarjinala ia hutsa da. Sektore horretan sortzen diren harremanak ez dira kapitalistak, beraz, langileek ekoizten duten produkzio guztia kontsumitzen dute.
|
2011
|
|
Gurasoen axolagabetasunaren aurrean beren buruak autonomoki babesten ikasi dute. Horregatik, familia desegituratuekin terapian
|
egin
beharreko lana garrantzitsua da. Gurasoekiko lotura ziurra eta sendoa eraiki behar da.
|
|
Hutsegiteak ez dizkio barkatzen bere buruari, ez lanbide mailan, ez maila moralean. Perfekzionistak perfekzionista ez denak baino garrantzi gehiago ematen die
|
egin
beharreko lanei eta burutu dituzten lanei buruzko afektu negatibo gehiago agertzen du. Gainera, gehiagotan esaten du lana hobeto egin behar zuela, eta bere lana gehiagotan epaitzen du negatiboki perfekzionista ez denak baino (Frost, Marten, Lahart eta Rosenblate, 1990).
|
2012
|
|
Izan ere, egunero gai interesgarriak lantzeko eta adituak gertutik ezagutzeko aukera ematen duen lanbidea da. Hala ere, erlojupean
|
egin
beharreko lana izaten da. Hortaz, oso lanbide estresagarria ere bada.
|
|
Lehenengo eta behin, albistegintzaren egitekoak banatzen dituen erredakzioak eginkizunen araberako espezializazioa bultzatzen du, hedabideetako euskarrien mugak gainditzeko asmo barik. Horrela, erredakzioaren atalak
|
egin
beharreko lanen arabera egituratzen dira: idazketa, irudiak, artxiboa, diseinua?
|
2013
|
|
Materialen gabeziak behartu zuen ere, 1940tik aurrera, DGAk
|
egin
beharreko lanaren garrantziaren arabera haiek mugatu eta onartzea. Burdina eta zementua izan ziren aurrenak.
|
2014
|
|
Hala ere, mugimendu traketsak ez dira iraunkorki agertzen.
|
Egin
beharreko lana luzatzen denean, tentsioa, urduritasuna eta lana edozein modutan bukatzeko desira agertzen dira. Mugimendu traketsak egiten baditu, ez da garunean edo zerebeloan gabeziaren bat duelako, bere mugimenduak arautzeko behar beste arreta jartzen ez duelako baizik.
|
2015
|
|
Poesia sorkuntzan, etorkizun hurbilean
|
egin
beharreko lana sistemaren inplementazioa bukatzea da.Oraingoz, gai bat emanda puntuetarako informazio minimoa sortzeko gai gara. Informazio horretatikabiatuta esaldi sintaktikoki eta metrikoki zuzenak sortzea da helburua.
|
2017
|
|
Kontuan hartu behar da, dena den, argitalpen honetan aurkezten dugunbEVENT tresna gertaerak eta hauek jasotzen dituzten atributuak etiketatzeaz (< EVENT>) baizik ez dela arduratzen. Etorkizunean
|
egin
beharreko lanen artean dago denbora adierazpenak eta seinaleak ereautomatikoki etiketatu ahal izatea. Gertaeren aipatutako atributuak dira hauen propietateak adieraztendituztenak.
|