Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2007
‎Hizkuntzaren erabiltzaileak, gizarte eragilea, gaitasun orokor eta komunikazio gaitasunak biltzen ditu bere baitan. Egin beharreko atazak egiteko bere hizkuntz jarduerak testuinguru batean gertatzen dira gai edo arlo batzuen inguruko testuak (ahozkoak zein idatzizkoak) ekoiztuz. Horretarako estrategia batzuk erabili behar dira.
2013
‎Erreferentziazko marko berariazkoa ere aintzat hartzen da (1). Ikasleek landuko duten sekuentziaren berri dutelako hasieratik 1.6 module booklet aren (liburuxkaren) bidez. Erreferentziazko marko berariazkoaren ebidentzia, egin beharreko ataza aipatzean egiten da, (5) helburu bera duen ataza mota modulu bakoitza lantzean aurrera eramaten dutelako summarize and synthesize, horrek esan nahi du bereganatuta dutela egin beharrekoa.
‎Irakasleak laburpenaren estrategia birformulazioarekin batera erabiltzen du aurretiaz ikasleei emandako informazioa sintetizatzeko, ikasle batzuei ez baitzaie argi geratu egin beharreko atazaren nondik norakoa, beraz, berriz formulatzen du egitekoa beste hitz batzuk erabiliz (39) (T: the information required in the chart is repeated into two sections and you have to look?..). Ikasleen zalantzen aurrean irakasleak zeharkako adierazpenak formulatzen ditu, ikasleen aurrezagutzak aktibatzeko asmoz (39) (T:?
‎Erreferentziazko marko berariazkoa, aztertutako interakzioetan, ez da irakasleak gehien erabili izan duen estrategia, baina ikasleek ariketa burutzean beren aurrezagutzak erabiltzeko unean eta landuko denak curriculum arekin lotura zuzena izan duenean erabili izan da. Egin beharreko ataza ezaguna denean aplikatzen da, edota, aurretiaz landutako edukiei erreferentzia egitean, estrategia honen helburua ikasleek landutakoa gogoraraztea izango litzateke. Erreferen tziazko marko sozialean eta testuinguruan oinarritzen diren estrategiei nolabaiteko lotura aurkitu zaie erreferentziazko marko berariazkoarekin.
‎Erreferen tziazko marko sozialean eta testuinguruan oinarritzen diren estrategiei nolabaiteko lotura aurkitu zaie erreferentziazko marko berariazkoarekin. Irakasleak aurretiaz landutako edukiei une oro erreferentzia egiten baitie, modu zuzenean formulatutako esapideez baliatuz edota zeharkako ekarpenen bidez. Horren ebidentzia, esaterako, galderak formulatzerako unean nahiz ikasleei egin beharreko ataza zein den adieraztean ikusten da.
2017
‎Buztinezko pipa zikina ere maileguan hartu nion. Egin beharreko ataza sinpleak azaldu zizkidan eta, besterik gabe, lasai abiatu zen oherantz. Oheratzea zuen helburu nagusitzat, baina nik uste botilan ere pixka bat geratzen zitzaiola.
2023
‎Aitzitik, populu frantsesa osatzen duten gizakien segeretuzko gogoeta pizuei eta behar pizuei erantzuten dieten hitzen erabilpena da egin molde miresgarria eta egokia egin beharreko atazarako; baldin eta behar den bezala erabilia bada.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia