Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2001
‎Zuzenketari dagokionez, irakaslearen jarrera eskuzabala izango da. Honek ezdu esan nahi zuzenketarik egin behar ez denik, zuzenketa arina izango dela baizik, ikasleak estutu gabe.
‎exentzioa instituzio bati edo norbaiti botereak ematen zion abantaila batzen, zerga bat ez ordaintzeko. Inmunea, zerga baten ordainketak egin behar ez zituena zen.
2002
‎eta bere arnasaz kutsatuta geratzen dira kalterik egin behar ez zuten haize bareak.
‎Erregelen hasierako sintaxiak aldaketa batzuk izan ditu (Koskenniemi, 1985; Ritchie eta beste, 1992, Karttunen, 1993) deskribapen ahalmena irabazi eta konpiladoreak inplementatu ahal izateko, eta automatetarako itzulpena eskuz egin behar ez izatea ahalbideratzen duena gainera. Aipatutako azkena erabiliko da hemen, konpiladore hori balia dezakegu-eta.
2005
‎Puntu eta koma esaterako, esaldi luzeak saihesteko erabiltzen da gramatikan, baina kontuan izan horixe dela irratirako testuetan egin behar ez duguna, esaldi luzeak irakurri.
2006
‎Kasu honetan ere, gurasoek laguntzabeharko dute, ezgaitasuna ezbehartzat ez duen ikuspegia garatzeko. Esaterako, haur ezgaitu batek, nahiko arazo dituela eta, sekula negar egin behar ez duelakoustearen ordez egoera zorigaiztokoa dela nabarmentzen ez duen uste errealistagobat hartu litzateke, honako hau, esaterako: –nahiago nuke nire haurraknegarrik ez egitea, baina haur guztiek egiten dute negar noizbait?.
‎Habermas en iritzian estatuaren administrazioak ez du erabaki behar bizikidetza eredua. Botere administratiboak ez ditu gizartearen azken helburuak finkatu behar, sistema ekonomikoak egin behar ez duen modu berean. Ez botere politiko administratiboak, ez botere ekonomikoak, bietako inork ez luke gizartearen norabidea gidatu behar51.
2007
‎Baina enpresa munduan pitinkagaratuz bazoaz, edota uste baduzu% 3 igoz ongi zoazela, guk kontuz ibiltzekoesaten dugu; izan ere, gehienetan ez baitakizu konpetentzia zer egiten ari den.Konpetentzia urte horretan% 5 igo bada, zure% 3ko igoera ez da batere nahikoa.Aldiz, zure hobekuntza% 15 edota% 20koa baldin bada, oso zaila da konpetentziak hori hobetzea, oraindik enpresek oso egitura bertikalak eta pisutsuak dauzkatelako eta oso zurrunak direlako merkatuari bizkor erantzun ahal izateko.Malgutasuna lortzen badugu, aldiz, hobeto erantzungo dugu. Horrek ez du esannahi etengabeko hobekuntza egin behar ez dugunik; egin behar da, nahitaez, bainabenetan besteen aurretik jarriko gaituena, hobekuntza erradikala da.
‎Horrek japonieraren akats bat eman lezake, alemanetik so eginda; japonieratik so eginda, batere premiarik ez dagoela, esango genuke, izan eta izaki artean bereizkuntza horrela egiteko. Alemanak flexiorik izan ez balu, bereizkuntza horrelaxe egiteko beharrik ez zuten sentituko alemanek. «Halaxe dago herri baten pentsaera bere ama hizkuntzagaz estuki lotua»1265.
2008
‎Egoera hori XIX. mendearen amaiera arte ez zen aldatu. Garai horretan, umezaroa garapen aro berezitzat hartzen duen ikuskera nagusitzen hasi eta umeen lana arautzearen aldeko mugimenduak sortu ziren, eta, geroago, umeek lanik egin behar ez izatea aldarrikatu zuten mugimendu horiek.
‎Esku-lanaren beharra txikiagotu zelako. Horrez gain, umeek lanik egin behar ez izatea aldarrikatzen zelako.
‎– Horrelako organook legez ezarriz gero, ahalbidetu litzateke neurri batean edo oso osorik bazkideak ez diren kideek osatzea (baita kanpoko ikuskari edo aholkulariek ere, batez ere, derrigorrezko ikuskaritzak egin behar ez dituzten kooperatibetan).
2009
‎«Batzuek galdetu zidaten ia zer iritzi nuen zera. kuotei buruz. ze emakume askoeskandalizatu egiten dira kuota dela eta ez dela... ba ni ez... ...ahalbidetuko du. ez izatea bidezkoa kargu batean merezi ez duen emakume bategotea?, eta esan nion, egun horretan berdintasuna lortu dugula esan ahal izangodugu, esan nion. berdintasuna lortu dugu. nik karguetan emakume ez bikainakegotea errebindikatzen dut, horrela. ze karguetan konpetzentzia gutxiagoko gizonakdaude. ba nik konpetentzia gutxiagoko emakumeak egotea ere nahi dut. mastercum laude bat egin behar ez izatea kargu bat eman diezaguten... orduan, norberarenbotu bidez ez diguzuenez ematen, ba legez eman diguzue. Begira, nik horixeerrebindikatzen dut».
‎TCPk kongestioei arreta eskaintzen ez badie, sareartetik lortuko duen zerbitzua okerragoa izango da: kongestioan segmentuak galtzen direnez, TCPk galduen kopiak birtransmitituko ditu, buxadura askatzen laguntzeko egin behar ez dena, hain zuzen ere. Egin behar dena da bidaltzeko erritmoa moteltzea, kongestioa desagertu arte.
2010
‎Gaixoari zer egin behar duen esan behar zaio, zer egin behar ez duen esateasaihestu behar da.
‎38). Komunitate balioak berreskuratzea ahalbidetuko zuten elkarbizitza unitateak sortzea zenhelburua, hiritarren gustuko ziren dimentsioetako unitateak eratzea, non posibleizango zen ekipamenduak, erakundeak (eskolak, adibidez) eta zerbitzuak (dendatxiki bat unitate bakoitzean, bertako populazioaren arabera) modu egokiankokatzea, eta bide sarea ongi antolatzea, bertatik igaro besterik egin behar ez zuentrafikoa kanpotik desbideratzeko eta barruko trafikoa ongi hierarkizatzekomoduan.
‎Gainera, gobernuaren azpian egonik, askoz finantzaketa merkeagoa eskuratzeko aukera dute ere. Baina, horrela, egin behar ez diren inbertsioak egiteko arrisku nabaria dago.
‎Chocrón Giráldez, A. M., Lecciones de Derecho Procesal Laboral, op.cit., 21 or., Martínez Jiménez, J. M., Trujillo Villanueva, F., Vela Torres, F. J., Lecciones de procedimiento laboral, op.cit., 98 or.; Baylos Grau, A., Cruz Villalón, J., Fernández, M. F., Instituciones de Derecho Procesal Laboral, op.cit., 114, 148 eta 176 or.; Gimeno Sendra, V.,. El derecho a un proceso laboral, justo??, Tribuna Social (Revista de Seguridad Social y Laboral), 1997/ 76 zk.; Sanz Tomé, F.,. Notas sobre la prueba en el proceso laboral (1)?, Revista de Política Social, 1979/ 123 zk.; Sánchez de la Parra y Setien, P.F., Las cuestiones prejudiciales en el orden jurisdiccional penal, civil, contencioso y social, op.cit., 114 eta 115 or., eta Valencia Mirón, A. J.,. Algunas notas sobre la admisibilidad del arbitraje en los conflictos individuales de trabajo?, Temas Laborales (Revista Andaluza de Trabajo y Bienestar social), 1986/ 6 zk. Iritzi berezi samarrarekin, Marín Correa, J. M. k,. En torno a la conciliación en el proceso individual de trabajo?, Documentación Laboral, 1983/ 10 zk., lan prozesuak egia materiala egia formalaren aurretik bilatzen duela esaten du. Antzeko terminoetan, Bodas Martín, R.,. La prueba en el proceso laboral?, Aranzadi Social, 1991/ 5 zk. Bere aldetik, Gómez de Liaño, F., Álvarez de Linera, S., Pérez Cruz Martín, A. J., Roca Martínez, J. M., Hernández Galilea, J., Iglesias García, C. k, Derecho procesal laboral, op.cit., 183 or., egia horien artean desberdinketarik egin behar ez dela diote, egia ura bezain argia dela edo bestela ez dela argudiatuz. Oin ohar honetan lan prozesuak bilatzen duen egiaren gainean dagoen iritzi nagusietariko bat argi geratzen da.
2011
‎Gurasoek kualitate mugagabez hornituta ikusten dituzte beren haurrak, eta beren kualitateengatik maite dituztela sinestarazten diete. Haurra izaki perfektutzat hartzen dute eta onartua izateko ezer egin beharrik ez duela pentsatzen dute. Modu horretara ohitutako haurrak, besteak manipulatzen ikast en du, haiengandik behar duen arreta lortzeko.
‎Gurasoek gehiegi baloratu dute eta baldintza gabeko laudorioak eskaini dizkiote. Miretsia izateko den modukoa izatea nahikoa duela eta meritu berezirik egin beharrik ez duela pentsatzen du. Haurrak bere buruaren irudi puztua barneratu du, kanpoko errealitateak ematen duen feedbacka kontuan hartu gabe.
2012
‎Kate horretan, euskarazko publizitateak hiru oztopo aurkitu ditu. Lehenengo eta behin, iragarleek eurek euskaraz ere publizitatea egiteko beharrik ez dute sentitzen. Bigarrenik, publizitate agentziek erdaraz lan egiten dute.
2014
‎Beste gauza bat egin behar ez dena zera da, belarrimotz orojakileei kasu egitea; euskarazko hitzetan edo hitz zatietan Egia bilatzen dutenei, erlijio bat bilatzendutenei, estetika bat bilatzen dutenei. Horiek ezin hartu dute euskara hizkuntza soilmoduan.
‎Egoera hori XIX. mendearen amaiera arte ez zen aldatu. Garai horretan, umezaroa garapen aro berezitzat hartzen duen ikuskera nagusitzen hasi eta umeen lana arautzearen aldeko mugimenduak sortu ziren, eta, geroago, umeek lanik egin behar ez izatea aldarrikatu zuten mugimendu horiek.
2015
‎Telebistako eduki berarekiko oso harremanezberdinak eratu dituzte parte hartzaileek, baita telebista ikustearen ekintzarekiko ere, hau edozer izan baitaiteke: denbora galtzetik asteko unerik onenera, familia osoabatzeko aitzakia zein elkarrekin hitz egin behar ez izatekoa (hipotesia baieztatu da).
2017
‎–Ez dut egin behar ez nukeen ezer egiten. Egungo araudia errespetatu dadin jarduten naiz.?
‎IMS teknika, oso teknika bikaina da ehun biologikoetan dauden molekulendistribuzioa aztertzeko molekula mota ezberdinen identifikazioa eta lokalizazioa ahalbidetzenduelako, konposatuaren edota familia kimikoaren aukera egin aurretik. Analizatu behar direnkonposatuen aukera aldez aurretik egin behar ez denez, aukera dago irudiak sortzeko masaespektrometroan detektatutako ioietatik abiatuta (Caprioli et al., 1997; Rohner et al., 2005; Khatib Shahidi et al., 2006).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia