Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2005
‎Ostiralak liburuko" Estalkia" ipuinean irratian egin behar dioten elkarrizketa dela eta Jon Arretxe bera dugu protagonista. Irratsaioaren fikzioan Ostegunak bere aurreko liburuaren nondik norakoak azaltzen ditu.
‎Arrotzekin mugatua da, gu bezala: Greziar batzuk zerbait erran nahi diotelarik, Feliperi dei egin behar dio itzultzaile lana egin dezan. (Jn 12,20)
2011
‎ordiek. Beharra handia zanean, eta etxe bateko eskuak nahikoa ez ziranean behar horri erantzuteko, auzokoek laguntasunez egindako beharrei esaten jake" ordeak". Behar astunak izaten ziran, eta" ordea" ren bidez arinago amai tzen ziran.
2013
‎Adierazpen horretan, finean, oinazeak ahotsa aurkitu behar du, eta Theodor Adornok zioen bezala, une horietan adierazpiderik hoberena artearen hizkuntza da (Tafalla 2003) 165 Joxek bertsoen hizkuntza aukeratu zuen oinazea eta sufrimendua adierazteko, esperientzia bortitza testigantza bilakatuz. Bertsoek errealitate berria sortu zuten, horrelakoetan, filosofoak, hitz egin ezin duenean, poetari egin behar dio lekua, hari utzi behar dio mintzatzen (Azurmendi 2011) 166 Beraz, seme fusilatuen arrastoa bertsoari atxikita dago, eltzegilearen arrastoa lurrontzietan geratzen den bezala (Melich 2001) 167.
‎Era berean, ariketa horrek justizia helburua du; beraz, zuzentasunaren bideetatik korritu nahi izan du ikerketa honek. Munduko beste edozein lurretan gertatzen den legez, euskal gizarteak aurre egin behar dio iraganarekin daukan zorrari. Alabaina, saiak hegan ibiltzen diren bezala, euskaldunok aurre egin behar diogu geure buruaren gainean jiraka dabilen iraganeko mamuari.
‎Munduko beste edozein lurretan gertatzen den legez, euskal gizarteak aurre egin behar dio iraganarekin daukan zorrari. Alabaina, saiak hegan ibiltzen diren bezala, euskaldunok aurre egin behar diogu geure buruaren gainean jiraka dabilen iraganeko mamuari. Bat nator Lertxundiren oharrarekin, zeren urteak aurrera joan eta Espainiako Gerra Zibilaren oihartzunak isiltzen joan baitira, tragedia hartaz zer kontaturik, zer hausnarturik ez bagenu bezala (Lertxundi 1997) 7 Halaber, Tzvetan Todorov pentsalariak asmatu egin zuelakoan nago:
‎Antzar jokoa kalean egiten da, lehenago Guenkalean, estua berau, eta gaur egun parkean. Antzarak eskegita jartzen dira, lehenago bizirik, gaur egun hilda; zaldi gainean doan zaldunak lepotik oratu eta tiraka tiraka apurtu egin behar dio. Entzute handia hartzen zuten aldi batean jokoan onenak zirenek.
2017
‎[...] ironia disjuntiboa (modernismoaren modu bereizgarria) paradoxaegoera baterantz lerratzen da, uzkurki bada ere. Ironiagile modernistak, askozaz alderraiago dabilenak, berez zatikatua eta barne loturarik gabekoa dirudien mundu bati aurre egin behar dio. Bere puntu muturreko edo" absolutuan",[...] ironia disjuntiboa desloturak aldi berean atzematen eta menpean hartzen saiatzen da (menperatze nahia izanik ez Sukenick ek definitu modura, ordea irudimen modernistaren inperatibo nagusietakoa); eta, horrela, munduko nahaste borrasteak oreka doian eutsiriko aurkakotasunen moldera errendi tzen dira, paradoxa askaezinen formara, alegia, Virginia Woolf-en Sasha La tham ek ilustratu eta gorpuzturikoa bezala37 Ikus Wilde, 10 or.," disjunctive irony".
2021
‎Eta, edozein euskarritan dela ere, sortzen den hori irakurtzeko, kontsumitzeko, bizitzeko gaitu eta prestatu behar dira gaur egungo eta etorkizuneko gazteak, dagoeneko natibo digitalak diren horiek, hain justu ere. Irakaskuntzak horri aurre egin behar dio, baliabide digitalen eta ikus entzunezkoen erabilerari dagokionez irakasleen eta ikasleen artean maiz dagoen arrakala kontuan hartuta. Izan ere, IE2 k dioen moduan, ikasleak irakasleak baino" bisualagoak" dira gaur egun.
‎Horrez gain, literaturak badu beste arazo erantsi bat: arestian azaltzen zenari jarraiki, literaturak problematika linguistikoari aurre egin behar dion moduan, euskarri eta izaerazko arazoa ere aurrez aurre du. EIAE3 k dioen moduan, eskolatik kanpo batik bat, baina hein batean etxetik kanpo ere, literaturaren egoera eta erronka handia da, ikus entzunezkoekin, bideo-jokoekin, youtuberrekin, sare sozialekin, serieekin eta interneten ekoizten den guztiarekin ere lehiatu behar baitu.
‎Hala eta guztiz ere, hau ez da hezkuntzak aurre egin behar dion erronka bakarra. Hezkuntza flotagarritzat har badaiteke, arestian aipatutako bi norabidetako printzipioari jarraiki, halako gizartera jotzen ari dela pentsa daiteke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia