2001
|
|
Lehenbiziko galderari ez diolako erantzuten, galdera hori egitera ere ez baita heltzen, Kantek ezin du zuzen erakutsi non kokatzen den gizakiagan eginbeharraren iturria edo oinarria.
|
Egin
behar dena legea betetzea izango dela dio. Baina non zuztartuta dagoen gizakiagan eginbeharra, askatasuna beragan daraman eginbeharra, ezin du zuzen erakutsi.
|
2009
|
|
martxan jarri nahi du denboraren inauteri handi bat, non mozorroak itzuli eta berritzuli egingo diren. Gure identitate zurbila iraganeko identitate oso errealekin identifikatu baino,
|
egin
behar dena da berragerturiko hainbat identitateetan geure burua irrealizatzea; eta mozorro horiek guztiak —Frederik Hohenstaufen, Zesar, Jesus, Dioniso, eta agian Zaratustra— berreskuratuz, historiaren bufoikeriari berriro hasiera emanez, gure irrealtasunean mozorro horietakoren bat eraman duen Jainkoaren identitaterik are irrealagoa berreskuratuko dugu.... " Hor, agian, originaltasuna oraindik baimendua zaigun eremu bat aurkituko dugu, historiaren parodia egile edo Jainkoaren politxinela gisa, agian" 47 Ikusi ahal daiteke hemen bigarren Ezgaraikoak" historia monumentala" deitzen duenaren bikote parodikoa:
|
|
Ez dira aztertu behar, beraz, estreinako herentzia komunaren hedarazle eta sorburu den espazio edo denbora batetik abiaturik, transmisio kronologikoan kate linealean ere.
|
Egin
behar dena, aitzitik, gizartearen gaineko jakintza tradizional baten mugetan, mitoen corpus heterogeneo hori antolatzen duen eta praktika instituzional eta errituen inguruan atontzen dituen kontzeptu sistema arakatzea da. Dumezilen aburuz, problema ez da planteatzen deribazio kronologikoaren terminoetan —nolako mailegu katea, nolako filiazioa ezartzen den indoeuropar talde batetik bestera—, gizataldeen konparazio formuletan eta talde horien arteko isomorfismoen bilaketan baizik:
|
2010
|
|
Legeak, bada, bi osagai behar ditu: bateko, mugimendua eta norabidea, ontasuna, nolabait esatearren, egia, eta besteko,
|
egin
behar denaren gaineko iritzi zuzena eta hori betearazteko benetako borondatea. Horrenbestez, borondate egintzak eta adimen egintzak, bi biek, osa dezakete legea.
|
|
Plutarkok luze garatu zuen ideia hori, legea subiranoaren egintza dela baieztatzean. Horrexegatik defendatu zuen Filok erregearen zeregina dela
|
egin
behar dena agintzea eta egin behar ez dena debekatzea; gainerakoan, legeari dagokio egin behar dena zehaztea eta saihestu beharrekoa debekatzea.
|
|
Plutarkok luze garatu zuen ideia hori, legea subiranoaren egintza dela baieztatzean. Horrexegatik defendatu zuen Filok erregearen zeregina dela egin behar dena agintzea eta egin behar ez dena debekatzea; gainerakoan, legeari dagokio
|
egin
behar dena zehaztea eta saihestu beharrekoa debekatzea.
|
|
Legeak, bada, bi osagai behar ditu: bateko, mugimendua eta norabidea, ontasuna, nolabait esatearren, egia, eta besteko,
|
egin
behar denaren gaineko iritzi zuzena eta hori betearazteko benetako borondatea. Horrenbestez, borondate egintzak eta adimen egintzak, bi biek, osa dezakete legea (De legibus, 1 lib., V. kap., 20).
|