Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2010
‎• 4 urratsak, egindako balorazioetan oinarrituta esku hartzearen hurrengo etaparako zer nolako egokitzapenak planteatu ziren azaltzen du. kontzeptualizazioaren zikloan, berriz, Grounded Theory metodologiaren enfokea aplikatu da eta, hemen ere, ziklo bakoitza (lehena izan ezik) lau urratsez osatzen da:
2013
‎F. Xavier Vila i Moreno – Ikuspegi zabaleko ikerkuntza soziolinguistikoaren hainbat oinarri soziala den heinean, hainbat balorazio eta epai jasotzen ditu, batzuetan adostasunak eta besteetan desadostasunak eragiten dituztenak. Hizkuntzaren historian, soziolinguistikan, psikosoziolinguistikan, pragmatikan eta beste hainbat diziplinatan egindako ikerketek behin eta berriz erakutsi dutenez, forma linguistiko jakin batzuk edo besteak aukeratzea, beste faktore batzuen artean, aldagai psikologikoen araberakoa da; esate baterako, hiztunaren motibazioa, aurreiritziak, asmoak eta testuinguruaz egindako balorazioa (Blommaert 1999; Schieffelin, Woolard eta Kroskrity 1998; Giles eta Coupland 1991; van Dijk 1998). Eta ez dut sakonduko hala nola ontasunari, musikaltasunari, arruntasunari eta jatortasunari buruzko balorazio ugarietan, baina kontuan izan behar da horiek ere aldaketa linguistikoa baldintzatzen dutela, komunitate elebakarretan barne (Lippi Freen 1997, Tusón 1988).
‎Hizkuntzaren ikuspegi interakzionista eta soziodiskurtsiboan oinarrituz diseinatu dira zortzi Sekuentzia Didaktiko ahozko hizkuntza ikastetxeetan lantzeko (Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan). Ikerketa honetarako sortutako material didaktikoaren gainean ikasle zein irakasleek egindako balorazioak jaso eta hobekuntzak egin dira. Halaber, ikasleen ahozko ekoizpenak aztertu dira jakiteko zer nolako garapena izan duten materialaren esku hartzeen eraginez, besteak beste.
‎Esanak esan, artikulu honen egitekoa da bigarren etapako nondik norakoak zehaztea, hain zuzen ere, eta ikasturteetako ekintza ikerketaren berri ematea. Ikertzaileok sortutako Sekuentzia Didaktikoen berri emango da, haien gainean ikasle zein irakasleek egindako balorazioak zein izan diren argituko da, eta ikasleen ekoizpenen gainean egindako azterketaren emaitzak ere emango dira.
2016
‎Saio horretan partaideek herritarrekin egindako interbentzioen balorazioa egin zuten Focus Group moduko eztabaida egituratuan. Focus horien emaitzetan ikus daiteke dinamizatzaileak oro har bat zetozela herritarrek egindako balorazio kuantitatibo zein kualitatiboekin. Ondorio azpimarragarrien gisa honako hauek aipa daitezke:
‎dinamizatzaileak gustura aritu ziren, uste baino lasaiago edo hobeto eta hasierako beldurrak uxatuta. Herritar partaideen aldetik erantzun oso ona eta positiboa antzeman zuten, eta zentzu horretan aurretik egindako balorazio positiboa berretsi zuten. Jokoaren potentzialtaDiKomA Proiektua.
2017
‎oso gutxi" egiten du; etxean," euskaraz gehiago"; lagunartean," bietan berdin"; eta kale giro arruntean eta erakundeekiko harremanetan (banketxea, udala...)" erdaraz gehiago"; zenbatekoa da bere hizkuntza erabilera? nola egin balorazio orokorra, nolako pisu erlatiboa eman bakoitzari?
2019
‎Bigarren aldagai motari balorazio eguneratua deitu zaio: bertan jaso da jarraipenak bete dituzten erronkalarien artean egindako balorazioa hilabete horretan egindako erronkaren inguruan. Eguneratua deitzen zaio honako arrazoiarengatik:
2023
‎Udalekuak hastean aurreko irizpideen baitan egindako balorazioaren ostean, horien amaieran euskararen erabilera baloratzeko honako aldagai hauei erreparatu behar zietela azaldu zaie hezitzaile behatzaileei: erdaraz mintzatzen etorri ziren eta hala amaitu dute udalekua; hasieran ez, baina ondoren hezitzailearekin euskaraz hitz egitea lortu da; hasieran hezitzailearekin bakarrik egiten zuten euskaraz, baina amaieran euren artean ere hitz egiten bukatu dute; udalekuak euskara hutsean izatea lortu da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia