2010
|
|
• 4 urratsak,
|
egindako
balorazioetan oinarrituta esku hartzearen hurrengo etaparako zer nolako egokitzapenak planteatu ziren azaltzen du. kontzeptualizazioaren zikloan, berriz, Grounded Theory metodologiaren enfokea aplikatu da eta, hemen ere, ziklo bakoitza (lehena izan ezik) lau urratsez osatzen da:
|
2013
|
|
F. Xavier Vila i Moreno – Ikuspegi zabaleko ikerkuntza soziolinguistikoaren hainbat oinarri soziala den heinean, hainbat balorazio eta epai jasotzen ditu, batzuetan adostasunak eta besteetan desadostasunak eragiten dituztenak. Hizkuntzaren historian, soziolinguistikan, psikosoziolinguistikan, pragmatikan eta beste hainbat diziplinatan egindako ikerketek behin eta berriz erakutsi dutenez, forma linguistiko jakin batzuk edo besteak aukeratzea, beste faktore batzuen artean, aldagai psikologikoen araberakoa da; esate baterako, hiztunaren motibazioa, aurreiritziak, asmoak eta testuinguruaz
|
egindako
balorazioa (Blommaert 1999; Schieffelin, Woolard eta Kroskrity 1998; Giles eta Coupland 1991; van Dijk 1998). Eta ez dut sakonduko hala nola ontasunari, musikaltasunari, arruntasunari eta jatortasunari buruzko balorazio ugarietan, baina kontuan izan behar da horiek ere aldaketa linguistikoa baldintzatzen dutela, komunitate elebakarretan barne (Lippi Freen 1997, Tusón 1988).
|
|
Hizkuntzaren ikuspegi interakzionista eta soziodiskurtsiboan oinarrituz diseinatu dira zortzi Sekuentzia Didaktiko ahozko hizkuntza ikastetxeetan lantzeko (Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan). Ikerketa honetarako sortutako material didaktikoaren gainean ikasle zein irakasleek
|
egindako
balorazioak jaso eta hobekuntzak egin dira. Halaber, ikasleen ahozko ekoizpenak aztertu dira jakiteko zer nolako garapena izan duten materialaren esku hartzeen eraginez, besteak beste.
|
|
Esanak esan, artikulu honen egitekoa da bigarren etapako nondik norakoak zehaztea, hain zuzen ere, eta ikasturteetako ekintza ikerketaren berri ematea. Ikertzaileok sortutako Sekuentzia Didaktikoen berri emango da, haien gainean ikasle zein irakasleek
|
egindako
balorazioak zein izan diren argituko da, eta ikasleen ekoizpenen gainean egindako azterketaren emaitzak ere emango dira.
|
2016
|
|
Saio horretan partaideek herritarrekin egindako interbentzioen balorazioa egin zuten Focus Group moduko eztabaida egituratuan. Focus horien emaitzetan ikus daiteke dinamizatzaileak oro har bat zetozela herritarrek
|
egindako
balorazio kuantitatibo zein kualitatiboekin. Ondorio azpimarragarrien gisa honako hauek aipa daitezke:
|
|
dinamizatzaileak gustura aritu ziren, uste baino lasaiago edo hobeto eta hasierako beldurrak uxatuta. Herritar partaideen aldetik erantzun oso ona eta positiboa antzeman zuten, eta zentzu horretan aurretik
|
egindako
balorazio positiboa berretsi zuten. Jokoaren potentzialtaDiKomA Proiektua.
|
2017
|
|
oso gutxi" egiten du; etxean," euskaraz gehiago"; lagunartean," bietan berdin"; eta kale giro arruntean eta erakundeekiko harremanetan (banketxea, udala...)" erdaraz gehiago"; zenbatekoa da bere hizkuntza erabilera? nola
|
egin
balorazio orokorra, nolako pisu erlatiboa eman bakoitzari?
|
2019
|
|
Bigarren aldagai motari balorazio eguneratua deitu zaio: bertan jaso da jarraipenak bete dituzten erronkalarien artean
|
egindako
balorazioa hilabete horretan egindako erronkaren inguruan. Eguneratua deitzen zaio honako arrazoiarengatik:
|
2023
|
|
Udalekuak hastean aurreko irizpideen baitan
|
egindako
balorazioaren ostean, horien amaieran euskararen erabilera baloratzeko honako aldagai hauei erreparatu behar zietela azaldu zaie hezitzaile behatzaileei: erdaraz mintzatzen etorri ziren eta hala amaitu dute udalekua; hasieran ez, baina ondoren hezitzailearekin euskaraz hitz egitea lortu da; hasieran hezitzailearekin bakarrik egiten zuten euskaraz, baina amaieran euren artean ere hitz egiten bukatu dute; udalekuak euskara hutsean izatea lortu da.
|