Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2008
‎Horrelako interpretazio batek ez baitu argitzen benetan hitz horren esanahia zertan datzan eta, gainera, interpretazio horretaz baliatuta administrazioari erreza gertatu zaio, urtarrilak 11ko Atzerritarren eskubide eta askatasunei buruzko 4/ 2000 Lege Organikoaren (aurrerantzean 4/ 2000 LO) 40 artikuluan jasotzen diren supostu berezietan11 Uruguaiko biztanleak barneratuz, 38 artikuluan jasotzen den nazioaren enplegu egoerari egiten zaion erreferentzia12 ez aplikatzea eta, ondorioz, tratu diferentziaren irizpide hori betetzea. Horrek termino konkretu horretatik eratorritako interpretazioari aurre egiteko aukera emango balio ere, eta, aldi berean, tratu berdintasunaren erreferentziarekin bete, 4/ 2000 Lege Organikoaren 32 artikuluak bestelako puntu batera garamatza, zeren bertan erresidentzia iraunkorra honako modu honetan definitzen baita: «La situación que autoriza a residir en España indefinidamente y trabajar en igualdad de condiciones que los españoles»13 Ikuspuntu horretatik, bertan azaldutakoa 1992ko Tratatu Orokorrean jasotakoa dela ondorioztatuz, administrazioak eta zenbait auzitegik egindako interpretazioak ez luke horrekin bat egingo eta, ondorioz, Uruguaiko herritarrei erreserbatutako estatusa jarduera hauen egikaritzan espainiar herritarrekiko berdintasun mailan erraztasunak emateari erreferentzia egiten zaionean hau dela eta ez beste bat.
‎(*) Artikulu honetan Lehiakortasunerako Euskal Institutuarentzat egileak zuzenduriko Kalitatearen kudeaketa eta lehiakortasuna EAEko enpresetan txostenean modu laburtuan jasotzen diren zenbait gogoeta beste modu zabalago batean ematen dira. Mila esker Institutuari, eta, bereziki, bertako ikertzailea den Mikel Navarro irakasleari, aipatu txostena egiteko aukera emateagatik.
2010
‎Horretarako aldibereko aurre esposizio batekin lan egin zuten, bertan konparazioa emateko aukerak ezin hobeak izango baitziren. Gogora dezagun Gibson-en esanetan, bereizketa mekanismoa martxan jartzeko baldintza egokienak, esposizioa ematen den bitartean estimuluen arteko konparazio zuzena egiteko aukera ematen duten baldintzak izango direla, ezberdina dena antzematea erraztuz. Aldibereko aurre esposizioak (estimuluak aldi berean azaltzen direnean) estimuluen arteko konparazioa egiteko baldintza egokienak eskainiko ditu, eta gutxi edo bat ere ez, konexio inhibitorioak eraikitzeko.
2011
‎Eskala, azterketa kasu desberdinen arteko konparaketa egiteko aukera ematen duen aldagai geografikoa da, proposamen teoriko metodologiko honetan planteatutako markoa posible eginez. Marko horrek, eskala ezberdinetako esparruetan eman diren lurraldeari lotutako parte hartze prozedurak aztertu eta konparatzeko aukera ematen du, besteak beste, proposamen teoriko metodologiko honen ardatz izan diren eskalak:
2012
‎Programa honek ariketa estatistiko asko egiteko aukera ematen du, eta aukera horietatik zati ttiki bat bakarra baliatu dugu gure lanerako. Zehatz esateko, aztergai ditugun hizkuntza aldagaiak gizarte aldagaien arabera kodetu ditugunean, programari eskatu diogu hizkuntza aldagai horiek gizarte aldagaien arabera zer banaketa zuten erakusteko.
‎Bakarkako tutoretzen bidez gelako haurrei buruzko informazio ugari jasotzen da. Irakasleak ikaslearengan konfiantza sustatzen badu, intimitateak konfidentziak egiteko aukera ematen du. Haurrei beren egunerokotasunari buruz (familia, eskola, lagunak?), beren sentimenduei buruz, beren etorkizuneko proiektuei buruz, etab. galdetzea oso aberasgarria izaten da, bai elkar ezagutzen joateko bai eta, behar izanez gero, laguntza emateko ere.
‎Pertsona horietatik guztietatik 184k erantzun diote galdeketari. % 95eko konfiantza mailarekin eta% 5eko errorearekin lan egiteko aukera eman digu lagin tamaina horrek. Emaitza tokiko organoetan esku hartzen duten emakume eta gizonen deskribapen soziodemografikoa izan da.
2016
‎Gizartean eta kirolariengan euskal selekzioen ofizialtasunezko eskubidea barneratuta dagoela arrazoitu zuen alde batetik ESAITek bere ibilbidea amaitzeko agirian. Bestetik, egoera politikoaren aldaketak elkarlaneko urrats berriak egiteko aukera ematen duela argudiatu zuen. Euskal Selekzioaren Aldeko Iritzi Taldeak 18 urteko bidea amaitu zuen horrela (ESAIT, 2015).
2019
‎Liburu aipamen batek askotariko kontakizunak egiteko aukera ematen du; besteak beste, liburuaren sorrera, edukia eta berezitasunak azaltzen dituena edota irakurlearen eta liburuaren arteko harremanarena.
2020
‎Euskarara egokitutako eta baliozkotutako ebaluazio tresnak garatzeak behar bat izaten jarraitzen du. Egun ez dago adineko pertsonen dimentsio emozionalaren ebaluazioa egiteko aukera ematen duen euskarazko galde sortarik. Behar horri erantzuteko, lan honetan, Escala de Ansiedad y Depresion de Goldberg (EADG) galde sorta euskarara egokitzeko ikerketa pilotua gauzatu da.
‎Haatik, alor klinikoan, dimentsio kognitiboaren ebaluazioa gailendu izan da. Edozein adin taldetan funtzio kognitiboak ebaluatzeko tradizionalki erabili izan den tresna Mini Mental State Examination (MMSE; Folstein, Folstein eta McHugh, 1975) da, baheketa edo screening gisa erabiltzen dena; hau da, funtzio kognitibo ezberdinen azaleko ebaluazioa egiteko aukera ematen du, aplikazio azkar eta erraz baten bitartez. Gaztelaniara eta espainiar kulturara egokitutako bertsioa ere badago, Mini Examen Cognoscitivo deitua (MEC; Lobo et al., 1979).
‎Hartaraz gero, euskarara egokitutako ebaluazio tresnen beharra azaleratzen da, euskal hiztunen hizkuntza eskubideei erantzuna emateko asmoz, beste hizkuntza batean komunikatzeko ezgai direlako edota beren ama hizkuntzan ebaluatuak izatea nahiago dutelako. Euskarazko tresnen garapenak, berebat, euskal hiztunen ebaluazio doiagoa egiteko aukera emango luke.
‎Jatorriz populazio horren ebaluaziora bideratu ez zen arren, ezaugarri psikometriko egokiak azaldu ditu hirugarren adinekoen taldean. Gainera, antsietatearen zein depresioaren baheketa egiteko aukera ematen du. Hori bereziki erabilgarria da egoitza testuinguruetan, non baliabide pertsonalen gabeziak eta denbora mugapenak nabarmenak diren.
‎Parte hartzaileei aplikatu zitzaien galde sorta Escala de Ansiedad y Depresion de Goldberg (EADG; Monton et al., 1993) tresnaren euskarazko bertsioa izan zen, Goldberg en Antsietate eta Depresio Eskala (GADE) izendatua (1 eranskina). Autotxosten heteroaplikatu horrek antsietatearen eta depresioaren baheketa egiteko aukera ematen du, bi nahasmendu horien sintomatologia neurtzen duen azpieskala banaren bitartez.
‎Galde sortak azaldu duen barne trinkotasun mailak GADEa eskala fidagarria izan daitekeela iradokitzen du. Finean, tresna honek, egokitzapen osoa gauzatzean, adineko euskal hiztun egoitzaratuetan antsietatearen eta depresioaren baheketa egiteko aukera eman nahi luke, aplikazio azkar eta erraz baten bitartez. Horrek berebiziko garrantzia hartzen du, batez ere, gero eta adineko pertsona eta euskal hiztun gehiago dituen Euskal Herrian.
2022
‎Ontzat ematen badugu askotariko zapalkuntza ardatzen intersekzioak abusu espezifikoak eta askotariko bizipenak sortzen dituela, hauek ere egin behar ditugu: batetik, gure ikerketen mugak birpentsatu behar ditugu, fenomenoaren alderdi erlatibista kontuan hartuta; bigarrenik, definizio malguak erabili behar ditugu, ad hoc analisiak egiteko aukera emango digutenak, eta hirugarrenik, gogoeta egin behar dugu, ikertzaile gisa geure buruak kokatzeko eta indarkeriari buruzko gure lanprozesuak eta jakintza sorkuntza inplementatzerakoan jokoan sartzen diren boterelogikak ulertzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia