Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2009
‎Konstituzioko 3.2 art.ak —xedatzen duenean" gainerako hizkuntza espainiarrak ere ofizialak izango dira dagokien Autonomia Erkidegoan, bertako Estatutuen arabera" — ahalbidetzen ote duen Foru Erkidegoko zati batera soilik mugatzea hizkuntza autonomikoaren ofizialtasuna. Gure aburuz, ikuspuntu juridikotik, hori egiteko aukera ematen du Konstituzioko 3.2 art.ak; balizko etorkizun bati begira ordea, gerta liteke Foru Parlamentuak" euskal hiztunen eremuak" Foru Erkidego osora hedatzen direla adieraztea. Bada, kasu honetan, NFBHLO berberarekin, euskararen ofizialtasuna Nafarroa osora zabal liteke.
‎Mintegiak izan ditu aldaketak urte hauetan, eta etorkizunean ere izango ditu, irekia baita. Aurten esaterako, bideo streaming eta sare sozialez baliatu gara, mintegiaren emankizuna zuzenean eskaintzeko, eta kanpotik segitu digutenei ekarpenak egiteko aukera emateko.
‎• Prozesuan, eraikuntza kolektiboa egiteko aukera ematen duten espazio demokratikoak sortzen dira.
2010
‎Bi mundu dimentsioa erabilita integrazioaren ideia hobeto uler daiteke, xehetasunak egiteko aukera ematen duelako. integratuta sentitzea zer den eta integrazio-maila ezberdinak egon daitezkeen aztertzea ahalbideratzen du. datuen azterketak euskaldunak ez direnen profil ezberdinak erakusten ditu:
2011
‎Galdera hauetatik abiatuz, euskaldunen tipologiak egiteko aukera zabaldu zen. Eta horrek, modu kuantitatiboan, ezagutza, transmisioa eta erabilera hobeto neurtzeko eta ikerketa esplikatzaile sofistikatuagoak egiteko aukera eman zuen.
2014
‎Ildo bereko etorkizuneko ikerketek etekin handiagoa atera dezakete ebaluazio psikofisiologikoko tresnak erabilita. Esate baterako, jarduera elektrodermikoen, kardiobaskularren edo garunekoen erregistroek autotxostenetatik aparte leudekeen eta osagarriak liratekeen ebaluazioak egiteko aukera emango lukete. Izan ere, kontrol kontzientearen mende ez dauden portaeraren alderdiak erregistratzeko aukera emango lukete. sumisio linguistikoa lantzeko, izan ere, hiztun hauen artean jarrera eta ezaugarri psikologiko antzekoak ikusten dira, hizkuntza dominantearekiko distantzia linguistikoa edozein dela ere.
‎Ildo bereko etorkizuneko ikerketek etekin handiagoa atera dezakete ebaluazio psikofisiologikoko tresnak erabilita. Esate baterako, jarduera elektrodermikoen, kardiobaskularren edo garunekoen erregistroek autotxostenetatik aparte leudekeen eta osagarriak liratekeen ebaluazioak egiteko aukera emango lukete. Izan ere, kontrol kontzientearen mende ez dauden portaeraren alderdiak erregistratzeko aukera emango lukete.
2016
‎Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide a) kale-neurketaren emaitzak apal (xe) agoak dira, itxuraz, inkesta bidezkoak baino. b) Inkesta soziolinguistikoak etxe-giroko analisi xeheagoa egiteko aukera eman duelarik, gurasoen seme-alabekiko E4edo ET-jardunaren batezbestekoa baino handiagoa dela ikusi izan da beti edo ia beti. Aski antzeko fenomenoa ageri da hemen, segun kaleko solastaldean haurrik dagoen edo ez dagoen.
2018
‎1) esperientzien helburua: langile-sail jakinetan euskaraz gehiago egiteko aukera emango duen dinamika bat sortzea; 2) Borondatezkoa izatea 3) Eusleak izatea (beti egingo dute euskaraz lantegi barruko harreman guztietan, bai ahozkoetan bai idatzizkoetan, bai formaletan bai informaletan).
‎Lehen oinarria esperientzien helburua bera da: langile-sail jakinetan euskaraz gehiago egiteko aukera emango duen dinamika bat sortzea izan da helburua. Dinamika berri horri erronka kutsua eman zaio, taldeak onartu behar izan duelako kide batzuen euskara hutsezko jokaera" urratzailea" denbora mugatu batez (bi hilabetez).
2022
‎Lan honen muina den material-bilketa egiterako orduan, terminoaren adiera ahalik eta zabalena izan dugu buruan, Amonarrizek (2019) aipatu joera horri eutsiz. Bilketa ikuspegi horrekin egiteak aukera eman digu ikusi ahal izateko material eta baliabide ugari dagoela eta askotariko helburuak izan ditzakeela material horrek, baita askotariko gaiak jorratu. Hala ere, guk bat egiten dugu Rodriguezekin (2013) soziolinguistika" interbentzio eta eraldatze zientzia gisa" ulertu behar dela dionean, eta horretarako ezinbestekoa da ikasleei tresnak ematea, ikasleek arrazoibidea gara dezaten baliabideak emateaz gain; hau da, Rodriguezek (2014) aipatutako soziolinguistika domestikoaren beharra aldarrikatzen dugu guk.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia