2009
|
|
Konstituzioko 3.2 art.ak —xedatzen duenean" gainerako hizkuntza espainiarrak ere ofizialak izango dira dagokien Autonomia Erkidegoan, bertako Estatutuen arabera" — ahalbidetzen ote duen Foru Erkidegoko zati batera soilik mugatzea hizkuntza autonomikoaren ofizialtasuna. Gure aburuz, ikuspuntu juridikotik, hori
|
egiteko
aukera ematen du Konstituzioko 3.2 art.ak; balizko etorkizun bati begira ordea, gerta liteke Foru Parlamentuak" euskal hiztunen eremuak" Foru Erkidego osora hedatzen direla adieraztea. Bada, kasu honetan, NFBHLO berberarekin, euskararen ofizialtasuna Nafarroa osora zabal liteke.
|
|
Mintegiak izan ditu aldaketak urte hauetan, eta etorkizunean ere izango ditu, irekia baita. Aurten esaterako, bideo streaming eta sare sozialez baliatu gara, mintegiaren emankizuna zuzenean eskaintzeko, eta kanpotik segitu digutenei ekarpenak
|
egiteko
aukera emateko.
|
|
• Prozesuan, eraikuntza kolektiboa
|
egiteko
aukera ematen duten espazio demokratikoak sortzen dira.
|
2010
|
|
Bi mundu dimentsioa erabilita integrazioaren ideia hobeto uler daiteke, xehetasunak
|
egiteko
aukera ematen duelako. integratuta sentitzea zer den eta integrazio-maila ezberdinak egon daitezkeen aztertzea ahalbideratzen du. datuen azterketak euskaldunak ez direnen profil ezberdinak erakusten ditu:
|
2011
|
|
Galdera hauetatik abiatuz, euskaldunen tipologiak egiteko aukera zabaldu zen. Eta horrek, modu kuantitatiboan, ezagutza, transmisioa eta erabilera hobeto neurtzeko eta ikerketa esplikatzaile sofistikatuagoak
|
egiteko
aukera eman zuen.
|
2014
|
|
Ildo bereko etorkizuneko ikerketek etekin handiagoa atera dezakete ebaluazio psikofisiologikoko tresnak erabilita. Esate baterako, jarduera elektrodermikoen, kardiobaskularren edo garunekoen erregistroek autotxostenetatik aparte leudekeen eta osagarriak liratekeen ebaluazioak
|
egiteko
aukera emango lukete. Izan ere, kontrol kontzientearen mende ez dauden portaeraren alderdiak erregistratzeko aukera emango lukete. sumisio linguistikoa lantzeko, izan ere, hiztun hauen artean jarrera eta ezaugarri psikologiko antzekoak ikusten dira, hizkuntza dominantearekiko distantzia linguistikoa edozein dela ere.
|
|
Ildo bereko etorkizuneko ikerketek etekin handiagoa atera dezakete ebaluazio psikofisiologikoko tresnak erabilita. Esate baterako, jarduera elektrodermikoen, kardiobaskularren edo garunekoen erregistroek autotxostenetatik aparte leudekeen eta osagarriak liratekeen ebaluazioak
|
egiteko
aukera emango lukete. Izan ere, kontrol kontzientearen mende ez dauden portaeraren alderdiak erregistratzeko aukera emango lukete.
|
2016
|
|
Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide a) kale-neurketaren emaitzak apal (xe) agoak dira, itxuraz, inkesta bidezkoak baino. b) Inkesta soziolinguistikoak etxe-giroko analisi xeheagoa
|
egiteko
aukera eman duelarik, gurasoen seme-alabekiko E4edo ET-jardunaren batezbestekoa baino handiagoa dela ikusi izan da beti edo ia beti. Aski antzeko fenomenoa ageri da hemen, segun kaleko solastaldean haurrik dagoen edo ez dagoen.
|
2018
|
|
1) esperientzien helburua: langile-sail jakinetan euskaraz gehiago
|
egiteko
aukera emango duen dinamika bat sortzea; 2) Borondatezkoa izatea 3) Eusleak izatea (beti egingo dute euskaraz lantegi barruko harreman guztietan, bai ahozkoetan bai idatzizkoetan, bai formaletan bai informaletan).
|
|
Lehen oinarria esperientzien helburua bera da: langile-sail jakinetan euskaraz gehiago
|
egiteko
aukera emango duen dinamika bat sortzea izan da helburua. Dinamika berri horri erronka kutsua eman zaio, taldeak onartu behar izan duelako kide batzuen euskara hutsezko jokaera" urratzailea" denbora mugatu batez (bi hilabetez).
|
2022
|
|
Lan honen muina den material-bilketa egiterako orduan, terminoaren adiera ahalik eta zabalena izan dugu buruan, Amonarrizek (2019) aipatu joera horri eutsiz. Bilketa ikuspegi horrekin
|
egiteak
aukera eman digu ikusi ahal izateko material eta baliabide ugari dagoela eta askotariko helburuak izan ditzakeela material horrek, baita askotariko gaiak jorratu. Hala ere, guk bat egiten dugu Rodriguezekin (2013) soziolinguistika" interbentzio eta eraldatze zientzia gisa" ulertu behar dela dionean, eta horretarako ezinbestekoa da ikasleei tresnak ematea, ikasleek arrazoibidea gara dezaten baliabideak emateaz gain; hau da, Rodriguezek (2014) aipatutako soziolinguistika domestikoaren beharra aldarrikatzen dugu guk.
|