2011
|
|
B. Eremu akademikoetan dagoen gabezia konpontzeko ahalegintxoa. euskal herriko eremu akademikoek euskararen corpusean lan eskerga egin duten arren, hizkuntzaren statusa ez dute neurri eta adore berdintsuekin jorratu; ezta hurrik eman ere. hutsune hori nabarmenagoa da euskalgintza –herrigintzaren eskutik sortutakoa zein instituzionalaeuskara biziberritze aldera aspalditik
|
egiten
ari den ahalegin teoriko eta, batez ere, garapen aplikatuei erreparatuz gero. euskal gizarteak dituen kezka eta premia horien inguruko unibertsitatearen erantzun falta hori agerian jartzera eta, maila ñimiñoan bada ere, betetzera dator saio hau.
|
2012
|
|
Interneten, esaterako. Badira uste dutenak euskara berandu iritsi dela horra (horra, ere bai), baina
|
egiten
ari den ahaleginak erakusten du gaur egungo eragileak ohartuta daudela leiho hori zabalik dagoela, eta beti egongo dela zabalik, eta gero eta handiagoa dela, gero eta koloretsuagoa, eta gero eta argi gehiago sartzen dela gainera. Begiratu nahi ez izatea ez da eguzkia itzalAlberto Barandiaran – Hedabideen garrantzia hizkuntzen berreskurapenerako tzea:
|
2018
|
|
Nerea Azurmendi – Norabide berean, nor bere erritmoan. ‘Zertan den euskararen sustapena Euskal Herriko hiru eremu administratiboetan’ mahai-ingurua inguruan" ematen ari diren mezu negatiboegiak euskal hiztun berriek,
|
egiten
ari diren ahaleginagatik, merezi duten aintzatespen" bilakatzea. Azken urteetan euskaldundu diren pertsonek," batzuk hezkuntza sistemari esker, beste batzuk euskaltegietan", egin duten esfortzua izan zuen gogoan.
|
2021
|
|
Hizkuntza gutxituan oinarritzen den hezkuntza eleaniztuna eta inklusiboa, alegia, populazio osoarentzat eskaintzen dena, ageri da aukerarik egoki eta aberatsena bezala. Sistema horren inguruko gogoetan, irakasleen prestakuntzan, eta ikerketa didaktikoetan jarri du fokoa Katedrak. tza-eragileak eta ekoizle-mugimenduak
|
egiten
ari diren ahalegina euskara eta garapena elkarrekin sustatzen dituzten ekimenak bideratzeko. Etorkizunari begira, funtsezkoa izango da garapena eta hizkuntzaren biziberritzea uztartzen dituzten erakunde eta politikak identifikatzea.
|
2022
|
|
• Soziolinguistikaren lanketari dagokionez, nabaria da Euskal Herriko hiru eremu politikoetako curriculumen artean dauden aldeak, bai edukietan, bai helburuetan ere. ...ehatzak ez izatea euskararen erabilera sustatzea edota ikasleek euren errealitate soziolinguistikoaz jabe daitezen eduki zerrenda luzerik ez izatea, kontua harturik Frantziar estatuak ez dituela hezkuntza eskumenak partekatzen eta frantsesa dela lurralde osoko hizkuntza ofizial bakarra; horregatik, Frantzian hizkuntza gutxituen legea, Molac lege gisa ezaguna, aurrera ateratzeko Ipar Euskal Herrian
|
egiten
ari diren ahaleginak berebiziko garrantzia du. Baina deigarria da Nafarroako Foru Erkidegoko curriculumeko eskastasuna dagokigun gaian, aintzat hartzen badugu euskara hizkuntza ofiziala dela hainbat eremutan.
|
2023
|
|
Aurreko guztiek erantzun garrantzitsua ematen diete hizkuntzen joan-etorria konponezina dela dioten egoera eta jarrera ezkorrenei, ikuspegi horren ondorioz ez baitute interesik azaltzen planetako hainbat lekutan hizkuntzak kontserbatzearen alde
|
egiten
ari diren ahalegin txikiak aztertu eta dokumentatzeko, eta horrekin ilundu edo, azken batean, –zeharka bada ere– bultzatu egiten dute hizkuntzen ordezkapena (Flores, Córdova, Cru 2020, 16)
|