Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2009
‎(2) Salbuespenezkotasuna. Ez da bide arrunta eta, ondorioz, jabetza espedientea egiteko arazoak daudenean erabili litzateke. Izaeraz, erakunde jakin batzuen aldeko pribilegio bat besterik ez da eta, horregatik, modu murriztailean interpretatu behar da.
2012
‎10 urte baino gazteagokoek ez dute beren ikasketa maila finkatua eta, gainera, 20 urtetik gorakoak lehenetsi ditugu, adin hori hartu dezakegulako pertsonaren identitateko elementuak (hizkuntza barne) finkatuago dauden garaitzat. Adin batetik aurrerakoek, berriz, hitz egiterakoan arazo gehiago izan ditzakete (ahoskera, memoria...). Multzo bakoitzean aztertu beharreko pertsona kopurua zehazteko, Udal Errolda (2010) erabili da.
‎Batetik, hurbilketa modu horrek ahalbidetzen du, modu ireki batean, ikertzailea murgiltzea arazoaren testuinguruan (Villarreal, Landeta, 2010). Bestetik, kasu azterketak bermatzen du egitea arazo partikular baten azterketa kontuan hartuta haren konplexutasun osoa (Stake, 1999; Mena, Méndez, 2009). Gainera, ikusi da metodologia hori dela gero eta erabiliagoa deskribatzeko eta interpretatzeko bai erakundeen ibilbidea baita enpresa fenomenoak ere (Villarreal, Landeta, 2010).
2017
‎Diskriminiaziorik bizi ote duten jorratzeaz gain, emakumeak izateagatik bizi dituzten bestelako mugak aztergai izan dira. Elkarrizketatuentzat ordutegien eta lana eta familia bateragarriak egitearen arazoak dira mugarik handiena haien egunerokoa aurrera eramateko. Ordutegiak aldakorrak izateak eta asteburuetako lanak familiako ardurekiko bateragarritasuna zailtzen dutela diote (A3 «Bai pentsatu izan dut, harrapatu banindu askoz ere gazteago haur txikiekin, ez dakit aurrera egin ahal izango nuen ordutegiekin», A8 «Denok egiten dugu lan berdina, baina gero zuk duzun bizi erritmoa haiek ez daukate.
2019
‎Arestian aipatu bezala, aurretestu guztiek sarrera batekin ekinagatik, zenbait ikaslek lehen gairatzea egiteko arazoak dituzte. Besteak beste, testuaren irakurlea, gaian kokatu eta testua ulertzeko, testuinguru diskurtsibora jo beharrean dago.
2020
‎Gaizki lo egin al duzu, lo egiteko arazoak izan al dituzu?
2021
‎Soinuak artikulatzeko ahoarekin eta aurpegiarekin egin behar zituzten mugimenduak egiteko arazoak zituzten batetik, baita arazo gramatikalak ere, bestetik: pluralak egoki sortzeko arazoak zituzten, adibidez, edo komunztadura egoki erabiltzeko arazoak (denbora, plurala, izenordainak...) (Anaut, 2012:
‎KE deritzon familia osoa aztertu zen, hiru belaunaldi hain zuzen ere, 31 pertsona, eta horietatik 16k erakusten zituzten aipatutako sintomak. Familia horrez gain, gaitz bera zuen beste haur bat aurkitu zuten, eta haien DNAren konparaziozko azterketa egitean arazoa zazpigarren kromosoman, FOXP2 genean, zegoela ikusi zuten. Horrela konturatu ziren FOXP2 genean mutazioa zutela eta, era berean, gene horretan mutazioa izateak hizkuntza arazoak eragiten zituela (Lalueza, 2005; Mithen, 2011; Pastor, 2015).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia