Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2017
‎eskizofreniadun gaixo elebidunetan azterketa psikopatologikoa ama hizkuntzan eta bigarren hizkuntzan egitean topatu diren ezberdintasunak landu dituzten ikerketak identifikatu eta emaitzak laburbiltzea. Horretarako, Pubmed bilatzailea erabiliz (I) gaixo psikotiko (eskizofreniko, eskizoafektibo edota sintoma psikotikoak dituzten gaixo bipolar) elebidunekin egindako lanak eta (II) bi hizkuntzatan sintoma psikotiko positiboak (haluzinazio eta delirioak) alderatzen zituztenak eskuratu genituen, denbora edo lan motari lotutako mugarik ezarri gabe. Gaiaren gaineko 15 artikulu lortu genituen; gehienek nabarmendu zuten gaixo elebidunen sintoma psikotikoen aurkezpenean hizkuntzaren araberako ezberdintasunak zeudela.
‎Inklusio irizpideak honakoak izan ziren: (I) gaixo psikotiko (eskizofreniko, eskizoafektibo edota sintoma psikotikoak dituzten gaixo bipolar) elebidunekin egindako lanak eta (II) bi hizkuntzatan sintoma psikotiko positiboak (haluzinazio eta delirioak) alderatzen zituztenak. Lanen eskasia dela-eta, ez zen ikerketa motan oinarritutako mugarik ezta argitaratze data mugarik ere ezarri.
‎Etnizitateak atxikimenduan eragina daukala deskribatu izan da (24, 25), eta badirudi ez dagoela beti hizkuntza nagusiaren gaitasun mailarekin lotuta. Izan ere, Gilmer eta besteek latinoamerikarrekin eta txinatar amerikarrekin egindako lanean (25) zera hauteman zuten: latinoen artean ingelesa hobeto menperatzen zutenek maila okerragoa zutenek baino atxikidura eskasagoa zeukatela.
‎UPV/EHUk antolatutako Udako Ikastaroetan «Osasuna eta Hizkuntza» jardunaldi profesionalen ikastaroaren harira egindako lana da hau.
2018
‎Zentzu horretan, prebentzioaren arloan edozein ekintza gauzatzeko, ezinbestekoa da aldez aurretik egoera ondo ezagutzea, hau da, egindako lana eta emaitzak aztertzea, akatsak antzeman eta zuzentzeko. Baita hobetu daitezkeen esparruei baliabideak bideratzeko ere eta, oro har, sistemaren beharrak asetzeko (12).
2019
‎Garapenarekin erlazionatutako bide honek ugaztunen ehunen berriztapen tasa mantentzen du zelula amen jarduera doituz, bai hesteetako zelula ametan (33), bai epidermisean (34) bai hezur muinetakoetan (35). Eta Masaru Katoh ek (36) eginiko lanean jasotzen den bezala, Wnt bide kanonikoa zein ez kanonikoaren aktibazioa, hainbat minbizi motaren zelula ametan, pazienteen biziraupenarekin erlazionatu da, horien artean, bular, kolon, urdail, birika, obulutegi, pankrea, prostata eta umetokiko minbizietan, eta melanoman eta leuzemian. Wnt/. Catenina seinalizazio bidearen inhibitzaile ugari erabiliak izan dira minbizi zelula amen autoberritze prozesuak inhibitzeko, eta, ondorioz, zelula horien desagerpena eragin dute (37).
2021
‎Azken hamarkadetan, aldiz, argi geratu da komunikazio klinikorako trebakuntza ikas eta irakats daitekeela. Nazioarte mailako kreditazio erakundeek, Estatu Batuetakoek besteak beste, eta irakaskuntza medikoaren curriculuma lantzen duten taldeek egindako lanari esker, komunikazio klinikoa eduki garrantzitsua eta oinarrizko konpetentzia dela onartu da. Eskura dauden irakasteko materialak urriak izanik, atal honek, graduko zein graduondoko esparruetan oinarrizko ezagutzak zabaltzea du helburu.
2022
‎Gure ikerketak Nafarroako bertako biztanleek pandemian langile sozio-sanitario etorkinek egindako lana zein neurritan baloratu izan duten eta balorazio horren ondorioak zeintzuk izan diren aztertu zuen.
‎Ikerketa honen diseinua esperimentala izan zen; manipulatutako aldagaia migratzaileen lan mota izan zen (sozio-sanitarioa vs. funtsezko lan ez sanitarioa vs. kontrola). Online ikerketa batean, Nafarroan bizi ziren eta Espainian jaiotako 814 pertsonek ikerketako 10 bideoetako bat ikusi zuten; ausaz Nafarroako Gobernuko Migrazio Politiketako eta Justiziako Departamentuaren ‘Nafarroa Koloreetan’ kanpainako 8 bideoetako bat ikus zezaketen, non etorkin nafar batzuek 2020ko berrogeialdian egindako lana erakusten zen, edo ad hoc egindako bi bideo kontroletako bat. Ondoren, parte hartzaileek immigrazioarekiko bizitako emozioei eta jarrerei buruzko galderei erantzun zieten.
‎Euskal Herrian berriki egindako lan batek (Villanueva Sanchez et al. 2021) agerian utzi du du afasia duten euskaldun askori (%38) hizkuntza bakarra ebaluatzen zaiela, eta euskarazko ebaluazioa egiten denean kalitatea ez dagoela bermatua, ebaluazio informaletan oinarritzen baita edota norberak egindako testen itzulpenetan oinarritzen direlako. Halaz, lan horretan agerian gelditu da afasia euskaraz aztertzeko test estandarizatuen premia.
‎Grafiko moduan adierazten dira datuak gida bakoitzean egindako lanaren eta ebaluaketen osasun emaitzen ondorioz
‎Helburuak USSak egindako lanaren berri ematea. COVID 1 edo lehenengo olatuan langileok izandako esperientziak deskribatzea. Etorkizuneko beharren inguruko hausnarketa egitea.
‎Osasun Mentalaren kasuan Gizarte Zerbitzuen Karterak finkatzen dituen zerbitzuek egindako lana ere oso garrantzitsua izan da: Gainbegiratutako pisuak eta antzeko baliabide erresidentzialak; EISOC zerbitzuak; zentro okupazionalak edota errehabilitazio psikosozialeko zentroek egindakoa, alegia.
‎Elkarrekiko zaintza eta talde barruko kohesioa, elementu sinbolikoetan adierazten dira: esate baterako, zentroan egindako lanaren oroigarri gisa egoitzaren izena eta datak jartzen dituen kartoizko txapak bere lankideei oparitu zizkion langilearen kasuan, Carmen, geriatrialaguntzaileak adierazi zigun moduan. Horrez gain, zuzendariek azpimarratu dute oso garrantzitsua izan dela langileei eta senideei bideratutako informazioa gardena izatea, bai eta langileen ahalduntzea bultzatzea ere, Estibaliz, garbiketa arduradunaren hitzek adierazten duten moduan:
‎Ahozko komunikazio eta posterrentzako tartea ere izanen da bi egunetan. Biltzarretako ekitaldi oso garrantzitsuak dira, gure artean egindako lanak eta izandako esperientziak partekatzeko gune baitira. Denon artean egiten baitugu biltzarra.
‎Denon artean egiten baitugu biltzarra. Euskaraz egindako lanentzako erakusleiho paregabea dugu. Otsailaren 15a arte zabalik dago lanak aurkezteko epea.
‎Gure ikerketak Nafarroako bertako biztanleek pandemian langile sozio-sanitario etorkinek egindako lana zein neurritan baloratu izan duten eta balorazio horren ondorioak zeintzuk izan diren aztertu zuen.
‎Ikerketa honen diseinua esperimentala izan zen; manipulatutako aldagaia migratzaileen lan mota izan zen (sozio-sanitarioa vs. funtsezko lan ez sanitarioa vs. kontrola). Online ikerketa batean, Nafarroan bizi ziren eta Espainian jaiotako 814 pertsonek ikerketako 10 bideoetako bat ikusi zuten; ausaz Nafarroako Gobernuko Migrazio Politiketako eta Justiziako Departamentuaren ‘Nafarroa Koloreetan’ kanpainako 8 bideoetako bat ikus zezaketen, non etorkin nafar batzuek 2020ko berrogeialdian egindako lana erakusten zen, edo ad hoc egindako bi bideo kontroletako bat. Ondoren, parte hartzaileek immigrazioarekiko bizitako emozioei eta jarrerei buruzko galderei erantzun zieten.
‎Euskal Herrian berriki egindako lan batek (Villanueva Sanchez et al. 2021) agerian utzi du du afasia duten euskaldun askori (%38) hizkuntza bakarra ebaluatzen zaiela, eta euskarazko ebaluazioa egiten denean kalitatea ez dagoela bermatua, ebaluazio informaletan oinarritzen baita edota norberak egindako testen itzulpenetan oinarritzen direlako. Halaz, lan horretan agerian gelditu da afasia euskaraz aztertzeko test estandarizatuen premia.
‎Elkarrekiko zaintza eta talde barruko kohesioa, elementu sinbolikoetan adierazten dira: esate baterako, zentroan egindako lanaren oroigarri gisa egoitzaren izena eta datak jartzen dituen kartoizko txapak bere lankideei oparitu zizkion langilearen kasuan, Carmen, geriatrialaguntzaileak adierazi zigun moduan. Horrez gain, zuzendariek azpimarratu dute oso garrantzitsua izan dela langileei eta senideei bideratutako informazioa gardena izatea, bai eta langileen ahalduntzea bultzatzea ere, Estibaliz, garbiketa arduradunaren hitzek adierazten duten moduan:
‎Osasun Mentalaren kasuan Gizarte Zerbitzuen Karterak finkatzen dituen zerbitzuek egindako lana ere oso garrantzitsua izan da: Gainbegiratutako pisuak eta antzeko baliabide erresidentzialak; EISOC zerbitzuak; zentro okupazionalak edota errehabilitazio psikosozialeko zentroek egindakoa, alegia.
‎Ahozko komunikazio eta posterrentzako tartea ere izanen da bi egunetan. Biltzarretako ekitaldi oso garrantzitsuak dira, gure artean egindako lanak eta izandako esperientziak partekatzeko gune baitira. Denon artean egiten baitugu biltzarra.
‎Denon artean egiten baitugu biltzarra. Euskaraz egindako lanentzako erakusleiho paregabea dugu. Otsailaren 15a arte zabalik dago lanak aurkezteko epea.
‎Gure hipotesiaren arabera, 2 AGa hipoxia iskemia izan eta gero aplikatuz gero, nitxo neurogenikoetan gertatutako kaltea murriztu dezake bai zelularitatea emendatuz, bai nitxoaren azalera mantenduz bai eta neurogenesia bultzatuz ere. Izan ere, aurretik egindako lanetan ikusi da 2 AGak ehunen egoera hobetzen duela Hla gertatu eta 7 egun ondoren (15).
2023
‎2021/ 2022 ikasturtean Gipuzkoako Foru Aldundiak ekintza komunitariorako egindako lan kolektiboaren ostean, ekintza publikora bideratuta marko kontzeptual, estrategiko eta operatiboa definitu du. Dokumentu honek proposatzen duen markoak hurbiltasunetik bideratu nahi du ekintza
‎Ikusi da DNAren aldaketa epigenetikoek HIF ren espresioa, haren lotura promotoreekin eta molekularen egonkortasuna bera ere erregulatzen dituztela (51). HIF ren promotoreak CpG irlak ditu eta, beraz, horien metilazioak faktorearen espresioa erregula dezake. Erregulazio hori frogatu zuten zelula hematopoietikoekin egindako lan batean, zeineanHIF ren transkripzioak behera egin zuen promotorea metilatuta zegoenean (52). Koslowski eta kolaboratzaileek zelula tumoralekin egindako lanean ere agerian geratu zen HIF positiboki autorregulatzen zela, hau da, promotorearekin lotzen zela beraudesmetilaturik zegoenean eta, beraz, haren espresioa emendatzen zela (53).
‎Erregulazio hori frogatu zuten zelula hematopoietikoekin egindako lan batean, zeineanHIF ren transkripzioak behera egin zuen promotorea metilatuta zegoenean (52). Koslowski eta kolaboratzaileek zelula tumoralekin egindako lanean ere agerian geratu zen HIF positiboki autorregulatzen zela, hau da, promotorearekin lotzen zela beraudesmetilaturik zegoenean eta, beraz, haren espresioa emendatzen zela (53).
‎OSAGAIZ osasun zientzien aldizkariaren ale berezi hau ikasleok egindako lanaren aitorpena izan dadila eta argitaratu ditugun lanen egileek jarrai dezatela beren ikerketak eta lanak euskaraz lantzen eta zabaltzen. Bestetik eskertu nahi dugu Osagaiz proiektua bultzatzen jarraitzen duten Gipuzkoako Medikuen Elkargoak zein Bizkaiko Foru Aldundiak emandako babesa.
‎OSAGAIZ osasun zientzien aldizkariaren ale berezi hau ikasleok egindako lanaren aitorpena izan dadila eta argitaratu ditugun lanen egileek jarrai dezatela beren ikerketak eta lanak euskaraz lantzen eta zabaltzen. Bestetik eskertu nahi dugu Osagaiz proiektua bultzatzen jarraitzen duten Gipuzkoako Medikuen Elkargoak zein Bizkaiko Foru Aldundiak emandako babesa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia