Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2023
‎Gipuzkoan, kopurua 12.000 eurokoa da eta epea urtebetekoa. c) Gipuzkoan zatikatu nahi den kopurua 150.000 eurotik beherakoa bada eta bi urtetik behera ere, beti ere zordunak zorraren zati bat ordaindu badu (%20). Baldintzak bete ezean, bi urtetik beherako geroratzea bada, aurretiaz 30.000 euro ordaindu baditu, eta ordainketa hori egin eta gero, ordaindu gabeko zorra 150.000 eurotik beherakoa bada. d) Ogasun eta Finantzen foru diputatuak agintzen duenean, bermeak emateko zordunak ondasunik edo ondasun nahikorik ez duela frogatu badu; halakoetan, foru diputatuak ezarriko dituen baldintzak errespetatu behar dira. Araban, foru diputatuak edo Ogasuneko zuzendariak (20.000 eurotik beherako zorra denean) bermea lekatu dezake baldin eta tributu betebeharpekoak tributu betebeharren ordainketa egunean izan ohi badu.
‎Bi guraso, adoptatzaile, zaintzaile edo harrera hartzaileek eskubide hori egikaritzen dutenean iraupen eta araubide berberarekin, baimenaldia luzatu ahal izango da edoskitzaileak 12 hilabete egin arte, baina alokairua modu proportzionalean murriztuz 9 hilabete egin eta gero. Edonola ere, edoskitzailearen bederatzigarren hilabetetik hamabigarreneraino doan aldi horretarako GSLOTBren 183 artikuluak prestazio ekonomikoa arautu du edoskitzailea zaintzeko ardurakidetasunez jarduteagatik, hain zuzen ere, aipatu alokairu murrizketa konpentsatzeko.
‎1924.eko Udal Estatutuak jaso zituen hauteskunde prozedurak ez ziren inoiz egin eta Espainiako Gobernuak 1931ko martxoan udal hauteskundeak deitu zituen. Hauteskundeak egin eta gero 1931ko apirilaren 14an Errepublika aldarrikatu zen. 1931ko ekainaren 28an Gorte edo Asanblea Konstituziogilea hautatu egin zen eta abenduaren 9an II. Errepublikako Konstituzio berria onetsi zen.
‎Toki autonomiaren printzipioaren eta horren mugen inguruan hitz egin eta gero, bigarren kapituluan toki erakundeen gainean ematen den zaintzaren kontzeptua jorratu dut. Kontzeptua zehaztu eta gero, Espainako antolamendu juridikoaren bilakaera zaintzak eta kontrolak izan duten garrantzia adieraziko da.
‎Lehen toki erakundeen bilakaera historikoa aipatu dut eta toki autonomia izan dut gidari, baina oraingo honetan zaintza izango da gure gidaria. Azterketa hori egin eta gero, XIX. mendeko Espainiaren historia hobeto ulertzeko aukera izan dut, horretan toki erakundeen araubidea zehazteak eragin handia izan zuelako. Bilakaera horren azterketa egitean, gaur egun toki erakundeen gaineko kontrolaren jatorria uler daiteke.
‎Lehenengo eta behin, galdera edo zalantza horren gaineko erantzuna bateragarritasunaren aldekoa dela esan daiteke. Espainiako antolamendu juridikoaren azterketa egin eta gero, kontrola eta autonomia bateragarriak dira. Adierazi dugun bezala autonomia printzipioa, eta horrekin batera toki autonomia ere, lurralde deszentralizazioaren emaitza da.
‎Epai horien guztien azterketa egin eta gero hurrengoa ondorioztatu daiteke:
‎Legegileak araua zehaztean benetan eragin finantzazioa duten eskualdaketak baliabide arrunten %25a baino handiagoak diren eskualdaketak dira. Zentzu honetan, kontrolaren momentua eskualdaketa espedientea onartzeko ebazpena egin eta gero izango da (esleipena egin aurretik). GONSALVEZ PEQUEÑOk adierazten duenari jarraituz, eskualdatzeko erabakia kontrolatu behar da eta ez eskuratzailea nor den481 Autonomia erkidegoaren kontrolerako organo eskudunari berdin dio eskuratzailea nor den, ondasuna eskualdatzeko legeak eskatzen dituen betekizunak betetzen diren ala ez baizik.
‎Aurrekontua onetsi egin eta gero, TOLTBren 169.4 artikulua sartzen da martxan. Horren arabera, toki erakundearen aurrekontu orokorraren kopia bidaliko zaio Estatuari eta autonomia erkidegoari.
‎Dena den, oso kuriosoa da TOLTBk ez duela zehazten jasotako informazioarekin zer gertatuko den. Ez du zehazten, behin informazioa jasota, horren lege kontrola egin eta gero zer gertatzen den. GAMEZ PEREIRAk horren inguruko hausnarketa egitean honakoa esaten du" Neurrietako bat bera ere hartzen ez bada —posible dela suposatuz, kasu askotan ez baita hala—, ez da ezer aurreikusten horri buruz, eta Udala ez da ezertara behartuta geratzen.
‎TOLTBren arauketa guztiaren laburpena egin eta gero argitasun botatzeko asmoarekin finantza zaintzaren bitarteko kontrola noiz egin behar den argi zehaztu behar da. Horretarako, urtero Ogasun Ministerioak argitaratzen duen ohar informatiboaren eskema jarraituko dugu459, baina finantza zaintzaren jarduera guztia kontuan izanik eta epe laburra eta epe luzea ezberdinduz.
‎Arauketaren inguruko azterketa egin eta gero, organo eskudunik aipatzen ez denetan ulertu behar dugu finantza zaintzaren organo eskuduna izango dela kontrola gauzatzen duena, hau da, lege kontrola finantza zaintzako organo eskudunari dagokio beren beregi Ogasun ministerioari aitortzen ez zaionean, baina aukera kontrola edozein kasutan Estatuari dagoki (Ogasun ministerioari), oreka ekonomikoaren politika berari dagokiolako....
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia