2023
|
|
Gipuzkoan, kopurua 12.000 eurokoa da eta epea urtebetekoa. c) Gipuzkoan zatikatu nahi den kopurua 150.000 eurotik beherakoa bada eta bi urtetik behera ere, beti ere zordunak zorraren zati bat ordaindu badu (%20). Baldintzak bete ezean, bi urtetik beherako geroratzea bada, aurretiaz 30.000 euro ordaindu baditu, eta ordainketa hori
|
egin
eta gero, ordaindu gabeko zorra 150.000 eurotik beherakoa bada. d) Ogasun eta Finantzen foru diputatuak agintzen duenean, bermeak emateko zordunak ondasunik edo ondasun nahikorik ez duela frogatu badu; halakoetan, foru diputatuak ezarriko dituen baldintzak errespetatu behar dira. Araban, foru diputatuak edo Ogasuneko zuzendariak (20.000 eurotik beherako zorra denean) bermea lekatu dezake baldin eta tributu betebeharpekoak tributu betebeharren ordainketa egunean izan ohi badu.
|
|
Bi guraso, adoptatzaile, zaintzaile edo harrera hartzaileek eskubide hori egikaritzen dutenean iraupen eta araubide berberarekin, baimenaldia luzatu ahal izango da edoskitzaileak 12 hilabete egin arte, baina alokairua modu proportzionalean murriztuz 9 hilabete
|
egin
eta gero. Edonola ere, edoskitzailearen bederatzigarren hilabetetik hamabigarreneraino doan aldi horretarako GSLOTBren 183 artikuluak prestazio ekonomikoa arautu du edoskitzailea zaintzeko ardurakidetasunez jarduteagatik, hain zuzen ere, aipatu alokairu murrizketa konpentsatzeko.
|
|
1924.eko Udal Estatutuak jaso zituen hauteskunde prozedurak ez ziren inoiz egin eta Espainiako Gobernuak 1931ko martxoan udal hauteskundeak deitu zituen. Hauteskundeak
|
egin
eta gero 1931ko apirilaren 14an Errepublika aldarrikatu zen. 1931ko ekainaren 28an Gorte edo Asanblea Konstituziogilea hautatu egin zen eta abenduaren 9an II. Errepublikako Konstituzio berria onetsi zen.
|
|
Toki autonomiaren printzipioaren eta horren mugen inguruan hitz
|
egin
eta gero, bigarren kapituluan toki erakundeen gainean ematen den zaintzaren kontzeptua jorratu dut. Kontzeptua zehaztu eta gero, Espainako antolamendu juridikoaren bilakaera zaintzak eta kontrolak izan duten garrantzia adieraziko da.
|
|
Lehen toki erakundeen bilakaera historikoa aipatu dut eta toki autonomia izan dut gidari, baina oraingo honetan zaintza izango da gure gidaria. Azterketa hori
|
egin
eta gero, XIX. mendeko Espainiaren historia hobeto ulertzeko aukera izan dut, horretan toki erakundeen araubidea zehazteak eragin handia izan zuelako. Bilakaera horren azterketa egitean, gaur egun toki erakundeen gaineko kontrolaren jatorria uler daiteke.
|
|
Lehenengo eta behin, galdera edo zalantza horren gaineko erantzuna bateragarritasunaren aldekoa dela esan daiteke. Espainiako antolamendu juridikoaren azterketa
|
egin
eta gero, kontrola eta autonomia bateragarriak dira. Adierazi dugun bezala autonomia printzipioa, eta horrekin batera toki autonomia ere, lurralde deszentralizazioaren emaitza da.
|
|
Epai horien guztien azterketa
|
egin
eta gero hurrengoa ondorioztatu daiteke:
|
|
Legegileak araua zehaztean benetan eragin finantzazioa duten eskualdaketak baliabide arrunten %25a baino handiagoak diren eskualdaketak dira. Zentzu honetan, kontrolaren momentua eskualdaketa espedientea onartzeko ebazpena
|
egin
eta gero izango da (esleipena egin aurretik). GONSALVEZ PEQUEÑOk adierazten duenari jarraituz, eskualdatzeko erabakia kontrolatu behar da eta ez eskuratzailea nor den481 Autonomia erkidegoaren kontrolerako organo eskudunari berdin dio eskuratzailea nor den, ondasuna eskualdatzeko legeak eskatzen dituen betekizunak betetzen diren ala ez baizik.
|
|
Aurrekontua onetsi
|
egin
eta gero, TOLTBren 169.4 artikulua sartzen da martxan. Horren arabera, toki erakundearen aurrekontu orokorraren kopia bidaliko zaio Estatuari eta autonomia erkidegoari.
|
|
Dena den, oso kuriosoa da TOLTBk ez duela zehazten jasotako informazioarekin zer gertatuko den. Ez du zehazten, behin informazioa jasota, horren lege kontrola
|
egin
eta gero zer gertatzen den. GAMEZ PEREIRAk horren inguruko hausnarketa egitean honakoa esaten du" Neurrietako bat bera ere hartzen ez bada —posible dela suposatuz, kasu askotan ez baita hala—, ez da ezer aurreikusten horri buruz, eta Udala ez da ezertara behartuta geratzen.
|
|
TOLTBren arauketa guztiaren laburpena
|
egin
eta gero argitasun botatzeko asmoarekin finantza zaintzaren bitarteko kontrola noiz egin behar den argi zehaztu behar da. Horretarako, urtero Ogasun Ministerioak argitaratzen duen ohar informatiboaren eskema jarraituko dugu459, baina finantza zaintzaren jarduera guztia kontuan izanik eta epe laburra eta epe luzea ezberdinduz.
|
|
Arauketaren inguruko azterketa
|
egin
eta gero, organo eskudunik aipatzen ez denetan ulertu behar dugu finantza zaintzaren organo eskuduna izango dela kontrola gauzatzen duena, hau da, lege kontrola finantza zaintzako organo eskudunari dagokio beren beregi Ogasun ministerioari aitortzen ez zaionean, baina aukera kontrola edozein kasutan Estatuari dagoki (Ogasun ministerioari), oreka ekonomikoaren politika berari dagokiolako....
|