Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 67

2004
‎69 artikulua. Banaketa egiteko epea
‎1 Alderdi betearazleak hala eskatuta, auzitegia zuzenduko zaie betearazpena agintzeko balio izan zuen kreditua baino lehenagokoak izan eta lehenespenekoak diren kredituen titularrei, titular horiek informazioa eman dezaten bermatutako kredituak iraun eta horren egungo zenbatekoaren inguruan. Informazio hori zein hartzekoduni erreklamatu eta hartzekodun horiek ahalik zehatzen adierazi behar dute kredituak dirauen, edo, edozein arrazoi dela bide, azkendu den; kredituak iraunez gero, ordaintzeko dagoen kopurua, muga eguna, eta, hala denean, ordainketa egiteko epeak eta baldintzak. Kreditua muga eguneratuta eta ordaintzeko badago, muga eguneratutako berandutza korrituen eta atzeratutako egun bakoitzeko sortu korrituen berri ere emango da.
‎Agerraldia egiteko epea hiru egunekoa izango da.
‎Espedientea ofizioz hasiko da Erregistroko jardunbidea eragotzi edo nahasten duten salbuespeneko inguruabarrek hori ahalbidetzen dutenean. Auzitegi Nagusiko lehendakariak espedientearen izapidetza egiteko epea finkatuko du irekieraren osteko hamabost egunetan, eta, jarraian, Zuzendaritza Nagusiari horren komunikazioa egingo dio; izapidetzaren iraupena laurogei egunekoa izango da, eta hamar egun gehiago luzatu ahal izango da, laurehun orrialde bakoitzeko edo orrialde horietatik suntsitu edota narriatu den zati bakoitzeko.
‎Erregistroko organoek idazkuna ukatuz gero, etenda geratzen dira, garaiz hasitako prozeduraren ondorioz, epaian agindutako idazkuna egiteko epeak.
‎Inskribatzeko modukoa da adingabeak edo ezgaituak egindako aitorpena, legezko ordezkariak emandako adostasunik gabe eta onespen judizialik gabe, baldin testamentuan jasotzen bada eta aitortzailearen heriotza egiaztatu bada. Inskribatzeko modukoa da, orobat, aipatu adostasun edo onespenik gabe, adingabeek edo ezgaituek egindako aitorpena, hori jaiotza inskripzioa egiteko epean beste agiri publiko batean egin bada; kasu horretan, aitatasunaren inskripzioa eten edo baieztatu ahal izango da Kode Zibilean ezarritakoaren arabera.
2005
‎Halakoetan, ulertzen da aurkezte idazkunaren indarraldia luzatzen dela kalifikazioa eta idatzagiria egin arte. Arrazoi bereziak daudenean, Erregistro eta Notariotzaren Zuzendaritza Nagusiak gehienez hamabost egun gehiago luza dezake epe hori, baldin eta erregistratzaile eskudunak hala eskatzen badio, idatzagiria egiteko epearen lehenengo bi egunen barruan.
‎Kalifikazioa egitean, erregistratzaile ordeztuak zehaztu akatsak bakarrik aztertuko ditu ordezkoak, interesdunak akatsokin bat ez datozenean eta hala adierazi dutenean ordezkoaren esku hartzea eskatzeko idazkian; kalifikazioa ezin izan daiteke beste arrazoietan oinarritutako uzien edo epe barruan eta modu egokian aurkeztu ez diren agirien gainekoa. Erabakiaren arrazoiak azaltzeko, erregistratzaileak txostena egitea eska diezaioke Espainiako Jabetza Erregistratzaileen eta Merkataritzako Erregistratzaileen Elkargoari, eta horrek bertako ikerketa zerbitzuetara joko du; hori guztia erregistratzailearen erantzukizunpean eta kalifikazioa egiteko epean egin behar da.
‎Inskripzioa egiteko epea 309
‎INSKRIPZIOA EGITEKO EPEA
‎Halakoetan, aurkezte idazkunaren indarraldiaren azken hamar egunen barruan aurkezten badira agiriak, ulertuko da hamar eguneko epe hori amaitzeko zenbat egun geratu, eta beste horrenbeste luzatzen dela idazkuna. Luzapen horrek aldi berean ekarriko du kontraesaneko edo lotutako idazkunena ere, idazkunok aurrekoak nahiz ostekoak izan. Tituluak kendu badira ongitzeko moduko akatsak izatearen ondorioz, tituluok egiteko epea berriro luzatuko da beste horrenbeste, hamabost eguneko tartea bete arte; horretarako, ongitzea aurreko luzapenepean aurkeztu behar da, eta, Erregistratzailearen iritzirako, ongitze hori nahikoa izan behar da, inskripzioa ahalbidetzeko.
‎Errekurtso judiziala edo gobernu errekurtsoa jarri bada, ebazpena erregistratzaileari noiz jakinarazi, eta data horretatik hasiko da zenbatzen inskripzioa egiteko epea.
‎Eginiko aurkezte idazkuna iraungiko da, baldin eta hurrengo hamar egun baliodunen epean Erregistroan ez bada aurkezten idazkun hori eragin zuen eskrituraren kopia kautoa. Kopia hori epean aurkeztuz gero, halaxe agerrarazi behar da lehenengo idazkunaren bazterrean eginiko oharraren bidez, eta kalifikazioa zein idatzagiria egiteko epeak oharraren datatik hasten dira zenbatzen.
‎Aurreko artikuluaren bigarren paragrafoak aipatu epean, interesdunak jatorrizko agiria aurkeztu behar du lehen zehaztutako oharrarekin batera, aurkezpen hori bazterreko ohar baten bidez agerraraziz. Kalifikazioa eta idatzagiriak egiteko epeak data horrez geroztik hasiko dira zenbatzen.
2006
‎Demanda erantzun ondoren edo behin hori egiteko epea igarota, prozesuak aurrera egingo du Prozedura Zibilaren Legeko hitzezko epaiketaren izapideen arabera.
‎Kopiarik aurkeztu ez bada, orduan idazkariak bakarrik luzatu ahal izango ditu halakoak, horiek egin ez dituenaren kontura, baldin eta azken horrek entzunaldia egiteko epean aurkezten ez baditu.
‎Alegazio idazkiak aurkeztu ondoren, edo behin hori egiteko epea prekluituta, idazkariak horietako bakoitzarrengo bi egunetan, eta audientziari jatorrizko auzi paperak helaraziko dizkio, aurkeztutako idazki guztiekin batera. helaraziko die gainerako alderdiei, hu
2007
‎1 Kasuan kasuko erregistroan inskripzioa egiteko epea hiru hilabetekoa izango da beti, organo eskudunak eskabidea jasotzen duenetik. Behin aurreko paragrafoko inskripzio epea igarota, esanbidezko ebazpenik jakinarazi ez bada, inskripzio eskabidea onartu dela ulertu ahal izango da.
‎...formazko akatsak atzematen direnean, edo izena aurretiaz inskribatutako beste elkarte baten izen berbera denean, edo izenak aurretiazko izen horri begira errakuntza edo nahasmendua sor dezakeenean, edo izena ageriko marka erregistratu baten izena denean, salbu eta horren titsak ongitzeko epea irekiko da.tularrak eskatzen duenean hori, edo titular horren adostasunarekin eskatzen denean, inskripzioa egiteko epea eten egingo da, eta atzemandako aka
‎(ยง13 30.1) (e) Kasuan kasuko erregistroan inskripzioa egiteko epea hiru hilabetekoa izango da beti, organo eskudunak eskabidea jasotzen duenetik.
‎Berrikuntza nabarmenen artean daude: 2 artikuluak delitu jakin batzuk egin dituenari ezarritako muga, alderdien sustatzaile izan dadin; 3 artikuluaren 1 paragrafoak jaso alderdien izenaren inguruko debekuak; 4 artikuluak zehaztutako inguruabarren bat daluaren 1 paragrafoak ezarri sustatzaileen erantzukizuna; formazko akatsak ongitzeko izapidea jasotzea edota inskripzioa egiteko epea etetea, 5 artikugoenean. Azken artikulu horretan, eutsi egin zaio aurreko legeak jasotako xedapen bati.
‎Fiskaltzari komunikazioa igortzearen ondorioz, aurreko artikuluaren 2 paragrafoan jaso epea eten egingo da. Epea etenda egongo da, Fiskaltzak Barne Arazoetarako Ministerioari ez zilegitasun penalaren behar besteko arrazoiak ez atzematea oinarri duen komunikazioa itzuli arte, edo zigor arloko epaileak ebazpena eman arte, inskripzioaren bidezkotasunaren inguruan edo, hala denean, kautela neurri gisa, inskripzioa egiteko epea behin behineko izaerarekin hastearen inguruan. Igorpen hori eta inskripzioa egiteko epea etetea berehala jakinaraziko zaizkie sustatzaile interesdunei.
‎Epea etenda egongo da, Fiskaltzak Barne Arazoetarako Ministerioari ez zilegitasun penalaren behar besteko arrazoiak ez atzematea oinarri duen komunikazioa itzuli arte, edo zigor arloko epaileak ebazpena eman arte, inskripzioaren bidezkotasunaren inguruan edo, hala denean, kautela neurri gisa, inskripzioa egiteko epea behin behineko izaerarekin hastearen inguruan. Igorpen hori eta inskripzioa egiteko epea etetea berehala jakinaraziko zaizkie sustatzaile interesdunei.
‎Hitzarmen kolektiboetan ezarritako hurrenkeran eta moduan deituko zaie jarraitutasunik gabeko langile finkoei. Hitzarmen kolektiboetan ezarritakoa bete ezean, langileak jurisdikzio eskudunean erreklamazioa egin dezake kaleratze prozeduraren bidez. Erreklamazioa egiteko epea hasiko da langilea deialdirik egin ez dela ohartu denetik.
‎Aldez aurretiko komunikazioa egiteko epe hori (ekainaren 16ko 36/ 1982 KAE) zurrunegia dela pentsa daiteke, baina deialdia egiten dutenen mesedetan ezarri da. Izan ere, gobernu agintariak, kasuan kasuko udalari deialdiaren datuak eman ondoren, horrek proposatutako ibilbidearen inguruabarrei buruzko txostena egin dezan?
‎Horrek esan nahi du erregistroak ezin duela kontrolatu eta erabaki elkarteen legezkotasunari edo aitorpenari buruz, horren eginkizun bakarra legean ezarritako betekizun formalak bete diren egiaztatzea baita (ekainaren 25eko 85/ 1986 KAE). Horregatik, elkarteak inskribatu egin behar dira, eta Administrazioaren jarduera bakarra izango da sortze aktak eta estatutuek bete behar dituzten betekizunak egiaztatzea (EOLOren 30 art.). Formazko akatsak atzematen direnean, inskripzioa egiteko epea eten egingo da, eta atzemandako akatsak ongitzeko epea irekiko da. Erakunde eskatzailea ez denean lege honen aplikazio esparrukoa edo erakunde horrek ez duenean elkartearen izaera, Administrazioak ukatu egingo du erakunde horren inskripzioa kasuan kasuko elkarteen erregistroan, eta eskatzaileari adieraziko dio zein den erakunde horren inskripzioa egiteko erregistro edo administrazio organo eskuduna.
2008
‎338 artikulua. Batza orokorrerako deialdia egiteko epea, eta eguneko aztergaien zerrendan gai berriak sartzea
‎210 artikulua. Txostena egiteko epea
‎1 Administratzaileen izendapena iraungiko da, epea muga eguneratu eta hurrengo batza orokorra egin denean, edota aurreko ekitaldiko kontuen onespenari buruzko erabakia hartu behar duen batza egiteko epea igaro denean.
‎2 Aurreko artikuluaren bigarren paragrafoak aipatu epean, interesdunak jatorrizko agiria aurkeztu behar du lehen zehaztutako oharrarekin batera, aurkezpen hori bazter oharraren bidez agerraraziz; kalifikazioa eta idatzagiriak egiteko epeak data horrez geroztik hasiko dira zenbatzen.
‎61 artikulua. Kalifikazioa egiteko epea
‎39 artikuluaren arabera idazkunak egiteko epea zein izan, eta epe horren barruan egin behar da kalifikazioa.
‎2 Txostena egiteko epea hilabetekoa izango da, onarpenetik zenbatzen hasita, eta erregistratzaileak beste hilabete gehiago luza dezake, auditoreak oinarridun eskaera eginez gero.
‎2 Sozietate kapitala gehitzen den kasuetan jabe soilak ez badu betebehar hori bete ordainketa egiteko epea muga eguneratu baino bost egun lehenago,
‎3 Jabe soilak edo gozamendunak akzio berriak harpidetzen dituenean, gozamena hedatzen da harpidetzan erabilitako lehenespen eskubideen balioarekin ordain daitezkeen akzioetara. Burtsan kotizatzen duten eskubideentzat, balio hori kalkulatzen da, harpidetza egiteko epean eskubide horiek izan duten batez besteko kotizazio prezioaren arabera, eta, gainerako kasuetan, balio teorikoaren arabera. Harpidetutako beste akzioen jabetza osoa horien zenbatekoa ordaindu duenari dagokio.
‎Partaidetzak eskuratu badira 77 artikuluan ezarritako inguruabarretan, urripena egiteko epea hiru urtekoa izango da.
‎Gehitutako sozietate kapitala ez denean oso osorik ordaintzen horretarako ezarri den epean, gehikuntza egingo da ordaindutako zenbatekoaren arabera, salbu eta erabakian adierazten denean gehikuntzak ez duela ondorerik izango, ordainketa oso osorik egiten ez bada. Azken kasu horretan, administrazio organoak bazkideei itzuliko dizkie azken horiek egin dituzten ekarpenak, ordainketa egiteko epea amaitu eta hurrengo hilabetean. Ekarpenak diruzkoak izanez gero, itzulketa egin daiteke zenbatekoa sozietatearen egoitzako kreditu erakunde baten zainpean utzita, ekarpenok egin dituztenen izenean eta horiei idatziz emango zaie zainpean uzteko dataren eta erakunde gordailuzainaren berri.
‎39 artikulua. Idazkunak egiteko epea
‎345 artikulua. Txostena egiteko epea
‎Hirugarrena. Sozietate izendazioen burtsa, ereduzko estatutuak eta inskripzioa egiteko epe laburra.
‎Epeok honetara zenbatzen dira: a) letraren kasuan, zenbaketa hasten da kasuan kasuko aitorpena edo autolikidazioa aurkezteko epea amaitzen denetik; b) letrari gagozkiola, borondatezko ordainketa egiteko epea amaitzen denetik [zenbait kasutan, autolikidazioa eta ordainketa egiteko epeak berdinak dira, alegia, a) eta b) letretako epeak]; eta c) letrari dagokion aldetik, zor ez den sarrera egin denetik, tributu arauen ondoriozko itzulketa eska daitekeenetik ala aurkaraturiko egintza deuseztu duen ebazpena irmoa denetik (eta zenbateko horiek kobratzeko eskubideari dagokionez, eskubidea aitortu denet...
‎Epeok honetara zenbatzen dira: a) letraren kasuan, zenbaketa hasten da kasuan kasuko aitorpena edo autolikidazioa aurkezteko epea amaitzen denetik; b) letrari gagozkiola, borondatezko ordainketa egiteko epea amaitzen denetik [zenbait kasutan, autolikidazioa eta ordainketa egiteko epeak berdinak dira, alegia, a) eta b) letretako epeak]; eta c) letrari dagokion aldetik, zor ez den sarrera egin denetik, tributu arauen ondoriozko itzulketa eska daitekeenetik ala aurkaraturiko egintza deuseztu duen ebazpena irmoa denetik (eta zenbateko horiek kobratzeko eskubideari dagokionez, eskubidea aitortu denetik).
‎e) Kobratzeko uzia azaltzea, eta, egokia denetan, prestazioaren sarrera agintzea. Horretara, ordainbideak eta ordainketa egiteko epeak zein organoa adierazi behar dira.
‎Bigarren รฑabardurari dagokionez, irizpide sustantiboak ez du azaltzen zergatik behin behineko likidazioa behin betiko bihur daitekeen, egiaztapena egiteko epea igarotakoan edota preskripzioaren ondorioz. Egia esateko, preskripzio epea igarotzeak ez du esan nahi behin behineko likidazioa behin betiko bihurtu denik, ezpada Administrazioak ezin dezakeela behin behineko likidazioa aurrerantzean zuzendu, beraren akzioa azkendu delako.
‎Jurisprudentziak azaldu duenez, behin behineko likidazioa zuzenean bihurtzen da behin betiko, epea igaro bada likidazio hori egiaztatu barik. Hainbestez, egiaztapena egiteko epea igarotzeagatik ez da beste likidazio egintzarik sortzen; aitzitik, hasierako behin behineko likidazioa behin betiko bihurtzen da. Hortaz, egintza aurkaratu eta errekurtsoak jartzeko epea ez da berriro zenbatu behar, behin betiko likidazio bihurtu denetik hasita.
‎Prozedura honetako likidazioetan ez dago berandutza korriturik aitorpena aurkeztu denetik ordainketa borondatez egiteko epea amaitu arte; edozein kasutan, zehapenak jarri ahal izango dira TLOren 192 artikuluaren arabera.
‎Berandutza korrituen egitezko kasuak lotzen dira sarrerak egiteko epeak ez betetzearekin; horren ondorioz, Herri Ogasunari zor zaizkion zenbatekoek berandutza korrituak sortzen dituzte, ordaintzeko epemugaren biharamunetik. Egitezko kasu orokorraren barruan, legeak berak berandutza korrituen sorrera dakarten kasu zehatzak arautzen ditu, besteak beste, borondatezko epealdian ordainketarik ez egitea [TLOren 26.2.a) art.], exekuzio bidea hastea [TLOren 26.2.d) art.], ordainketa geroratu edo zatikatzea (TLO ren 65 art.), egintza etetea [TLOren 26.2.c) art.], arau hausteak gauzatzea (TLOren 180.4 art.), itzulketa bidegabeak lortzea [TLOren 26.2.e) art.] eta abar.
‎Egitezko kasu orokorraren barruan, legeak berak berandutza korrituen sorrera dakarten kasu zehatzak arautzen ditu, besteak beste, borondatezko epealdian ordainketarik ez egitea [TLOren 26.2.a) art.], exekuzio bidea hastea [TLOren 26.2.d) art.], ordainketa geroratu edo zatikatzea (TLO ren 65 art.), egintza etetea [TLOren 26.2.c) art.], arau hausteak gauzatzea (TLOren 180.4 art.), itzulketa bidegabeak lortzea [TLOren 26.2.e) art.] eta abar. Kasu horiez landara, sarrera egiteko epea ez betetzeak beti ekarriko du berandutza korrituen sorrera eta eskakortasuna, honako inguruabar hauek kontuan izan gabe: kasu hori subjektuaren jokabide legezkoaren zein ez zilegiaren ondorio den ala ez, Administrazioak parte hartu duen ala ez, edota arau hausterik gertatu denentz.
‎Horrez landara, Administrazioak sarrerak bere arioz itzuli behar dituenean ere (PFEZ, BEZ eta SZren kasuan), berandutza korritua aplikatuko du, itzulketa egiteko epea bukatzen denetik eta zergadunak ezer eskatu gabe.
‎Amaitzeko, premiamendu errekargu arrunta %20koa da berandutza korrituak gehituta, zorra ordaindu ez bada premiamenduan ordainketa borondatez egiteko epean. Berandutza korrituak zenbatuko dira betearazpen aldia hasi zenetik aurrera.
‎Behin probidentzia jakinarazi eta gero, premiamenduzko sarrerak egiteko epeak hasten dira. Jakinarazpena hilaren lehenengo hamabostaldian egin bada, ordainketa epea amaitzen da hurrengo hilaren 20an; bigarren hamabostaldian jakinaraziz gero, ostera, epea ondorengo bigarren hilaren 5ean bukatzen da.
‎Egin eginean ere, besterentzea lehiaketa bidez buru daiteke, interes publikoa oinarritzat hartuta, edota merkatuko nahasmenduak saihesteko asmoa izanda. Proposamenak egiteko epea bukatzen denetik bost egunen buruan erabaki behar du lehiaketa Ogasuneko ordezkariak. Lehiaketa bidez ezin badira ondasunak besterendu, zuzeneko adjudikazioa erabiliko da.
‎Prozeduraren instrukzioa Administrazioaren arioz edo interesatuaren ekimenez gauzatzen da. Horrela, erreklamaziogileak idazkian ez badu alegaziorikrik egin, halakoak egiteko epea zabaltzen da. Egitateak eta Zuzenbideko oinarriak ez ezik, alegazio idazkiak jaso behar du interesatuaren uzia ere; horrez gain, interesatuak frogaren proposamena egin eta frogabide moduan erabil daitezkeen agiriak ekarri behar ditu.
‎Aktaren dataren hurrengo egunetik zenbatzen hasi eta hilabete igaro bada betebeharpekoak ikuskatzaile buruaren jakinarazpenik jaso gabe, orduan aktan jasotako likidazio proposamena behin betiko likidazio bihurtuko da. Orduz geroztik, sarrera egiteko epea hasten da, bai eta erreklamazioak egitekoa ere. Bizkaian, ikuskatzaile buruak erregularizazio proposamena aldatuz gero, betebeharpekoari aurretiaz entzunaldia eman behar dio.
‎a) Proposamenak zituen oker aritmetiko zein materialak zuzendu eta behin betiko likidazioa ematea; likidazioa betebeharpekoari jakinarazi behar zaio, eta orduan hasten da sarrera borondatez egiteko epea.
2009
‎b eta c idatz zatietako kasuetan, epaileak ordainketa egiteko epea eman diezaieke demandatuei, baina epe hori ezin izan daiteke muga eguna baino luzeagoa.
‎Protestoa ordainketa ezaren ondorioz egiten denean, eta egun jakin batean edota datatik zein ageritik epe jakin batera ordaindu behar denean, letra muga eguneratu eta hurrengo zortzi egun baliodunetan egin behar da protestoa. Agerian ordaindu beharreko letraren kasuan, protestoa egiteko epea aurreko lerrokadan onarpen ezaren ondoriozko protestoarentzat ezarritakoa izango da.
‎Ulertzen da datarik ez duen endosua egin dela protestoa nahiz horren baliobesteko adierazpena egiteko epea edo aurreko lerrokadak aipatu epea amaitu baino lehen, horren kontrako frogarik izan ezean.
‎Onartzaileak ezin du muga egunaren osteko endosurik egin, baina beste guztiek muga egunaren aurreko ondoreak izango dituzte. Hala ere, ordainketa ezari buruzko protestoaren edo horren baliobesteko adierazpenaren ondoren egindako endosuak, bai eta protestoa egiteko epea muga eguneratu eta gero egindakoak ere, lagapen arruntaren ondoreak besterik ez dituzte sortzen.
‎Ulertzen da datarik ez duen endosua egin dela protestoa egiteko epea amaitu baino lehen, horren kontrako frogarik izan ezean.
‎Igortzaileak xeda dezake agerian igorritako letra ordainketarako ez aurkeztea data jakin bat baino lehenago. Halakoetan, data horretatik hasiko da zenbatzen aurkezpena egiteko epea.
‎Kalifikazio osatugabeak ez du geldiarazten berori egiteko epea. Titularkideek ere kalifikazioaren gaineko erantzukizuna izango dute ondore guztietarako, baldin eta euren adostasuna eman badiote kalifikazio horri.
‎Ordainketa egin behar duten onartzaileek herri desberdinetan badute euren egoitza, kanbio letra muga egunean onartzaile bati aurkeztu, eta horrek letrakezpen horietako bakoitza egiteko epea zortzi egun baliodunekoa da. ordaintzen ez badu aurreko artikuluan ezarri bezala, gainerako edo jarraiko aurkezpenak egin dira; aur
2011
‎Adostasuna edo onespena ez da beharrezkoa, aitorpena testamentuan egin bada edo aitorpen hori jaiotza inskripzioa egiteko epearen barruan egin bada. Aitatasunari buruzko inskripzioa modu horretan eginez gero, inskripzio hori etenda gera daiteke, amak hala eskatuz gero, jaiotzaren osteko urtebetean zehar.
‎c) Interesdunak, bere kabuz, emantzipaturik badago edo hemezortzi urtekoa baino nagusiagoa bada. Aukera hori iraungi egingo da interesdunak hogei urte betetzen dituenean; baina aukeratzailea bere lege pertsonalaren arabera ez badago emantzipaturik hemezortzi urte betetzean, aukera egiteko epea luzatu egingo da emantzipazioaren ondorengo bi urteak igaro arte.
‎Gordailua itzuli behar zaio gordailugileari, berak hori erreklamatzen duenean, nahiz eta kontratuan itzulketa egiteko epe edo denboraldi zehatza finkatu.
‎Preskripzioak bere ondore juridikoak sortzen ditu jarauntsiaren alde zein aurka, jarauntsi hori onartu aurretik, eta inbentarioa eta hausnarketa egiteko epean zehar ere bai.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia