2023
|
|
Halakoetan, tributu zorra aldi berean ordaintzea edo geroratzea ez da behar (Ogasun publikoaren aurkako delituetan beharrezkoa bada ere). Bizkaian ez du ondoriorik ordaintzeko epealdiak zehazteko orduan, baina Araban eta Gipuzkoan betearazpen aldia hasiko da une horretatik aurrera, ordainketa borondatez
|
egiteko
epea amaitu ondoren.
|
|
Preskripzio epea zenbatzen hasiko da borondatezko ordainketa
|
egiteko
epea amaitzen denetik hurrengo egunean, tributu erantzukizuneko kasuetan izan ezik, aurrerago ikusi dugun bezala. Tributu zorraren autolikidazioa epez kanpo aurkeztu bada, zenbaketa hasiko da autolikidazio aurkeztu eta hurrengo egunetik.
|
|
Aurreko datuez gain, identifikaziorako datuak ere eman behar dira prozedura hasteko komunikazioan azaldu dugun bezala, bai eta alegazioak aurkezteko modua eta hori
|
egiteko
epea.
|
|
Delitua burutu den unea zehaztean jokabide ezberdinak aintzat hartu behar ditugu. Tributuak, atxikipenak edo konturako sarrerak ordaindu ez badira, delitua burutuko da autolikidazio aurkezteko epea amaitu denean edota aitorpenaren ondoriozko likidazioaren sarrera
|
egiteko
epea amaitu denean, delitua egitez zein ez egitez gauzatzen denean. Itzulketak bidegabe lortu badira, delitua burutuko da itzulketa benetan jaso denean.
|
|
Likidazioa behar bezala jakinarazi ez bada, betebeharpekoak ez du bere garaian izapide egokia izan likidazioaren aurka egiteko, eta ondorioz, babesik gabe egongo litzateke, premiamendu probidentziaren aurka jar daitezkeen errekurtso nahiz erreklamazioetan ezin dituelako tributu zorra zehazteko arazoak eztabaidatu. Kasu honetan, konponbidea da probidentzia deuseza dela adieraztea eta jarduketak atzera eramango dira likidazioa jakinarazi behar zen uneraino, bere eskubideari komenigarriak zaizkion alegazioak
|
egiteko
epea emanez. d) Likidazioa deuseztatzea. Probidentziaren oinarria den likidazioa deuseztatzen bada, ez du zentzurik zorra kobratzeko hurrengo egintzak gauzatzea. e) Premiamendu probidentziak duen akatsa edo bertan aipatu gabeko datua dela-eta, premiamenduko zorduna edo zorra ezin bada identifikatu.
|
|
Likidazioa jakinarazitzat ulertzen den egunetik aurrera ordainketa
|
egiteko
epea eta errekurtsoak jartzeko epea zenbatuko dira. Akten aurka ezin da errekurtsorik ala erreklamaziorik jarri, bai ordea aktaren ondoriozko likidazioen aurka.
|
|
Araban, Gipuzkoan eta lurralde erkidean, betearazpen aldia hasiko da Bizkaian bezala, Administrazioak emandako likidazioen kasuan bai eta modu kolektiboan eta aldizka jakinarazten diren zorren kasuan ere. Autolikidazioaren bidez ordaindu behar diren zorren kasuan, aldiz, aldi berean ordainketa egin ez bada, betearazpen aldia ez da hasiko tributu bakoitzaren arauketak ordainketa egiteko ezarri duen borondatezko epea amaitu aurretik ordainketa
|
egiteko
epea bat etorriko da autolikidazioa aurkezteko borondatezko epearekin eta Bizkaiko TFAOk ezarritakoarekinedo autolikidazioa epez kanpo aurkeztu bada, berau aurkeztu eta biharamunean (Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 165.1 artikulua eta TLOren 161 artikulua).
|
|
Berandutze interesen egitezko kasuak lotzen dira sarrerak
|
egiteko
epeak ez betetzearekin, hala nola, Administrazioak eginiko likidazioa epe barruan ordaindu ez denean, aurretiazko aitorpenaren ondorioz nahiz autolikidazioa aldatu edo zuzentzearen ondorioz; aitorpena edo autolikidazioa epe barruan aurkeztu ez denean edota aurretik aurkeztutakoen akatsak zuzentzen direnean epez kanpoko aurkeztutako aitorpen edo autolikidazio osagarri edo ordezkoen bidez baldin et...
|
|
62 Egiaztapen laburtuko prozeduretan, prozeduraren ondoriozko administrazio egintzak emateko organo eskudunak likidazio proposamena emango du, txostena egin den egunetik hilabeteko epearen berandutze interesak sartuz (Bizkaiko Ikuskapenari buruzko Erregelamenduaren 59.2 artikulua). artikuluak dionez, berandutze interesak proposamenean zenbatuko dira akta egin den egunera arte, eta likidazioan, berau eman den egunera arte (azken hori erregela orokorra izanda). Kasu guztietan, interesen zenbaketa hasiko da ordainketa borondatez
|
egiteko
epea amaitu benetik.
|
|
17 Bizkaian, eta PFEZren aitorpena borondatezko epean aurkeztu ondoren emandako likidazioen kasuan, ordainketa
|
egiteko
epea Zergaren Arauak edo Erregelamenduak ezarritakoa da, Oro har, epe hori aitorpena aurkezteko borondatezko epea bukatu eta hurrengo egunetan izango da, likidazioaren jakinarazpena gorabehera.
|
|
Amaitzeko, erantzule solidarioari ordainketa eskatzeko preskripzioa zenbatzen hasiko da zordun nagusia ordainketa borondatez
|
egiteko
epea bukatu denetik, erantzukizunaren baldintza diren egitateak gero gertatu ezik. Erantzule subsidiarioaren kasuan, kontrara, zordun nagusiari edota erantzule solidarioari azken zerga bilketarako jarduketa jakinarazi zaionetik zenbatuko da.
|
|
Diruzko zehapenak ezartzen direnean, jakinarazpenak hurrengo inguruabarrak ere jaso ditu: ordaindu beharreko zenbatekoa; borondatezko epean ordainketa hori
|
egiteko
epea, tokia eta forma; ohartarazpena, noiz eta epe hori ordainketarik egin gabe eta, hala denean, kasuan kasuko errekurtso arrunta jarri gabe igarotzen bada, jakinarazteko, hala berehala premiamendu errekargua eta berandutza korrituak sortuko direla, nola zorra kobratuko dela, eta, hala denean, betearazpenari ekingo zaiola, premiamendurako kasuan kasuko administrazio prozeduraren bidez....
|
|
EAEko toki erakundeek arau fiskaletariko bat bete ezean, ez betetze hori hurrengo ekitaldi ekonomikoan gainditzeko beharrezkoak diren neurriak jasoko dituen ekonomiaeta finantza plana egin du. Arabako foru arauak ez du plana
|
egiteko
eperik zehazten, bai ordea Bizkaiak eta Gipuzkoak. Azken bi horien arabera, ez betetzea detekta eta bi hilabeteko epean plana idatzi da.
|
|
Beraz, argi dago epe biak eteten direla: toki erakundearen egintza, ebazpena edo akordioaren deuseztasuna eskatzen duen errekerimendua
|
egiteko
epea eta administrazioarekiko auzibidean errekurtsoa jartzeko epea.
|
|
Kasu horretan, toki erakundeek likidazioaren kopia bidaliko diete Estatuari eta autonomia erkidegoari eta likidazioaren kopiarekin batera egoera zuzentzeko hartuko diren neurriak jakinarazi behar dira. Jakinarazpena
|
egiteko
epea honakoa izango da: hurrengo ekitaldiko martxoa baino lehen.
|
|
Horregatik, gomendio bezala, ondareko ondasun higiezinaren eskualdaketaren eskuratzailea aukeratzeko prozedura ebazpena autonomia erkidegoari jakinarazi eta hamabost egun geroago hastea komenigarria izango da, hamabost egun horietan finantza zaintza funtzioak egikaritu behar dituen autonomia erkidegoaren organo eskudunak errekerimendua
|
egiteko
epea izanik. Horiek horrela, eskuratzailea aukeratzeko prozedura eskualdaketa gauzatzeko epea hamabost egunetan luzatu egiten du.
|
|
Printzipio honen arabera, aurrekontuak
|
egitean
epe ertaineko aurrekontu marko bat kontuan izan behar dugu. Printzipio hau urteko ekitaldi ekonomikoaren printzipioarekin kontraesanean datorrela dirudi, baina bi printzipioak bateragarriak dira.
|
|
Printzipio hau urteko ekitaldi ekonomikoaren printzipioarekin kontraesanean datorrela dirudi, baina bi printzipioak bateragarriak dira. Aurrekontuak urte bateko indarraldia edukiko du, baina egituratzean eta
|
egitean
epe luzeago bat eduki behar dugu kontuan. CARBAJO DOMINGOk eta VEGA FELGUEROSOk esaten duten moduan, azken finean printzipio honek" gure ordenamenduan tradizioz araututakoa aldatzen du, hau da, aurrekontua onetsi eta betearaztea arautzen duen urtekotasun printzipioa.
|
|
Baina, zein da txosten horren balioa? Zein da txostena
|
egiteko
epea. TAOLk ez du ezer esaten.
|
|
Dena den, lotesleak ez diren txostenetatik aldentzeko organo ebazleak aldentze hori arrazoitu du (APELren 35.1.c) artikulua). Txostena
|
egiteko
eperik ez zaio ematen finantza zaintzako organo eskudunari eta, eperik egon ezean, aipatu APELren 80.2 artikuluaren arabera, hamar laneguneko epea egongo da txostena egiteko. Teorian, artikulu berdinaren araubideari jarraituz, organo eskudunak txostena dagokion epean eman ezean, espedientearen izapidetzarekin jarraitzeko aukera egongo da eta epez kanpo emandako txostena ez da kontuan hartuko dagokion ebazpena emateko.
|