2013
|
|
5 Mireiari adierazi
|
diozu
azaldu beharrekoa, eta berak honela erantzun dizu: " Nik lehendik ere idatzi izan ditut deskribapenak, baina, tira, orain, hobeto egiten ikasiko dut.
|
|
5 Mireiari adierazi diozu azaldu beharrekoa, eta berak honela erantzun
|
dizu
: " Nik lehendik ere idatzi izan ditut deskribapenak, baina, tira, orain, hobeto egiten ikasiko dut.
|
|
5 Mireiari adierazi diozu azaldu beharrekoa, eta berak honela erantzun dizu: " Nik lehendik ere idatzi izan
|
ditut
deskribapenak, baina, tira, orain, hobeto egiten ikasiko dut. Eta, bloga dela eta, nik ez dut inoiz blog era ezer igo, baina irakasleak irakatsiko digu!".
|
|
5 Mireiari adierazi diozu azaldu beharrekoa, eta berak honela erantzun dizu: " Nik lehendik ere idatzi izan ditut deskribapenak, baina, tira, orain, hobeto egiten ikasiko
|
dut
. Eta, bloga dela eta, nik ez dut inoiz blog era ezer igo, baina irakasleak irakatsiko digu!".
|
|
" Nik lehendik ere idatzi izan ditut deskribapenak, baina, tira, orain, hobeto egiten ikasiko dut. Eta, bloga dela eta, nik ez dut inoiz blog era ezer igo, baina irakasleak irakatsiko
|
digu
!".
|
|
a) Eta zuk," beti ongi nahi duenak maiz gaizki" dabilela jakinda, nola ikusten
|
duzu
zeure burua. Jo ezazu berriz ere taulara, eta jaso informazio hori hirugarren zutabean.
|
|
" Gustuko lekuan aldaparik ez". Zer sumatzen
|
duzu
izango duzula gustuko. Zergatik?
|
|
" Gustuko lekuan aldaparik ez". Zer sumatzen duzu izango
|
duzula
gustuko. Zergatik?
|
|
KUXKUXERA HUTSA NAIZENEZ, USTE
|
DIAT
ORAINGO LAN HAUETAN ONGI MOLDATUKO NAIZELA.
|
|
a) Zer ikastetxerekin egingo
|
duzu
elkartrukea. Zergatik?
|
|
Irakaslearen laguntza ezinbestekoa izango
|
duzu
zeregin horretan. Erabakia hartzeko, lehendabizi, hautaketarako irizpideak adostu dituzue.
|
|
Irakaslearen laguntza ezinbestekoa izango duzu zeregin horretan. Erabakia hartzeko, lehendabizi, hautaketarako irizpideak adostu
|
dituzue
. Baina," zenbat buru, hainbat aburu", hortaz, adostasun batera iritsi duzue, talde txikian lehenik, eta gelakide guztien artean ondoren.
|
|
Erabakia hartzeko, lehendabizi, hautaketarako irizpideak adostu dituzue. Baina," zenbat buru, hainbat aburu", hortaz, adostasun batera iritsi
|
duzue
, talde txikian lehenik, eta gelakide guztien artean ondoren.
|
|
b) Norekin partekatuko
|
duzu
informazioa?
|
|
BHko 1 mailako gazte euskaldunen artean harremanak sustatzeko eta elkar ezagutzeko aukera paregabea daukazue; zeregin horretan, etengabe arituko zarete elkarri galderak formulatzen: bizkaitarrak" zelakue zara?" galdetuko
|
du
, gipuzkoarrak," nolakua zera?", nafarrak," nolkua zara?" & baita horiek erantzuten ere. Hizkera ezberdina erabiltzea oztopo izango al da elkarrekin komunikatzeko?
|
|
Euskal Herriko ikastetxe batekin egingo
|
duzue
informazio trukea. Beraz, euskaraz hitz egingo duzue, edozeinekin delarik ere.
|
|
Euskal Herriko ikastetxe batekin egingo duzue informazio trukea. Beraz, euskaraz hitz egingo
|
duzue
, edozeinekin delarik ere. Euskara batuaz aritzen bazarete, ez duzue elkar ulertzeko arazorik izango, hizkuntzari dagokionez, behintzat.
|
|
Beraz, euskaraz hitz egingo duzue, edozeinekin delarik ere. Euskara batuaz aritzen bazarete, ez
|
duzue
elkar ulertzeko arazorik izango, hizkuntzari dagokionez, behintzat. Baina ba al duzu zure euskalkian aritzeko ohiturarik?
|
|
1 Ez dakizu oraindik norekin izango zaren hartu emanetan. Bitarte horretan, zenbait euskalkiren doinuak entzungo
|
dituzu
. Jakingo al zenuke zer euskalki erabili den jarraian entzungo dituzun kantuetan?
|
|
Bitarte horretan, zenbait euskalkiren doinuak entzungo dituzu. Jakingo al
|
zenuke
zer euskalki erabili den jarraian entzungo dituzun kantuetan?
|
|
Bitarte horretan, zenbait euskalkiren doinuak entzungo dituzu. Jakingo al zenuke zer euskalki erabili den jarraian entzungo
|
dituzun
kantuetan?
|
|
2 Zuen euskalkian ere izango da kantu berezi edo ezagunen bat. Talde txikitan elkartuta, hautatu
|
zuen
eskualdeko kantu bat, eta osa ezazue hari dagokion fitxa, honako ezaugarriak azalduz:
|
|
a) Zergatik hautatu
|
duzue
–
|
|
b) Nork abesten
|
du
–
|
|
c) Zer kontatzen
|
du
–
|
|
d) Entzun
|
duzuenean
, zer sentsazio edo sentimendu eragin dizue?
|
|
d) Entzun duzuenean, zer sentsazio edo sentimendu eragin
|
dizue
–
|
|
a) Zer sentimendu sorrarazi
|
dizu
entzundakoak. Zu izango bazina ahots horren jabea, nola sentituko zinateke jendeak zure kantua entzutean izan duen jarreraren aurrean?
|
|
a) Zer sentimendu sorrarazi dizu entzundakoak? Zu izango bazina ahots horren jabea, nola sentituko zinateke jendeak zure kantua entzutean izan
|
duen
jarreraren aurrean?
|
|
b) Pentsa ezazu, orain, zure buruarengan: zer konpromiso hartuko
|
zenuke
elkarbizitza egoera eredugarria izan dadin?
|
|
4 Orain bai, prest zaudete! Taldeka, hautatu
|
duzuen
kantua ikasiko duzue. Prest zaudetenean, gelan abestuko duzue, zuen gelakideen aurrean, eta grabatu egingo duzue.
|
|
4 Orain bai, prest zaudete! Taldeka, hautatu duzuen kantua ikasiko
|
duzue
. Prest zaudetenean, gelan abestuko duzue, zuen gelakideen aurrean, eta grabatu egingo duzue.
|
|
Taldeka, hautatu duzuen kantua ikasiko duzue. Prest zaudetenean, gelan abestuko
|
duzue
, zuen gelakideen aurrean, eta grabatu egingo duzue. Grabazioa egiteko, audio editorea erabiliko duzue.
|
|
Taldeka, hautatu duzuen kantua ikasiko duzue. Prest zaudetenean, gelan abestuko duzue, zuen gelakideen aurrean, eta grabatu egingo
|
duzue
. Grabazioa egiteko, audio editorea erabiliko duzue.
|
|
Prest zaudetenean, gelan abestuko duzue, zuen gelakideen aurrean, eta grabatu egingo duzue. Grabazioa egiteko, audio editorea erabiliko
|
duzue
. Hona hemen horretarako instrukzioak:
|
|
Horixe izango da blog era igoko
|
duzuen
eta beste ikastetxeko ikaskideekin partekatuko duzuen lehenengo informazioa: zuen gustukoa den eta zuen euskalkian dagoen kantua.
|
|
Horixe izango da blog era igoko duzuen eta beste ikastetxeko ikaskideekin partekatuko
|
duzuen
lehenengo informazioa: zuen gustukoa den eta zuen euskalkian dagoen kantua.
|
|
Irakasleak grabaketa eta abestiari dagokion fitxa igoko
|
ditu
blogera.
|
|
Unitate honen hasieran, DBHko 1 mailako beste gazte euskaldun batekin informazioa trukatzen arituko zarela esan
|
genuen
. Honezkero, jakin minez egongo zara:
|
|
nor ote da nire truke kidea? Irakasleak emango
|
dizu
horren berri, baina, horretarako, aurretik mezu bat, mail bat, idatzi diozu.
|
|
nor ote da nire truke kidea? Irakasleak emango dizu horren berri, baina, horretarako, aurretik mezu bat, mail bat, idatzi
|
diozu
.
|
|
1 Hasteko, zure datuak eta zure truke kidearenak jasoko
|
dituen
fitxa egingo duzu. Lehenik, zure datuak idatziko dituzu:
|
|
1 Hasteko, zure datuak eta zure truke kidearenak jasoko dituen fitxa egingo
|
duzu
. Lehenik, zure datuak idatziko dituzu:
|
|
1 Hasteko, zure datuak eta zure truke kidearenak jasoko dituen fitxa egingo duzu. Lehenik, zure datuak idatziko
|
dituzu
: izen abizenak, ikastetxea, herria, eta helbide elektronikoa.
|
|
2 Ondoren, zure datuak dauzkan taula irakasleari bidaliko
|
diozu
mail bidez. Hark, gero, mezu bat bidaliko dizu zure truke kidearen datuekin.
|
|
2 Ondoren, zure datuak dauzkan taula irakasleari bidaliko diozu mail bidez. Hark, gero, mezu bat bidaliko
|
dizu
zure truke kidearen datuekin.
|
|
3 Zuetako batzuentzat, beharbada, posta elektronikoa erabiltzen
|
duzuen
lehen aldia izango da. Beraz, hemen dituzue horretarako jarraitu behar diren urratsak:
|
|
5 Erantsi mezuari aurretik sortu
|
duzun
fitxategia (Trukerako datuen taula).
|
|
Asko dira, gure eguneroko bizitzan, elkarri begirunea adierazteko erabiltzen
|
ditugun
esapideak edo gizalege formulak. Hemen dituzu horietako batzuk.
|
|
2 Talde bakoitzak egindakoa talde handian partekatuko
|
duzue
, eta denon artean zuzenketak egingo dituzue.
|
|
2 Talde bakoitzak egindakoa talde handian partekatuko duzue, eta denon artean zuzenketak egingo
|
dituzue
.
|
|
1 Halakoak esateko, zer esapide erabiltzen
|
duzue
zuen herrian. Irakasleek edo jende helduak ere horiexek erabiltzen al dituzte?
|
|
1 Halakoak esateko, zer esapide erabiltzen duzue zuen herrian? Irakasleek edo jende helduak ere horiexek erabiltzen al
|
dituzte
–Taldean bilduta, pentsa ezazue zer nolako esapideak erabiltzen diren zuen herrian; osatu esapide zerrenda bat, eta zehaztu zertarako erabiltzen den bakoitza.
|
|
2 Esapideak idatzi egin
|
dituzue
, baina nola ahoskatzen dira. Gelakide guztien artean, esapide horiek grabatu egingo dituzue.
|
|
2 Esapideak idatzi egin dituzue, baina nola ahoskatzen dira? Gelakide guztien artean, esapide horiek grabatu egingo
|
dituzue
. Kontuan hartu ondo ahoskatzea, erritmoa zaintzea, intonazioa& Grabazioan garbi adierazi behar dituzue honako datu hauek:
|
|
Grabazioa amaitutakoan, blog era igoko
|
duzue
, beste ikastetxeko ikasleekin partekatzeko.
|
|
Hartu emanetan eta informazioa trukatzen
|
dugunean
, begirunez jokatzea garrantzitsua dela esan dugu. Horrez gain, elkarri galderak egiten dizkiogu etengabe.
|
|
Hartu emanetan eta informazioa trukatzen dugunean, begirunez jokatzea garrantzitsua dela esan
|
dugu
. Horrez gain, elkarri galderak egiten dizkiogu etengabe.
|
|
Hartu emanetan eta informazioa trukatzen dugunean, begirunez jokatzea garrantzitsua dela esan dugu. Horrez gain, elkarri galderak egiten
|
dizkiogu
etengabe. Galderak, gainera, ez dira gauza solteak izaten normalean; galdera batek erantzuna dakar, sarri haren ondoren beste galdera bat dator& eta horrela jarrai daiteke, elkarri galderak eginez, adreilu bat beste baten gainean jarriz bezala, elkarren zeregin komunikatiboa amaitutzat ematen den arte.
|
|
Galderak, gainera, ez dira gauza solteak izaten normalean; galdera batek erantzuna dakar, sarri haren ondoren beste galdera bat dator& eta horrela jarrai daiteke, elkarri galderak eginez, adreilu bat beste baten gainean jarriz bezala, elkarren zeregin komunikatiboa amaitutzat ematen den arte. Jakina, solaskideek trukatzen
|
dituzten
galdera erantzunen artean, lotura eta ordena logikoa egon behar da.
|
|
1 Maialenek eta Peruk txatean jardun
|
dute
, eta hainbat galdera sortu dira beren elkarrizketan. Baina kontuz, galderak eta erantzunak nahastu egin dira!
|
|
Baina kontuz, galderak eta erantzunak nahastu egin dira! Nola berrantolatuko
|
zenuke
elkarrizketa, koherentea izan dadin. Eman segida bi gazteen solasaldiari, eskuineko galderak eta erantzunak ordena egokian kokatuz.
|
|
Kontu bat
|
diat
hiretzat.
|
|
Aurrekoan aipatu
|
nian
pertika jauzilaria nintzela. Laster, Espainiako proba batzuetan parte hartuko diat eta ezin nauk entrenatu gabe geratu zuen etxean nagoenean.
|
|
Aurrekoan aipatu nian pertika jauzilaria nintzela. Laster, Espainiako proba batzuetan parte hartuko
|
diat
eta ezin nauk entrenatu gabe geratu zuen etxean nagoenean.
|
|
Aurrekoan aipatu nian pertika jauzilaria nintzela. Laster, Espainiako proba batzuetan parte hartuko diat eta ezin nauk entrenatu gabe geratu
|
zuen
etxean nagoenean.
|
|
Aukerarik izango al
|
diat
–
|
|
A ia ere ageri. Kirola egiteko ekipatuta zegok ala ingurukoren batera joan
|
diat
–
|
|
B Eskalada egiten
|
dinat
, kiroldegiko rokodromoan
|
|
Eta noiz izaten
|
duk
hori praktika C tzeko astia. Saltsero hutsa egina hago gero, e?
|
|
D Bakarrik entrenatu
|
diat
, orduan. Hik zer praktikatzen duk?
|
|
D Bakarrik entrenatu diat, orduan. Hik zer praktikatzen
|
duk
–
|
|
Eskalada egiteko? Igande goize E tan izaten
|
dinat
horretarako eta
|
|
F instalazioak
|
dizkinagu
: polia, atletismo pistak, igerilekua
|
|
Egoera batean informazio bat behar dugunean edo daturen bat falta zaigunean egin ohi ditugu galderak; hau da, galderek informazio helburu bat izaten
|
dute
.
|
|
2 helburua. Aitarekin kotxean zindoazela, istripua izan
|
duzue
. Autoko aseguru agentziakoak beste norbaitekin kontrastatu nahi du aitak emandako informazioa.
|
|
a. Mesedez, emango al
|
didazu
istripuaren lekukoren baten izena?
|
|
Ea, esan: nork izan
|
du
errua?
|
|
3 helburua. Ikastetxetik irtendakoan, zer egin erabakitzen ari zaretela, Andonik proposamen bat egin
|
du
, eta Kepa urduri jarri da. Andoniren proposamenarekiko Keparen iritzia jakin nahi duzu.
|
|
a. Kepa, urduritu egin zara. Ez zaude ados berak esan
|
duenarekin
–
|
|
Egun on! Ba al duzue Parisen familia batentzat bisita egokiak jasotzen
|
dituen
gida edo liburuxkarik?
|
|
Elkartruke batera joan aurretik, badira eskuratu beharreko hainbat informazio, esate baterako, maletan zer sartu behar duzun jakiteko, hartuko
|
zaituen
familiaren etxean zer aurkituko duzun aurreikusteko, edota zenbat diru eramango duzun erabakitzeko. Hori guztia jakiteko, zer galdera egingo zenuke?
|
|
Elkartruke batera joan aurretik, badira eskuratu beharreko hainbat informazio, esate baterako, maletan zer sartu behar duzun jakiteko, hartuko zaituen familiaren etxean zer aurkituko
|
duzun
aurreikusteko, edota zenbat diru eramango duzun erabakitzeko. Hori guztia jakiteko, zer galdera egingo zenuke?
|
|
Elkartruke batera joan aurretik, badira eskuratu beharreko hainbat informazio, esate baterako, maletan zer sartu behar duzun jakiteko, hartuko zaituen familiaren etxean zer aurkituko duzun aurreikusteko, edota zenbat diru eramango
|
duzun
erabakitzeko. Hori guztia jakiteko, zer galdera egingo zenuke?
|
|
Elkartruke batera joan aurretik, badira eskuratu beharreko hainbat informazio, esate baterako, maletan zer sartu behar duzun jakiteko, hartuko zaituen familiaren etxean zer aurkituko duzun aurreikusteko, edota zenbat diru eramango duzun erabakitzeko. Hori guztia jakiteko, zer galdera egingo
|
zenuke
–
|
|
1 Sailkatu ematen
|
dizkizugun
galderak honako informazio behar hauen arabera:
|
|
b) Familia hartzailearen etxean aurkituko
|
dudana
aurreikusteko
|
|
2 Bidaia egingo
|
dugun
garaian, zenbat euri egin ohi du zuen eskualdean?
|
|
2 Bidaia egingo dugun garaian, zenbat euri egin ohi du
|
zuen
eskualdean?
|
|
4 Non bazkalduko
|
dugu
eskola egunetan?
|
|
5 Egingo
|
ditugun
ekintzen artean, zer kirol egitea aurreikusi duzue?
|
|
5 Egingo ditugun ekintzen artean, zer kirol egitea aurreikusi
|
duzue
–
|
|
6 Zer iritzi
|
dute
zure etxekoek bideo jolasei buruz?
|
|
7 Aurreikusitako ekintzen artean, ba al dago dotore janztea eskatzen
|
duen
saio edo gau festarik?
|
|
8 Zein da batez besteko tenperatura zuen eskualdean, bidaia egingo
|
dugun
garaian?
|
|
9 Izango al
|
dut
aukerarik nire arropa garbigailuan garbitzeko?
|
|
11 Herrian zehar mugitzeko garraiobideren bat erabiliko
|
dugu
, ala oinez mugituko gara?
|
|
12 Denbora librean, zinemara, kontzertu batera, antzerkira, museora& edo antzeko leku edo saioren batera joatea aurreikusi
|
duzue
–
|
|
2 Galdera horiez gain, idatz itzazu zure truke kideari egingo
|
zenizkiokeen
beste bost galdera, zuk duzun bestelako informazio behar bat asetzeko.
|
|
Ikusi
|
dugun bezala
, galderak helburuarekiko egokia izan behar du. Horretaz gainera, nori egiten zaion galdera ere garrantzitsua da, erantzun egokia jaso nahi badugu.
|