2011
|
|
EITBNET Interneten
|
edukiak
zabaltzeaz eta web orrialdeez arduratzen denenpresa da. 2004an sortu zen, hasieran Zamudioko Parke Teknologikoan zuenegoitza, eta egun Bilbon dago, Bizkaiko gainerako instalazioekin batera.
|
|
Eitb.com eko kideen ustez, horrelako «multimedia kolaborazioak» interesgarriak eta onuragarriak dira, baina euskarri dinamizatzaile horretan garbi dute prozesuhorrek mugak ezartzen dituela. Beren ustez, zenbait sinergia baliatzeak, adibidez, webgunea taldearen
|
edukiak
zabaltzeko bigarren kanal gisa erabiltzeak, ez duezinbestean multimedia konbergentzia eragiten.
|
|
Are gehiago, oraindikhedabideen arteko errezeloak daudela esan genezake. Ondorioz, edukiakzabaltzeko fasean elkarlan maila altua bada ere, benetako talde kulturasustatu behar da, emaitzak hobetzeko elkarlanean aritzea eta sinergiakbaliatzea,
|
edukia
zabalduko duen hedabidea gorabehera.
|
|
Interneten gero eta indar handiagoak eraginda, 2006 urtearen inguruan, EITBk sareko
|
edukiak
zabaldu zituen, lehenengo blogen bidez, esaterako. Betizu.com webgunea ere berritu zuen.
|
2015
|
|
Krisi ekonomikoak eta iraultza teknologikoak zuzen zuzenean eragin die komunikazioan ari diren kultura industriei? 2014 urtean idatzizko prentsaren salmentak% 4 eta% 10 bitartean egin du behera (Ormaetxea, 2015)?. Ondorioz, eraldaketa gertatzen ari da enpresen antolaketan, produktuen ekoizpen moduetan eta
|
edukiak
zabaltzeko eta partekatzeko bideetan. Medioak bereizten dituzten mugak desitxuratzen ari dira (León eta García Avilés, 2000:
|
|
Transmedia programaziogintza sortzen da Ihlebæk et al. ek (2014) phase of proliferation bataiatutakoan. Izan ere, aro horretan telebistako edukiak biderkatu eta kanalen arteko lehia zorroztu da, audientzia multzo zehatzerako kanal tematikoen kopurua puztu,
|
edukiak
zabaltzeko medio eta plataforma berriak erabili eta, azkenik, telebista ikusi eta Interneten nabigatzeko teknologiak modu integratuan daude.
|
|
Aurretik esandakoari jarraiera emanez, programatzaileentzako funtsezko zereginak dira
|
edukiak
zabaltzea eta ikus entzuleen ibilbidea planifikatzea, baita telebista hargailuaz harago garatzen ari den telebistagintzaren sasoi honetan ere. Horrekin ohartuta, Ihlebæk et al. ek (2014:
|
|
Web 2.0 interakziorako aplikazioen bidez audientzien
|
edukiei
zabaldu zaizkien ateetatik, bestalde, audientziaren askotariko ahotsak sartzen dira, eta horrek noranzko berriak markatu ditu komunikabideen hizkeraren garatze sozioestilistikoan. Komunikazio parametroetako hainbat dikotomia lausotu dira:
|
|
liburu honetan aztertzen ditugun guztiok, esaterako, transmedia estrategiak txertatu dituzte haien diseinu eta hedapenean. Nazioartean zein Euskal Herrian abian jarri diren transmedia praktikak dira eta, informazioarenkoen programaziotik, diseinu linguistiko diskurtsibotik eta dokumentalgintzatik ere. alorrean, gaurkotasun
|
edukiak
zabaltzen dituzte. Liburu honetan media produktu bat diseinatzean eta planifikatzean zenbait funtsezko ikuspegitatik begiratu diegu transmedia praktikei:
|
|
Gauzak horrela, «transmedia» adierazpideak erakusten digunez, teknologia, merkatu eta kontsumo baldintza berriek kazetaritzaren definizio zaharrak berritzera eramaten gaituzte,
|
edukietarako
zabaldu diren aukera berriei egokitutako terminologia garatuz. Zentzu horretan esan genezake, media?
|