2010
|
|
" Nazio txikiaren memoria ez da nazio handiarena baino txikiagoa, eta nazio txikiko jendeak
|
daukan
materialaz ardura gehiago hartu behar du. Literatura txikietan, literaturaren historiari buruz ikerlari gutxiago ari da lanean, baina literatura ez da literaturaren historiarena, baizik eta herriarena".
|
2016
|
|
Eta labur, aitzinsolas hau ez delako bereziki horretarako lekua, ezpada liburu asmo jakin bati buruz hitz egitekoa. Baina eskuartean
|
daukagun
materialaren garrantziaz jabetzeko balio duelakoan, hona hemen Bidadorri buruzko hitz gutxi batzuk.
|
2018
|
|
Aurreko paragrafoan aipatu dugunez, hizkera galduak ikertzean eskura
|
dauzkagun
materialekin konformatu behar dugu, nolabait. Alabaina, gure azterlanak fidagarriak izango badira, kontuan hartu dugu eskuetan ditugun material guztiek ez dutela balio bera, nahiz eta aintzat hartu behar ditugun, aztergai dugun egoeraren arabera lagungarri izan ahal zaizkigun neurrian.
|
2019
|
|
Enpresario bat zen, safariak asko gustatzen zitzaizkiona. Horregatik
|
daukagu
material grafiko hau hemen esan zion Raulek.
|
|
Beharrezko lana aurrezteak, balioa egikaritzea zailtzeaz gain, produzitutako balioaren eta erabilera balioaren arteko kontraesana areagotu egiten du, aberastasun ekoizpenaren balio forma gainditu beharra azaltzen du; balioa aberastasunak kapitalismoan hartzen duen forma soziala eta erabilera balioa bere
|
eduki
materiala direlarik. Balioaren edukia lan abstraktua izanda ere, lan indarraren kontsumoak ekoizpenaren faktore nagusia izatearen funtzioa gero eta gutxiago betetzen du.
|
|
Langile klasearen erreprodukzioa ezinbestekoa da kapitalaren balorizazioak aurrera jarraitzeko. Gainera, aberastasunaren balio formak bere
|
eduki
materialaren hazkundea oztopatu egiten du. Merkantziaren balioak, aberastasunaren forma sozialtzat hartuta, bere zentzua galdu egiten du, eta lan denborak haren neurria izateari uzten dio (Marx, 2007b:
|
|
Merkantzia baten erabilpen balorea honen ezaugarri materialek konposatzen dute, eta bere objektibitate material honek produktuaren erabilpen eta kontsumo moduak determinatzen ditu. Erabilpen baloreek (hau da, merkantzien ezaugarri materialek; balorea hemen merkantziak zertarako baliatu ditzakegun edo produktuen erabilpen posibletzat harturik) aberastasunaren
|
eduki
materiala osatzen dute.
|
|
Hemen Marxek aberastasunaren forma soziala bere
|
eduki
materialengandik bereizten du. Edozein formazio sozialetan aberastasunaren eduki materiala produktuen erabilpen balore aniztasunak eta ugaritasunak osatzen du eta, beraz, gauzen erabilpen aukerek determinatzen dute.
|
|
Hemen Marxek aberastasunaren forma soziala bere eduki materialengandik bereizten du. Edozein formazio sozialetan aberastasunaren
|
eduki
materiala produktuen erabilpen balore aniztasunak eta ugaritasunak osatzen du eta, beraz, gauzen erabilpen aukerek determinatzen dute. Hala ere, aberastasunaren forma soziala ez da produktuen forma objektiboaren azterketan identifikatu daitekeen zerbait, objektibitate horiek aberastasun ororen oinarri baitira.
|
|
Lan konkretuek sortzen dituzten erabilpen baloreek aberastasunaren
|
eduki
materiala osatzen dute, lan abstraktuak, aldiz, aberastasunaren forma edo objektibitate soziala. Formazio sozial kapitalistan balore magnitude modura ageri zaigu aberastasuna hortaz, eta baloreak jabetza titulu pribatuak dira, hauen oinarrian merkantzien erabilpen balorea edo hauen ezaugarri materialak daudelarik Hemen, Moishe Postone soziologoaren (esate baterako) hanka sartzea ekidin beharra dago.7 Aberastasunaren forma soziala" abstraktua" izateak ez dakar aberastasun honen eduki erreal bakarra materiala izatea (eta abstraktua aitzitik fikziozkoa edo irreala).
|
|
Sistema kapitalistan aberastasunak inplikatzen duen forma soziala abstraktua izan arren, abstrakzio honen funtzionamendua efektiboa eta beraz erreala da. Balorea (aberastasunaren
|
eduki
materialaren abstrakzioa) aberastasun globala osatzen duen erabilpen balore aniztasunaren forma sozial garaikidea da; hau da, kapitalismoan, ondasunak sortzen, antolatzen eta oroar egikaritzen dituen forma soziala. Marxek baloreari ez dio sekula" aberastasun erreal" kategoria kontrajartzen, eta are gehiago, baloreak inplikatzen duen aberastasun forma dela medio ez du" aberastasun erreal" edota" irreal" bat aipatzeko beharrik, aberastasunak berak (kasu honetan baloreak) inplikatzen baitu bere positibotasun ontologikoa.
|
2020
|
|
Norbaitek esan lezake euskarazko produkzioaren kalitate falta dela arrazoia, baina hori ez da egia. Jendeak eskura
|
daukan
material multzo horretan gauza on, eder edota interesgarri asko dago. Jendeak eskua luzatuko balu eta hango gairen batean jarri begiak eta belarriak, atsegin handia hartuko luke.
|