2004
|
|
Hori dela eta, aldizkari eta egunkarietako autoen iragarkiek letra txikian adierazten dute argazkian ageri den eredu zehatza eta adierazitako prezioari dagokiona. Kontsumitzaileak eta Erabiltzaileak Babesteko Lege Orokorraren arabera, publizitatearen
|
edukia
kontsumitzaileek eska dezakete. Publizitatean adierazitako prestazio, baldintza edo berme horiek erreklamatu egin daitezke, baita kontratuan espresuki agertzen ez badira ere.
|
2005
|
|
Arrain urdinik ez hartzea nahiago duen baina horrelako gantz mesedegarrien ekarpen gehigarriaren premia
|
daukan
kontsumitzaileak omega aberasturiko elikagaietara jo dezake: arrautza, esneki, igurzteko gantz, elikatzeko ongailu eta bestelakoak kontsumitu ahal izango du, horiexek baitira honelako gantz gehien dauzkatenak.
|
|
Erakunde publikoen axolagabekeriak eragin handia
|
dauka
kontsumitzaile gisa dauzkagun eskubideen urraketan. Ulergarria da, beraz, sarritan, kontsumitzaileak administrazioaz ez fidatzea.
|
2006
|
|
Informazio hutsunea nabarmena zen, oro har, eta gizartean bete behar zuen rolean aritzeko tresna gutxi
|
zeuzkan
kontsumitzaileak.
|
2007
|
|
Dieta gehienetan sartzeko modukoa izaki, eragozpen bakarra dauka: urdaila delikatua
|
daukaten
kontsumitzaileei bereziki errefluxua eta bihotz errea proboka diezazkieke.
|
2008
|
|
Hedabide mota bakoitzaren kontsumitzaileak ikasketa mailaren arabera analizatzen baditugu (ikus 7 Taula), ikus genezake hedabide mota guztiek
|
dauzkatela
kontsumitzaile gehien ikasketa maila handiagoak dituztenen artean, baina aldi berean hedabide moten arteko ezberdintasunak nabarmenak dira.
|
|
CIESen datuen arabera, Euskal hedabide mota guztiek
|
dauzkate
kontsumitzaile gehien erdiko altua izeneko gizarte mailan, baina ezberdintasunekin. Telebista iristen da errazen gizarte maila guztietara:
|
|
Berriro ere ETB1 eta Berria izango ditugu mutur banatan. Hedabide hauek guztiek
|
dauzkate
kontsumitzaile gehien erdiko altua deitzen den taldean, baina hala ere hedabideen arteko ezberdintasunak nabarmenak dira. ETB1ek gizarte maila gehienetan antzeko kontsumitzaile kopurua dauka:
|
|
Honenbestez, datu hauek guztiak aztertu ondoren, esan genezake hedabide bakoitzak bere funtzioa betetzen duela. Euskal hedabide guztiak euskal hedabideak kontsumitzen dituzten ia kontsumitzaile mota ororengana iristen badira ere, batzuek gehiago iristen dira ezaugarri zehatz batzuek
|
dauzkaten
kontsumitzaileengana eta beste hedabide batzuek, berriz, kontsumitzaileak talde guztietan barreiatuagoak dauzkate.
|
|
Nolanahi ere, goiko taulan kopuru handienetik txikienera aurkezten dugun hurrenkerak ez du hedabide horietako bakoitzaren arrakasta islatzen. Izan ere, ezin esan genezake hedabide mota bakoitzak
|
daukan
kontsumitzaile potentzialen kopurua berdina denik: batetik, idatzizkoek, irratiek eta telebistek ezaugarri ezberdinak dituzte eta ondorioz telebistak du publiko potentzial handiena, gero irratiak eta azkenik idatzizko prentsak.
|
2009
|
|
Nahiago dut gutxiago eman didazun, baina zure artikulu bat irakurtzen dudanean, sinestezina iruditzen zait eman didana.
|
Edukien
kontsumitzaile konpultsibo bihurtu gara. Internetek irakurzaletasuna galarazten dizula esaten dute, eta hori gezurra da.
|
|
Eduki bati DRM ezartzeko, edukia argitaratu nahi duenak Axmedis Editor izeneko tresna erabiltzen du eta
|
edukiaren
kontsumitzaileak Axmedis Player izeneko tresna.
|
2010
|
|
Bukatzeko, adierazi duzue publizitatearen menpe gaudela kontsumitzaileak. Baina era berean, enpresek eta ekonomiak kontsumitzailea badute jomuga, zein botere erreal
|
dauka
kontsumitzaileak, zein neurritan daude kontsumitzailearen menpe?
|
|
Hasteko, Copyright ekin loturak, hitzorduak, argazkiak edo bestelako eduki kulturalak biltzen dituen blog oro itxi daiteke, egileen baimenik gabe. Puntu horretara iristeak ez du esan nahi erabiltzaileen edozein orri arriskuan dagoenik, arauaren helburua ez baita kultura
|
edukien
kontsumitzaileak jazartzea, baizik eta ustiatze baimenik gabe edo eskubideak ordaindu gabe edukiz hornitutako lekuetara iristea, arau haustean irabazteko asmoarekin lehiatzen baitira. Baina, hasiera batean, Copyright ekin loturak, hitzorduak edo argazkiak edo bestelako eduki kulturalak dituen blog oro itxi daiteke, egileen baimenik gabe.
|
2016
|
|
Zenbat informazio
|
dauzkate
kontsumitzaileek merkatuko produktuei buruz?
|
|
Zenbat leku erabilgarri
|
daukate
kontsumitzaileek produktu hori biltegiratzeko?
|
|
Ondorio psikologikoak
|
dauzka
kontsumitzaileentzat: Prezioa eta kalitatea bat datoz elkarrekin, kontsumitzaile askoren ustez:
|
|
Hau da, produktu posizionamenduak dakar produktu bakoitzak kokapen bat
|
edukitzea
kontsumitzaileen buruan. Hori dela eta, enpresak landu du zer tokitan kokatu nahi duen kontsumitzaileen buruan.
|
2019
|
|
Anfac, Faconauto eta Ganvam Espainiako auto saltzaileen patronalek adierazi dute merkatuaren ahultasunaren seinale dela, jada ez duela balio esateak abuztuko igoera handia orekatzeko joera denik apalaldia.2019a «ziurgabetasunez beteta» datorrela ohartarazi du Raul Moralesek, Faconautoko komunikazio zuzendariak. Haren esanetan, «ekonomiaren hazkundea moteltzeko arriskuak eragina
|
dauka
kontsumitzaileen konfiantzan».
|
2020
|
|
Bertsolarien backgrounda aldatu da eta orain bertsoa da produktu bat kultura produktu modernoekin ohituta dagoen jendea ere asetzeko modukoa. Garai bateko bertsogintzak zion eutsi zinema, komikia, Internet eta abar ere eskura
|
dauzkan
kontsumitzaileari.
|
2021
|
|
bertako tomatea geroz eta gehiago ekoizten da, eta ekoizle horiek zuzeneko salmenta egiten dute. «Irudipena
|
daukat
kontsumitzaileak geroz eta gehiago eskatzen duela zaporetsua eta bertakoa dena, ingurumenarekin kezkatuta dagoen kontsumitzailea da, 0 kilometroarekin kezkatuta dagoena, gasen emisioarekin kezkatuta dagoena. Belaunaldi berrietan geroz eta gehiago ikusten da hori».
|
2022
|
|
Aditu honek batzuetan oharkabean gertatzen den zerbait gogorarazten du:
|
eduki
kontsumitzaile izateak ez du esan nahi eskura ditugun tresnak ezagutzen eta modu egokian aprobetxatzen ditugunik. “Horretarako, familiako ingurunearen erabilerak, ohiturak eta balioak Izan ere, normalean ordu gehien ematen ditugun tokia da, funtsezkoak dira”, adierazi du Jubanyk.
|
|
Ordutik, ez
|
daukagu
kontsumitzaileei bizitzeko behar duten energia ematea helburu duen zerbitzu publiko bat. Orain dirua egiteko negozio huts bat da; argindarraren prezioa, adibidez, merkatuaren arabera ezartzen da, burtsa balitz bezala.
|
|
Larrondok azaldu du egoera horren aurrean komunikabideek beste tresna batzuen alde egin dutela
|
edukiak
kontsumitzaileen interesetara egokitzen saiatzeko: feed ak, newsletter ak, iragazkiak...
|