2001
|
|
Kontuz! Zati mugikorrak eskura edo antzeko beste zerbait, baina laginek ez
|
daukate
horrelakorik.
|
|
Egun kontsumitzen ditugun elikagai asko eta asko ez lirateke izango aditiboak erabili gabe: kontsumitzen ditugun produktuen hirutik bik baino gehiagok
|
dauzkate
horrelako gehigarriak.
|
2003
|
|
Eramangarriek (tamaina eta kontsumoa faktore behinenak dituztela), duela urte asko
|
daukate
horrelako monitorea.
|
|
Ez, gutxienezko neurria behar du, eta antzoki askok
|
daukate
horrelakorik.
|
2004
|
|
Iruñea, Alacant eta Donostiako autobus geltokietan (ez
|
daukate
horrelako kartelik) horrelako gabeziak atzematen dira eta Bilbokoan informazio panel hori egon bazegoen baina ibili ez zebilen.
|
2005
|
|
ditugu salgai merkatuan: bi ur hartune independente
|
dauzkate
horrelakoek, batetik ur beroa hartzen dute eta bestetik ur hotza.
|
|
Oviedoko garraio publikoan eskaintzen zaizkie ezinduei (baita ume karroa daramaten pertsonei ere) erraztasun handienak, bertako autobus guztiak baitaude egokituak, Murtzia, Madril, Bartzelona, Malaga, Alacant eta Zaragozako autobusen %80 bezala: sarbideko arrapala, plataforma jasotzailea edo sarbide beheratua
|
daukate
horrelakoek.
|
|
Instala ezazu termostatoa zure aparatuak ez baldin
|
badauka
horrelakorik edo tenperaturaz informazio zehatza ematen ez badu.
|
2006
|
|
elementua ohi ohikoak dira, enpresek diotenez: hiru autobusek izan ezik, gainerako guztiek
|
dauzkate
horrelakoak (2000 urtean, autobusen %69k zeukan ABS sistema eta %80, berriz, aipaturiko
|
|
TFT monitoreekin konektatzeko DVI portuak balia daitezke (dena den, ez ordenagailu guztiek, ez pantaila guztiek
|
daukate
horrelakorik); hauek seinalea modu digitalean prozesatuz, bere kalitatea hobetzen dute.
|
2007
|
|
roaminga, garraioa, telekomunikazioak, energia sektorea... Kontsumitzailearen eskubideak geroz eta garrantzi handiagoa hartzen ari direnez, alor guztietan duten presentzia egunetik egunera areagotuz doa.Area askotan, Batzordea aitzindari da kontsumitzaileen eskubideen gaineko arauak egitean.Lehendabizi, Europar Batasunaren mailan; ondoren, eskubide horiek estatu kideetan indartzeko sustapenean.Nola handitu edo hobetu daitezke kontsumitzailearen informazioa eta konfiantza. Ondo hausnartu eta taxuturiko legeria baten bitartez.Esate baterako, ene ustez, Espainian jabetza anitzaren sektorea arautuko duen legerik ez dago eta alor horretan, aspaldion, arazoak izan dira.Egun, Europa osoan jabetza anitzeko zerbitzuak eskaintzen dituzten enpresa guztien %35 Espainian daude.Espainiak daukan turismoa aberatsa da eta ez du horrelako zailtasunen eraginik nozitu behar.Adieraz dezagun, nolanahi ere, jabetza anitzeko zerbitzuak eskaintzen dituzten enpresa problematiko asko Espainian finkaturiko erakunde atzerritarrak direla.Larrialdi biziko afera horri aurre egin diogu eta, halakotzat, gure agendan datza.Maiatzaren amaiera baino lehenago, izan ere, jabetza anitzari buruzko arteztarau bat onestea aurreikusia dugu.Dena dela, arazoak sortzen direnean badago ordaintze kolektiboko sistemetara jotzea, jarduera bateratuak sustatzea, etab.Eta hori aurreikusia du Espainiako legeriak.Ene ustez, dena den, egokia litzateke Europa osoan neurri berdinak edukitzea.Esan bezala, kontsumitzailearen konfiantza maila altxatzen saiatuko gara eta jabetza anitza dugu horren adibide baliagarria.Halaz ere, beste hainbat gaik ere kezkatzen gaituzte, hala nola Interneten erabilerarekin loturiko zerbitzuak musika deskargatzea, adibidez, finantza zerbitzuak eta, bereziki, kontsumorako kreditua.Azken hau biziki garrantzitsua da, egun kreditua hitzarturik ez duten herritarrak gutxi gutxi direlako.Adiera horretan, Kontsumo Kredituaren Arteztaraua taxutzen ari zarete, ezta. Hala da.Maiatzaren hasieran lantalde batek gai horri buruzko negoziazioari ekingo dio, kontsumorako kredituen sistema harmonizatzeko jomugaz.Afera horren gaineko Arteztaraua sortze horrek zazpi urte bete ditu eta hori, egiari zor, ez da eraginkortasunaren eredu egokia.Hala eta guztiz, akordio batera iritsi eta gai hau arautu behar dugula uste dut: ...kontsideratu behar.Alor hauetan gobernuekin elkar hartuta aritzeak garrantzi handia du.Merkatu bakarreko abantailen onuradun gertatzen asmatu al du kontsumitzaileak. Ez dut uste baiezko biribila izan daitekeenik erantzuna.Argiak eta itzalak ditugu hor ere.Zifrek ederki erakusten dute europar kontsumitzailea ez dela finantza zerbitzuen onuradun mugen gainetik.Europar kontsumitzaileen %1ek bakarrik
|
dauzkate
horrelako zerbitzuak eskura.Internet bidezko erosketak ere hutsaren hurrengo dira oraingoz.Sareak eskaintzen dizkigun aukerak alferrik galtzen ari gara.Interes orokorreko zerbitzuak liberalizatu badira ere, ondasun eta zerbitzuen enpresaz aldatzea asko kostatzen zaio kontsumitzaileari.Tramiteak konplexuak dira eta hobekuntzak ez dira biziki nabarmenak.Horrez gainera, erreklamazioak telefonia alor... 2003 urteaz geroztik, adibidez, kontsumoko produktuen erabileraren ondoriozko arriskuen gaineko informazioa azkar trukatzeko Rapex sistema dugu martxan; horren bitartez, estatu kideetako merkatuetan horrelako produktuak daudela jakinarazten da.Iaz produktu arriskutsuei buruzko komunikazioak bikoiztu izanak zerbaitek funtzionatzen duela adierazten du.Sistema horrek erakusten duenez, adibidez, Txinako produktuak dira ohartarazpen gehien jaso dituztenak.Orain bertan ahaleginetan gabiltza Txinarekin akordio zenbaitetara iristeko, haiek ere gureak bezalako arauak aplika ditzaten.Gure ustez, Prezio onak erdieste hutsa ez da aski; Europako balioen eta arauen alde egin beharra dagoZer egin daiteke kontsumitzaileak online merkataritzan duen konfiantza hobetzeko. Batasuneko ondarea berrikusteko proposamenak bete behar ditugu, botila lepoa hautematen den areak egunera daitezen lortzeko.Orduan lortuko dugu Europako kontsumitzaile guztiek estatu kide denetan babes maila berdina izatea.Bestela esateko, online merkataritzari dagokionez, Europar batasuneko toki guztietan neurri berdintsuak aplika daitezen lortzeak garrantzi handia du.Lehen lehenik, Interneten bidez produktu edo zerbitzu bat erosten duenean, adibidez, garrantzitsua da kontsumitzaileak nolako eskubideak gauza ditzakeen ezagutzea.Erositakoa itzultzeko eskubidea ote duen, emaniko dirua berreskuratuko duen, noiz itzuliko zaion... jakin behar du.Merkataritza elektronikoa darabilenean ere nolako eskubideak dauzkan ezagutu behar du kontsumitzaileak, oso inportantea da hori.Kontsumitzaileentzako Europako Zentroak, hain zuzen, horretarako daude hor:
|
|
daukaten kutxazainen proportzioa ere antzekoa da CAN eko terminalak nabarmendu dira alor honetan (hamarretik zortzik
|
dauzkate
horrelakoak).
|
2008
|
|
Espainiak oraino ez
|
dauka
horrelako zigilurik baina Ingurumeneko Ministerioak sortuko duen erregistroan kasuan kasuko emisioen konpentsazioa zehatz mehatz ezagutu ahal izango du kontsumitzaileak.
|
|
Argal, Casademont, El Pozo eta la Selva laginek glutenik (pertsona zeliakoek ezin kontsumi dezaketen laboreen gari, zekale, olo, garagar etab. atal proteikoa), ez daukatela diote etiketan eta laborategiak egia diotela egiaztatu du; baina glutenaz deus esaten ez duten lau laginek ere ez
|
daukate
horrelakorik (haragizko produktu honetan glutena daukaten osagaiak baliatzea debekatzen du arauteriak).
|
2010
|
|
Erabiltzaileek aldizka sartzen dituzte albisteak, musika, liburuak, telebista eta filmak. (e) ra arte Hollywoodeko industria bere egokitzapenetarako prestatzen ari da ikus entzunezko
|
edukiak
horrelako aparatuetan. Fnacbook:
|