2009
|
|
Deigarriagoa gertatzen zaigu, inoiz gertatu zaigunez, hori bera gaztelaniaz entzutea, ez une horretan gaztelaniaz ari den elebidun bati entzutea, baizik eta euskaraz tutik ere ez dakien erdaldun bati entzutea. Gogorra izan behar du, gero," zurea", zure" bakarra", ez
|
daukazun
hizkuntza bat izatea eta zurea ez den horretan gau eta egun, urtea joan eta urtea etorri, gogoz kontra jardun" behar"(?) izatea. Nolanahi ere, ironiak ironia, gaztelaniarekiko oposizioan eta gaztelaniari kontrajarrita" gurea, euskara da" oraindik ere diskurtso politikoan sarri askotan entzuten den klixe moduko esaldia da, gure ustez elebakartasun zaharkituaren mentalitatearen erakusgarri.
|
2011
|
|
Adibidez, erabateko konbentzimenduz aldarrika dezakegu edozein hizkuntzaren biziraupenerako eredu estandarra izatea ezinbestekoa dela. halere, eredu estandarra
|
zeukaten
hizkuntza bat baino gehiago galdu izan dira. wilhelm humboldtek edo Miguel de unamunok argudioak eta arrazoiak bazeuzkaten esan ahal izateko euskara galduko zela, erabiltzen zituzten arrazoiak, datu, analisi eta euren garaiko teoria sendoetatik eratorriak ziren-eta. euskara, ordea, ez da galdu. gizarte zientzietako ikertzaileak badaki jakin bere metodoa mugatua dela eta ez diola erabateko bermeri...
|
2012
|
|
Askatasuna eskatzen dute eskolek, hizkuntzak eta edukiak nahi duten eran jartzeko.
|
Edukiak
hizkuntza batetik bestera pasatzen dira, eta hori abantaila handia da. Gure desafioa da gai izatea hizkuntzak eta edukiak bat egiteko.
|
|
Dokusare teknologiak hori bera egiten du, baina hainbat hizkuntzatan dagoen edukia erlazionatzeko eta antzekoenak bilatzeko gai da.
|
Edukia
hizkuntza batean baino gehiagotan duten komunikabide eta webguneek baliatu dezakete, edo kanpoko webguneetako eduki erlazionatua erakutsi nahi dutenek.
|
2013
|
|
Baina irakasleekin euskaraz hitz egiten dute eta saiatzen dira, hein handi batean, gelan ere euskaraz hitz egiten". Horren harira, ikastolako zuzendariak gaineratu digu DBHko ikasleek asko baloratzen dutela hizkuntzaren transmisioaren ideia; badakitela balio berezia
|
daukan
hizkuntza bat ikasten ari direla eta euren esku geratuko dela hizkuntzaren transmisioaren jarraipena. Oso pozik dagoela adierazi digu Lujanek, gazte kontzientziatuak eta inplikatuak izango direla ikusten duelako.
|
2015
|
|
haien praktika dela bide, euskaldunak zerbaitetan ari direla eta zerbait behintzat badaukatela pentsatzera hel daitezke, modu horretan komunikazio esparru propioaren aldeko oldarra balaztatuta). Era berean, ikusi dugu honezkero esparru sinbolikoak, gune nuklear sendoa izateak, zelako garrantzia
|
daukan
hizkuntza bat osasuntsu bizi dadin.24 Gune nuklear horren zutarri nagusietako bat haren komunikazio sistema izan behar dela deritzogu. Komunikazio sistema hori sendotzen lagun dezakeen proposamena egingo dugu segidan, argi daukagun arren ez dugula azti makilarik eskutan eta proposaturiko norabide hau ere inperfektua izango dela.
|
|
Haren emaitzek eraskutendute korrelazio bat dagoela izen aditz erratioaren eta aditz komunztaduraren artean: zenbat etakomunztadura gehiago
|
eduki
hizkuntza batek, orduan eta izen aditz erratio txikiago edukiko du. Polinskyk (2012), berriz, izen aditz erratioa eta hitz ordenaren arteko korrelazioa ikusi du.
|
2017
|
|
" Hiztunaren ama hizkuntza baino eraginkorragoak dira hiztun horrek hizkuntzarekin garatu dituen harremanak eta eratu dituen loturak" (Kasares, 2014, 23 orr.). Pertsona batek transmisio zuzena
|
eduki arren
hizkuntza batean euskaran demagunhiztun honek izango dituen gogo nahiak hizkuntza horrekiko hizkuntza hori erabiltzea adibideztransmisioak ez du zuzenean ziurtatzen. Gogo nahi hauek pertsona horrek dituen gizarte harremanek baldintzatzen dituzte bere lagunak zeintzuk diren adibidez.
|
|
Euskal komunitate baten erreferentzia eta erreferente sozial eta kulturalak bai, baina ez euskal gizarte (nazional) batean bizitzeko modurik eta baldintzarik. Eta gizarte (nazional) batean bizitzeko estatusik ez
|
daukan
hizkuntza batek nola erakarriko ditu gure gazteak euskarara. Erakarpenaz asko hitz egiten da gazteen eta euskararen arteko harreman hauskorra dela-eta, baina erakarpenaren oinarrian dauden faktoreak ez dira aintzat hartzen.
|
|
Horretan berebiziko garrantzia du euskarazko nabigazioa bultzatzea. Gure lehenengo hizkuntza zein den interneteko jardueran nabigazio hizkuntzaren bidez adierazten dugu eta, honen arabera,
|
edukia
hizkuntza batean edo bestean erakutsiko zaigu. Euskarazko blogetan dagoena jasotzea lehenetsi nahi izanez gero, geroz eta jende gehiagok izan luke bere nabigazioa euskaraz konfiguratuta.
|
2020
|
|
Arazoa da, zeren gurasoek ez dute ondo hitz egiten espainolez eta haurrek etxeko hizkuntza ez dute ikasten. Gainera, zailtasunak dituzte eskolan edozer gauza ikasteko, zeren ez
|
daukate
hizkuntza bat bera ere lehen hizkuntza dena. Gurasoek ulertuko balute haien hizkuntza emanda baliabide gehiago ematen ari direla umeei beste gauza batzuk ikasteko, jokaera aldatuko lukete.
|