Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 293

2001
‎inbasioa gertatu baino hilabete lehenago, gaur errege den Espainiako Juan Carlos printzea Espainiako tropak lasaitzen aritu zen, esanez ez zela ezer gertatuko, zurrumurruak besterik ez zirela... bere ageriko zurikeriatan. Eta Fronte Polisariokoek ez zekiten seguru zer gertatuko zen, gainera eurak lau katu ziren eta ez zeukaten herriko azpiegitura dena antolatzeko modurik, klandestinitatean bizi baitziren mendian. Orduan, hegoaldetik mauritaniarrak eta iparraldetik marokoarrak sartu zirenean, batetik jendea babestu beharra zegoen, bestetik gizonezkoak frontera joaten hasi ziren eta hori dena antolatu beharra zegoen, jendeak janaria behar zuen, kotxeak, gasolina...
‎Geldotasunaren zama Lukatxukaien meneko abandonatuz autoan sartu eta Eguberriko apaindura elektrikoak dilindan zeuzkan herria zeharkatu nuen, astiro. Laborantzako tresnak eta onkailuak saltzen zituen denda baten paretan axuriaren samurtasuna goraipatzen zuen iragarki bat irakurri nuen:
2002
‎Baziren batzuk. Mutilzale ospea ere bazeukan herrian, eta bazekien. Irrikak jotzen zuenean ia edozer gauza egiteko gai zen.
‎Era horretan, XIX. mendeam ai eran —nazionalismoen agerpenaren mendean— sio nismoa sortu zen, Agindutako Lurrera itzultzeko amets zaharra errealitate bihurtzeko asmoa duen nazionalismo judua. 1897an lehenengo Batzar Sionistak Palestinan berezko bizilekua edukitzeko herri juduaren eskubidea aldarrikatu zuen.
2003
‎Azkenean dutxan okurritu zitzaidan «Van' t Hoffen» ilea izenburua, beste asko kontuan izan eta gero. Egun haietan hitzaldi bat neukan herrian eta botoa emateko eskatu nien hara bildutakoei, izenburu bien artean. Aho batez aukeratu zuten «Van' t Hoff».
‎biografia bitxiak grabatzera joan den funtzionario baten istorioa. Baina pertsonaia horrek beste zeregin bat dauka herri horretan (ez dut azalduko, irakurketa ez zapuzteko). Eta irakurleak hasieran ez du jakingo zein den pertsonaiaren benetako zeregina.
Badaukagu herri aginteen argazki berria Hego Euskal Herrian. Orain artekoak Lizarra Garazi eta ETAren tregoa garaiko indar harremanak islatzen zituen bezala, tregoa hautsi ondorengo eta Ibarretxeren planaren aro berrikoa erakutsiko digu hemendik aurrera.
‎· Eta beste har bat be badauko barrua jaten gaurko gizonak: zer gura ta haxe dauken herri banaka baten ondoan eta alboan, ez zer janik, ez zegaz jantzirik, ez beste holakorik ez dauken hainbeste ta hainbeste lagun eta herri bizi dala munduan! Sekula baino garbiago ikusten dau gaur gizonak, dan danok bardinak gareana; baina egundo baino ezbardintasun nabarmenagoak agiri dira gizonen eta herrien artean.
‎Bestetik, Eleiza unibertsal hori lekuan lekuko eleizetan bizi da; hau da, euren hizkuntza, kultura, kondaira, izakera berezia dauken herrietan.
‎Lehenbizian, nazio indartsuek baizik ez zezaketen balia delako printzipioa, hots, lurralde doi bat zabala eta jendetze kopuru handia zeukaten herriek, hala nola, Italiak eta Alemaniak. Horra zergatik, Giuseppe Mazzinik, 1857an, erakutsi zuelarik bere Europako Nazioen mapa, hamar hamabi estatu nazio baizik ez zituen markatzen.
‎Estatu batek bere menpe dauzkan herri xumeen artean diskriminaziorik edo bereizkuntzarik egin baleza, hala nola, hizkuntza, sineste, ohitura edo kultura indartsuenak indartuz eta ahulenak ahulduz, orduan sor litezke arazoak. Baina Milan Kunderaren solasari jarraikiz erran genezake,, frantses, errusiar, ingeles batek ez duela sekula horrelako arazorik asmatuko?.
‎–Ahaztuta daukat herriaren izena –Romanek.
‎Eta erraina alarguna zen. Eta nahiko pertsona kariñosoak ziren biak ere, eta debilidadea zeukaten herriko pintoreekiko. Hiru pintore zeuden Idusen orduan.
‎Gero, zakarrontzi batzuk erauzi genituen, eta eserlekuak, barrikada behar bezala egiteko. Keparen hitzetan, herritar guztiek beren ondasunekin parte hartu beharra zeukaten Herri askapenean.
‎ETArik gabeko euskal gizarteak, kritika larriak egiteko dizkion arren, kontsideratuko du kanta zahar batek dion demokrazia ez dela beti zerri teen artean, ikastoletan ilegaltasunaren kultura bat barneratzen dela ematen du, nahiz eta ez den egia. Herritar heziketa egiten denean, sekten mehatxua aipatzen da zuzen den maneran, baina hitzik ez da ateratzen hain hurbil daukagun herriaren askatasunaren aldeko politika larruz gorde ETA sekta militarraz. Euskaraz ikasteko helburu bakarraz haurrak ikastolan jarri dituzten gurasoak hein bateko beldurrean bizi dira.
‎Esate baterako. Edota daukaten herri kontzientzia asetzeko nahikoa ote dute lau urtean behin boto nazionalista ematea, edo euskarazko egunkaria indarrez ixten badute haren aldeko manifestaziora joatearekin. Hala ematen du, dakusaguna ikusita.
2004
‎Eta udal txikiei, zehatzagoak izateko. Euskal Herrian bertan, biztanle kopuru txikia daukaten herrietan aurki daiteke parte hartze adibide gehien (eta ez gutxi). Amoroto udalerri bizkaitarrekoa, esaterako.
‎Oker egon ninteke honetan, baina isuri egingo dut, edozein baieztapenen mamian dagokeen zalantza zantzuarekin. Berriki esan dudanez, abertzale gehienek ez bide daukate herri honetan gertatu den etnozidioaren kontzientziarik. Hori horrela izatea, gabezia hori eragin duen kausaren sakontasuna arakatzeak argi dezake.
‎Hala izango bagina ere, gure gehiengoak ez dakit zertarako balioko lukeen. Maila orotako ordezkapenak higaturiko herri menderatu baten izaera bera dago kolokan; ondorengo pizkunde saioen estrategietan gehiengo soziologikoaren tamainak ez dakit zenbateraino balio duen, hizkuntza eta kultura jakin bat zeukan herriaren sena eta izaera arras bestelakotua baitago dagoeneko. Baina, tira, era batera edo bestera, onar dezagun Lopez Adanen iritzia:
‎• Montrealgo eta nazio mailako helburua daukan herri bibliotekaren ezarketa, lau milioi dokumentuk osatuko dutena, horietan milioi bat liburu;
2005
‎" Itzalgabea izan behar du, behin bakarrik ezkondua, jale urria, zentzuduna, onesta, ongi etorri egilea, irakasle trebea; ez edalea, ez mokokaria, eztia eta baketsua bai, ez diru gosea." (Tm 3,2). Ba ote liteke horrelako giristinorik ez daukan herririk, apezak egiteko Euskal Herrian?
‎Erlijioak, erlijioa dagoen tokian, ze erlijioa ez dago eduki beharrik, esan nahi dut, erlijioak badauzka erlijioaren ordezkoak, esan nahi dut, erlijioa izan gabe, erlijioaren ordezko diren pentsaerak. Oso kuriosoa da, nola geroz eta gehiago aurkitzen da erlijiorik ez daukan herriak edo jendeak: Suedia, edo gazteak baita ere Alemanian?
‎Abdon Gabilondo izeneko jaun batek denda bat zeukan herria ren erdian. Ikusten bazuen frantsesen batzuk etortzen zirela bere dendara zerbait erosteko eta, bazekien nik frantsesez zerbait banekiela eta deitu egiten zidan frantsesekin mintza nendin.
‎Nolanahiere, euskaldunok ez gaituztela ezagutzen ikasi dut atzerrian. Estaturik ez daukan herririk, ez dute ezagutzen. Estatu txikiak ere, maiz bat ere ez.
‎Gure Aitaren erranarazteko ardura zeraman. Alabaina, bitxi zen bizkitartean Euskal Herria bezain fededun fama zeukan herri batentzat, ez zen apezik kausitzen etxeetako ezkaratzetan, behi eta ardi marraken artetik otoitzen marmarikatzeko. Gehiago zena, apezak herrietarik kanpo bizi ziren eta, norbait hiltzen zenean, familiakoek gizon sainduaren mugikorreko mezugailuan SMS moldeko abisua uzteaz beste erremediorik ez zuten.
2006
‎–Auskalo non galdu dugun –erran zuen– Aurrean geneukan herri horretatik igaro baino lehen, eta orain...
‎Hankapaloren bertute bakarra ez zen, ordea," gutarra" izatea. Gutarren tabernak mordoa dira gure herrian, asko konbentzimenduz eta beste zenbait komenentziaz, gutarrek indar dexente baitaukagu herri honetan. Non bildu ez zitzaigun falta beraz.
‎Teknikariak esan zuen ez zela beharrezkoa, eta autora itzuli zen. Ardo bat edo zerbait jan nahi ote zuen eskaini zioten, tabernarik ere ez zeukan herri hartan. Teknikariak ukatu egin zuen.
2007
‎Gogoratzen naiz nola amari galdetu nion behin, ume koxkorra nintzeneko uda haietako batean: . Ama, eta... guk ez al daukagu herririk??. –Nola ez daukagula?
‎Ezin ukatu, hala ere, irtenaldiak baduela bere gatza eta, horrez gainera, zer pentsatua ere eman dezakeela, hartara jarriz gero: . Eta guk ez al daukagu herririk??. Utz dezadan bere horretan ordea.
‎Herder-en Volksgeista bat da, Görres ena beste bat, J. Grimm-ena oraindik bestelakoa (are, Görres enarekin kritikoa). Bestetik, erromantikoentzat izpiritu propio edo berekitasuna ez dauka herri bakoitzak bakarrik, eskandalizatu horrek bakarrik egiten duela ematen badu ere. A. W.
‎Urtebete, martxoko hilabete honetan, tartean abisu bat, su etena iragarri zela eta esaera den bezala hitza eta pitza baizik ez dela izan hemen garbi daukagu herri mailako jendeak. Elkarrizketa eta akordioak?
‎Bilbon, Barakaldon, Sestaon eta Basauri triptiko bat banatuko da etxez etxe. Gainera armagintza daukaten herri batzuetan karpa informatiboa jarriko da jarduera ekonomiko honek dauzkan kalteak azaltzeko. Horretaz gain gure asmoa da enpresa hauetatik ateetara hurbiltzea bere birmoldaketa exijitzeko.
2008
‎Bitxi da baina, etxe hori Etxebarrekoa izanagatik, Altzai eta Arane herrien aldetik soilik dauka bertaratzeko biderik. Hortxe bisean bisean ikusgai daukagun herria, aldiz, Lakarri da. Ibarrenborda etxea igaro eta berehala, ezker alderat jo behar dugu bide harriztatu batean gora.
‎Baina, handik aitzina norberak intelektual rolerako beharrezko dituen formakuntza eskuratzea, autosufizientzia ekonomiko eta soziala lortzea, eta hori guzia Euskal Herrian egunerokoari loturik burutzeko aukeran bihurtzea tokatu zitzaizun banako borroka latz bat beste mediorik etzenuelarik. adierazten denak guzi horren aitzinean zure baitan jarrerazko bertute seinalatzaile bat dagoela ageri du: " Erakunde ofizialak ahalgabetuko dira, beren baitan ez badaukate herri mugimendu indartsu bat" baitzenion.
‎Ziurrenik lurralde osorako politikak behar dira ingurua, azpiegiturak, paisaia euskalduntzeko eta hizkuntzaren ospea goratzeko, baina ez da lantxo honen helburua horiek aztertzea. Goazen biltzera, konparazio baterako, ezagutza maila berdina dauzkaten herriak: Laudio Altsasu bikotea, erabilera Altsasuren alde dagoena, Eibar Abadiño bigarrenaren alde edota Arrasate Mungia, Debagoienako herriaren alde.
‎Barruko tasunak eta ezaugarriak bere kabuz baliatzeko ahalmenik ez daukan nazioaren identitatearenak egin du. Sistema ixteko ahalmenik ez daukan herriak, izan ere, nekez eutsiko dio bere hizkuntzari eta kulturari. Nazioaren barne oreka pikutara joan da, eta horren ondorioz zegozkion berariazko tasun eta izaera bereizgarriak nazio estatu totalitarioaren mendean iraungi dira.
‎Oussouyen badaramatzate egun batzuk. Ezer ez daukan herrian ezin gusturago daude.
‎Oskoldun egur batean daukate herriko fetitxea. Fetitxearen aurrean zelan jokatu eta ordena hautsiz gero zelan konpondu azaldu digu.
‎«Azcue tenía un sentido muy vivo de la tradición popular»9 Eta esaldi horrek dirudiena baino mami handiagoa dauka. Zeren, Salamancako errektoreak igarri zuenez, Azkuek zentzumen bereziki zorrotza zeukan herri kultura antzemateko. Egun, jada folklore bilketak eginak eta ezagunak zaizkigunean aise ohartzen gara haien interesaz.
‎Batetik, herrilurren desamortizazio prozesua ireki zuen, eta bestetik,, asentista, ren kargua desagerraraztea eragin zuen. Ez daukagu herri lurren salmentari buruzko daturik desamortizazioaren lehen fase honetan, eta bonapartetiarren garaian burutu zena aztertzeko ere zeharkako iturriekin konformatu behar izan gara. Oraingoan ere, Gipuzkoako herri gehienetakoa badago, baina Eibarri buruzko dokumentazioa falta da txostenetan.
‎Tes eskean ibiltzera. Baina frantziarrek debekatuta zeukaten herritik irtetea, desagertuinguru horretan, pasaporteak emanda, gutxienez emakume eta umeei baimena ematea eskatu zien udalak agintari frantziarrei, baina itxura denez, ez zuten ezer lortu442 Ondorioz, ekainaren 1ean, udalerrian zeuden 400 txiroak gosez hil baino lehen, horientzat egunero erreal bana eskatu zion udalak diputazioari 443.
‎Berrogei urte igaro dira; gerraren, gosetearen eta miseriaren sustraiak non dauden ahazturik, hostoak ureztatzen gabiltza minik larrienak dauzkaten herrietara gazte idealistak eta kontzientzia txarreko burgesak bidaliz, komeni zaizkion ikasgaiak ikasten gu baino azkarragoa dela demostratu duen boterearen aurrean gure adimenaren ustelmena sinatu ondoren.
‎Krisialdi ekonomikoarekin lotura eginez, Foroaren garrantzia nabarmendu du, tentsio intelektuala sortu eta proposamen iturri izan daitekeelako. Estatu egiturarik ez daukaten herriak, krisialdia bezala, ezin direla ezkutatu erran du.
‎Galdera honekin kontzientzia eta koherentziaren gaira bueltatzen gara, berriz ere. Txepetxek zioen moduan, zenbat gara izateko borondatea daukagunok herri honetan. Hau da, zenbat jendek uztartzen ditu euskararen aldeko kontzientzia eta koherentzia?
‎EAJk alkatetza daukan herri batzuk Ueman sartuta daude —Urola Kostan, adibidez, Orio eta Getaria—. EAJk, Eudel egon arren, sortu izan du erakunde ‘paralelorik’ —Udalbiltza, esaterako; Julian Eizmendi Azpeitiko EAJko zinegotzia bera da Udalbiltza Udalbideko lehendakaria—.
‎Jendeak alkuetarik xutitu eta txalokaldi eder bat egin du. Musikariek ufatu dute balitzandarrek berena daukaten herriko" Himo" saindu hori," Sor lekua utziz geroz" airean denek kantatuz:
2009
‎Lekukoen gomutan, kasurik gehienetan semerik zaharrena aukeratzen zuten. Beraz, gozamenean geratzen ez ziren neba arrebek aukera gutxi zeukaten herrian bizitzeko. Hain zuzen ere, errentan hartzeko etxerik ez zegoelako.
‎Hastapenetik, herriko etxeari sostengu teknikoa ekarri dio Harri borobilen interpretazio zentroa sortu aitzineko ikerketa fasean, besteak beste Lauburu elkarteak, Euskal Museoak, Larzabaleko aitzineko herriko kontseiluak eta CAUE egiturak osatu egitasmoaren Batzorde eragilean parte hartuz. Ondotik, zentroaren animazioaren ardura daukan herriko kontseilutik kanpoko batzordean parte hartu du ere. Batzorde horretan, harrien memorioa sorkuntza garaikidearekin uztartzeko gertakari zehatz bati buruz gogoetatzen hasi da...
‎Izan ere, konexio motelagoak dauzkaten herrietan zabalduko dute bertsio berria, Txinan eta Indian, adibidez.
‎Kritika izugarri onak izan ditu AEBetan bertsio berri honek. Banda zabala hedatuta ez daukaten herrietarako pentsatu badute ere, mundu mailan etorkizun oparoa izango dutela uste dute adituek.
‎Oso ondo ezagutzen dituzte teilatuak herriko gehienek, adin batetik aurrerakoek batez ere; izan ere, jende asko ibiltzen zen teilatuetatik Liburu Brodatua baino lehen. Ohitura handia zeukan herriko jendeak teilatuetan biltzeko, eta are gehiago: teilatu jakin batzuek izen propioa ere bazeukaten.
‎Besteek ezin dezakete gure herria lideratu, ez baitituzte ideiak eta ez baitute herria ezagutzen. Guk lideratu dugu herri hau eta etorkizunean ere guk lideratuko dugu, proiektu zehatz bat daukagulako herriarentzat. Sakonera bereziko aipua da, herritarren artean barneratua dagoena eta Hemen Ibarretxe plataformak egokiro haizatu duena.
‎Euskal Herria nortasun propioa daukan herria da, eta beraz, modu baketsuan eta demokratikoan bere etorkizuna erabakitzeko eskubidea dauka, erabakitzeko eskubidea gauzatzeko eskubidea dauka. Euskadirako Estatutu Berriak, Ibarretxe Plana izenarekin ezagutzen zenak, erabakitzeko eskubidea jasotzen zuen.
‎Egunkariak biltzen gaitu. Bildu beharra dauka herri honek.
2010
‎Izan ere, Lekorneko ikastolaren kasuan bezala, eraikuntza publiko baten erabilpenari buruzko erabakia hartzeko eskumen osoa dauka Herriko Etxeak. Lekorneko Herriak eskola zaharra egokitu eta Seaskari alokatu dio, merke.
‎Emariaren norabidea erabaki zuen ibaiak derrepenteko batean. Eta, lehena ezagutu zuen ordura artean mendirik ez zeukan herri hark. Lotsa guztiak galduta kantatu zion poetak lehendakariari.
‎Baliteke. Gai batzuen gainean jantzita egoten ez bagara, eta komunikatzen ez badugu, jai daukagu herri bilakaerarekin. Orain da garaia Euskal Herrian halako gaietan sakontzeko.
‎Polizia militarra daukaten herriek bidaliko dituzte agenteak. Espainiako Guardia Zibila, Frantziako jendarmeak edota Italiako karabineroak joango dira Haitira, besteak beste.
‎Polizia militarra daukaten herriek bidaliko dituzte agenteak. Espainiako Guardia Zibila, Frantziako jendarmeak edota Italiako karabineroak joango dira Haitira, besteak beste.
‎Nazioarteko Diru Funtsak oso fama txarra dauka herri horietan. Ekonomia desorekatuta daukan edozein herriri dirua utziko badio, beti baldintza berak ipintzen ditu:
‎Orduan, arriskuak taldearenak ziren. Gizakiak emanda zeuzkan herria, klase soziala, lanbidea, ikasketa mota eta maila, senide eta adiskideekiko harremanak, familiako rolak eta generoaren araberakoak, jateko modua, aisialdi mota, janzkera. Gizakia espeziaren kontzeptu bat zen:
‎Langile bat edo bi izaten zituen Isidrok aroztegian, eta asko aldatzen zirenak, gainera. Gutxi pagatu eta asko estutzen zuelako fama zeukan herrian, ondo merezia seguru asko, baina, Espainia aldetik etorkin jendea etorri eta etorri zebilen garai hartan, inoiz ez zuen falta izan pintxe nor hartu. Ezta fabrikan egiten zituzten piezak non saldu ere, eraikuntza nahiz industria goraka zebiltzan sasoian.
‎Ondo etorri zitzaion eskolan ikasi zuenaren erdiak ezertarako ez zuela balio jakiteko eta ezagutu behar eta ikasi ez zuen beste erdiaren erdia ikasten hasteko. Honetaz gainera, Zabaleta abizena eman zion aitonaren jatorriaz zekiena baino zerbait gehiago ezagutzeko eta ero fama zeukan herriaren izaera baketsua bortizkeriaren gainetik zegoela ikusteko.
‎Bestela ez baitzuten, sagar ebasleak izutzeko, desertore parea paratuko gauez guardian. Biak aragoiartzat joak zeuzkan herriko jendeak, baina gero, Domingo hiltzailea harrapatu zutenean, sortzez italiarra zela argitu zen:
‎Baina Berlino eta Angel oso bat ziren gerra garaietatik. Obabako autoritate bezala, gainera, Angelek zerikusi handia zeukan herrian egiten ziren obra publiko guztiekin. " Seguru egongo ez nauk ba!
‎Publizitate karrera Bilbon ikasi nuen eta ondoren sortu dudan familia ere bertakoa da, baina gogoan daukat herriko lagun askok" Bilbon bizitzea ere!" aurpegiratzen zidatela ikasle garaian, herrikide gehienentzat Bilbo deslekua zelako orduan eta orain, hiritarroi bizipen sakabanatuak gertatzen zaizkigun toki arrotza besterik ez.
‎Eski berriak ere —zehazten hasi zitzaidan Mar ama espainolez— etxe honetan gordetzen ditugu normalean, baina aurten elurrik egin ez duenez gaur arte ekarri gabe geneuzkan herritik, guretzat ere gaur delako denboraldi honetako lehen eski eguna, normalean baino dezente beranduago!
‎Populazio hazkunde honek emigrazioa bultzatu zuen lur berri gehiagoren bila; baina" emigrazio" hau ez da ulertu behar bidaia bat bezala, zabalpen motel bat bezala baizik. Adituen arabera, urtean kilometro bat hedatuko zen nekazaritza, bai, eta, ondorioz, langintza hau zeukan herria ere, lurralde berrietan barna. Modu honetan iritsi ziren mendebaleko Europara indoeuropar herriak eta, haiekin, beren hizkuntzak. etorriberrien kultura onartzen zutelako, hizkuntza barne.
2011
‎Webgunearen sortzaileek azaldu digutenez, 2010eko urrian abiatutako eta Donostiako DOKA aretoan aurkezturiko proiektua Bizkaian ezagutzera emateko antolatu dute maiatzaren 15eko Elorrioko Arriolako jaialdi berezia. \" Kultur eskaintza zabala daukan herria delako\" aukeratu omen dute antolatzaileek Elorrio Bizkaiko aukezpena egiteko. [imgd] http://www.anboto.org/images/ 9300/ 9377/ 5.jpg[/ imgd]
‎problematikoa gerta daiteke beste toki batzuetan. Adibidez, Euskal Herriak bezala, estaturik ez daukaten herrietan, integrazioaren auzia hizkuntzaren galera dakarren asimilazioarenarekin batera aurkezten baitzaigu.Kontua da identitateari buruzko eztabaida Euskal Herrian oinarri hauen arabera planteatu eta abiarazteak ataka zailean uzten duela euskara bezalako hizkuntza baten sustapena. Izan ere, aurkezten diren bi aukera diskurtsiboek dituzte hutsune garrantzitsuak besterik ez bada ere, estrategia mailan.Euskalduna euskaraz egiten duena baino ezin daitekeela izan botatzea, berez, astakeria ez da; ni neu, gutxi gorabehera?
‎arteko gatazka politikoa dago eta «transbertsalitateak», alde bateko «beto» eskubidea besterik ez du ezkutatzen, menpekotasuna bere horretan mantendu nahi dutenen «beto» eskubidea.Menperatzaileak eta menperatuak dauden herri batean, independentzia edo dependentzia ezin dira «transbertsalki» erabaki. Menperatzaileak nola onartuko du inoiz, indarrez menperatua daukan herriaren independentzia. Ezinezkoa da akordio «transbertsal» bat lortzea.
‎«Zimenduak bere garaian ondo ezarri ziren, eta ez dago atzera bueltarik. Harrokeriarik gabe egin zuten sukaldaritzaren eraberritze prozesua, ongi baitzekiten elkar lagundu beharra zeukatela herriaren onerako», azaldu dute.
‎Egun, Udal Musika Banda indartsua du herriak. " Gaur egun denetarik daukagu herrian: soinu jotzaileak, piano jotzaileak eta abar", dio Kortadik.
‎Urruti daukagu herri zahartu,
‎Bizilagun askotzarik ez daukan herria izanagaitik, lehenago hainbat taberna edo ardandegi zituan Morgak auzoetan sakabanaturik: bi Meakaurren, Sakristauena (Sakristune) eta Agustinena (Agustiñe)', hiru Andramarin:
‎Txori bakotxak bere istorioak eta aduak daukaz herri pentsakeran. Busturian be, beste herri askotan be ezagunak diran kukuaren ganeko esakerak eta siniskizunak batu doguz.
‎Politika sinesgarri bat ez daukan herria erraz erortzen da, behin eta berriz, propaganda inperialistak, posibilismoa elikatzen duten alderdien laguntzarekin, zirkulazioan jartzen dituen ameskerietan. Mirarien zain geratzen da estrategiarik ez daukan herria.
‎Politika sinesgarri bat ez daukan herria erraz erortzen da, behin eta berriz, propaganda inperialistak, posibilismoa elikatzen duten alderdien laguntzarekin, zirkulazioan jartzen dituen ameskerietan. Mirarien zain geratzen da estrategiarik ez daukan herria. Baina ilusiokeria horri dagokion errelitatea ez da existitzen.
‎Estrategia da helburuen eta bitartekoen antolakuntzarako egitura bat. Eta estrategia propioa ez daukan herri batek halabeharrez besteen estrategia egingo du. Horixe da ekinbide politiko ororen helburua:
‎Estatu propiorik ez daukan herrian ez da botere borrokarik gertatzen. Beste herri baten sistema politikoan garatzen da jokoa, ez gure sistema propioan.
‎azpimarratu nahi dut. Zeren eta alde bateko zein besteko ezaugarriak baitauzka herri euskaldunaren erradiografiak. Euskararen hil kanpaiak jo zituztenak kritikatu izan ditu gure arteko zenbaitek, aurreikuspenak bete ez direlako, eta iragarle lanetan huts egin zutelako. Baina, nago, haien (Wilhelm von Humboldt, Victor Hugo, Arrese Beitia?) iragarpenek gutako askok uste baino oinarri sendoagoa zutela.
‎delako herria, hein batean bederen, bere buruaren jabe izatea, bere herri nortasunaren ezaugarriak eta ondasunak aintzat hartzeko gai izatea. Gutxieneko kapital sinbolikorik eta oroimen historikorik ez daukan herri batek nekez egingo baitio aurre, historiarik gabeko herri, izatearen zamari.
‎Komunitate etniko bat nazio kontzientzia daukan herri bat baino hauskorragoa da, ez da zalantzarik horretan. Eta hauskortasun horren ondorio zuzena da munduko hizkuntza gutxiagotu gehienen egungo zoria.
‎Iraganaren eta tradizioaren altxor bitxitzat dauka herri mintzaira xumea estatuaren nazio kulturaren baitan txertaturik bizi denak. Era xelebre horretan gutxietsitako herri mintzairak, beraz, museotako ondare gisa mantendu behar diren altxor etnografikoak dira ideologia etnozidaren arabera.
‎Talde antolatuak dauzkaten herri gehienetan deitu dituzte manifestazioak AHTren kontrakoek, baina jendetsu eta deigarrienetakoa Sasiondokoa: herri txikia izaki, ez dira asko manifestariekin bat egin duten herritarrak, baina mugimenduko kide asko hurbildu dira bertara, eta manifestazio horren irudi ugari hartu dute kameralari eta fotografoek, Sakonetara hurbiltzen utzi ez dietenez zerbait eskaini baitute, gatazkaren gunetik bertatik ez bada, handik hurbil gutxienez.
‎Horixe jartzen zuen etxe hartako ezkaratzean plaka batek. Etxe hark zeukan herrian izan den lehen igogailua, eta ibai ondoko etorbidean dago kokatuta. Agian horregatik egin zuen topo Günther ek izeba Julietarekin, Naútico ko terrazan, bulego hartatik gertu zegoelako kafetegi hura.
‎Hala ere, askotan ez dituzteberen funtzioak era egokian betetzen. Guk aurretik aipatu bezala, Botere Judizialarengobernu organoak argi dauka herri txikietako eta handietako bake epaitegiakdesberdindu behar direla. Herri txikietan bake epaitegia udaletxeko langileek, batez ere, idazkaritza?
‎Orduan konturatu nintzen harroegia izan nintzela. Azken batean, espainolen ikuspegia neukan herri hartara joan nintzenean: zuriak ginela jakintsuak eta aurreratuak, eta indiarrak burumotzak eta atzeratuak.
‎Dena dela, Intina handitzerakoan etorri zen benetako aldakuntza. Izen eta ospe ona zeukan herrian. Nigaz batera jarduten zuen gauza askotan:
‎Gainera, lurralde txikia izateaz gain, bi estatutan eta hiru administraziotan gaude banatuta: lurralde antolaketatik ikusita, ez daukagu herri ikuspegirik, ez daukagu antolaketa komun gutxienekorik. Halaber, ez da gutxiestekoa garai likidootan euskal gizarteak duen trinkotasuna:
‎Guztion bizitza beste nonbait garatuko da berandu baino lehen, uste baino ezberdinagoa izango den aterpean, baina guk segitzen dugu dribling laburrean. Gurean, datorkigunari aurre egiteko ez daukagu herri estrategia baten zantzurik ere. Gaurko norabide okerraren kuestionatze errotikoak ez du artikulazio kultural politiko eraginkorrik.
‎Errusiar bat ezkutatzeko toki txarra. Gotorleku itxura dauka herriak, malkor handi baten pean, haizetatik babesean. Bazuen etxe bakarti bat, herritik atera eta oihaneko bidean zegoena.
‎ez badaukate herri oso bat atzean,
‎Edo ez ninduen, agian, trofeo bat bezala erakutsi nahi herrian, magaleko esku magaleko txakurtxo. Nolako ustea, zer nintzen ni orain, etxeetan gudari bana, kale guztiek beren buruzagi politikoa zeukaten herri haren barruan.
2012
‎«Egoera nahiko kaxkar batean egituratuta egon arren, formaziorik gabe, dokumentaziorik gabe, ikerketarik gabe, gizartean eta hedabideetan interes mediatiakorik sortu ez arren, ez baita modako gauza bat, ez baitu saltzen? hala ere milaka dantzari dauzkagu herri guztietan banatuta, eta ia ia ez dago herri bat dantza talderik gabe». Agiriaren planteamendua «aldarrikatzailea» ez izan arren, erakundeek ere aintzat hartu luketela uste du Araolazak.
‎Taldeen funtzionamenduan pisu handia duen beste faktoreetako bat liderrarena da, zalantzarik gabe. Taldeetan dauden liderrek zer nolako sentsibilizazioa duten, zer nolako erreferentzia kulturalak dituzten, zer nolako aurreiritziak (lehen aipatu dugu baten bat)... sekulako eragina du bai produktuen programazioan eta, baita, nola ez, talde barruko hizkuntza harremanetan ere. esan bezala, debako taldeek ez daukate herriaren ikuspegi orokor eta bateratu bat, helburuak adosteko eta (balia) bideak markatzeko. kultur taldeek, orokorrean, ez dute euskal kultura eta euskara bera biziberritzeko, prestigiatzeko eta balioan jartzeko daukaten potentzialitateari buruzko kontzientziarik. ez da, aipatutako taldeetan izan ezik, euskara eta euskal kultura jardueraren erdigunean jartzeari buruzko hausnarketarik egin, kont... Ikusi dugunez, euskal hiztun komunitatearen elikagai izan daitezen, beharrezkoa dute taldeek kultura eta hiztun komunitatearekiko hausnarketa egitea. kulturgintzaren eraginaren inguruko diskurtso berriak lantzea ezinbestekoa dela esango genuke eta, bide horretan, baliagarriak izan daitezke, nik uste, ekologiak edo genero berdintasunak, parekidetasunak, eskaintzen dizkiguten euskarri eta argumentuak. kaletar, herri mugimendu, erakunde publiko zein merkatuan mugitzen diren enpresen artean diskurtso horiek zabaldu eta bere egin ditzaten saiatzea behar beharrezkoa dela iruditzen zaigu.
‎Horrek zein garrantzi du zuretzat? Garrantzia dauka herriaren nahiaren isla delako. Eta nik, alderdi abertzale baten kide naizen aldetik, gustuko dut.
‎Ezker abertzalearen parte hartzearen inguruan Danboreneak ohartarazi duenez, ETAren terrorismoa gaitzesten ez duen bitartean gutxi dauka herri hau baketzen laguntzeko, eta Sortu legeztatuko balute, talde horrek, Danborenearen ustez, luke legegintzaldi honetan parte hartu, legebiltzar talderik ez duelako.
‎Kalaweit lan ona egiten ari dela frogatzen du kume jaio berriak. KONTALARIA Gaur, Chanee eta Prada bere emaztea, martxan jarri dira entzule baten deia dela-eta. KONTALARIA Giboi bat omen daukate herriko zurgindegi batean. KONTALARIA Zoritxarrez, jabeak oroigarri batzuk eskuratu ditu egurgintzan eta basoan soiltzen jardun da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
eduki 292 (1,92)
euki 1 (0,01)
Lehen forma
daukan 40 (0,26)
zeukan 32 (0,21)
dauka 30 (0,20)
daukagu 19 (0,13)
daukaten 18 (0,12)
zeukaten 16 (0,11)
daukat 13 (0,09)
daukate 12 (0,08)
dauzkaten 7 (0,05)
badauka 6 (0,04)
neukan 6 (0,04)
zeuzkan 6 (0,04)
dauzkagu 5 (0,03)
daukagun 4 (0,03)
dauzkan 4 (0,03)
dauzkate 4 (0,03)
geneukan 4 (0,03)
badaukate 3 (0,02)
baitaukagu 3 (0,02)
daukala 3 (0,02)
dauzka 3 (0,02)
zaukan 3 (0,02)
zeukala 3 (0,02)
zeuzkaten 3 (0,02)
badauzkagu 2 (0,01)
baitaukate 2 (0,01)
baitauzkagu 2 (0,01)
dauken 2 (0,01)
dauzkaan 2 (0,01)
zeuzkala 2 (0,01)
Badaukagu 1 (0,01)
Badaukat 1 (0,01)
badaukagu 1 (0,01)
bageneukan 1 (0,01)
baitauka 1 (0,01)
baitauzka 1 (0,01)
bazeukan 1 (0,01)
bazeuzkan 1 (0,01)
daukagulako 1 (0,01)
daukagunok 1 (0,01)
daukanari 1 (0,01)
daukatela 1 (0,01)
daukatelako 1 (0,01)
daukatenekin 1 (0,01)
daukaz 1 (0,01)
daukazu 1 (0,01)
daukazue 1 (0,01)
daukazuen 1 (0,01)
dauzkagun 1 (0,01)
dauzkala 1 (0,01)
dauzkatela 1 (0,01)
eduki 1 (0,01)
edukietan 1 (0,01)
edukitzea 1 (0,01)
edukitzeko 1 (0,01)
eukan 1 (0,01)
eukien 1 (0,01)
geneuzkan 1 (0,01)
leukakeen 1 (0,01)
zaukanat 1 (0,01)
zauzkagu 1 (0,01)
zeukak 1 (0,01)
zeukatek 1 (0,01)
zeukatela 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 65 (0,43)
Berria 26 (0,17)
Pamiela 26 (0,17)
Alberdania 20 (0,13)
Argia 17 (0,11)
Booktegi 17 (0,11)
Herria - Euskal astekaria 13 (0,09)
Susa 12 (0,08)
Hitza 12 (0,08)
EITB - Sarea 7 (0,05)
Maiatz liburuak 7 (0,05)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 7 (0,05)
Jakin 6 (0,04)
Labayru 6 (0,04)
UEU 5 (0,03)
Euskaltzaindia - Liburuak 4 (0,03)
aiurri.eus 4 (0,03)
goiena.eus 3 (0,02)
hiruka 3 (0,02)
Karkara 3 (0,02)
Urola kostako GUKA 3 (0,02)
Erlea 2 (0,01)
Osagaiz 2 (0,01)
Uztarria 2 (0,01)
HABE 2 (0,01)
erran.eus 2 (0,01)
Maxixatzen 2 (0,01)
Open Data Euskadi 2 (0,01)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 1 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
Euskalerria irratia 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
plaentxia.eus 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Berriketan 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
eduki herri hau 18 (0,12)
eduki herri bat 16 (0,11)
eduki herri txiki 7 (0,05)
eduki herri hori 6 (0,04)
eduki herri hura 6 (0,04)
eduki herri etxe 5 (0,03)
eduki herri batzuk 4 (0,03)
eduki herri bizi 4 (0,03)
eduki herri guzti 3 (0,02)
eduki herri horiek 3 (0,02)
eduki herri mugimendu 3 (0,02)
eduki herri oso 3 (0,02)
eduki herri bera 2 (0,01)
eduki herri bertan 2 (0,01)
eduki herri bidali 2 (0,01)
eduki herri egun 2 (0,01)
eduki herri ez 2 (0,01)
eduki herri ikuspegi 2 (0,01)
eduki herri inolako 2 (0,01)
eduki herri jende 2 (0,01)
eduki herri kultu 2 (0,01)
eduki herri lur 2 (0,01)
eduki herri mintzaira 2 (0,01)
eduki herri talde 2 (0,01)
eduki herri zer 2 (0,01)
eduki herri adierazi 1 (0,01)
eduki herri agintari 1 (0,01)
eduki herri aginte 1 (0,01)
eduki herri alkate 1 (0,01)
eduki herri altzari 1 (0,01)
eduki herri antzerki 1 (0,01)
eduki herri arima 1 (0,01)
eduki herri askapen 1 (0,01)
eduki herri askatasun 1 (0,01)
eduki herri aurkitu 1 (0,01)
eduki herri azpiegitura 1 (0,01)
eduki herri bakar 1 (0,01)
eduki herri bakoitz 1 (0,01)
eduki herri banaka 1 (0,01)
eduki herri batzorde 1 (0,01)
eduki herri berri 1 (0,01)
eduki herri besta 1 (0,01)
eduki herri besteko 1 (0,01)
eduki herri bezala 1 (0,01)
eduki herri biblioteka 1 (0,01)
eduki herri bide 1 (0,01)
eduki herri biko 1 (0,01)
eduki herri bilakaera 1 (0,01)
eduki herri buru 1 (0,01)
eduki herri edota 1 (0,01)
eduki herri egin 1 (0,01)
eduki herri egitura 1 (0,01)
eduki herri epai 1 (0,01)
eduki herri erdi 1 (0,01)
eduki herri ere 1 (0,01)
eduki herri erlisione 1 (0,01)
eduki herri erraz 1 (0,01)
eduki herri esanahi 1 (0,01)
eduki herri estrategia 1 (0,01)
eduki herri euskaldun 1 (0,01)
eduki herri ezagutu 1 (0,01)
eduki herri ezin 1 (0,01)
eduki herri fetitxe 1 (0,01)
eduki herri frantses 1 (0,01)
eduki herri gaitasun 1 (0,01)
eduki herri galdetu 1 (0,01)
eduki herri galtzaile 1 (0,01)
eduki herri gazte 1 (0,01)
eduki herri gehien 1 (0,01)
eduki herri goiz 1 (0,01)
eduki herri ha 1 (0,01)
eduki herri hautetsi 1 (0,01)
eduki herri hemen 1 (0,01)
eduki herri HH 1 (0,01)
eduki herri independentzia 1 (0,01)
eduki herri irrati 1 (0,01)
eduki herri irten 1 (0,01)
eduki herri izaera 1 (0,01)
eduki herri izen 1 (0,01)
eduki herri judu 1 (0,01)
eduki herri karrika 1 (0,01)
eduki herri kazike 1 (0,01)
eduki herri kontseilu 1 (0,01)
eduki herri kontzientzia 1 (0,01)
eduki herri kristau 1 (0,01)
eduki herri kultura 1 (0,01)
eduki herri lagun 1 (0,01)
eduki herri lasai 1 (0,01)
eduki herri literatura 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia