Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2004
‎Espazio eta garai zehatz batetik abiatuz, errealitate horren lekukotasuna eman eta salaketa egitea du helburu. Horretarako literatura, eta poesia bereziki (hori baita Manexek beti gogoan daukan generoa), tresnatzat edo armatzat hartuko ditu. Gabriel Arestik" poesia mailu bat da" zioen bezala, eta hark baino lehenago Gabriel Celayak" la poesa es un arma cargada de futuro" zioen bezala, Erdozaintziren poesia" borroka baten elea" da," bere buruaren jabe izan nahi duen herri langile baten elea" (HH, 16 or.)," xixta zorrotzak" dituena, zorrotza" harri zorroztua bezalakoa" (NPI, 54 or.).
‎Euskarak ez dauka genero gramatikalik eta horrenondorioz jendeak pentsatzen du ez dela sexista, baina beste modu batzuetan agertzen da genero bereizketa (giza-, anai, ema, gizon, eme, andre). Hirugarren pertsona singularra neutroa da (bera/ hura), beste hizkuntza askotan markatuta dagoenean.
2008
‎narrazioan Cervantes aipatzen da eta antzerkian Lope de Vega. egiteko saiakera, eta horren adibide dira edukiak generoka antolatzea, irakatsi beharreko idazleen aukeraketa irakaslearen esku uztea edota merkatuaren ezaugarri soziologikoei arreta eskaintzea. Hala ere, bi curriculumen oinarria Espainiako 1178/ 1992 Errege Dekretua izanik, esan behar da berariaz baztertu dituztela zenbait ezaugarri, hala nola, literatur sorkuntza ebaluazio irizpideen artean sartzea edota literatur edukiak generoen bilakaeraren ikuspegitik lantzea. Etorkizunerako egiteko garrantzitsua izan daiteke curriculuma pedagogia berritzailearen eredura gehiago hurbiltzea, eta hezkuntza literarioaren erronkari modu koherenteagoan heltzea.
‎Ez daukagu genero indarkeriaren eragina neurtu duten iraganeko daturik. Bortizkeria hori neurtu duten politikak eta arazo horrekiko gizarte kontzientziazioa 1970eko edo 1980ko hamarkadatik datoz.
2009
‎Konpainiaren sortzaile izateaz gain, Alonso bere figura nagusiena da. Taldeko dantzarien zorroztasun tekniko artistikoari eta koreografoen kontzepzio estetikoaren aniztasunari esker, konpainiak oso leku nabarmena dauka genero honetako nazioarteko instituzio handien artean.
‎Azkenik W de Watchmen erosi, eta ia ia osorik irentsi dut dagoeneko. Irudipena daukat genero berri bat deskubritu dudala, eta orain inoiz baino gehiago, gose naiz.
2010
‎Nik ikusi ditut emakumezko estereotipoak gizon batek idatzitako antzezlan batean, eta ez dut neure burua hor islatuta ikusi". Gai honetan gehiago sakondu gura dute, eta berriki Bizkaiko Foru Aldundiaren beka eskuratu dute antzezlanen edukiak generoaren ikuspuntutik aztertu ahal izateko.
‎Hala ere, eskolaren egitekoen artean dago ikaslearen literatur gaitasuna garatzea, eta ondorioz, askotariko generoak irakurtzeko gaitzea. Hori dela eta, urteko irakurgaietan nahiz ikasgelan lantzen diren edukietan genero nagusiak, bederen, txertatzeko ahalegina egitea dagokio eskolari.
2011
‎Ikasgaiak patriarkatuaren betaurrekoak kenduta irakastearen alde nago. Ez naiz ari esaten genero ikuspegia daukaten betaurrekoak jantzi behar ditugunik, zeren errealitateak badauka generoa. Patriarkatuaren betaurrekoak kentzea da kontua eta ikusiko duguna ikaragarria izango da.
‎Sorkuntza aldizkaria da. Ez diogu aldizkari literarioa denik, sorkuntza literarioari ere espazio handia eskaintzen zaion arren, literariotzat dauzkagun generoekin batera, bestelako genero batzuk ere txertatzen dituen aldizkaria baita: iri tzi eta dibulgazio lanak, liburu iruzkinak, elkarrizketak... http://www.gara.net/paperezkoa/ 20070722/ 29962/ eu/ L Luma berrien eleak aldizkariak idazle berriak aurkezten ditu udako alean | Azken kontsulta:
2012
‎Hala, ohiko elkartea oinarritzat duen partaidetza, hau da, genero ikuspegia barneratu ez duten eta balio postmaterialisten eroale ez diren elkarte mistoen bidezko partaidetza, baldintzapen horren adibide litzateke. Horiek horrela, zer neurritan dauka generoa tokiko boterearen instituzioek egiten duten parte hartzerako eskaintzak. Zer alderditan nabaritzen dira genero politiken aplikazioaren (edo aplikazio ezaren) ondorioak emakumeen partaidetza praktiketan?
‎Eskerrak euskarak ez daukan genero diferentziarik bestela honezkero murgilduta geundeke politikoki zuzena delako fenomenoak daukan beste bariante nahasgarri batean. Gaitz erdi, bestela gaztelaniaz bezainbeste pairatu baikenuke euskaraz ere.
2014
‎Unibertsitatean, borroka hori galdu egin genuen Bolognan: katedra askatasunaren esku utzi da edukietan genero ikuspegia txertatzea. Hortaz, trebakuntzarik ez dute medikuek, psikologoek, abokatuek eta irakasleek».
‎Feminismoak, bai maila akademikoan bai eta sozialean ere, azkeneko hamarkadetanegindako lanari esker, gero eta barneratuago daukagu generoa zein feminitatea etamaskulinitatea eraikuntza soziokulturalak direla, alegia, ez direla entitate naturalbetierekoak, jardute diskurtsibo desberdinen bidez eraikitzen diren kategoriakditugula. Hala ere, oraindik, zailagoa suertatzen da gorputz sexuatuak ere, oinarribiologiko objektiboa eta unibertsala dutela diruditen horiek, mota desberdinetakokonstrukzio prozesuen produktu direla onartzea.
‎Autore haien ustetan, naturak sexuen arteko desberdinatasunak markatzean bazuen zer esanik. Eta horrekbere eragina zeukan generoaren eraikuntzan, gorputzaren diferentzia naturalekkosmosaren eta munduaren errelitatearen ordenan eta funtzionamendu orokorreangarrantzitsuak zirelako. Emakumezkoari egozten zitzaion izaera natural inperfektuak (bero faltagatik, hezetasunagatik, odola galtzeagatik, etab.) eragina izan zuen bizitzasozialean zuten papera definitzean.
2015
‎Emozioak berez ez dauka generorik. “Zerbait biologiko psikofisiologikoa da.
‎bestelako eduki profesionalak%35, 2; bideo amateurrak %31, 4 eta bideo nahasketak (%31, 2). Edukiaren generoari erreparatzenbadiogu musika da astean behin edo gehiagoko maiztasunarekin gehien partekatzen den generoa (%49, 5) eta ondoren datoz umorea (%36, 8) eta informazioa (%30, 5).
‎Ibilbide horretan, bere aletxoa jartzeko asmoz dator 2013ko Bertsolari Txapelketa Nagusiko finalean jarritako gaien, bertsolariek harturiko paperen eta sorturiko testuen gaineko eduki analisi hau1 Bertsolaritza neutroa ez dela jakitun, finaleko edukiak genero ikuspuntutik aztertzea da lan honen helburu nagusia. Hortik abiatuta, honako helburu zehatzago hauek ere baditu:
2016
‎Horiek baliatuko ditugu berantago antzerkiaz zuen ikuspuntuaren azaltzeko. Hirurogeiko hamarkadan antzerkiaz zuten informazio eta ezagutza zertan zegoen jakiteko oso baliagarria zaigu, nahiz eta Larzabalen hitza besterik ez izan, jakinez zer interesa zeukan genero horrentzat, pentsa genezake bilatze lanak aski zorrotzak zitezkeela, baina beste frogarik ez dugu eta idatzi asko galduak izan direla jakinez, beste ikuspuntu batzuen gurutzatzea beharrezkoa da.
2017
‎Oraingo honetan, itsas pinturen genero piktorikoaren aukeraketa aurkezten digu Basagurenek. Euskal Herrian garrantzi handia dauka genero horrek, itsaso ondoan bizi garelako eta euskal ekonomiaren eragileetako bat delako; baina, batzuetan beldurra ere eragiten du. Margolari berangoztarrak beldur hori ikusteko gai izan da, eta zuzenean irudikatzen jakin du.
2018
‎Pertsonak eduki dauka generoa, ala izatezko ezaugarri bat ote da generoa, hau da, pertsona izan den zerbait, galdetzen denean bezala: «zein generotakoa zara»?
‎Ninive, nire irakasle askok baino hobeto ezagutzen nuen. Ez geneukan genero arteko mugarik, neskak eta mutilak inolako arazorik gabe elkartzen ginen, eta hori guztiz harrigarria zen Kurdistan irakiarrean. Kurdu irakiarrek asko ikasi zuten guregandik.
‎–Jakin nahiko duzu zergatik eroan duten zuen aita... Gaur egun Ertzaintzaren ezaugarrietako bat azkar lan egitea da eta ikerketa talde berezia daukagu genero indarkeriako kasuei jarraitzeko. Zuen aita gure susmagarrien fitxategian egon da, aspaldi.
‎Lan guzti horri ez badiozu denbora eskaintzen, ez duzu saltzen, jendea ahaztu egiten da zurekin.Laugarren eleberriari heldu omen diozu jada. Zerbait aurrera zenezake. Orrialde mordoa idatzita daukat, baina zehaztu gabe dauzkat generoa, trama, gaia… Hori ataletan aurrera egin ahala eta irudimena azaleratu ahala jakingo dut.
2019
‎Lanbidearen irudikapenaren edukian generoaren araberako desberdintasunik dagoenezagutzea.
‎Miren Elgarresta: " Ekonomiak badauka generoa eta bizimodua baldintzatzen du"
2020
‎esaterako, ezkontza heterosexualak emakumeen parte hartzea murriztu egiten du eta gizonena, aldiz, handitu (Rotolo, 2000). Gainera, testuinguru honetan umeak edukitzeak generoen arteko arrakala areagotzen du. Hala eta guztiz ere, umeak hazten diren heinean, emakumeen partaidetza handitu egiten da, sarritan eskolarekin zerikusia duten eremuetan politikoki inplikatzen baitira (ibidem).
2021
‎Hala ere, eskolaren egitekoen artean dago ikaslearen literatur gaitasuna garatzea, eta ondorioz, askotariko gene roak irakurtzeko gaitzea. Hori dela eta, urteko irakurgaietan nahiz ikasgelan lantzen diren edukietan genero nagusiak, bederen, txertatzeko ahalegina egitea dagokio eskolari". (Alonso, 2010: 148)
‎Zer rol dauka generoak auzi honetan?
2022
‎(2) Zer hizkuntza ezaugarri dauzkate genero diskurtsibo hori osatzen duten atalek?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia