Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2000
‎Soinu lokalik ia ia ez du, edozein herrialdetan egonik ere berdin dirudielarik. Edukiek ez dute sustrai lokalik.
2002
‎Bestalde, EAEko kanpo merkataritzaren teknologia edukiak ez du Europakomaila eskuratu, baina esportazioetako teknologia edukiaren urrats gorakorra medio, Estatukoaren batez besteko edukitik gora dago gaur egun7 Nolanahi ere, hasierakomaila nahiko apala zela kontuan hartuta, bilakaeraren zenbatekoa errazago ulertzenda, eta horrek teknologia eduki handiko produktuen merkataritza arloan euskalekonomiak egiteko duen ahaleginaren nolakoa eta zenbatekoa bist...
‎Unibertsitate euskaldun eta zabala, baina kontuz, ideologiaz ezkertiarra behardugu egin, eta ez EHUko gai berberak euskaraz errepikatuz(...)». Idazle horrenhitzetan UEUren Letren arloko sailek «ideologia menperatzaileari joku zuzenaegiten diote»50 Idazlan horrek eragin nabarmenik eduki ez bazuen ere, ezinegonanabaria zen, eta horren lekuko dugu 1987tik 1995era arte errepikatu ziren bileraketa txostenak, erakundearen helbumak, jarduerak eta abar eztabaidatuz. Horienartean prozesu garrantzitsuena 1990eko uztailean hasi zen eta bide desberdinakjarraitu zituen, besteak beste, 1993ko udan. Euskal Unibertsitateranzko urratsak, izenburupean bumtutako ikastaroa; 1995eko apirilean Donostian egindako UEUrenI. kongresuan amaitu zen prozesu hura.
‎Unibertsitario euskaldunok antzekb problemak dauzkagu unibertsitate guztietan; gabeziak, gehienetan.Gabeziak irakasleriaren prestakuntzan eta ikasmaterialetan; euskaraz ikasten dutenikasleek ez dute gainerakoek adina aukera, eta, neurri batean, behin behinekoegoeran ikasten dute. Oro har, badakite euskaraz ikasteko hautuak gabezia egoeranjarriko dituela, zenbaitzuetan irakaslerik izango ez dutela, bestetzuetan irakaslehasi berriak izango dituztela, euskaraz testulibururik edukiko ez dutela, hautazkoirakasgaietan eskaintza murritzago izango dutela, eta abar. Euskaraz ikasteak, gainera, ez dakarkie inolako ekarpen bereizgarririk titulazioa eskuratzerakoan; egoera berdinean, edo hobean?, egon liteke Salamancan lizentziatura lortu duenEGA tituludunak euskaraz ikasi duenak baino. EGA titulua izan ala ez?.
‎Azken gogoeta hori ulertzeko, destradizionalizazioaren ondorioz, pertsonaren esperientziak eta norberaren nortasunaren eraikuntza gero eta zatikatuagoak daudela frogatu besterik ez dago. Aldi berean, testuinguru, talde eta bizitza sozial eta kulturalaren arlo desberdinetan jarduten du gizabanakoak batak bestearekin loturarik zertan eduki ez duena. Nia definitzeko esparruak aniztu egiten dira.
‎Elkarbizitza gidatzeko arauak sortzen dituzte. Lege batzuk idatziak dira, publikoak; beste batzuk, agian lege kategoria eduki ez luketenak, ostera, idatzi gabekoak dira, ez dira existitzen, ezkutuan gordetzen dira; baina hortxe daude, eta jendeak ezagunak ditu. Azken horiek dira iritzi publikoaren kontzeptura garamatzaketenak, azken lege horiek dira pertsonaren bertuteaz berba egiten dutenak, jendearen iritziez berba egiten dutenak, norbanakoaren jokaeraren modak ezartzen dituztenak.
‎Aztertzeko Europako Taldeak kaleratutako datuen arabera, Europar Batasuneko estatuetako telebistek 1995 urtean eskaini duten fikzioaren %70 Estatu Batuetan ekoitzia izan da. Esan gura baita, telebista europarretan erakutsi eta oinarri informatiborik eduki ez duten programen arteko 10etik 7 estatubatuarrak izan dira. Emaitza horien aurrean, erraz kausi daiteke munduko fikzioan AEBak direla nagusi.
2007
‎Ib., 176 Boas ek espresuki dio ezen hizkuntzan koloreen klasifikazio bat ala bestea edukitzeak ez duela hiztunengan haien tonuak hautemateko ahalmena (fisiologikoa) baldintzatzen.
2008
‎Philippe Aries (1962) historialariak honako bi ideia hauek ondorioztatu zituen garai hartako pintura eta dokumentuen azterketatik: batetik, XIII. mendearen amaiera arte umeak heldu txikiak balira bezala irudikatzen zituzten pinturetan (arropa, ezaugarri, jarduera eta jarrera helduekin), haurtzaroaren irudiak interesik ez balu bezala edo haren errealitate propiorik edukiko ez balu bezala. Ikuspegi horri preformazionismoa deitu zaio; bestetik, XVII. mendera arte umeak txikiagoak, ahulagoak eta adimen mailan atzeratuagoak ziren heldutzat hartzen ziren.
‎idazlanari ez dio helburu garbirik jartzen. Edukiak ez du koherentziarik eta testuak ez du egitura egokirik. Testua ez dago irakurleari egokituta.
2009
‎Beraiek kontatzekodaukatena entzutean, zalantzarik gabe, enpatiaz eraturiko harremanagertatzen da. Elkarrizketek funtzio terapeutikoa betetzen dute, kasu askotanaldi luzean zehar kontatzerik eduki ez dutena mugarik gabe azal dezaketelako.
2010
‎Auzitegi Goreneko gizarte aretoak idazkian konpongarria den akats edo/ eta hutsen bat atzematen badu, errekurtsogileari zuzentzeko epea emango dio371 Helegitea onartezina dela uste badu, alderdiak errekurritzeko betekizun prozesalak era nabarmen eta konponezinean bete ez dituelako edo uziak kasazio edukirik ez duelako, hiru egunez errekurtsogileari entzun ondoren, eta Fiskaltzari, beronek helegitea jarri ez badu, errekurtsoa ez onartzeari buruz 8 eguneko epean bere txostena eman dezan eskatu ondoren, helegiterik onartzen ez duen auto motibatu bat emango du errekurtsoa onartzen ez duela eta errekurritutako ebazpena irmo bihurtzen dela adierazteko (LPLren 223 art.) 372.
‎(1) helegitea onartzea, eta zioz haren izapidetzearekin jarraituko da; (2) errekurtsogileari akats edo hutsak konpontzeko eskatu, edo (3) ez onartzea, eta betiere errekurtsogileari entzun eta aurkaratutako ebazpenaren irmotasuna deklaratu. Aretoak ez du helegitea onartuko errekurritzeko betekizunak era nabarmenean eta konponezinean ez betetzeagatik, uziak kasaziorako edukirik ez duelako eta funtsean berdinak diren kasuetan edukiari dagokionez beste errekurtso batzuk ezetsi badira (LPLren 211.2 art.) 363 Egoera horretan, errekurtsogileari entzuteaz gain364, jarduketak Fiskaltzari helaraziko zaizkio 8 egunerako, hark helegitearen zio guztiak edo bakarren bat ez onartzeari buruz txostena eman dezan. Posible da alegatutako arrazoiren bat, baina ez guztiak, ez onartzea.
2011
‎Aipatutako hiru kapituluetan arreta berezia jarri dugu izaera desberdineko bi fenomenotan: alde batetik, hizkuntzaren batasun prozesuan, aditu euskaldunen lehen trinkotzea ekarri zuelako, eta goi mailako euskarazko erregistroaren sorrerarekin oso lotuta egon zelako; eta bestetik, unibertsitate eta goi mailako ikasketa zentroen sorreran eta finkatzean, hola, egile euskaldunen formazioan eta komunitate zientifikoaren sorreran eduki zuten (edo eduki ez zuten) eragina agertzeko. Lehenengo ikerketa ildoari, euskararekin lotutakoari, berebiziko garrantzia eman diogu.
‎Adibidez, lana galtzeari buruzko kezka izatea lan egiten den enpresa gaizki doalako, kezka erreal bat da eta ez obsesioa. Obsesioen edukiek ez dute bizitza errealeko gertakariekin loturarik izaten, pertsonak berak buruan darabiltzan ideiek zentzurik ez dutela onartzen du. Adibidez, pelukeroaren orraziak HIESaren gaixotasuna transmititzen duela pentsatzea edota, zentral nuklear batetik ehunka kilometroetara bizi arren, eta istripu nuklearrik gertatu ez arren, erradiazioak kutsatuko ote duen kezka izatea.
2014
‎Philippe Aries (1962) historialariak honako bi ideia hauek ondorioztatu zituen garai hartako pintura eta dokumentuen azterketatik: batetik, XIII. mendearen amaiera arte umeak heldu txikiak balira bezala irudikatzen zituzten pinturetan (arropa, ezaugarri, jarduera eta jarrera helduekin), haurtzaroaren irudiak interesik ez balu bezala edo haren errealitate propiorik edukiko ez balu bezala. Ikuspegi horri preformazionismo deitu zaio; bestetik, XVII. mendera arte umeak txikiagoak, ahulagoak eta adimen mailan atzeratuagoak ziren heldutzat hartzen ziren.
‎Drogen mendean erortzen denak garapen edo endekapen prozesu bati jarraitzen dio. Drogak kontsumitzeko joera edo zaurgarritasun genetikoa edukitzeak ez du ezinbestean esan nahi droga kontsumituko duenik edo droga mendetasuna garatuko duenik. Drogen mende eroriko da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia