2004
|
|
Esan beharrik ez dago erlijioak desprestigio sakona pairatzen duela zenbait sektore sozialetan, neurri batean, Eliza katolikoak gizartean galdu duen legitimitate eta botere eskergaren ispilu; nahiz eta katolizismoak milaka jarraitzaile
|
eduki
euskal gizartean. Prozesu horrek atzeraezina dirudi, Gasteizko gotzainaren lantuen gainetik.
|
2007
|
|
Prestige ren hondamendiaren kontrako mobilizazioaren kasuan, erakundeek erabilitako output hori oso erabakigarria izan da. PPren gehiengo absolutuaren garaian, Espainiako Gobernuaren eta Eusko Jaurlaritzaren arteko erabateko talka instituzionalaren aroan, Madriletik zetorren orok deslegitimazio maila oso handia
|
zeukan
euskal gizartean; oso output ahula dator Madriletik eta gainera horri kontrako output a jartzen zaio euskal administrazioaren aldetik: Jaurlaritzak dituen bitarteko guztiak —eta ez gara ari soilik arrantza administrazioaz, adibidez; Euskal Telebista eta irrati publikoen lanaz ere ari gara— erabiliko dira Aznarren gobernuaren hanka sartze eta porrotak areagotzeko, aldi berean administrazio autonomikoaren ondo eginak azpimarratzen direla.
|
2008
|
|
Euskal herria herri euskalduna izan ezin bada, beraz, bere jatorrizko hizkuntzan eta kulturan bere burua egituratu eta eratu ezin badu, Imazek jakin luke hori zergatik gertatzen den. Jakin luke, beste gauza batzuen artean, berak eredutzat
|
daukan
euskal gizartean herri euskaldunak ez daukala ez lekurik ez onarpenik, bi erdal herrik leku eta aitorpen hori ukatu egiten diotelako.
|
|
Besteak beste, 1999ko abenduaren 29an, ia orain bederatzi urte, San Mames futbol zelaian, Euskal selekzioa Nigeriakoaren aurka aritu zenean egindakoak ere antzekoak izan zirelako: «Garbi
|
daukat
euskal gizarteak nahi duenean euskal selekzioak izango ditugula, eta ez futbolekoa soilik». Beraz, ikusten da Ibarretxek, hedabideen aurrean eta promesak egiterakoan, behin eta berriro gustukoa duela euskal selekzioa erabiltzea.
|
2009
|
|
EAJ da PSEren lehiakiderik handiena, eta jeltzaleen diskurtsoaren aurka egin dute kanpainako gidan: Subiranotasun asmoez gain, Ibarretxek ez
|
dauka
euskal gizarteari eskaintzeko proiekturik.
|
|
Alta, nabarmendu dute hedabide publikoen jokaera, euskal musikari toki gutxiegi ematen diotelakoan. EITBk konpromisoa
|
dauka
euskal gizartearekin, eta hasieratik ez du bete, inguruko berriek oso leku gutxi izan dute eta.
|
|
Euskal militantziatik hautetsi arduretara —ardura txiki txikiak, baina— bidea egitean, lehendabizi konturatzen garen zerbait da hori. Abertzaleek —gehienek behintzat bai— gogoan argi
|
daukate
euskal gizartea anitza dela, baina hautetsi egituretan sartuz gero laster ohartzen gara erakunde horien arau eta mugen barne ibiltzeaz beste aukerarik ez dagoela. Norbaitek erranen du hori dela realpolitikera makurtzea... baina beste biderik ba al da?
|
2011
|
|
Ez nuke esango gure herria zubi baten inguruan batzuetan bai besteetan ez batzen diren bi herrik osatzen dutela. Atxagak, orduko hartan, esplikatu nahi zuen euskal jendeak kontzientzia hartu beharra
|
zeukala
euskal gizartearen zati bat baino ez zela, eta jakin behar zuela beste muturrean dagoen komunitatearekin batera bizitzen. Pentsatzen dut gaur egun ere gauza bera sinatuko lukeela.
|
2012
|
|
Preso ziren militante antifaxistengan izan zituen onurazko eraginek ez diezagutela lausotu haren egiazko izaera soziopolitiko eta juridikoaren ikuskera. 1977ko amnistiaren
|
edukiek
euskal gizarteak bere osotasunean defendatzen zuen amnistiaren esanahi eta edukien antza gutxi dute. Izatez, kontrajarriak ere badira.
|
2014
|
|
Haien ustez, Euskal Herriko gehiengo politikoak, sindikalak eta sozialak badaki gazte independentistak ez direla gezurretan aritu Madrilen. Horregatik guztiagatik, argi
|
daukate
euskal gizartearen gehiengoa epaiketa politikoen aurka dagoela eta gatazkari konponbidea bilatzearen alde dagoela. Hala, aurretik epaituak eta absolbituak izan diren beste berrogei gazteak bezala, 28 hauek ere libre geratu behar dutela aldarrikatu dute.
|
2018
|
|
XIX. mendearen hondarretan gaude, eta erlijioak eragin handia
|
dauka
euskal gizartean. Aunitzetan zail samarra zen erlijiosoaren eta profanoaren artean bereiztea, orduko erlijiotasun estuak bizitzaren arlo guztiak elikatzen baitzituen.
|