2001
|
|
lehenengo ametsa goizean bertan ahaztu nuen. Bigarrenak ez
|
dauka
esanahirik. Kuku erloju baten ingurukoa zen:
|
2004
|
|
Hori eta horrenbestez, lehengo lepotik burua. Belaunaldi berrien identitate erreferentziak ez ditugu euskal izatearen galbahetik igaroarazten, euskal espazioaren eta historiaren oihartzunik gabeko
|
eduki
esanahiak dira curriculumaren giharra taxutzen dutenak. Azal eta hezur, euskal dimentsioaren esangura mamitsurik gabeko kultur sozializazioa dauka helburu egungo eskolaren izaera nazionalak.
|
|
Hori da bederen ene iritzi apala. Oker ez banago, begiz jota zituen helburuen zerumugan, euskarari aldez edo moldez loturik dauden
|
eduki
esanahiak jorratu ditu batez ere, eta euskal identitatearen sistema osatzen duten gai arantzatsuak ez ditu modu sakonean sozializatu. Batetik, hezkuntzaren iturrian datozen ur baree tan (euskara, ohiturak, literatura, bertsogintza...) aski murgildutako belaunaldiak sortu ditu.
|
2007
|
|
Are gizatasuna literatura alemanean Estatuaren eta politikaren aurka pentsaturiko balioa bilakatuko da maiz, azken finean huraxe erabakigarria kontsideratuz, Goethe-k, gizatiarki lehena?,, indibiduala?,, berekia? esan ohi duena, zuzenean nazionalari kontrajarria(, das Menschlich Erste?,. Individuelle?,. Eigentümliche?), baina inola ere ez dena gaizki ulertu behar banako hiritarraren zentzuan, ezpada nortasuna herritasun naturalean tinkotua
|
edukitzearen
esanahian(. Volkheit, dio Goethe-k) eta aiurri nazionalean(. Nationalcharakter?,. Nationalgeist?), herritasun politikoaren ezaxolaz.
|
2013
|
|
Darcyk esan zezakeen guztiaren aurkako aurrejuzgu handiez bada ere, Elizabethek Netherfielden jazotakoaren kontaketari heldu zion. Hain lehiatsu irakurtzen zuen, non ia ia ez zuen aditzeko modurik, eta hurrengo esaldiak zer ote zekarren jakiteko ezinegonaz ez zen gauza begi aurrean
|
zeukanaren
esanahiari jararik emateko. Bere ahizpak ezer sentitzen ez zuelako uste hori faltsutzat erabaki zuen istantean, eta ezkontzarako eragozpen benetako eta txarrenen azalpenak haserre handiegia sortu zion Darcyri justizia egiteko gogorik izateko.
|
2015
|
|
Monotoniaren eta burua galtzearen metafora. Basamortuari zinemak eman zion gaur egun
|
daukan
esanahia. Berriro ere, oesteko filmak etortzen zaizkigu lehen lehenik burura:
|
|
arto, artatxiki?. Antzina
|
zeukan
esanahi horrekin agertzen da Landucciren hiztegian; mijo: artoa.
|
2017
|
|
Larruzko gerrikoa. Debagoienean, Bergaran eta Otxandioan
|
dauka
esanahi hori. Sakanan ere bada (Erdozia 2004).
|
2018
|
|
Adibide bat jartzearren: emazte izateak gizartean eta legedian
|
daukan
esanahiak luze zabal zeharkatzen ditu klase eta arraza ezberdintasunak. Jakina, ezkontide guztiek ez dute berdin jokatzen emazte eta senar gisa, baina kontratu sexualaren istorioak ezkontzaren instituzioa ateratzen du argitara.
|
|
Identitatea aldez aurretik finkatzen duen Sinbolikoaren Lege fundazionalera jo beharrean, nia eratzen duten identifikazioen historia berrazter genezake, suposatu gabe Lege finko edo fundazional bat dagoela. Aitaren legearen «unibertsaltasuna» auzitan jar daiteke antropologiatik bertatik, baina, horretaz gain, garrantzitsua da kontuan hartzea legeak testuinguru historiko jakin bakoitzean
|
daukan
esanahia ez dela Lacanen azalpenak aditzera ematen duen bezain unibokoa eta determinatzailea. Posible izan litzateke eskema batean islatzea noraino egokitzen den edo ez den egokitzen identifikazioen konstelazio bat kulturak ezarritako genero osotasunaren estandarretara.
|
|
Baten batek esan lezake Wittigek balio maskulinoak bereganatu dituela, edo, are gehiago, «maskulinoarekin identifikatzen dela», baina literatur lan hauen testuinguruan «identifikazioaren» ideia bera infinituki konplexuagoa da termino horren erabilera akritikoak pentsaraz lezakeena baino. Garrantzitsua da azpimarratzea indarkeria eta borroka testuinguru berrian jartzen direla lan hauetan, eta ez dituztela zapalkuntza testuinguruetan
|
dauzkaten
esanahi berak. Ez da beste barik «tortillari buelta ematea» eta emakumeek indarkeria gizonen kontra erabiltzea, edo beste barik arau maskulinoak barneratzea eta emakumeek beren buruaren kontra erabiltzea indarkeria.
|
2019
|
|
Egiatzat jotako usteetan oinarritzen diren diskurtsoak dira boteretsuenak: dagoeneko ikasita eta errotuta
|
dauzkagun
esanahiez elikatzen dira, eta, horrela, eurak ere egia eztabaidaezin gisara agertzen dira. Esanahi horiek gizartean flotatzen dute, eta errepresentazio edo adierazpen zehatzei lotzen zaizkie unean unean.
|
|
Erasotzaile talde bati manada, animalia saldoa edo piztiak deitzerakoan, adibidez, ez gara erabiltzen ari kargarik gabeko hitz soilak. Metafora horiek gizarteak ikasita
|
daukan
esanahi bat aktibatzen dute, eta harekin lotuta doan estereotipoa dakarte gogora: gizon ez humano bat, instintuz jokatzen duena, eta bere burua kontrola ezin dezakeena.
|
2020
|
|
Lasaitasuna beretzat eta seme alabentzat. Eta diru kopuru horrek ez
|
zeukan
esanahi berdina niretzat eta beretzat.
|
2021
|
|
Kepari urdaiazpiko zati batzuk jarri dizkiot platerean, eta anaiarekin lehen gau hartan txistuka jardun nuela kontatu diot. Ez
|
dauka
esanahi berezirik, baina gustuko dut kontatzea nola igo nintzen mahaian itxaropen handirik gabe, eta nola, ezustean, Audientzia Nazionaleko kalabozoetan gertatu bezala, anaiak erantzun egin zidan. Eta nola aritu ginen hizketan legeak, berez, hitz egitea galarazia zigun arren, oraindik inkomunikaturik baikeunden.
|