Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2012
‎Aztertutako editorialen edukiari dagokionez, editorial guztien artean 42k(% 37,5) Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako Legea bera zuten eztabaidagai eta 70ek(% 62,5) beste helburu batzuetarako aipatzen zuten legea, adibidez, Rodríguez Zapatero Espainiako presidenteak gobernuan egindako lorpenak azaltzeko, emakume langilearen nazioarteko egunari buruzko editorialetan edota Hondarribiko Alardeari buruzkoetan?.
2013
‎testu alderdiak pertsona arteko alderdiekin uztartzen duen eremua joko du begiz; hau da, diskurtsoaren antolamenduan nahiz esatarinorentzakoen arteko interakzio harremanetan eragiten duten diskurtsoaren hizkuntza osagaiak izan ohi dira azterkizun (Vande Kopple, 1985; Dafouz Milne, 2000). Diskurtsoaren gaineko diskurtso hori, edo proposiziozko edukitik at dagoen eremu hori bataiatzeko batzuek «metadiskurtso» terminoa erabili ohi dute, eta beste batzuek, berriz, «makroegitura».
2017
‎Gizarte sistema bakoitzak dauka dagokion artista eta arte ekoizpena, hau da, gizartea kapitalista eta heteropatriarkala bada, horrelakoa izango da haren arte sistema. Artistak, bere irizpideak kontuan hartuz, tokatzen zaion jokalekuan bere posizioa ahalik eta hoberen jokatu beharra du.
2019
‎Horrez gain, lana egiteko bildutako dokumentazioarekin osatu da artikulua. Edukiari dagokionez, artikuluan ez dugu soilik atsolorrari buruz hitz egingo, atsolorra gizarte konplexu baten adierazgarri bat besterik ez baita. Horregatik, besteak beste, nekazaritza munduaz, gizarte komunitarioaz, igarobide errituez, emakumeaz eta berorren sozializazioaz hitz egingo dugu.
2021
‎Inbertsio hitzarmenen edukiari dagokionez, nahiz eta Nazioarteko Inbertsio Zuzenbidea homogeneizatuta ez egon, BIT gehienek elementu komun batzuk dituzte: (1) zein inbertsio mota babestuko den adierazten da (kasu gehienetan inbertsio atzerritar zuzena); (2) inbertitzaile atzerritarra zein den definitzen da, eta (3) inbertitzaileei zenbait babes arau edo klausula ziurtatzen zaizkie10.
‎Beraien izaera, ohitura eta abarretan bertso eskolak eragina izan duela uste dutenen artean, eragin horren edukiari dagokionez hainbat dira atera diren ideia nagusiak (maiztasunaren arabera ordenatuta): euskara eta euskal kultura gehiago erabiltzea, ohiturak aldatzea, mundu ikuskera aldatzea, beste ikuspuntu batzuk ezagutzea, harremanak egiteko modua aldatzea...
‎Nazioarteko datu baseetan batez ere, ingelesez laburpena izatea nahitaezkoa da (Orduña Malea et al., 2016). ERIH Plus12 edo Web of Science13 bezalako baldintzen artean edukiak dauden hizkuntzetan daudela ere, laburpenak ingelesez ematea ageri da. Artikuluen laburpenetarako erabiltzen diren hizkuntzak modu argian zehaztea ezinezkoa da kasu batzuetan, aldizkarietan hizkuntza desberdinetako edukiak onartzen direnez, laburpenak ere hizkuntza desberdinetan ematen baitira.
2022
‎2008ko krisi ekonomikoa dela eta, Euskal Herrian egondako fenomeno migrante jakina dugu Europar Batasuneko (EB) beste herrialde batzuetara emigratzea. Mugikortasuna bultzatzen duten arrazoien artean, lana aurkitzeko aukera berriak eta aintzatespen profesional eta sozial hobeak edukitzea daude, nahiz eta mugikortasuna egiteak ez duen beti igurikimen horiek betetzea bermatzen. Euskal Herriko eta Espainiako migrazio mugimendu hori ez da dramatikotzat jotzen, inplikatutako migranteek hezkuntza eta kulturarteko trebetasun handiagoak dituztelako (Elgorriaga, Ibabe eta Arnoso, 2019), eta komunikabide modernoek familiarekin eta lagunekin etengabeko harremana izatea errazten dutelako (Alaminos eta Santacreu, 2010).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia