Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2008
‎corpusetan frogatzen dira proposamenak. Ez da corpusaren beharra planteatzen; eztabaida tamainan eta edukian dago, corpus orekatua, handia eta ona izatea zaila baita.
‎Réveilen berean zortzi urtez euskaraz idatzitako testuen kopurua handia da. Edukiari dagokionez, alderdikaria da, noski, baina irakurri beharrekoa garai garrantzitsu hura eza gutu nahi bada, zeren, Eskualduna> batetik, eta Réveil> eta Eskual Herria> bes tetik, erdikinak baitira, elkarrekin Euskal Herriaren ikuspegia osatzen dute nak.
2010
‎Liburukien edukiari gagozkiola, badakigu testuaren atal bakoitza beste atalekin lotuta dagoela, batetik, erlazio> (makro-egituretan) eta, bestetik, erlazio> (mikro-egituretan). Gogoratu makro-egiturak mikro-egituren bidez azaltzen direla, baina makro-egiturak unitate beregainak dira eta beren baitan analizagarriak.
‎Alegia, berbaldi ekarria diskurtso barruko diskurtsoa da, enuntziazioa enuntziazioaren barruan, baina baita ere, dikurtsoari buruzko diskurtsoa, enuntziazioari buruzko enuntziazioa. Guztiarekin ere, testu ekarlearen, hots, ekarria bideratzen duen testuaren eta ekarriaren artean, nolabaiteko antzekotasun bat behar du egon; antzekotasun hori edukiari dagokionez izan daiteke, zein formari dagokionez.
Edukiei zegokienez, programa ofizialetan eskaturiko gai berdinak ematen ziren EIBren ikastoletan, ikasleek Ingreso izeneko azterketa egin behar zutelako batxilergoan sartu ahal izateko. Baina euskara, erlijioa, euskal geografia edo historia ikasgaiak ere txertatu zituzten curriculumean; eta gaika egin beharrean, osotasunean irakasten ziren.
‎Eta bestetik, edukiei dagokienez, euskal hezkuntzaren etorkizunaz giltzarri zen Euskal Eskola Publikoaren eztabaidan ikastolek, bi Batzar nazional haien bitartez, ekarpen bikoitza egin zuten: eztabidari ikuspegi osoa, integrala, erantsi zioten, Euskal Eskola euskal hezkuntza sistema berria eta propioa planteatuz, eta horren barruan Euskal Eskola Publikoaren eredu berria eta propioa arautzen zuen lege proiektua zehaztuz.
‎Bestalde, 1993an Euskal Ezkerrako (EuE) legebiltzarkidea zen Xabier Gurrutxagak dio haiek aurkezturiko osoko zuzenketan ikastolen publikotasuna aldarrikatzen zela. . Baina ez titulartasunari dagokionez, baizik eta zerbitzuen edukiari dagokionez. Hau da, ikastolak publikoak zirela, baina eskaintzen zuten zerbitzu publikoaren ondorioz?.
2012
‎Beste hainbatetan, esatariak informatzen ari den proposiziozko edukitik at dauden, digresioak, egiteko erabiliko ditu enuntziatu parentetikoak.
‎Digresioa, oinarrian, esatariaren hasierako testu plangintzan ez dagoen (Mateo 1996), eta, beraz, informatzen ari den proposiziozko eduki horretatik at dagoen (edo aldentzen den) informazioa litzateke. Proposiziozko edukitik at dago, baina proposiziozko eduki horrek berak iradoki edo gogoraraziko dio esatariari, eta honek, ematen ari den informazioa eten eta une horretan bertan gogoratu balu bezala tartekatzen du, beretzat garrantzitsua den informazioa baita. Garrantzitsua ez, agian, E1 enuntziatuaren proposiziozko esanahiaz jabetzeko, baina bai, beharbada, norentzakoari bidalitako mezua ongi ulerrarazteko baliagarri gertatuko zaiolako.
‎– E2 enuntziatu parentetikoa, dictum mailatik edo proposiziozko edukitik at dagoen egitura batean kokatzen da: makroegitura batean.
‎Erkatze edo kontraste honetan oinarrituz bakarrik ematen dituzte aditzera adiera, erlazionalak?; hau da, kausa, baldintza, kontzesioa, modua nahiz denbora adierak. Beraz, funtzio intzidentalaren edukiari dagokionez,, zirkunstantziazko esanahi, horiek ez dira soilik intzidentaltasun honen baitakoak, perpausaren predikazio nagusiaren edo edukiaren baitakoak ere badira.
2021
‎Aurrean ikusiko ez bazintut, zaila litzaidake sinestea!, eta [t (z) en+ izan/* edun] ekialdeko euskalkietan: Aurrean ikusten ez bazintut, zaila litzaidake sinestea!, baina edukiari dagokionez ez dago desberdintasunik hemen, euskalki kontua bakarrik baita. Berdin gertatzen da geroaldian gertatuko den gertakaria dugunean ere.
Edukiari dagokionez, esan bezala, hemen material gehiago dago eta gai berriak ere ukitzen dira. Terminologia dela eta, zenbait terminoren egokitu beharra ikusi da (trantsitibo, adjektibo, adberbio, aldia —eta ez tempusa—.. hautatu dira, orain arte erabilitakoak arras baztertu gabe).
‎42.8d" Edukiari dagokionez —esaten du EGLU III liburukiak sarreran—, lokailu deitu ditugun zer gramatikal batzuk ditu aztergai. Ez dakigu asmatu ote dugun izen honekin.
2023
Edukiei dagokienez, besteak beste, honakoak aipatzen ditugu: ahozko komunikazio gaitasuna lantzeko ikuspegia, oinarri teorikoak (lehen aipatuak), SDak nola diseinatu, nola gelaratu, ikasleen grabazioak nola egin eta ikasleen ekoizpenen ebaluazioa nola egin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia