2008
|
|
corpusetan frogatzen dira proposamenak. Ez da corpusaren beharra planteatzen; eztabaida tamainan eta
|
edukian
dago, corpus orekatua, handia eta ona izatea zaila baita.
|
|
Réveilen berean zortzi urtez euskaraz idatzitako testuen kopurua handia da.
|
Edukiari
dagokionez, alderdikaria da, noski, baina irakurri beharrekoa garai garrantzitsu hura eza gutu nahi bada, zeren, Eskualduna> batetik, eta Réveil> eta Eskual Herria> bes tetik, erdikinak baitira, elkarrekin Euskal Herriaren ikuspegia osatzen dute nak.
|
2010
|
|
Liburukien
|
edukiari
gagozkiola, badakigu testuaren atal bakoitza beste atalekin lotuta dagoela, batetik, erlazio> (makro-egituretan) eta, bestetik, erlazio> (mikro-egituretan). Gogoratu makro-egiturak mikro-egituren bidez azaltzen direla, baina makro-egiturak unitate beregainak dira eta beren baitan analizagarriak.
|
|
Alegia, berbaldi ekarria diskurtso barruko diskurtsoa da, enuntziazioa enuntziazioaren barruan, baina baita ere, dikurtsoari buruzko diskurtsoa, enuntziazioari buruzko enuntziazioa. Guztiarekin ere, testu ekarlearen, hots, ekarria bideratzen duen testuaren eta ekarriaren artean, nolabaiteko antzekotasun bat behar du egon; antzekotasun hori
|
edukiari
dagokionez izan daiteke, zein formari dagokionez.
|
|
|
Edukiei
zegokienez, programa ofizialetan eskaturiko gai berdinak ematen ziren EIBren ikastoletan, ikasleek Ingreso izeneko azterketa egin behar zutelako batxilergoan sartu ahal izateko. Baina euskara, erlijioa, euskal geografia edo historia ikasgaiak ere txertatu zituzten curriculumean; eta gaika egin beharrean, osotasunean irakasten ziren.
|
|
Eta bestetik,
|
edukiei
dagokienez, euskal hezkuntzaren etorkizunaz giltzarri zen Euskal Eskola Publikoaren eztabaidan ikastolek, bi Batzar nazional haien bitartez, ekarpen bikoitza egin zuten: eztabidari ikuspegi osoa, integrala, erantsi zioten, Euskal Eskola euskal hezkuntza sistema berria eta propioa planteatuz, eta horren barruan Euskal Eskola Publikoaren eredu berria eta propioa arautzen zuen lege proiektua zehaztuz.
|
|
Bestalde, 1993an Euskal Ezkerrako (EuE) legebiltzarkidea zen Xabier Gurrutxagak dio haiek aurkezturiko osoko zuzenketan ikastolen publikotasuna aldarrikatzen zela. . Baina ez titulartasunari dagokionez, baizik eta zerbitzuen
|
edukiari
dagokionez. Hau da, ikastolak publikoak zirela, baina eskaintzen zuten zerbitzu publikoaren ondorioz?.
|
2012
|
|
Beste hainbatetan, esatariak informatzen ari den proposiziozko
|
edukitik at
dauden, digresioak, egiteko erabiliko ditu enuntziatu parentetikoak.
|
|
Digresioa, oinarrian, esatariaren hasierako testu plangintzan ez dagoen (Mateo 1996), eta, beraz, informatzen ari den proposiziozko eduki horretatik at dagoen (edo aldentzen den) informazioa litzateke. Proposiziozko
|
edukitik at
dago, baina proposiziozko eduki horrek berak iradoki edo gogoraraziko dio esatariari, eta honek, ematen ari den informazioa eten eta une horretan bertan gogoratu balu bezala tartekatzen du, beretzat garrantzitsua den informazioa baita. Garrantzitsua ez, agian, E1 enuntziatuaren proposiziozko esanahiaz jabetzeko, baina bai, beharbada, norentzakoari bidalitako mezua ongi ulerrarazteko baliagarri gertatuko zaiolako.
|
|
– E2 enuntziatu parentetikoa, dictum mailatik edo proposiziozko
|
edukitik at
dagoen egitura batean kokatzen da: makroegitura batean.
|
|
Erkatze edo kontraste honetan oinarrituz bakarrik ematen dituzte aditzera adiera, erlazionalak?; hau da, kausa, baldintza, kontzesioa, modua nahiz denbora adierak. Beraz, funtzio intzidentalaren
|
edukiari
dagokionez,, zirkunstantziazko esanahi, horiek ez dira soilik intzidentaltasun honen baitakoak, perpausaren predikazio nagusiaren edo edukiaren baitakoak ere badira.
|
2021
|
|
Aurrean ikusiko ez bazintut, zaila litzaidake sinestea!, eta [t (z) en+ izan/* edun] ekialdeko euskalkietan: Aurrean ikusten ez bazintut, zaila litzaidake sinestea!, baina
|
edukiari
dagokionez ez dago desberdintasunik hemen, euskalki kontua bakarrik baita. Berdin gertatzen da geroaldian gertatuko den gertakaria dugunean ere.
|
|
|
Edukiari
dagokionez, esan bezala, hemen material gehiago dago eta gai berriak ere ukitzen dira. Terminologia dela eta, zenbait terminoren egokitu beharra ikusi da (trantsitibo, adjektibo, adberbio, aldia —eta ez tempusa—.. hautatu dira, orain arte erabilitakoak arras baztertu gabe).
|
|
42.8d"
|
Edukiari
dagokionez —esaten du EGLU III liburukiak sarreran—, lokailu deitu ditugun zer gramatikal batzuk ditu aztergai. Ez dakigu asmatu ote dugun izen honekin.
|
2023
|
|
|
Edukiei
dagokienez, besteak beste, honakoak aipatzen ditugu: ahozko komunikazio gaitasuna lantzeko ikuspegia, oinarri teorikoak (lehen aipatuak), SDak nola diseinatu, nola gelaratu, ikasleen grabazioak nola egin eta ikasleen ekoizpenen ebaluazioa nola egin.
|