2005
|
|
Batetik, irakaslea ez dago derrigortuta testuliburuak egitera, testugintza unibertsitarioak curriculum akademiko eta profesionalerako balio gutxi du. Basterretxeak garbi
|
dauka
curriculumerako irakasleak hobe duela aldizkari espezializaturen batean artikuluak idaztea ikasleentzat 300 orrialdeko liburua prestatzea baino.
|
2010
|
|
Irakasle Ikasketen erreforma berriak
|
edukien bidezko
curriculuma areagotu egin du eta hizkuntza hutsezko ikasgai espezifikoak ezabatu ditu.
|
|
Ikasketen erreformak eragin handia izan du gure antolaketan, gure gaietan eta gai horiek eratzeko moduan. Irakasle Ikasketen erreforma berriak
|
edukien bidezko
curriculuma areagotu egin du eta hizkuntza hutsezko ikasgai espezifikoak ezabatu ditu. Ez daukagu, dagoeneko, EusPilar Sagasta, Karmele Perez, Begoña Pedrosa, Eneritz Garro – Eleaniztasun gehigarriaren erronka:
|
|
Hezkuntza Ministerioak, Hezkuntza Teknologiaren Institutuaren (ITE) bidez, Lanbide Kualifikazioen Katalogo Nazionalean definitutako lanbide arlo jakin batzuetan gaitasun zentralak eta kritikoak lantzeko simulagailuak garatzeko proiektua jarri du abian. Simulagailu horien prestakuntza
|
edukiak
curriculum ofizialenak bezalakoak dira, eta ikasleei etorkizuneko lan bizitzan gerta dakizkiekeen kasu errealak planteatzen dituzte. Gaur egun eskura dagoen bildumak bederatzi lanbide arlo biltzen ditu:
|
|
Hortaz, badirudi curriculumean ere islatzen dela bi eredu pedagogikoren batuketa, eta azken bi mendeotan literaturaren irakaskuntzari esleitu zaizkion helburu guztiak bildu dituela. Edozelan ere, esan behar da
|
edukietan
curriculum biek eman diotela lehentasuna literatura nazionalaren historia irakasteari, garai bakoitzeko testu esanguratsuenak lantzea proposatuz. Beraz, ez dira lehenetsi gaitasun komunikatiboen garapena eta ikasleak irakurzaletzeko helburua.
|
2011
|
|
Media literacy edo ikus entzunezkoetarako alfabetizazio on batek ahalbidetu luke komunikazioaren eta informazioaren teknologiek garraiatzen eta erakusten dituzten
|
edukien
curriculum kulturala begi kritiko eta independentez irakurtzeko gaitasuna. Hartara, media literacy edo ikus entzunezkoetarako alfabetizazio on batek ahalbidetu luke irudiaren esanguran sakontzeko interpretazio tresna intelektualak garatu ahal izatea, irudiaren balio metaforikoaz jabetzeko bideak irekitzea, irudiaren testuartekotasunak antzemateko irizpideak argitzea.
|
2015
|
|
Trebakuntzan dauden irakasleek aztertu egin dituzte hainbat zuzenketa eskema. Aurretik,
|
edukiaren
curriculumeko orientazio eta testuliburuetan duen konkrezioa aztertu dira. Amaitzeko, lorturiko emaitzak eztabaidatu dira eta zenbait aholku emango dira irakasleen hasierako trebakuntzari dagokionez.
|
|
Berarentzat ikasteko aukera polita da duen lanpostua, baina laster alde egiteko asmoa du. Ikasketetan eta lanean
|
daukan
curriculumarekin lana nonahi topa dezake, antza.
|
2019
|
|
Horren harira, El crisantemo y la espada liburua idatzi zuen, eta AEBetako gobernuak liburu hori erabili zuen Bigarren Mundu Gerran, etsaia ezagutzeko. Dirulaguntza ukatu zidatenean, nahiz eta
|
baneukan
curriculum bat, ibilbide bat, pentsatu nuen nire Militar en ETA izan zela El crisantemo y la espada bezalakoa Euskal Herrian. Ezagutu nahi zuten nolakoak ziren ETAko militanteak eta pentsatu zuten nire ikerketa erabilgarria zela.
|
|
|
Badaukazu
curriculumik?
|
2020
|
|
Gilen Basabe izeneko aktore bat omen zen Abasoloren senar bezala aurkeztu zitzaien laguna. Laugarren mailako aktorea izan behar zuen, zeren, nahiz eta webgunean argitaratuta
|
zeukan
curriculumean hainbat telesailetan lan egindakoa zela esan, ez Jurdanek ezta Yeraik ere ez zuten haietako batean ere Gilen haren parte hartzea oroitzen. Erdipurdiko curriculum hartaz gain, harremanetarako telefono bat ere agertzen zen agentziako webgunean, norbaitek Basabe kontratatzeko interesa balu.
|
2022
|
|
Hain zuzen, pseudozientzia edo ikuskera alternatiboak ez dira agertzen, oraingoz, Lehen Hezkuntzako eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako curriculum ofizialean. . Lehen Hezkuntzan, gutxieneko
|
edukien
curriculum berria matematika konpetentziarekin eta zientzia, teknologia eta ingeniaritzako gaitasunarekin (STEM), ikasleak “pentsamendu zientifikoa erabiltzen du bere inguruan gertatzen diren fenomeno batzuk ulertu eta azaltzeko, jakintzan konfiantza hartuz garapenaren eragile gisa, tresna eta tresna egokiak erabiliz, galderak eginez eta esperimentu errazak gidatuz”. Eta DBHko oinarrizko curriculuma Biologia, Geologia, Fisika eta Kimikaren bidez metodo zientifikoaren estrategiak hartzen direla zehazten da.
|
|
|
Daukagun
curriculum proposamenetik hasita ere, gauzak alda daitezke. Zer zioten emakumeek Platonek, Nietzschek edota Descartesek esandakoaz?
|