Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2005
‎Batetik, irakaslea ez dago derrigortuta testuliburuak egitera, testugintza unibertsitarioak curriculum akademiko eta profesionalerako balio gutxi du. Basterretxeak garbi dauka curriculumerako irakasleak hobe duela aldizkari espezializaturen batean artikuluak idaztea ikasleentzat 300 orrialdeko liburua prestatzea baino.
2010
‎Irakasle Ikasketen erreforma berriak edukien bidezko curriculuma areagotu egin du eta hizkuntza hutsezko ikasgai espezifikoak ezabatu ditu.
‎Ikasketen erreformak eragin handia izan du gure antolaketan, gure gaietan eta gai horiek eratzeko moduan. Irakasle Ikasketen erreforma berriak edukien bidezko curriculuma areagotu egin du eta hizkuntza hutsezko ikasgai espezifikoak ezabatu ditu. Ez daukagu, dagoeneko, EusPilar Sagasta, Karmele Perez, Begoña Pedrosa, Eneritz Garro – Eleaniztasun gehigarriaren erronka:
‎Hezkuntza Ministerioak, Hezkuntza Teknologiaren Institutuaren (ITE) bidez, Lanbide Kualifikazioen Katalogo Nazionalean definitutako lanbide arlo jakin batzuetan gaitasun zentralak eta kritikoak lantzeko simulagailuak garatzeko proiektua jarri du abian. Simulagailu horien prestakuntza edukiak curriculum ofizialenak bezalakoak dira, eta ikasleei etorkizuneko lan bizitzan gerta dakizkiekeen kasu errealak planteatzen dituzte. Gaur egun eskura dagoen bildumak bederatzi lanbide arlo biltzen ditu:
‎Hortaz, badirudi curriculumean ere islatzen dela bi eredu pedagogikoren batuketa, eta azken bi mendeotan literaturaren irakaskuntzari esleitu zaizkion helburu guztiak bildu dituela. Edozelan ere, esan behar da edukietan curriculum biek eman diotela lehentasuna literatura nazionalaren historia irakasteari, garai bakoitzeko testu esanguratsuenak lantzea proposatuz. Beraz, ez dira lehenetsi gaitasun komunikatiboen garapena eta ikasleak irakurzaletzeko helburua.
2011
‎Media literacy edo ikus entzunezkoetarako alfabetizazio on batek ahalbidetu luke komunikazioaren eta informazioaren teknologiek garraiatzen eta erakusten dituzten edukien curriculum kulturala begi kritiko eta independentez irakurtzeko gaitasuna. Hartara, media literacy edo ikus entzunezkoetarako alfabetizazio on batek ahalbidetu luke irudiaren esanguran sakontzeko interpretazio tresna intelektualak garatu ahal izatea, irudiaren balio metaforikoaz jabetzeko bideak irekitzea, irudiaren testuartekotasunak antzemateko irizpideak argitzea.
2015
‎Trebakuntzan dauden irakasleek aztertu egin dituzte hainbat zuzenketa eskema. Aurretik, edukiaren curriculumeko orientazio eta testuliburuetan duen konkrezioa aztertu dira. Amaitzeko, lorturiko emaitzak eztabaidatu dira eta zenbait aholku emango dira irakasleen hasierako trebakuntzari dagokionez.
‎Berarentzat ikasteko aukera polita da duen lanpostua, baina laster alde egiteko asmoa du. Ikasketetan eta lanean daukan curriculumarekin lana nonahi topa dezake, antza.
2019
‎Horren harira, El crisantemo y la espada liburua idatzi zuen, eta AEBetako gobernuak liburu hori erabili zuen Bigarren Mundu Gerran, etsaia ezagutzeko. Dirulaguntza ukatu zidatenean, nahiz eta baneukan curriculum bat, ibilbide bat, pentsatu nuen nire Militar en ETA izan zela El crisantemo y la espada bezalakoa Euskal Herrian. Ezagutu nahi zuten nolakoak ziren ETAko militanteak eta pentsatu zuten nire ikerketa erabilgarria zela.
Badaukazu curriculumik?
2020
‎Gilen Basabe izeneko aktore bat omen zen Abasoloren senar bezala aurkeztu zitzaien laguna. Laugarren mailako aktorea izan behar zuen, zeren, nahiz eta webgunean argitaratuta zeukan curriculumean hainbat telesailetan lan egindakoa zela esan, ez Jurdanek ezta Yeraik ere ez zuten haietako batean ere Gilen haren parte hartzea oroitzen. Erdipurdiko curriculum hartaz gain, harremanetarako telefono bat ere agertzen zen agentziako webgunean, norbaitek Basabe kontratatzeko interesa balu.
2022
‎Hain zuzen, pseudozientzia edo ikuskera alternatiboak ez dira agertzen, oraingoz, Lehen Hezkuntzako eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako curriculum ofizialean. . Lehen Hezkuntzan, gutxieneko edukien curriculum berria matematika konpetentziarekin eta zientzia, teknologia eta ingeniaritzako gaitasunarekin (STEM), ikasleak “pentsamendu zientifikoa erabiltzen du bere inguruan gertatzen diren fenomeno batzuk ulertu eta azaltzeko, jakintzan konfiantza hartuz garapenaren eragile gisa, tresna eta tresna egokiak erabiliz, galderak eginez eta esperimentu errazak gidatuz”. Eta DBHko oinarrizko curriculuma Biologia, Geologia, Fisika eta Kimikaren bidez metodo zientifikoaren estrategiak hartzen direla zehazten da.
Daukagun curriculum proposamenetik hasita ere, gauzak alda daitezke. Zer zioten emakumeek Platonek, Nietzschek edota Descartesek esandakoaz?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia