2000
|
|
Euskararako ereduaren baliagarritasuna probatzeko erabili den lehen corpusak 121esaldi enuntziatibo eta 98 galdera bakun biltzen ditu. Lehendik
|
geneukan
corpusa (Elordieta, 1999): bi eta hiru silabako sintagma multzo bat da (gure azentu unitateak), bi, hiru eta lau sintagmako esaldiak egiteko.
|
2010
|
|
2009 urtearen bukaeran 4.000.000 testu hitz
|
zeuzkan
corpusak eta urtean urtean handituz joango da.
|
2014
|
|
Hizkuntzalaribatek hizkuntza baten egitura konplexuak aztertzen ditu eta egitura jakin horiekberridazteko erregelak eskuz definitzen ditu. Euskarazko testuen sinplifikazioautomatikoa egiteko bigarren metodoa aukeratu dugu, ikasketa automatikoa eginahal izateko guk ez
|
dauzkagun
corpus handiak behar direlako.
|
|
Halaber, esan beharra
|
daukagu
corpuseko eta lexikoiko informazioa bilatu etaustiatzeko tresna bat ere sortu dugula, e ROLda izenekoa eta http://ixa2.si.ehu.es/erolda/ index.php helbidean erabilgarri dagoena (Estarrona et al., (aurkeztua)).
|
2016
|
|
EAEn behintzat ez. Hizkuntza bera lehen baino landuago, doituago, zorroztuago eta aberastuago
|
daukagu
corpus plangintzaren aldetik: hizkera molde formal espositiboaren beharra duten jardungune eta harrreman sare zabal berrietan lehen baino errazago egin liteke orain euskaraz.
|
|
Hiztegi hau egiteko, guztiz baztertu dira aurreiritziak. Horren ordez, Euskaltzaindiak jasota
|
dauzkan
corpusetan jarri da oinarria: Orotariko Euskal Hiztegiak tradizioaren berri ematen digu, eta XX. eta XXI. mendeko erabilerarena XX. mendeko corpus estatistikoak eta Lexikoaren Behatokiak, hurrenez hurren.
|
|
erabakiak hartzerakoan, BERRIAren argitalpenak funtsezkotzat dauzkate. Euskaraz argitaratutako corpusa erabiltzen dute hizkuntzaren erabilerari buruzko erabakiak hartzeko, eta BERRIAk eskaintzen du
|
daukaten
corpus aren erdia (2003an sortu zenetik, 20,5 milioi hitz). Horrez gain, BERRIAko hizkuntza arloko arduradunak parte hartzen du Euskaltzaindiko exotoponimia batzordean, erabakitzeko nola izendatu eta idatzi euskaraz, Euskal Herritik kanpoko tokien izenak.
|
2021
|
|
Landu beharreko
|
eduki
corpusari dagokionez, autore eta titulu jakin batzuk edota mugimendu literarioen ezaugarriez gain, transbertsalak diren gaiak mahai gainean jartzeko beharraz aritzen da BIR1 Genero trataera eta hezkidetza edo aniztasuna zeharkakotasunez jakintza arlo guztiek heldu eta integratu beharreko gaiak dira, literaturaren didaktikak ere bai, jakina, literaturari hain lotuta agertzen den kulturaren transmi... Are gehiago euskal kulturaren transmisioaren kasuan, bere kontzeptualizazioak eta ezaugarritzeak konplexutasun handiko eztabaidak pizten dituenean:
|
|
|
Eduki
corpus kultural hori hainbat gaik edo diziplinek osatu dezakete, baina oinarri gisa har daitekeen iturrietako bat euskal literaturako obrek eskaintzen duten corpusa da MIR1 en aburuz. Hau da, euskal literaturak corpus linguistikoa, eta ez hizkuntza literarioari dagokionez, eskaintzen duen modura, liburuek osagai eta erreferentzia kultural ugari eskaintzen dituzte, bai nazioartekoak, bai euskal kulturari dagozkionak.
|
|
6
|
Eduki
corpusaren inguruan, bigarren eztabaida bat irekitzen hasi da azken urteotan, izaera orokorragokoa eta euskal hezkuntzaren esparruaren mugak gainditzen dituena. Hezkuntza eredu konpetentzialean ezagutza bigarren maila batera zokoratzeko joera zabaltzen hasita dago, ikasleek gaitasunen eskurapenean eduki corpusaren beharra auzitan jarriz, eta, ondorioz, ezagutza bera banalizatzera helduz.
|
|
6 Eduki corpusaren inguruan, bigarren eztabaida bat irekitzen hasi da azken urteotan, izaera orokorragokoa eta euskal hezkuntzaren esparruaren mugak gainditzen dituena. Hezkuntza eredu konpetentzialean ezagutza bigarren maila batera zokoratzeko joera zabaltzen hasita dago, ikasleek gaitasunen eskurapenean
|
eduki
corpusaren beharra auzitan jarriz, eta, ondorioz, ezagutza bera banalizatzera helduz. Horrelako diskurtsoak euskararen nahiz euskal kulturarentzat arriskutsuak izateaz gainera, hiru ondorio ekar ditzake:
|