2002
|
|
Euskal Herriak mundukobeste edozein herriren moduan bere burua antolatzeko eskubidea du.Herri baten egituraketan unibertsitatearen antolaketa oso garrantzitsuada. Zoritxarrez, gaur egun Euskal Herriak ez
|
dauka
bere burua antolatzeko aukerarik, ez unibertsitatearen arloan, ezta bestelakoetan ere.Estatu Espainiarrak eta Frantziarrak antidemokratikoki inposatzendizkigute beren unibertsitate markoak.
|
|
Herri baten egituraketan oso garrantzitsua da unibertsitatearen antolaketa. Zoritxarrez, EuskalHerriak ez
|
dauka
bere burua antolatzeko aukerarik ez unibertsitate arloan, eztabestelakoetan ere, Espainiak eta Frantziak ukatzen baitigute eskubide hori.Horrela, gaur egun indarrean dauden unibertsitate ereduek ez dituzte EuskalHerriaren behar kulturalak, linguistikoak, sozialak, zientifikoak, ekonomikoak... asetzen, eredu horiek interes arrotzen zerbitzuan jarrita baitaude.
|
2003
|
|
Badago arazorik, eta ez nolabaitekoa, toponimia eta izendegia erabiltzerakoan. Ikergai dudanherriko jende askok Zornotza deritzo bere herriari eta zornotzartzat
|
dauka
bere burua. Izen ofiziala, berriz, Amorebieta Etxano dugu.
|
2006
|
|
Bere aberastasunetatik, deus ere? ez
|
dauka
bere buruarentzat;, bere lanbidea ahal bezain ongi burutzea, sen irrazionala baizik ez du.
|
2007
|
|
Chossudovsky k web orri interesgarria29 eta Global Outlook izeneko aldizkaria kudeatzen ditu. Berak ezkertiartzat
|
dauka
bere burua, inolako alderditan partehartu gabe. Hala ere, berak dioenez, «inork ez daki zer den sozialista izatea, zerensozialistak agenda neoliberalaren alde baitaude erabat».
|
2011
|
|
Bere buruaren irudi handiputza du. Ondradutzat eta errugabetzat
|
dauka
bere burua, baina bihurria eta erasokorra da. Nortasun nartzisistaren bereizgarri batzuk ditu.
|
|
Nortasun antisozialaren nahastea duenak batzuetan ezaugarri nartzisistak edukitzen ditu: handitzat
|
dauka
bere burua eta besteen gainetik egon behar du. Besteen onarpen mugagabea merezi duela iruditzen zaio eta merezi duena ematen ez badiote, iraindua izan dela eta jaso dituen irainengatik saritua izan behar duela pentsatzen du.
|
|
Dalí-k «paranoiko handitzat»
|
zeukan
bere burua, bere fantasmek sortutako munduan bizi baitzen; esanahi sinbolikoa duen errealitatea sortzen zuen eta errealitate horrek bere eldarnioak islatzen zituen. Hain zuzen ere, Lacan-en eta Dalíren ustetan paranoia hasieratik sistematizatua dagoen eldarnio bat da; hasieratik kristalizatua eta esanahi sinbolikoarekin agertzen da.
|
|
filosofian, politikan, olerkigintzan eta zientzian nabarmendu diren gizaki guztiak malenkoniatsuak izan dira. Arthur-ek haserrekor, oldarkor eta harrotzat
|
zeukan
bere burua. Bere aitarengandik beldurti izateko joera heredatu zuela zioen, hots, gorrotatzen zuen beldur bat heredatu zuela aitarengandik, beldur hori abagunerik txikienean intentsitate handiz etortzen zitzaiola eta bere borondatearen indar guztiaz borrokatzen zuela (Schopenhauer, 2009).
|
|
Pertsona nartzisistak handitzat eta berezitzat
|
dauka
bere burua, gainbaloratu egiten du bere garrantzia, puztu egiten ditu bere lorpen eta trebetasunak, handitasunezko fantasiak edo jokabideak ditu eta perfektua dela uste du. Bere perfekzio eta handitasun itxura mantentzeko gezurrak esaten ditu.
|
2012
|
|
1625ean argitaratu zuen Declaration historique de l, injusteusurpartion et retention de la Navarre par les espagnols delako adierazpena.Ondoren, Memoire touchant l, usurpation de la Navarre delako memoria idatzi zuen, geroago, Navarre injuste rea; sive de Navarre regno contra ius fasque occupatoizenburuarekin jasotakoa?. Oihenart Donapaleun bizi izan zen, bertako sindikoizan zen eta nafartzat
|
zeukan
bere burua. 1512ko inbasioari buruz Iruñean gordetazegoen informazioa eskuratzen saiatu zen, baina espainiar aginteek horretarakobaimena ukatu zioten.
|
|
Izan ere, euliarekin komunikatzerik balego, ohartuko ginateke bera ere pathosberaren mende dabilela airean, eta munduaren zentro hegalaritzat
|
daukala
bere burua.(...) Filosofoak, zinez uste du unibertsoaren begiak, hangoak eta hemengoak, bere obraeta pentsamenduei begira daudela, teleskopikoa lagun (Andonegi, X. (2004): Nietzscheeta Freud, jllosojlan eragile, Jakin, Donostia, 101).
|
|
Izan ere, euliarekin komunikatzerik balego, ohartuko ginateke bera ere pathosberaren mende dabilela airean, eta munduaren zentro hegalaritzat
|
daukala
bere burua.(...) Filosofoak, zinez uste du unibertsoaren begiak, hangoak eta hemengoak, bere obraeta pentsamenduei begira daudela, teleskopikoa lagun (Andonegi, X. (2004): Nietzscheeta Freud, jllosojlan eragile, Jakin, Donostia, 101).
|