Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2007
‎Diseinu eta edukien antolaketa berria
‎Azkenik, itxura ere berritua izango du Hari@k. Diseinu berriak iaz aurkeztu zen Sareko Argia berriaren estetikari jarraituko dio eta edukien antolaketa aldatu egingo da. Aurrerantzean albiste, iritzi eta adierazpenak gaika antolatuko dira.
2008
‎Lehen Hezkuntza etapari lotutako edukien antolaketa, oraingoz, bukatuta dago. Ondoren, proiektua Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzara zabaltzeko, euskara, gaztelania, ingelesa, matematika, natur zientziak eta gizarte zientziak arloetako edukien sorkuntzari eta antolaketari ekingo zaio; horrela, proiektuan derrigorrezko hezkuntzako (6 urte) ikasleak sartuko dira.
‎Nafarroako curriculumean generoak ez dira edukien antolaketarako irizpide. Aitzitik, kronologiaren araberako hurrenkeran nahasten dira generoak.
‎nabigatzaile honen 9.6 bertsioko berri irakurgailuak automatikoki erakusten ditu edukiak zutabetan eta errenkadetan, RSSaren logotipoa sakatzen denean. Hala, RSSko edukien antolaketa ohiko testu jarraituaren antzekoa da inprimatutako aldizkariena baino, eta eduki iturrira harpidetu baino lehen, azkar ikus daitezke. FeedJournalek egunkari diseinua duen PDF bat sortu du, erabiltzaileak hautatutako RSSetatik abiatuta, inprimatzeko prest Ideia hori FeedJournal esapide gorenera eramaten du, erabiltzaileak hautatutako RSSetatik abiatuta egunkari diseinua duen PDF bat sortzen baitu.
2009
‎1989an, Argiako sail eta edukien antolaketa berriarekin batera, eten zen bertso jarrien soka. Argitaratu zen azken saila Xenpelar Bertso Eskolarena da, bere inguruko karretera eta trafikoaren kritika eginaz, gaur sinatzeko modukoak.
‎Irakasle asko kexatu dira, euskal literaturaren irakaskuntzarako plangintzarik ez dagoela diote, ez edukien antolaketarako eredurik, ezta irakurtzeko zaletasuna bultzatzeko planik ere. Noren eskumena da irakasgaia definitzea?
2010
‎Proposatutako baliabideak sartu ala ez erabakitzeaz gain, Linguanet eko kide diren erakundeek aldian behin kontrolak egiten dituzte atarian bildutako esteken gainean, eta erabiltzaileei arazoak konpontzeko baliabideak atzematen dituzten irregulartasunen berri emateko eskatzen diete. Edukien antolaketa Linguaneten jasotako baliabideak katalogatu eta antolatu egin dira, atariko erabiltzailea bere ikaskuntza beharretara hobekien egokitzen den prestakuntza materialera sar dadin. Irakaskuntzako ikasle edo profesionalak, bilaketan, interesatzen zaion hizkuntza, baliabideen maila (hasierakoa, tartekoa edo aurreratua) eta baliabideen berri ematen zaion hizkuntza zehaztu ditzake.
2011
‎talde batekoak etxetik euskaldun dira eta, beste batzuk, berriz, gaztelaniadunak, baina denak ere euskaraz eskolatuak. Aztergaietan gehiegi sakontzen ez bada ere, emaitzek iradokitzen dute ikasle etorri berriek, baita berandu eskolatutakoek ere, etxetik euskaldun diren zein gaztelaniadun diren ikasleen pareko euskara trebetasunak lortzen dituztela, bai kontaketarako autonomian baita edukien antolaketan ere. Eta ergatiboari dagokionez, ikasle etorkinek, oro har, gehiago ekoizten dute etxetik gaztelaniadun diren ikasle taldekoek baino.
‎orriaren goiko aldean dagoen bilatzailearen bidez. Galderak saihesteko bikoiztuak, Bilatzeko, aurretik bilaketa egitea gomendatzen du zerbitzu honek lehenago erantzun bazuen, baina hori gertatuko balitz, erabiltzaileek hainbat tresna dituzte konbinatzeko antzeko galderen erantzunak. Editatzeko tresna hauek eta edukien antolaketa wiki baten antzekoa da, adibidez, Wikipedia, erabiltzaileek gaiak sor baititzakete, eta sortutako informazio guztia antolatzeko azpiatalak. Galdera bikoiztuak saihesteko, zerbitzuak aldez aurretik bilatzea gomendatzen du, erantzun den jakiteko.
‎Proba hauetan kontuan hartzen diren aurkezpenaren alderdi formalen artean, honako hauek nabarmentzen dira: agiriaren txukuntasuna eta irakurgarritasuna, edukien antolaketa harmonikoa eta atal edo epigrafe zatitzaileen bidezko ideien egituraketa ordenatua. Lan edo azterketa bat aurkezteak eragin positiboa edo negatiboa izan dezake kalifikazioan.
‎Gainera, lurralde txikia izateaz gain, bi estatutan eta hiru administraziotan gaude banatuta: lurralde antolaketatik ikusita, ez daukagu herri ikuspegirik, ez daukagu antolaketa komun gutxienekorik. Halaber, ez da gutxiestekoa garai likidootan euskal gizarteak duen trinkotasuna:
2013
‎Ikasleen ahozko gaitasunak (H1 edo H2 euskara) eta abiapuntu komunikatiboa ezberdina izanagatik ere hobekuntza adierazleak berdinak dira (testuinguruaren egokitzapena eta edukien antolaketa) testuinguru soziolinguistiko guztietan. baliabideetan ez da horrenbesteko aurrerapenik sumatzen. 3 motako ikastetxeko (H1, batez ere, euskara) ikasleengan ere hobekuntzak sumatzen dira testuinguratzean, nahiz eta aurrerapena lehen bi ikastetxeetakoena baino baxuagoa den.
‎Amaitzeko eta atal honen ondorio gisara, gure emaitzek erakutsi digutena kontuan hartuz, ikastetxeetako errealitate soziolinguistikoak ikasleen ekoizpenen hobekuntzan ez duela esanguratsuki eragiten ikasi dugu. Ikasleen ahozko gaitasunak (H1 edo H2 euskara) eta abiapuntu komunikatiboa ezberdina izanagatik ere hobekuntza adierazleak berdinak dira (testuinguruaren egokitzapena eta edukien antolaketa) testuinguru soziolinguistiko guztietan. Hau da, euskaraz komunikatzeko gaitasun hobea dutenek ez dute bestek baino gehiago aurreratzen landu diren alorretan.
‎testuinguratzea (aldaeren zehaztapena; proposizio egituren antolaketa), egituraketa (diskurtsoaren ainguratzea, erreferentzia diskurtsiboa eta diskurtso planifikazioa) eta testuratzea (konexioa, kohesioa eta modalizazioa). Jarduera hauen funtzioa da hizkuntza praktikak hobetzea ekoizpen testuinguruari, edukien antolaketari, testu egituraketari eta hizkuntza unitateei dagokienean. Gure materialetan hiru moduludun SDak eraiki dira, zehazki, SD bakoitzaren helburu komunikatiboari erantzuteko aurreikusgarriak diren edukiak lantzeko.
2015
‎Telebistagintzak eta ikus entzunezkoek oro har bizi duten garapen azkarrean, Internetena bereziki interesgarria da edukien antolaketari eta sozializatzeari dagokienez. Interneten garaia, ugaritasunarena zalantzarik gabe, kontsumo portaera berrien lekuko da.
2016
‎Kulturak gizarteak daukan antolaketa, ordena ekonomiko eta soziala betikotzeko tresna moduan jokatzen duenean zapalketaren arma bihurtzea da normalena. Herri batek beldurraren eta errepresioaren larderia bi mende eta erdiz isildu badu, eragileen izenak estalki apaingarriz mozorrotu, eta paga buruen izenak ahaztuz beheko jendea miseria itsusian, ezjakintasunean eta mozkorkerian barregarri jartzen duen kultur eredu bat aupatzen badu, badauka zer berrikusi, badauka zer aztertu, eta zer arteztu.
2018
‎Gaztelako erregeek, hastapenean, onartu zuten gaur egungo Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako antolaketa soziala eta politikoa (hala nola Gasteiz, Trebiñu eta Aguraingo tenentziak, Lope de Haroren jaurgoa, Atxorrotx, Ipuzkoa eta Hernani Donostialdeko tenentziak), Nafarroako erresuman zeukaten antolaketa bera. Mikel Soraurenek dio onarpen hura dela-eta, sinetsi izan dela hiru herrialde haiek betidanik izan zirela beregainak, libreki erabaki zutela une batez Nafarroako erregearen menpe egotea eta beste batean Gaztelaren menpera pasatzea.130 Nafarroari kendutako lur haietako egituraketa soziala eta politikoa Nafarroako erresumatik zetozen; Gaztelak nekez inposa zezakeen feudalismoa, musulmanei hartutako beste lekuetan egin zuen bezala.
‎matematikaren edukiak antolatzeko jardueren hurrenkera bat da. Metodo batek, edukien antolaketa jakin batez eta ikas-materialez gain, prozeduren edota tekniken multzo bat ere barne bildu lituzke, pedagogia bat osatuz eta helburu jakin batekin. Aldiz, Singapurrek trebakuntza plan bat proposatzen du, baina ez du berariazko alderdi metodologikorik zehazten trebakuntzaren irizpide gisa.
2023
‎Osasun zientzietako ikasketa planak edo/ eta osasun sisteman osasunprofesionalek dauzkaten antolaketa mekanismoek ez dute horrelako elkarrekintzarik errazten, eta osasuna sustatzeko egin beharreko ahaleginak ez dira nahikoak, hain asistentziala eta segregatua dagoen osasun sistemetan eta komunitateetan (6).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia