2007
|
|
Diseinu eta
|
edukien
antolaketa berria
|
|
Azkenik, itxura ere berritua izango du Hari@k. Diseinu berriak iaz aurkeztu zen Sareko Argia berriaren estetikari jarraituko dio eta
|
edukien
antolaketa aldatu egingo da. Aurrerantzean albiste, iritzi eta adierazpenak gaika antolatuko dira.
|
2008
|
|
Lehen Hezkuntza etapari lotutako
|
edukien
antolaketa, oraingoz, bukatuta dago. Ondoren, proiektua Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzara zabaltzeko, euskara, gaztelania, ingelesa, matematika, natur zientziak eta gizarte zientziak arloetako edukien sorkuntzari eta antolaketari ekingo zaio; horrela, proiektuan derrigorrezko hezkuntzako (6 urte) ikasleak sartuko dira.
|
|
Nafarroako curriculumean generoak ez dira
|
edukien
antolaketarako irizpide. Aitzitik, kronologiaren araberako hurrenkeran nahasten dira generoak.
|
|
nabigatzaile honen 9.6 bertsioko berri irakurgailuak automatikoki erakusten ditu edukiak zutabetan eta errenkadetan, RSSaren logotipoa sakatzen denean. Hala, RSSko
|
edukien
antolaketa ohiko testu jarraituaren antzekoa da inprimatutako aldizkariena baino, eta eduki iturrira harpidetu baino lehen, azkar ikus daitezke. FeedJournalek egunkari diseinua duen PDF bat sortu du, erabiltzaileak hautatutako RSSetatik abiatuta, inprimatzeko prest Ideia hori FeedJournal esapide gorenera eramaten du, erabiltzaileak hautatutako RSSetatik abiatuta egunkari diseinua duen PDF bat sortzen baitu.
|
2009
|
|
1989an, Argiako sail eta
|
edukien
antolaketa berriarekin batera, eten zen bertso jarrien soka. Argitaratu zen azken saila Xenpelar Bertso Eskolarena da, bere inguruko karretera eta trafikoaren kritika eginaz, gaur sinatzeko modukoak.
|
|
Irakasle asko kexatu dira, euskal literaturaren irakaskuntzarako plangintzarik ez dagoela diote, ez
|
edukien
antolaketarako eredurik, ezta irakurtzeko zaletasuna bultzatzeko planik ere. Noren eskumena da irakasgaia definitzea?
|
2010
|
|
Proposatutako baliabideak sartu ala ez erabakitzeaz gain, Linguanet eko kide diren erakundeek aldian behin kontrolak egiten dituzte atarian bildutako esteken gainean, eta erabiltzaileei arazoak konpontzeko baliabideak atzematen dituzten irregulartasunen berri emateko eskatzen diete.
|
Edukien
antolaketa Linguaneten jasotako baliabideak katalogatu eta antolatu egin dira, atariko erabiltzailea bere ikaskuntza beharretara hobekien egokitzen den prestakuntza materialera sar dadin. Irakaskuntzako ikasle edo profesionalak, bilaketan, interesatzen zaion hizkuntza, baliabideen maila (hasierakoa, tartekoa edo aurreratua) eta baliabideen berri ematen zaion hizkuntza zehaztu ditzake.
|
2011
|
|
talde batekoak etxetik euskaldun dira eta, beste batzuk, berriz, gaztelaniadunak, baina denak ere euskaraz eskolatuak. Aztergaietan gehiegi sakontzen ez bada ere, emaitzek iradokitzen dute ikasle etorri berriek, baita berandu eskolatutakoek ere, etxetik euskaldun diren zein gaztelaniadun diren ikasleen pareko euskara trebetasunak lortzen dituztela, bai kontaketarako autonomian baita
|
edukien
antolaketan ere. Eta ergatiboari dagokionez, ikasle etorkinek, oro har, gehiago ekoizten dute etxetik gaztelaniadun diren ikasle taldekoek baino.
|
|
orriaren goiko aldean dagoen bilatzailearen bidez. Galderak saihesteko bikoiztuak, Bilatzeko, aurretik bilaketa egitea gomendatzen du zerbitzu honek lehenago erantzun bazuen, baina hori gertatuko balitz, erabiltzaileek hainbat tresna dituzte konbinatzeko antzeko galderen erantzunak. Editatzeko tresna hauek eta
|
edukien
antolaketa wiki baten antzekoa da, adibidez, Wikipedia, erabiltzaileek gaiak sor baititzakete, eta sortutako informazio guztia antolatzeko azpiatalak. Galdera bikoiztuak saihesteko, zerbitzuak aldez aurretik bilatzea gomendatzen du, erantzun den jakiteko.
|
|
Proba hauetan kontuan hartzen diren aurkezpenaren alderdi formalen artean, honako hauek nabarmentzen dira: agiriaren txukuntasuna eta irakurgarritasuna,
|
edukien
antolaketa harmonikoa eta atal edo epigrafe zatitzaileen bidezko ideien egituraketa ordenatua. Lan edo azterketa bat aurkezteak eragin positiboa edo negatiboa izan dezake kalifikazioan.
|
|
Gainera, lurralde txikia izateaz gain, bi estatutan eta hiru administraziotan gaude banatuta: lurralde antolaketatik ikusita, ez daukagu herri ikuspegirik, ez
|
daukagu
antolaketa komun gutxienekorik. Halaber, ez da gutxiestekoa garai likidootan euskal gizarteak duen trinkotasuna:
|
2013
|
|
Ikasleen ahozko gaitasunak (H1 edo H2 euskara) eta abiapuntu komunikatiboa ezberdina izanagatik ere hobekuntza adierazleak berdinak dira (testuinguruaren egokitzapena eta
|
edukien
antolaketa) testuinguru soziolinguistiko guztietan. baliabideetan ez da horrenbesteko aurrerapenik sumatzen. 3 motako ikastetxeko (H1, batez ere, euskara) ikasleengan ere hobekuntzak sumatzen dira testuinguratzean, nahiz eta aurrerapena lehen bi ikastetxeetakoena baino baxuagoa den.
|
|
Amaitzeko eta atal honen ondorio gisara, gure emaitzek erakutsi digutena kontuan hartuz, ikastetxeetako errealitate soziolinguistikoak ikasleen ekoizpenen hobekuntzan ez duela esanguratsuki eragiten ikasi dugu. Ikasleen ahozko gaitasunak (H1 edo H2 euskara) eta abiapuntu komunikatiboa ezberdina izanagatik ere hobekuntza adierazleak berdinak dira (testuinguruaren egokitzapena eta
|
edukien
antolaketa) testuinguru soziolinguistiko guztietan. Hau da, euskaraz komunikatzeko gaitasun hobea dutenek ez dute bestek baino gehiago aurreratzen landu diren alorretan.
|
|
testuinguratzea (aldaeren zehaztapena; proposizio egituren antolaketa), egituraketa (diskurtsoaren ainguratzea, erreferentzia diskurtsiboa eta diskurtso planifikazioa) eta testuratzea (konexioa, kohesioa eta modalizazioa). Jarduera hauen funtzioa da hizkuntza praktikak hobetzea ekoizpen testuinguruari,
|
edukien
antolaketari, testu egituraketari eta hizkuntza unitateei dagokienean. Gure materialetan hiru moduludun SDak eraiki dira, zehazki, SD bakoitzaren helburu komunikatiboari erantzuteko aurreikusgarriak diren edukiak lantzeko.
|
2015
|
|
Telebistagintzak eta ikus entzunezkoek oro har bizi duten garapen azkarrean, Internetena bereziki interesgarria da
|
edukien
antolaketari eta sozializatzeari dagokienez. Interneten garaia, ugaritasunarena zalantzarik gabe, kontsumo portaera berrien lekuko da.
|
2016
|
|
Kulturak gizarteak
|
daukan
antolaketa, ordena ekonomiko eta soziala betikotzeko tresna moduan jokatzen duenean zapalketaren arma bihurtzea da normalena. Herri batek beldurraren eta errepresioaren larderia bi mende eta erdiz isildu badu, eragileen izenak estalki apaingarriz mozorrotu, eta paga buruen izenak ahaztuz beheko jendea miseria itsusian, ezjakintasunean eta mozkorkerian barregarri jartzen duen kultur eredu bat aupatzen badu, badauka zer berrikusi, badauka zer aztertu, eta zer arteztu.
|
2018
|
|
Gaztelako erregeek, hastapenean, onartu zuten gaur egungo Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako antolaketa soziala eta politikoa (hala nola Gasteiz, Trebiñu eta Aguraingo tenentziak, Lope de Haroren jaurgoa, Atxorrotx, Ipuzkoa eta Hernani Donostialdeko tenentziak), Nafarroako erresuman
|
zeukaten
antolaketa bera. Mikel Soraurenek dio onarpen hura dela-eta, sinetsi izan dela hiru herrialde haiek betidanik izan zirela beregainak, libreki erabaki zutela une batez Nafarroako erregearen menpe egotea eta beste batean Gaztelaren menpera pasatzea.130 Nafarroari kendutako lur haietako egituraketa soziala eta politikoa Nafarroako erresumatik zetozen; Gaztelak nekez inposa zezakeen feudalismoa, musulmanei hartutako beste lekuetan egin zuen bezala.
|
|
matematikaren edukiak antolatzeko jardueren hurrenkera bat da. Metodo batek,
|
edukien
antolaketa jakin batez eta ikas-materialez gain, prozeduren edota tekniken multzo bat ere barne bildu lituzke, pedagogia bat osatuz eta helburu jakin batekin. Aldiz, Singapurrek trebakuntza plan bat proposatzen du, baina ez du berariazko alderdi metodologikorik zehazten trebakuntzaren irizpide gisa.
|
2023
|
|
Osasun zientzietako ikasketa planak edo/ eta osasun sisteman osasunprofesionalek
|
dauzkaten
antolaketa mekanismoek ez dute horrelako elkarrekintzarik errazten, eta osasuna sustatzeko egin beharreko ahaleginak ez dira nahikoak, hain asistentziala eta segregatua dagoen osasun sistemetan eta komunitateetan (6).
|