Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 96

2008
‎Gaitasun komunikatiboaren osagai ezberdinei berariazko lekua eskaini behar zaie ikasgelan: ekintza gaitasuna garatzeko, helburu komunikatiboak ikasleen gustu eta interesetara hurbilduz landu lirateke, eta horretarako diseinatzen ditugun eduki eta ariketek ikasleen munduaren ezagupena zabaltzeko balio behar dute, beren kultura aberastuz. Klaseko harremanetatik abiatuta, gaitasun soziokulturalaren lanketari aparteko garrantzia eman litzaioke gure emaitzei erreparatuta.
‎3.6 Edukiak eta denbora
‎Parte hartzea eraldatzailea izan dadin eztabaida ildo batzuk proposatu dira beraz, zortzi ataletan banatuak. ...zuek meta maila batean, diskurtsoaren ikuspegiak eta ideologia abiapuntuak aztertzeko balio dute (bitartekoak eta helburuak, enpoderamendua); ondorengoek, meso maila batean, egiturazko aspektuak aztertzen laguntzen dute (espazioak eta eskalak, autogestioa, eredu erabakitzaileak); eta azkenik, mikro mailan, prozesu konkretuen funtzionamenduaren aspektuak orientatzeko eztabaida ildoak luzatu ditugu( edukiak eta denborak, subjektuak eta eraginkortasuna).
‎Ondoren, testuaren zati handienak izaera hori beteko lukeen parte hartzearen ezaugarriak identifikatzeari ekingo dio: parte hartzea bitarteko edo helburu gisa ikustea; botere eta enpoderamenduaren natura eta inplikazioak; parte hartzeko espazioak eta eskalak; autogestio maila; prozesu parte hartzaileetako eredu erabakitzaileen forma; parte hartzearen edukiak eta denborak; subjektu parte hartzaileak; eta azkenik, prozesu horien emaitzak eta eraginkortasun maila.
‎Mosaiko erako azpieredua entzuleriaren zenbatekoaren araberako eduki eta saio ezberdinen multzo bat da eta irrati orokor klasikoaren oinarriak hobeto islatzen dituen antolamendua da. Eguneroko eta asteroko programazioa, informazioa, entretenimendua eta parte hartzea bultzatzen dituzten genero ezberdinetako iraupen luzeko saioek osatzen dute.
‎Antzeztoki hertziarrean, programazio bat osatzen duten saio edo espazioak edukien eta mezuen tempus espresibo narratiboa baldintzatzen duen iraupen espezifiko bati lotuta dauden bitartean, Internet bidezko irratian denbora mugen baporizazioa garatzen da.
‎Horrek guztiak abantaila handiak dakarzkie bai entzuleei bai irrati programatzaileei edukien eta programazioaren aukeraketa zabalago bat bermatu eta sistema hertziarrean ez zeuden hainbat baliabiderekin jokatu baitaiteke, hala nola salerosketa digitalak, e commerce a, edo eduki eta zerbitzu gehigarriak, soinuzko eta saio eta eduki multimedien deskarga, adibidez?.
‎Horrek guztiak abantaila handiak dakarzkie bai entzuleei bai irrati programatzaileei edukien eta programazioaren aukeraketa zabalago bat bermatu eta sistema hertziarrean ez zeuden hainbat baliabiderekin jokatu baitaiteke, hala nola salerosketa digitalak, e commerce a? edo eduki eta zerbitzu gehigarriak, soinuzko eta saio eta eduki multimedien deskarga, adibidez?.
‎Internet bidezko irratia ohiko programazioaren eta eduki eta zerbitzu gehigarrien artean kokatzen da, ugaritasun testuinguru bati hasiera emanez. Aurrerago ikusiko dugunez, irratiek mekanismo interaktibo ugari jartzen dituzte erabiltzaileen esku berauen parte hartze aktiboa bultzatzeko eta edukien barrunbeetan zehar nabiga dezaten.
‎lehenago esan dugunez, erabiltzaileak bere kontsumoak pertsonalizatu ahal ditu edukien ugalketa eta eduki lineal eta ez linealen garapen bat gauzatzen delako sarean. Bideratzen diren eduki eta zerbitzuek hamaika baliabide eskaintzen dizkiete erabiltzaileei beraien parte hartzea bermatzeko: elkarrizketa digitalak; edukiekin erlazionatutako Chat, blog eta Foroak; inkestak; zerrendak egiteko eta antolatzeko aukerak; lehiaketak eta zozketak; zundaketak edo galdeketak, eta, iradokizunak, zalantzak eta eskakizunak egiteko aukerak.
‎Irrati berria, betiko programazioan, denbora jakin batean zehar planteatzen diren eduki itxien multzo antolatua? eta eduki eta zerbitzu gehigarrien aniztasunean oinarritzen den hedabidea da.
‎Ez dago erabateko adostasunik kalitate kudeaketaren paradigmak edo mugimenduak izandako edukia eta bilakaera finkatzeko garaian; izan ere, enpresa munduan kalitate kudeaketaren garapena oso heterogeneoa izan da (Heras et al., 2007). Badira zenbait aditu, bai enpresa alorreko profesionalen artean, baita akademikoen artean ere?
2009
‎5A grafikoarekin jarraituz, VILAU MEDIAren ondoren MBN enpresa sortzen da lehenengo, gaur egun M4F bihurtu dena. M4Fn VILAU MEDIAk% 40ko du eta EITBNETek% 10, EXPRESSIVEk% 15 eta LANALDENek% 30 M4Fn VILAU MEDIAk% 40 dauka eta VILAU MEDIAn EITBNETek% 50, gainera zuzenean EITBNETek M4Fn beste% 10eko parte hartzea du. Beraz, EITBNETek teorian M4Fn duen% 10eko partaidetza, praktikan% 50 (VILAU MEDIA+ EITBNET) da.
‎Alegia, «diseinurik egokiena dugu lanean emandako urteen eta kontraste askoren emaitza. Orain lanak aurrera eramateko ordua da, gizartearekiko komunikazioa irekita edukiz eta azpiegitura modurik onenean gauzatzeko ekarpen guztiak baloratuz»(,/ 12). Ekarpenak kontuan hartuko dira, baina aldez aurretik proiektua onartu behar da eta ekarpenek helburu bezala haren hobekuntza izan behar dute (esaterako:
‎Jabetza Erregistroa, izaeraz, ondasun higiezinak biltzeko erregistro juridikoa da. Zenbait eskubidek, eta are gehiago oinarrizkoak badira, antolakuntza bereziak eskatzen dituzte beren edukia eta ahalmenen eragina bermatzeko. Hori gertatzen da jabetza eskubidearekin, eta bereziki ondasun higiezinen gainekoa bada.
2010
‎Horrela, alderdi sozialera hurbiltzen da, pentsamenduaren eta talde sozialen ekintzen testuinguru sozial eta kulturala kontuan hartuta. Teoria horren oinarrian aurkituko dugunez, eduki eta prozesu kognitiboak sozialki mugatuta daude eta irudikapen prozesuak dira ekintzak gidatzen dituztenak. Baldintza sozial eta gertaera nabarmenekin du zerikusia, emozioak mobilizatzen dituen neurrian.
2011
‎d. Aztertu ditugun kapituluetako edukien analisian ohartu garenez, protagonista nagusiek eta haiekin batera agertzen diren neska guztiek ezaugarri oso antzekoak dituzte: arraza zurikoak dira, azal argi edo arrosa kolorekoa dute, argalak dira, ile luzea daramate, aho txiki haragitsua daukate eta modu leun eta otzanez mugitzen dira. Zack y Cody:
‎konnotazio posible guztiak mugatzen eta adiera bakartasunera ahalik eta gehien hurbiltzen. Horretarako, adierak eta adierazleak( edukia eta forma) arautu behar dira: komun egin behar dira.
‎Lehen denboraldian, Goenkaleko atalen iraupena 25 minutukoa zen, 12 sekuentzia zituzten atalek eta guztia Miramongo produkzio zentroan grabatzen zen, 7 dekoratutan25 Orain, ostera, atalak26 35 minutuko iraupena dauka eta 17 sekuentziez dago osatuta. Grabazioetarako erabiltzen den platoa hasierakoa baldin bada ere (Miramongo Plato 21a), orain 15 dekoratu desberdinekin egiten dute lan27 Gainera, 5 egunetik behin, unitate mugikorra baliatuz, platoko lantaldea kanpora ateratzen da grabatzera, lehen Oriora eta orain Tolosara.
‎Produkzioan izandako aldaketek, sekuentzia kopuru handiagoa atal bakoitzeko, kanpoko grabazioak, dekoratu gehiago tramak garatzeko eta abarrek? eragina daukate, nola ez, edukian eta ikusleak jasotzen duen emaitzan. Istorioak garatzeko orduan, aukerak zabaldu egiten zaizkie gidoigileei grabazio lekuak kopuru aldetik handitu eta aniztasunean irabazten den heinean.
‎Euskal Telebistaren bi hizkuntzen arteko konparazioan euskarazko eskaintza gailentzen bada ere barne produkzioko fikzioari dagokionez, fikzio seriatuaren ekoizpenak baliabide eta parametro zehatz batzuetara egokitu behar du, eta ikerlan honen emaitzetan aipaturiko muga erreal horiek baldintzatu egiten dute eskainiko den produktuaren edukia eta kalitate teknikoa.
‎Arralde herriko bizilagunen maitasun, gorroto, poztasun, tristura, leialtasun eta traizioak kontatzen ditu telesail honek. Telenobela formatukoa izanik, izaera korala dauka eta pertsonaia desberdinen istorioak tartekatzen dira atal bakoitzean.
‎Venusen jaiotza koadroaren zati bat den margo honek ohe gainean kokatua dagoen koadroarekin, sinposioarenarekin, erlazioa dauka. Izan ere, Botticellik bere obrak irudikatzen zuenaren edo etorkizunean irudikatuko zuenaren kontzientzia zeukan eta ziur zegoen, Leon Battista Albertiren ustetan margolari batek beharrezkoak zituen baldintza guztiak betetzen zituela (ibidem,: 207).
2012
‎Aragoiko Autonomia Erkidegoan, hondakin industrial ez arriskutsuen ekoizpen, edukitze eta kudeaketarako, eta balorizatzeko aukera ez duten hondakin industrial ez arriskutsuen eliminaziorako zerbitzu publikoaren lege erregimen araua onartzen da.
‎Historia hau gizarte forma, moda, aldaketa ekonomiko eta politiko, eta tradizio kultural eta sinboliko ezberdinez hornitua egongo da. Eduki eta formen aldagarritasunak, guri dagokigun Bilboren kasu honetan, burdina eta beiraz eginiko eraikinetara garamatza. Ezin ahatz dezakegu egin dugun garapenaren aipamenen harira, gizarte industrialak eta zibilizazio modernorantz emandako prozesuak ekarri zutela berehalako ondorio izan zena:
‎Gatazka nagusia edukiaren eta testuinguruaren artean sortzen da. Edukia espazio publiko batean ezarritako eskulturaren balio artistikoa izango litzateke, eta testuinguruak, berriz, zerikusia du eskulturak hiritarren bizitzan duen eraginarekin.
‎Gaitasuna daukan eta motibatuta dagoen talde batek emaitza bikainak lortzea nahi denean
‎Lidergo mota hori bereziki aproposa da taldearen harmonia handitzeko, morala edo kemena suspertzeko, komunikazioa hobetzeko edo organizazioarekiko konfiantza galera galgatu eta hura berreskuratzeko. Kultura askotan lotura pertsonalek izugarrizko garrantzia daukate eta enpresa munduan ere ezinbesteko baldintza da harreman pertsonal onak izatea. Ekialdeko kultura gehienetan, baita Hego Amerikan eta Europako zenbait herrialdetan ere, edozein negozio abiatzeko nahitaezkoa da aurrez lotura pertsonal sendo bat lantzea.
‎Gainera, bereziki garrantzitsua izan daiteke organizazio baten bizitza zikloaren hastapenetan (haztea ezinbestekoa denean). Lidergo horrek emaitza onak ematen ditu, halaber, talde bateko kideak oso motibaturik daudenean, gaitasun handia daukatenean eta gidaritzarik ia behar ez dutenean. Izan ere, lan-talde on baten ardura duenean, lider lemazainak ez dauka arazorik lana egoki eta garaiz, eta, agian, aurreikusitako data baino lehenago?
‎Demagun errenta aldakorra daukagula eta daukagun balioa guztira 1.000.000 eurokoa dela. Urte oso baten zehar izan ditzakegun galerak kalkulatu nahi ditugu.
‎Gure kasuan, kontuan hartuko dugu gure akzioek historikoki% 8ko batez besteko errentagarritasuna daukatela eta aldakortasuna% 18 dela. Hurrengo pausoa milaka proiekzio egitea litzateke ausazko zenbakien bitartez, zeinek distribuzio normal bati jarraitu lioketen.
‎4.2 Legearen aurkezpena editorialetan: edukia eta erabilera
‎Hala ere, gure ustez, aukerarik egokiena jarduera gisa hartzea da. Bestalde, aparteko aipamena egin daiteke egoerak adierazten dituzten bi aditzei buruz( eduki eta izan); lehenago esan bezala, susmoa dugu ez ote diren hizkera orokorreko arrastoak, eta ez hainbeste erabilera espezializatukoak.
‎Lehen begi kolpe batez ikus daitekeenez, aditz horiek espezialitateko hizkerari dagozkionak direla esan daiteke, magnitudeekin egin daitezkeen eragiketak adierazten dituztenak gehienak, oso orokor eta zehaztugabeak diren eduki eta izan aditzak izan ezik; azken hauek euskarri modura jokatzen duten aditz arinak dira.
‎133). Gizaki sadomasokistak ulertu du ez duela zertan menderatzailea izan boterea eduki eta mina eginarazteko, menderatua izan behar ez duen bezala mina pairatzeko?; ulertu du boterea ez duela maila batek ematen, ez dela eduki daitekeen gauza bat, gizaki guztietatik zehar bidaiatzen duena dela baizik; ulertu du jada ez dagoela lehenagoko rol finkorik, mailaketak ez duela horrenbesteko garrantzirik, eta sadiko zein masokista izan daitekeela aldi berean, agerian zein ezkutuan izan....
2013
‎Herrialde horietan oso estuak izan ohi dira kooperatiben eta gobernuen arteko harremanak. Neutraltasun hitza Aliantzaren hastapenetik dagoen kontzeptua den arren, ezadostasunak daude terminoaren edukiaren eta esanahiaren inguruan. Izan ere, Basileako Kongresuaren ostean onartzen dira NAKen politikan kontzeptu berriak eta neutraltasun printzipioarekin arazoak sortzen hasten dira.
‎OCB sozietate zibila da. Izaera pribatua dauka eta, nahiz eta funtzio publikoak betetzen dituen, ez dago Administrazio Publikoaren barnean. EAEren kasuan, alde batetik Kooperatiben Erregistroa dago, Eusko Jaurlaritzan kokatua eta kooperatiben gaineko eskuduntzak dituena.
‎EAEn Konfederazioak betetzen du funtzio hori. Euskal mugimendu kooperatiboa federaziotan banatuta dago; sektore bakoitzak bere federazioa dauka eta afiliazioa askea eta borondatezkoa da. Kooperatiba gehienak dagokien federaziora afiliatuta daude, federazioak sektore bakoitzera egokitutako sustapen eta aholkularitza zerbitzua eskaintzen duelako.
‎zaintza, fiskalizazio publikoa eta interbentzio administratiboa. Kooperatibek izaera juridikoa daukate eta, ondorioz, eskubide subjektu dira. Kooperatibek berau osatzen duten kideengandik bereizia den pertsonalitate juridikoa daukate.
‎Filmaren bikoizketa osoaren gaineko ardura dauka eta bikoizleen interpretazio lana zuzentzen du. Bikoizle ere izan ohi da.
‎Artikulu hau, gaur egun gizartean ardura sortzen duen eta gero eta hedatuago dagoen gai batetik eratortzen da, alegia, hezkuntza eleaniztunean ikasleak trebatzeko, curriculumeko edukiak, atzerriko hizkuntzetan irakasteko testuingurutik. Artikulu honetan agertzen den ikerketaren jomuga HUHEZIko unibertsitatean, Lehen Hezkuntzako Graduan, CLIL/ EAHII metodologiaz( Edukien eta Atzerriko Hizkuntzaren Ikaskuntza Integratua) baliatzen den irakaslearen diskurtsoa aztertzea da. Horretarako, ikerlanak bi norabide izan ditu, batetik, irakasleak darabiltzan estrategia diskurtsiboak zeintzuk diren identifikatzea.
‎XXI. mendeko ikasleek hizkuntzak erabiltzeko gai izan behar dute. CLIL (Content and Language Integrated Learning) metodologia ikuspegi bat da, eta curriculum edukiak eta hizkuntzak era bateratuan irakatsi behar direla hartzen du oinarritzat (Marsh 1994). Irakasteko hizkuntza ikaslearen H1ekin bat ez datorren testuinguru guztietan aplikatzen da ikuspegi hori.
‎Metodologiaren ezaugarri nagusia da edukia eta hizkuntza batera lantzen dituela; curriculum edukiari edo hizkuntzari emango zaio garrantzia, jarritako helburuaren edo proposatutako zereginaren arabera (Marsh, 2000) autore berak berresten du metodologia honek ikasleen hizkuntza maila esanguratsuki hobetzeaz gain, hizkuntzaren ikaskuntzarekiko jarrera positiboa ere sustatzen duela.
‎Berriz ere, talde arrotz batzuk, batez ere espainolak saiatu eta saiatzen dira euskal politika egileen artean nahaspila pizten. Badira ere haien burua abertzale daukatenak eta gazteria bide galgarri batera bildu nahi dutenak, espainol edo frantses asuntoak konpontzeko34.
2014
‎Erakunde irekia izateak errazten eta indartzen du kolektibo osoaren inplikazioa. Erakunde gardenetan, kolektiboak arduradunekin konfiantza dauka eta hori ezinbestekoa da kolektibo inplikatu bat edukitzeko.
‎Gardentasunak intimidatzeko indarra dauka eta hori da daukan ezaugarri nagusia; baina hobe da biluztea, afizionatua izatea baino (Tapscott eta Ticoll, 2003). Beste autore batek dio, dibulgazioa egitea, zaborraren azpian ezkutatzea dela (ezkutatzen da, norbera eta norbere argia).
‎Bi lege horiek berariaz jaso zuten kontratazio publikoan ingurumen eta gizarte alderdiak sartzeko aukera. Sektore Publikoaren Kontratuen Legeak hitzez hitz jaso zuen 2004/ 18/ CE Zuzentarauaren edukia eta, labur esanda, berritasun nagusiak kontratazio publikoan gizartearekin eta ingurumenarekin zerikusia zuten eskakizunak sartzea baimentzen zuten mekanismoekin zeuden lotuta, kontratua gauzatzeko baldintza berezi gisa edota eskaintzak baloratzeko irizpide gisa. Horrela, kontratuak eskakizun etiko eta sozial berrietara egokitzeko aukera ematen zuten; hala nola zerbitzuak herrialde azpigaratuekin edo garapen bidean daudenekin «bidezko merkataritza» egiteko moduan eskatzea, Europako Parlamentuaren Bidezko Merkataritzarako eta Garapenerako Ebazpenak aurreikusi zuen bezala (2005/ 2245 INI).
‎Azaldu denez, ikasmoldea konstruktu konplexua da, ikaslearen, edukiaren eta ikaskuntza testuinguruaren ezaugarriak biltzen dituena. Horregatik hain zuzen ere, ikasmoldea hainbat aldagairekin lotuta dago.
‎Egile horien arabera, ikasmoldeak ikaskuntzari ekiteko moduak dira eta hiru aldagairen eragina jasotzen dute: ikaslearen ezaugarrien eragina, ikasi beharreko edukiarena eta ikaskuntza testuinguruarena. Horregatik ezin da ulertu ikasmoldea ikaslearen ezaugarri gisa.
‎Horregatik ezin da ulertu ikasmoldea ikaslearen ezaugarri gisa. Aitzitik, konstruktu konplexua da, non biltzen diren ikaslea, edukia eta ikaskuntza testuingurua.
‎Euskal lurraldetasuna ardatz duten ahozko aipamenak eta infografiak aztertu eta gero, begi bistakoa da badela alderik 2008ko eta 2010eko albistegien artean. Azken urte horretako Gaur Egun albistegien laginean areagotu egiten da edukiak eta horien tratamendua Espainiako Konstituzioaren eta legezko esparruaren barruko eredu autonomikoan txertatzeko joera. Horrek argi eta garbi frogatzen du metodologiaren atalean egileak azaldutako hipotesia:
2015
‎Bulletin. Telebista tradizionalean bezala telebista saioaren itxura dauka eta aurkezlea dago. Aurrekoak bezala, unitate informatibo osoa osa dezake berak bakarrik, nahiz eta testu idatziz ere laguntzen den egunkari digitaletan.
‎bideoak dauka eta idatziz lantzen den informazioa, gainera, agentziakoa izaten da, baita ekoizpen propioko bideoetan ere. Azpimarragarriena da, hala ere, bideoari ematen zaion lehentasunezko tratua El Correoren webgunean, produkzio propiokoa denean.
2016
‎Twitter sare sozial eta mikro blogging zerbitzu bat da, zeinek bere erabiltzaileei mezuak bidali eta irakurtzea ahalbidetzen dien. Zerbitzu horrek 500 milioi erabiltzaile baino gehiago dauzka eta minutuko 17 milioi tweet edo txio prozesatzen ditu. Twitterren bidez berriki gertatutako gertaera edota albisteak momentuan bertan minututik minutura jarraituak izan dira (Signorini, Segre eta Polgreen, 2011).
‎Twitter en eduki eta estilo analisia
‎– AOIrekin ikasgaia eguneratuta zeukaten eta, ondorioz, jakintza modu eraginkorragoan eta sakonagoan lortzen zen.
2017
‎Artikulu akademiko batzuetan, bereizten da idazlea insider edo outsider izatea; alegia, islatzen duen gizartearen ezagutza zuzena, edo ez zuzena? edukitzea eta egiazko moduan islatzea. Esan gabe doa outsider a izatea ez dela positibotzat hartzen.
‎Kontsumitzaileek, gaur egun, informazio kopuru handia daukate eta rol aktiboa hartu dute erosketa erabakitzeko prozesuan. Kontsumitzaileen portaera ulertzeko beharrezkoa da, besteak beste, Internet, sare sozialak edo gaur egungo ekonomiaren egoera kontuan izatea.
‎Batetik, paradigma funtzionalista daukagu eta hemen hezkuntzaren eta lanpostuaren arteko harremanaz jarduten da, nagusiki ikuspegi erreformistatik aztertuta. Hezkuntza inbertsio bezala zabaldu eta gizartean eginkizun berri bat hartzen hasten denean instituzionalizatzen da ikuspegi hau.
‎Horretarako, BEk PKLren 785.3 eta 791.2 artikuluak aldatzen ditu. Gainera, akusazioaren edukiaren eta ondorengo ebazpen garrantzitsuenen berri emango zaio (7 art.). Argi esan behar dugu, oraingoan, eskubide honen formulazioa, biktimari aukeratzeko aukera emanez, oso egokia iruditzen zaigula.
‎Zerbitzuok delitutik eratorritako kalte materialak eta moralak egokiro konpontzeko baliabide gisa definitzen ditu legegileak, eta bost baldintza ezartzen ditu zerbitzuok erabili ahal izateko: (1) urratzaileak bere erantzukizunaren arrazoi edo kari diren egitateak aintzatestea57; (2) hark bere adostasuna ematea; (3) biktimak ere hala egitea58; (4) biktimari bere eduki eta emaitzen berri ematea eta nola betearaziko diren jakinaraztea, eta (5) bitartekaritza prozedurak bigarren mailako biktimizaziorik ez sortzea. Gainera, bitartekaritza prozeduraren isilpeko izaera, alderdiek kontrakoa baimentzen ez badute, behintzat?
‎bizkaitarra, giputza eta nafar lapurtarra. Arabako euskara izaera nahasikotzat zeukan eta bizkaitarrarekin batera sailkatu zuen, hainbat ezaugarrik hartatik aldentzen zutela aitortu arren. Larramendirena, dena dela, sailkapen aski erromesa da.
‎2 Eskuetan geneukan eta erabiltzen genuen itzulpenaren hizkuntza aldetiko berrikusketa egin. Aukera hori gutxiegi zela ikusten genuen, eskas eta urritzat jo zen aukera.
‎Bestalde, oraingo enpresan lan egin aurretik sektore pribatuan lan egin duten hiru gidarik bizi izan duten diskriminazio egoera argitara ematen da elkarrizketetan. Agerian utzi dute bazterketa zuzendaritzaren partetik (A1 «Hemen ez dugu inoiz emakumerik nahi izan, proba bat egin nahi izan dugu»), lankideen aldetik (A1 «Batzuek bizi inposiblea egin zidaten») zein familiaren aldetik (A4«Nere anaiak garraio enpresa bat zeukan eta esaten zidan, nire enpresara ez etorri?») bizi izan zutela.
‎Hedabide nagusiak (major media ingelesez deituak) deitzen ditugu eduki eta zabalkunde orokorreko eta eguneroko edo asteko maiztasuna duten hedabideak. Hedabide horiek edozein sistema komunikatiboren bizkarrezurra osatzen dute.
‎Goienak bere aldetik ostiraleko Goienkaria alboratu eta Puntua astekaria banatzen hasi da bere harpidedunen artean. Azkenik eduki bereziko bi ziberhedabide jaio dira, GureBerriak.eus politika arloko edukiekin eta Klitto.eus atari digitala, feminismoa lantzen duen egitasmoa.
‎Probintzia batean hiztun portzentajea handia eta hedabideen portzentajea askoz txikiagoa bada, medioekiko korrelazioa negatiboa da, hau da, euskarazko medio gutxiago daude hiztunen ehunekoa kontuan hartuz, itxaron zitekeena baino. Hizkuntza bizitasunaren teoriak sostengatzen du hipotesi hori, hiztun kopuru handi batek hipotetikoki hizkuntza horretako eduki eta hedabideen eskaera handia eskatuko luke eta horrek hedabideen garapena.
‎Artikulu honetan euskarazko hedabideen kartografia oinarri hartuta (prentsa idatzia, irratiak, telebistak eta ziberhedabideak3), horien egitura orokorra aztertzen dugu, hedabide mota, jabetza, zabalkunde, eduki eta webguneen aldagaien arabera. Kronologiari ere begirada bat bota zaio, medioen sorrera, desagerpena edota eraldatzeak noiz eta zelan gertatu diren.
‎Ongizatea analizatzean Magrebeko taldean, bost aldagai esanguratsu agertu ziren (R2=, 20, F (4,202)= 10,91; pR<, 001): lan egoera, familiarrak hurbil edukitzea, harremanak jatorri berdineko pertsonekin, etxebizitza beharrak edukitzea eta hautemandako distantzia kulturala. Latinoamerikako taldean, berriz, zazpi faktorek esplikatzen zuten ongizatea (2=, 40, F (6,199)= 11,90; p<, 001):
2019
‎A Framework for Developing and Understanding Digital Competence in Europe (Ferrari, 2013) izan da formazio saioen diseinurako erreferentzia markoa. Alegia, formazio ekintzaren helburu, eduki eta ebaluazio irizpideak zehazteko, oinarri izan dira Europako gaitasun digitalaren dokumentuak komunikazio eta segurtasunaren arloetan jasotzen dituen zenbait gaitasun eta helburu: netiketa, nortasun digitalaren kudeaketa, gailuen babesa, datu pertsonalen babesa eta osasunaren babesa (2 taula).
‎Nafarroako Foru Komunitatean araututako Curriculum Dekretuak (2015) ikasleek eskuratu beharreko konpetentziak, horretarako jorratu beharreko edukiak eta ebaluazio irizpideak zehazten ditu. Kasu honetan, sekuentzia didaktikoa eraikitzeko, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako laugarren mailako ereduan, argudio testuak duen lekuari erreparatu diogu.
‎Patriarkala den gizartean, feminizatuak daude emozioak sentitzeko eskubideak, sare afektiboak sortzeko pertsonok ditugun behar ukaezinak eta elkarren arteko zaintza gauzatzearen ezinbestekotasuna. Herri ekimenek, pertsonekin osatuta dauden unetik, gauza hauek guztiak kontuan edukitzea eta praktikara eramatea ezinbesteko bihurtzen da, elkarren artean harreman osasuntsu bat egon dadin, lanaren banaketa egokia izan dadin eta gauzatzen diren prozesu zein ekimenek benetako fruituak eman ditzaten. Hau guztia ere politikoa delako aldarria egin behar da, ezin baita bata bestea gabe ulertu edo aurrera eraman.
‎Doktrinari jarraiki, Administrazioaren zehapen ahalmenaren inbaditze minak, haren zehaztasun, bizkortasun eta eraginkortasuna dela-eta, Estatuaren zigortzeko ahalmena edukiz eta helburuz hustu egiten du, eta, horrela, herritarrek beldur handiagoa hartzen diote zehapen ahalmenari zigor ahalmenari baino, nahiz eta arau hausteek zigor manuek duten gizarte gaitzespenik izan ez27 Baina arazo larrien oinarria, batik bat, lege berriaren arau hauste zehatzetan aurkituko dugu.
‎Orobat, arau hauste hau edonori ezartzen zaio, kazetariei eta prentsari barne eta EGEAk adierazi duen moduan, Estatu demokratiko batean prentsak garrantzi handia dauka eta prentsa askatasun horri berme bereziak eman behar zaizkio horrela izateko82 Estrasburgoko Auzitegiaren arabera prentsak rol garrantzitsua dauka83: herritarroi egiazko informazio eta informazio zehatza ematea84eta interes publikoko izaera duten informazio eta ideiak herritarroi helduaraztea85.
‎Liburu aipamen batek askotariko kontakizunak egiteko aukera ematen du; besteak beste, liburuaren sorrera, edukia eta berezitasunak azaltzen dituena edota irakurlearen eta liburuaren arteko harremanarena.
2020
‎Mendebaldeko Sahara Afrikako iparraldeko lurraldea da, Sahara basamortuko mendebaldeko eremu batean kokaturik dagoena, Ozeano Atlantikoaren urertzean. 266.000 km2 ko azalera dauka eta iparraldean Saguiet el Hamra eta hegoaldean Oued el Dahab (urrezko ibaia) barne hartzen ditu. Marokok mugatzen du Mendebaldeko Sahara iparraldetik, Aljeriak ekialdetik, Mauritaniak ekialde eta hegoaldetik, eta Ozeano Atlantikoak mendebaldetik.
‎Botere betearazlea, zentzu zabalean, egikaritzen duten erakunde diren heinean. Ahalmen horrek, alabaina, argia denez, mugak eduki eta printzipio zehatz batzuei jarraitu behar die, besteak beste, Espainiako Konstituzioak1jasotzen dituen printzipioei: legezkotasun printzipioa (EK 25.1 art.), atzeraeraginkortasun eza (EK 25.1 eta 9.3 art.), tipikotasun printzipioa (EK 25.1 art.), proportzionaltasun printzipioa, erruduntasun edo erantzukizun printzipioa, non bis in idemprintzipioa?
‎Gizakia da gauza guztien neurria"), Andoni Olariagak Antzinako Grezian sendotasun teoriko handiz sortu zen lehenengo erlatibismoari heltzen dio, alegia, Protagoras ordezkari nagusia duen erlatibismoari. Olariagaren interesa ez da soilik ez lehendabiziz historiografikoa; aitzitik, haren esanetan, Protagorasen erlatibismoa" interes handia izateaz gain, gaurkotasun handia daukan eta filosofiari erronka nagusiak planteatzen dizkion ideia konplexuz osatutako pentsamenduaren sistema bat da" (115 orrialdea). Iritzi hori argudiatzeari ekiten dio kapitulu osoan zehar, eta horri begira, Olariagak Grezia klasikoaren mundu ikuskera, testuinguru politikoa deskribatzen ditu, Sokratesen eta sofistikaren arteko eztabaida filosofikoak," gizaki" kontzeptua ulertzeko modu desberdinak eta Protagorasen erlatibismoaren zutabe nagusiak aztertzen ditu" Gizakia da gauza guztien neurria" tesi ospetsuaren analisian murgildu aurretik.
‎Mendebaldeko Sahara Afrikako iparraldeko lurraldea da, Sahara basamortuko mendebaldeko eremu batean kokaturik dagoena, Ozeano Atlantikoaren urertzean. 266.000 km2 ko azalera dauka eta iparraldean Saguiet el Hamra eta hegoaldean Oued el Dahab (urrezko ibaia) barne hartzen ditu. Marokok mugatzen du Mendebaldeko Sahara iparraldetik, Aljeriak ekialdetik, Mauritaniak ekialde eta hegoaldetik, eta Ozeano Atlantikoak mendebaldetik.
‎Gure puntu fuerteak dira mintegiak, ze hor batzen ditugu ikastetxe diferenteak ta ikastetxe bezala proiektua daukate eta hemen, berritzegunean, egiten duguna da lagundu proiektua, formakuntza eta beraientzako ere sare bat suposatzen du, esperientzia trukatzeko eta elkar laguntzeko. (E1_ 2018/02/08)
‎" Es que yo creo que no es un problema, para el L. eso nunca ha sido un problema (E3)". Printzipioz, ofiziala ez izan arren, hezkuntza proiektu bat daukate eta, beraz, ez dira haurren eskubideak urratzen ari. Absentismo protokoloa martxan jartzerakoan hori baieztatzen dute.
‎28): Oinarrizko hezkuntzako curriculumaren ikuspegi orokorra, 1.1.3 Oinarrizko konpetentziak, curriculum edukiak eta euskal curriculumaren berariazko edukiak. gaur egun, ondare kontzeptua itxia ez denez, eboluzionatuz joan da, arkitektura edo artelan handi ezagunenetatik txikienetara, hots, tokikoetara pasatu da, eta azken horiek, balio estetiko handirik ez izan arren, esanguratsuak dira gure iragana ezagutzeko. Edota, turismoaren eraginez edo, ondare zati garrantzitsu gisa hartzen dugu gertukoa (Santisteban, Pages, 2011).
2021
‎Europan zehar Content and Language Integrated Learning (CLIL) edo Edukien eta Hizkuntzen Ikaskuntza Integratua (EHII) programak ezartzen ari dira atzerriko hizkuntza maila hobetu eta eleaniztasuna bultzatzeko helburuarekin. Euskal Autonomia Erkidegoko (EAE) hezkuntza sistemak ere eman du pauso hori.
‎Lan honen helburua da CLIL irakasgai horien inplementazioa aztertzea EAEko bigarren hezkuntzan. Zehatzago esanda, lan honek edukiak eta hizkuntza integratzean egiten diren praktikak deskribatzen ditu, bai eta edukiak modu ulergarri batean emateko estrategiak aztertu ere. Gainera, testuinguru eleaniztun honetan, irakasle eta ikasleen errepertorio linguistikoaren erabilera aztertzen da ingelesa irakas hizkuntza bihurtzen denean.
‎Sormen lanen edukian eta erabiltzen dituzten formatu zein errepertorioetan, baita lanok plazaratzen dituzten espazioetan ere, botere harremanak deseraikitzeko edo zaintza gauzatzeko modua (plazaratzeko modua, n= 10;% 76,9) lantzearen erabakia ere politikoa izango da.
‎Gaur egun, ez dago nanomaterialek sortutako arriskuak saihesteko jarraibide zehatzik. Hala ere, beste arlo batzuetan gomendatutako neurriak aplikatuko dira (EU OSHA, 2013): Arrisku gutxiago duen aukeragatik ordeztea eta airetik heda litezkeen nanomaterialak saihestea. Lantokiak garbi edukitzea eta eraginkortasun handiko iragazkiak erabiltzea nanomedikamentuak prestatzeko adibidez. Errendimendu handiko aireztapen sistema erabiltzea babes pertsonalerako tresnekin batera, hala nola eskularruak eta maskarak. Laborategietan, ebakuntza geletan eta segurtasun maila handia behar duten guneetan aireztapeneta erauzketa sistemak erabiltzea. Nanomaterialak maneiatzen diren tokiak gainontzeko lan e... Babes neurriak hartu behar dira eta informazioa lantokiko argibideen bitartez emango da. Nanomaterial arriskutsuak kudeatzen dituzten langileak osasun kontroleko programetan sartu behar dira. Norberaren babeserako tresnak azken neurri gisa erabili behar dira, aurreko neurrien eraginkortasunez murriztu ezin direnean. Hauts formako nanomaterialen aurkako prebentzio neurriak lehergai edo antzeko beste materialen aurrean hartu beharreko segurtasuneta osasunneurriak izango dira.
2022
‎Azkenik, bazen ere gailendu zen taldea. Beren burua marxistatzat zeukaten eta iraultza sozialaren beharra ikusten zuten, baina horren aurretik Euskal Herriaren askapen nazionala eta sozialak lehentasuna zeukala esaten zuten. Korronte horretakoak ziren Federiko Krutwig, Julen Madariaga eta Jose Antonio Etxebarrieta, besteak beste.
‎Bertan jaun eta jabe dira bertako nekazari jauntxoak. Horiek nekazari, abeltzain eta orobat herritar xumeekin bezero harremanak dauzkate eta Frantziako botere faktikoekin bitartekari lanak egiten dituzte. Herriaren adostasuna eta bakea bermatzeko eliza katolikoa eta apaizen predikuak erabiliko dituzte.
‎Beraz, Santamariaren ezaugarritzea hartuta ere," Euskal Unibertsitate bat behar dugu, euskal kultura euskaraz irakats dezana eta haren alma mater izan dadina", herrigintzako eragile nagusi batzuek esango dute badaukagula eta beste batzuek esango dute oraindik urruti antzera gaudela.
‎" Agenda ezarpenaren teoria" erreferentziatzat hartuz, egin daitekeen inferentzia da hiru herrialdeetako egunkariek, modu orokorrean hartuta, antzeko kazetaritza ekoiztu eta eskaini dietela euren irakurleei kokapen, grafikotasun, eduki eta protagonisten ezaugarri estrukturaletan, eta berezitasuna protagonisten leinutasunean egon dela, bakoitzak bere leinukoak azpimarratuz.
‎Harrera gizartea ezagutu ondoren, harrera herrialdean geratzeko asmoari buruz galdetutakoan honako datu hauek bildu ziren: % 54,7k Euskal Herrira itzuliko zela esan zuen,% 24,4k modu iraunkorrean geratzeko asmoa zeukala eta% 20,9 ez zegoen seguru. Emigratu aurreko asmoaren eta galderaren uneko asmoaren arteko desberdintasunak estatistikoki esanguratsuak dira (x2 (1, N= 86)= 31.34, p>.
‎Harrerako herrialdeetan geratzeko asmoa hiru aldagaiek esplikatzen dute: espero baino egoera hobea edukitzea, familia berriz elkartzeko asmoa edukitzea eta harrerako herrialdeko hizkuntza maila ona edukitzea. Aurretik, beste ikerketek ere frogatu zuten itxaropenen (Duleep, 1994) eta familia berrelkartzearen (Contant eta Massey, 2012) iragarpen boterea.
‎Elurrezko bolaren teknika erabiltzea egokia da populaziora iristea zaila denean eta haren ezaugarriak eta benetako tamaina ezagutzen ez diren kasuetan (Heckathorn, 2001). Hala ere, teknika horrek desabantailak ditu, hain zuzen ere adierazgarritasun txikia dauka eta antzekotasun alborapena sor daiteke. Joera horiek murrizteko, bost euskal sare sozial eta forotan parte hartzeko deia egin zen (euskaldunak munduan, euskaldunak Dublinen, euskaldunak Londresen, euskaldunak Alemanian eta euskaldunak Berlinen).
‎Zentzu horretan, Iturburuk eta Muñoak (2019) diote hezkuntzaren ikuspegitik Wikipediaren ezaugarri interesgarriak direla eduki askea edukitzea eta eleaniztuna izatea:
‎Nolanahi den ere, baieztatzeko moduan gaude baliozkotu nahi izan ditugun Txikipediako matematika arloko sarreren edukiek eta horien irakurketak Lehen Hezkuntzako ikasleen ikaskuntza prozesu autonomoa bideratzeko balio izan dutela; ondorioz, humanitate digitalek lagun dezaketela matematikaren irakaskuntza hobetzen, bai irakaslegaien formakuntzan, bai ikasleen edukien ulermenean ere. Gainera, Wikipediako edukiak egunez egun berritzen doazen heinean, gisa honetako ikerketak izan daitezke hezkuntza berrikuntza eta eraldaketarako hauspo, Wikipedia etorkizunera begirako lan tresna eraginkorra dela frogatzen baitute (Staki et al., 2021).
2023
‎Irudikapen sozialen azterketan gailendu ohi izan den erredukzionismo kognitiboa saihestuz, irudikapen sozialen izaera kokatu eta konstruktibistari heltzen diogu, irudikapen prozesuetan testuinguru soziokulturalean sortzen diren dinamikek duten garrantzia nabarmenduz (Jovchelovitch, 2007; Wagner eta Hayes, 2005). Hortaz, irudikapen sozialen eduki eta prozesuen azterketan oinarrituta, ikuspegi berritzailea eskaintzen da ezagutzaren eraikuntza eta eraldaketak nola gertatzen diren aztertzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia