2005
|
|
Autoreak testua itzultzea lortu zuen eta La ofrenda de los pueblos izena ematen zion, hain zuzen ere (bere ustez) hainbat herrik emankortasunaren jainkosa bati egindako eskaintza bat zelako53 Baina nondik sortzen du interpretazio hori? Toponimia aurrelatindarra aztertzeko milaka toponimo bilduta
|
eduki
eta gero, batzuk Serreta d' Alcoi-ko idazkian jasota zetozen hitzekin antzekotasun nabariegiak zituztela ohartu zen, adib. beruneko BAGAROK, eta Bacarot toponimoa. –Si los signos se asociaban, pues, a una referente geográfico y este podía ser identificado, sabríamos a través del referente, el significado del signo?
|
|
Historikoki esan nahi dut. Edukiko dituzte diferentziak proiektuan, baina memorian, lehen esaten nizuna, memoria bat
|
daukate
eta proiektu diferentea. Proiektu diferentea baino, erlatiboki diferentea, baita ere, ez oso diferentea.
|
|
Mirande, Nietzche eta autore guzti hauekin dagoen problema da beren esplikazioen arabera, Europan daukagula historia moral bat Greziatik eta Israeldik datorrena, non lagun hurkoa maitatuko duzun. Klaro, lagun hurkoa maitatuko badut, ezin dut neure hankapean hartu eta niretzat lanean
|
eduki
eta esklabo bihurtu, orduan zer egiten dugu, egiten dugu demokrazia: denok anaiak gara, denok berdinak gara... eta guzti hori.
|
|
Orduan, egin behar duguna da, lehenengo, nahi badugu euskaldunak libre izan, behar duguna lehenengo ez demokratak izan. Egin behar dugu beste moral bat sortu, non benetan karakter fuerte bat
|
daukatenak
eta ahalmena daukatenak lider batzuk izango diren. Horiek eramanago dute gero atzetik masa, baina beraiek egingo dute orduan askatasunaren borroka orain arteko konplexu moralik gabe.
|
|
marxistagoak, trotskystagoak. Nik uste dut Euskal Herrian gertatzen da, borroka armatuaren helburu bat badago: Euskal Herri libre bat lortzeko helburua
|
dauka
eta hor, proiektu horretan bukatzen da. Ez du pentsatzen zer moduko Euskal Herria izango dugu orduan, hori ez da planteatzen; ze orduan planteatu egin litzateke:
|
2006
|
|
Baina guk, Eldebaldusi jarraituz, esan bezala, Spanoguaskonia deitzen diogu. Eta Spanoguaskonia horregatik esan zuten filosofoek aberri oso ongi defenditua zela, hiri aldetatik mendi garai batzuen babesa
|
baitauka
eta laugarren aldean aipatu ozeanoa. Spanoguaskonia horretan hiriak bazirela irakurtzen dugu eta horietatik batzuk aipatzea atsegin dugu, esate baterako Lacura (Lectoure)/ Autis (Auch)/ Censeramus (Couserans)/ Combinias (Comminges)/ Bigorrias (Bigorre)/ Elusa (Eauze)/ Vasatis (Bazas)/ Landinorum/ Aguisla/ Vestianum/ Sacer/ Sacerons.
|
|
Alde batetik, hitz deskriptiboa zen, hots, grekoak ez ziren hizkuntza, geografia eta etniak izendatzeko erabiltzen zena. Bestalde, hitz honek kutsu ezkorra
|
zeukan
eta kontra modelo kulturalera lotzen zen. Esanahi hau Heraklitoren garaian agertu zen.
|
|
Beheko lurraldeetan hirietako bizitza konkistara oso lotua egon zen. Britainiako lau koloniek (Camalodunum, Glevum, Eburacum eta Lindum) jatorri militarra
|
zeukaten
eta Germaniako kolonien antzekoak ziren. Londinium merkatal hiririk garrantzitsuena zen eta Treberi k Galian betetzen zuen paper berdina betetzen zuen.
|
2007
|
|
1840 hamarkada hasi baina 1890era arte ez zen erabili. Azalera matea
|
daukate
eta burdin gatzen sentikortasunean oinarritzen dira hauek ere. Irudia ferrozianuro ferriko eta ferrizianuro ferrosoaren nahasketa da, hau da, Prusia urdina eta Turnbull urdina.
|
2008
|
|
Hala ere, 68ko mugimenduak izandako gizarte babesa eta ezker tradizionalaren garrantzia ez dira orain nabariak. Orduan mugimendua kulturala eta autoritate izaeraren kontrakoa izan bazen ere, gaurkoak izaera etiko morala
|
dauka
eta eskubideen aldarrikapenean datza. Horretaz gain, 68an berdintasuna bilatzen zen eta gaur egun, berriz, kultur aniztasuna.
|
|
Ezkerreko erakundeen mundu mailako sinbolo bihurtu da. Hiri honek aurrekontu parte hartzaile garrantzitsuena
|
dauka
eta bertan egin zen lehenengo munduko gizarte foroa.
|
|
Bestetik, ekonomia errusiarrak ere baditu elementu sobietarrak zein kapitalistak, zentzu horretan, ekonomia berezi bat ere bada. Horrek guztiak gizarte berri bat sortu du, izaera propioa
|
daukana
eta oraindik egokitzen ari dena. Atal honetan, gizarte horretako taldeak aztertuko ditugu, bai pribilegiatuak (edo egoera berriari etekina ateratzen diotenak), bai krisia pairatzen ari direnak.
|
2009
|
|
Azkenez, ikertu ditugun zenbait emigranteren artean beste hizkuntza bat
|
eduki
eta erabiltzeak, alegia, euskarak, aipatu bereizgarritasun kontzientzia hori mantentzen lagunduko luke baita haien artean eta baskongadoekiko lotura sendotzen ere. Dirudienez, Euskal Herri osokoek familia handi bat edo, familia mayor vascongada?, Caro Barojaren esanetan, XVII. mendean osatzen omen zuten.
|
2011
|
|
PSOEko militantea zen, gerra zibilean batailoi ugaritan borrokatuko zuena, eta 1943ko sententziaren arabera 1934ko mugimendu iraultzailean atxilotua izan zena177 Ez dakiguna da ea Tolosan izan zen atxilotua edo ez, baina pentsa liteke desertzio gehiago ere egon zirela, batez ere graduazio baxuenetako militarren artean. Zentzu horretan garrantzia berezia hartzen zuen Ejertzitoa gustora
|
edukitzeak
eta suskripzioaren helburu nagusia, haien kostuak ordaintzeaz gain, horixe izan zen. Plenoaren aurreko egunean gobernadore militarrak jaso zuen idatzi batean, Gipuzkoako Merkataritza eta Industria Kamarak, gobernadorearen bidez ministroen Kontseilura zuzentzen zenak, Goardia Zibilentzako eta Asaltoko Goardientzako koartel bereziak ezartzeko eskatzen zuen Eibarren, Arrasaten, Beasainen eta Tolosan, horretarako Kamarak berak dirua ipiniko zuela azalduz178 Tolosan plenoan erabaki hori onartua izan zen azaroaren 21ean179 Patronala eta autoritateak grebatik ateratako lekzioak praktikan jartzen ari ziren.
|
2014
|
|
Bernardo Atxaga idazleak Espainiako Sari Nazionala jaso zuen 1989an eta Euskaldunon Egunkaria sortu zen hurrengo urtean (euskara hutsean argitaratu zen lehen egunkaria 1937az geroztik). Azkeneko urteetan Interneten inguruan sortutako
|
eduki
eta bitartekoek hartu duten garrantziak aukera eta arrisku berriak adierazten dizkigu.
|
2016
|
|
Ekialdean ostera judu komunitatea handiagoa zen, eta emantzipazioak ez zuen lortu gizartean berdintasunean bat egitea. Bazterkeriak tradizio handia
|
zeukan
eta ondorioz juduak komunitate itxietan bizi ziren, gizartean barneratu gabe. Bereizketa horrek ekarri zuen judutasuna nazio sentimendu batetik garatzea.
|
2018
|
|
27). Nahiko zifra sinesgarria iruditzen zaigu, kontuan hartuz gero, Baranbiok 500 biztanle
|
zeuzkala
eta Astobitzan, Lezaman eta, agian, Larrinben ere oraindik euskaldunak egongo zirela.
|
2022
|
|
(200) zirelarik, barrutiko armagintza enpresarik zaharrenak (1850 hamarkadakoak). Eskopeten ekoizpenak oraindik artisau izaera handia
|
zeukan
eta trebetasun handiagoko langileak behar ziren bertan, tailerren tamaina txikiagoa izanik horren ondorioz. Urte horietan zehar barrutiarentzat berebizikoak izan ziren bi ekimen burutu ziren. Armagintza eskola, 1913an irekia, eta Armen Proba Banku Ofiziala, 1916ko lege baten bitartez onartua.
|