Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 83

2007
‎Mugaren alde batean edo bestean, estatuaren kultura indartsua da, nahitaezkoa, eta hedabide guzietan zabaldua. Aldiz euskal kulturak hedadura ahulagoa dauka eta nor bere hautuari lotua da, neholako gizarte presiorik gabe. erdal eta euskal kulturaren arteko harremanak oso eztabaidagarriak dira. herritarrek bi kulturak gustura erabiltzen dituzte, bien arteko menpekotasuna eta nahasketak arbuiatzen badituzte ere. oro har konturatzen gara, kulturaniztasuna aberasgarri izan daitekeela. kultura kasu guzietan nortasun kolektiboari lotua da. Nahitaez, frantses kulturak frankofonia sortzen du eta elkartasun bat lotzen frantsesa darabilten herrien artean.
2008
‎Web semantikoan ere galdera erantzuna sistema erabiltzen da. Esan behar da, Interneten eduki eta zerbitzuaren arteko bereizketa desagertzen ari dela.
‎Hori horrela dela, eduki bakoitza konpetentzia konkretu bati lotuta geratuko da. Edukiak eta jarduera tipologiak konpetentziekin lotzeko burutapenean euskal curriculumaren lanerako proposamena izan da erreferente nagusia, eta, esan behar da, IKASYS Proiektuarekin lotuta, Ikastolen Elkarteak euskal irakaskuntzari eta euskal eskolari egingo dion ekarpenik garrantzitsuenetakoa eta, beraz, balio erantsirik behinena duena, eduki banku horretan dagoela eta egongo dela aurrerantzean....
‎Programaren alderdi funtsezkoen ebaluazioa egingo da: alde batetik, hardware eta software alderdien arazo nagusiak zein diren aztertuko da eta horiek zuzentzeko ahalegina egingo da, eta bestetik, edukiaren eta prozesuaren lehen azterketa egingo da. Horrek guztiak bigarren faseari berme sendoagoz ekiteko aukera emango dio.
‎Zuzenketa automatizatuaren bidez denbora aurrezteko, heziketa lanean bete betean sakontzeko, ikasle bakoitzaren izaerari egokitutako materiala erraz osatzeko eta ikasle bakoitzak egiten duena ebaluazio prozesuan hobeto zehazteko aukera eskaintzen dio. Irakasleak aukera izango du arlo bakoitzean ikaslearen edo talde osoaren urrats eta aurrerabideei jarraitzeko; edukiei dagokienez, jarraipena gaien edo jardueren araberakoa izan daiteke, baina nahi izanez gero, irakasleak edukien eta konpetentzien arteko loturari esker, konpetentzien garapenaren jarraipena egiteko aukera ere izango du.
‎Hartara, hizkuntza politika batek haientzat euskara hizkuntza erakargarria eta balio desiratuekin identifikatua izan dadin bultzatu behar badu, telebistak zeregin horretan joka dezakeen papera landu beharra dago. b) Integratu beharreko multzo hori testuinguru eta etxe erdaldunetan bizi da. Honek familia mistoetan ikusteko moduko programazioa eta hizkuntza irizpideak eskatzen ditu; hala nola gaztelerazko azpitituluak eta grafismoa, hizkuntza bien arteko zubi lana egingo duten aurkezpen taktikak, hitzez hitzezko ulermenean baino irudien ikusgarritasunean oinarritutako edukiak eta abarrak erabiliz. Horren aurrean, ezer ere ez da egin, adibidez, etxe mistoetako euskaldun eta ia euskaldunek erdaldun hutsekin batera euskarazko saioak ikusi ahal izan dezaten. c) Erdaldun elebakarrak populazioaren zati handi bat dira oraindik euskal jendartean.
‎Haien ustez, irratiaren kontzeptu erabat ezberdina da, Interneten mugarik ez baitu. Kontzeptu mugagabe horren baitan sartzen dira bai edukiak eta bai hartzeko gaitasuna, berdin jar baitezakete haiek egindako programa bat, edo beste irrati batek egindakoa. Ez dute loturarik inongo irratiarekin.
‎• ETB1ek kontsumitzaile gehien, 36 urtetik gorakoen artean dauzka eta batez ere 55 urtetik gorakoen artean. Gauza bera esan daiteke Euskadi Irratiari buruz, nahiz eta 36 urte arteko taldea garrantzitsuena izan.
2009
‎Orobat, ofiziala da gaztelera, espainiar Estatuko hizkuntza ofiziala baita. Pertsona orok bi hizkuntza ofizialak erabiltzeko eskubidea dauka eta Kataluniako biztanleek haiek jakiteko eskubidea eta betebeharra dauzkate. Kataluniako botere publikoek eskubide horien egikaritza eta betebehar honen betetzea errazteko behar adina neurri ezarri behar dute.
‎Orobat, ofiziala da gaztelera, espainiar Estatuko hizkuntza ofiziala baita. Pertsona orok bi hizkuntza ofizialak erabiltzeko eskubidea dauka eta
‎Urteak joan urteak etorri, gauza batzuk aldatu direlako gogorra daukat eta hizkuntzaren bariazioaren gaineko ikerketak, faktore geografikoen garrantzia guztiz ezabatu barik, faktore sozialak eta estilistikoak gomutan erabilita egin behar dira ezin bestean (honen gainerako Gaminde 2009a ikus daiteke).
2010
‎Euskal Herriko Unibertsitateak 50.000 ikasle eta 7.500 irakasle eta ikerlari ditu gutxi gora behera. Gaur egun, 31 Fakultate eta Eskola dauzka eta hiru campusetan banatuta dago.
‎Komunikazio trebetasunak da lehenengo mailako materia eta 6 ECTS ditu. Bertan sei tutoreren ardurapean hizkuntzarekin lotutako hainbat eduki eta trebetasun lantzen dira euskaraz, gaztelaniaz eta ingelesez. Materia honen helburua da Huhezi ko hizkuntza plangintzako xedeak lortzeko motorra piztea.
‎• Eta bukatzeko, lan erakargarri bezain ezinbesteko iruditzen zaigu irakaslearen esku hartzea ikertzea, esku hartze horrek eragin handia baitauka ikasleek edukiak eta hizkuntza bereganatu ditzaten. Halaber, interesgarria litzateke ikertzea zeintzuk konpetentzia eta nola eskuratzen dituzten ikasleek lehen mailan hasten direnetik laugarren maila bukatzen dutenera arte, horrela ebaluatu ahal izango baikenuke eraikitzen ari garen sistemaren arrakasta.❚
‎Gainerako %75 bertan gelditzen da, eta etxean nazioartekotzen dira ingelesez irakasten diren irakasgai multzo arautu baten bidez: Edukien eta Hizkuntzen irakasgai integratuak (ICL). 16 ECTS kreditu lantzen dira arlo horretan 3 eta 4 urtean.
‎Gainerako %5 bertan gelditzen da, eta etxean nazioartekotzen dira ingelesez irakasten diren irakasgai multzo arautu baten bidez: Edukien eta
‎Honako egitasmo hau ezarri da: ingeleseko azterketa orokorra egingo diegu ikasleei goi mailako ikasketak hastean, horien maila egiaztatuko dugu 2 maila amaitzean, curriculumean 16 ECTS kreditu lortu dituzte Edukien eta Hizkuntzen Ikasketa Integratuaren (CLIL) alorrean, mugikortasun programak eta nazioarteko praktikak sustatuko ditugu, eta atzerriko bigarren hizkuntza bat ikasteko gomendioa egingo diegu ingelesean B2 maila duten ikasleei.
‎2) Frogatuta geratzen da euskal ereduan, ingelesa 3H bezala ikastea hedatu daitekeela geroz eta neurri handiagoan, hezkuntza orokorrean eta unibertsitatean, emaitza onak erdietsiz. Horrela, euskara/ espainiera elebitasunak positiboki eragiten du ingelesa 3H gisa goiz sartzeko, edukiak eta hizkuntzak modu integratuko irakaskuntza egiteko (CLIL= Content and language integrated learning,) eta ingelesa bera irakaskuntza hizkuntza bezala geroz eta gehiago erabiltzeko ere. Nolanahi ere, hezkuntza elebidun gehigarria lortzeko hizkuntza bakoitzarekiko helburuak modu argian finkatu behar dira helburu horiek modu integratuan curriculumean erabiltzeko.
‎Basque Education Research from an International Perspective (2009) 1 da. Liburuaren edukia eta helburua ondo laburtzen ditu tituluak, eta, artikuluan ere, antzeko izenburua erabiltzea egokia iruditzen zait. Autoreak hezkuntza eleanitzean, bere eta beste zenbait adituren esperientzia handia jasoz, aztergai honekiko halako ‘the state of the art’ gisakoa eskaintzen du liburuan.
2011
‎Mikel Zalbide – Diglosiaren purgatorioaz. Teoriatik tiraka hurbiltzeko saio argirik ere egin zuen, bai edukian eta bai terminologian. Azterketa beregaina izan zen ordea berea, ororen gainetik:
‎J U L E N A R E X O LA L E I B A. gure unibertsitatean ere, sarearen erabilera aintzat hartu nahi dugu. Bada hemen kontzeptu aldaketa bat. guk ez dugu esan nahi jakintza guztia hemen bilduta daukagula eta soilik hona etortzen den ikasleak ikasiko duela. guk informazioaren zati bat eskaini nahi diogu ikasleari beste modu batean prozesatuta, baina kanpotik jarraitu nahi duenarentzat ere ez dugu ezer ezkutatzeko. guk dugun guztia zabaltzeko da, eta hor ere gauzak aldatzen ari dira copyright eta gainerakoekin batera. Izan ere, egiten dugun hori zabaltzeko derrigortasun morala gutxienez badaukagu.
‎Badu, eduki, bere garrantzia inkesta nork egin duen jakitea. erabilitako metodologian eta inkestaren edukietan bertan egilearen kezkak eta jakin gurak, zuzenean edo zeharbidez, agertzen direlako. hau da, inkesta honek edukietan eta erabilitako metodologian ezaugarri bereizgarriak dauzka.
‎Irakats sistema elebi/ eleanitzak asko sortu eta garatu dira azken urteetan. eskolako hizkuntza ezberdinen arteko integrazio moduak, murgilketazko eredu ezberdinak, edukia eta hizkuntza era integratuan erakusten dutenak, mantenuzko eredu elebidunak, Lehen hizkuntzaren murrizketa edo ordezkapena suposatzen dutenak... eta Manterola eta Berasategik (2011), bilketa nahikoa zehatza egiten dute hizkuntza gutxituak erakusteko sortu diren elebi/ eleanitz irakats sistemen ezaugarriak modu kritikoan aztertuz. euskal herrian bertan badugu eskarmenturik, eta badakigu posiblea ... Baldintza hauek aztertu behar lirateke hobeto. hezkuntza eta hizkuntza zientzietan bada zer ikasteko. zenbait printzipio eta bitarteko aipatuko ditugu ondoren osotasun pretentsiorik gabe.
‎"... hemen esandakoak eta beste argumentu zailagoak ere indartu egin behar dira". eta bide horretan, diskurtsoa antolatu eta mailakatu egin litzateke, ardatz nagusiak arrazoituz, baina baita ere azpiataletan agertzen diren hainbat eta hainbat egoerari erantzun beharreko testuinguruetan edukiak eta erreferentziak egituratuz. diskurtsoa sendotzeak, noski, diskurtsoaren oinarrian dagoen marko teoriko kontzeptuala sakontzea esan nahi du:
2012
‎" Auzoko egitasmoa" euskara, aniztasuna eta herritarrak barnebiltzen dituen egitasmoa da eta herritarrak euskarara gerturatzeko helburua du. Artikulu honen xedea," Auzoko egitasmoa, gerturapen bat" ikerketako edukiak eta ondorioak azaleraztea da. Ikerketaren landa lana 2010eko irailetik abendura burutu zen Agurainen, Bergaran, Berriatuan, donostiako Antigua auzoan, orion eta zeanurin. egitasmo hau parte hartzaileek euskararekiko duten gertutasunaren edo urruntasunaren baitan egituratzen da eta bi profil aurreikusten ditu:
‎Artikulu honen xedea, Auzoko Egitasmoa, gerturapen bat ikerketako edukiak eta ondorioak azalaraztea da. Ikerketaren landa lana 2010ko irailetik abendura bitarte burutu da, egitasmoa martxan zegoen sei herriak oinarri hartuz.
‎Aipatutako egoera berriak izugarrizko eragina izan zuen Barakaldoko garapenean zein etorkizunean, bai politikoki baita sozialki ere; industria gune garrantzitsua izanik sozialismoak indar handia izan du hirian, ezkerralde osoan bezala. errealitate horrek hizkuntzan ere eragin zuen, bertakoek euskara galduta edo ia galduta zeukaten eta kanpokoek ez zuten ikasi; beraz, gaztelania nagusitu zen.
‎3 Estrategiari dagokionez, egiten dugunaren edukiari eta nolakotasunari begiratzea tokatzen zaigu. Estrategia berrian, kopuruen obsesio hutsari aspektu kualitatiboagoak gehitu behar dizkiogu.
‎Eta lan eremu horretan kokatu nahi dugu hizkuntza gutxituen eta, zehatzago esanda, euskararen pertsuasio eraginkortasunaren inguruko ikerketa hau. Euskararen kasua da gertuen daukaguna eta hobekien ezagutzen duguna, eta haren inguruko ikerketa da gure hau, baina egoera antzekoan egon daitezkeen beste hizkuntza gutxituei ere ekarpenen bat egiteko asmoz dihardugu hemen.
2013
‎• Gaur egungo datu basea ustiatzen jarraitzea. Oso datu multzo interesgarria daukagu eta ustiatzen jarraitu beharra daukagu, ondorio gehiago aurkitzeko.
2014
‎Norberaren gaitasuna nahiz ingurukoena. – Matematikaz euskaraz jardun beharra daukate eta hori ezin hobeto egiten dute; baina harreman eta sentipenen inguruan ez daukatela gaitasun bera kontatzen dute batzuek. Ama hizkuntza gisa euskara identifikatzen dutenen artean, berriz, gaitasun osoa daukatela diote gaia dena delakoa izanda ere.
‎Ardatz honen baitako hausnarketa ez da euskara edota hizkuntzak komunikazio tresna hutsa diren edo ez. Identitatearen eraikuntzan eta mundu ikuskeran eragin bizia daukatela eta hizkuntza bakoitzak mundu ikuspegi ezberdin bat eskaintzen digula kontutan hartuta ere; gazteek horrela pertzibitzen duten litzateke kontua: nork bai eta nork ez; euskararekin duten harremana bizipen positiboei lotuta ageri den edo ez; edota norberak den hori izateko euskara behar duen edo ez.
‎Jokinekin euskeraz egiten dot, betibeti beti. (...) Lagun bat daukat eta horrekin saiatzen naiz... y si digo algo mal me corrige y nos reimos. (Alex, 15 urte)
‎Bere ustetan, ahozkotasuna lantzeko ekintza ugari eramaten ditu aurrera aisialdi taldeak eta horien artean, ezin genitzakeela albo batera utzi udalekuak. Badira hainbat ume udan euskaraz berba egiteko inolako aukerarik ez daukatenak eta Atxutxiamaikak aukera hori eskaintzen die.
2015
‎Modalitate hau ez da beti onartua izan, elkarrizketatzailearen subjektibitateak eragin handia omen dauka eta, baina elkarrizketen zehaztasunek
‎hizkuntzaz besteko alderdiak (intonazioa, keinuak, interpretazioa antzezpenean, ahoskera irratian, gorputz hizkuntza, abiadura, tonua, etenaldiak, ahoskera, jarrera eta eskuen kokapena, erritmoa...), errezeta (osagaiak, egitura eta antolatzaileak), elkarrizketa arauak (hitztxandak, entzutea, errespetua), lexikoa (zenbakiak, adjektiboak...), esaldien egitura... Eta DBHn agertzen dira hitz txanden kudeaketa, egoera komunikatiboaren ulermena, azalpena, posterra, debatearen edukia eta forma, debateetako adierazpideak (iritzia, azalpena edo desadostasuna, iritzi markak identifikatu, testu antolatzaileak identifikatu...), elezaharra, intonazioa, baliabide ez berbalak, jendaurreko aurkezpena...
‎Hiztun berriek euskararen normalizazioan daukaten eta izan dezaketen garrantziaz hitz egiteko hizkuntzen didaktika eta zehazki euskararen didaktika esparru pribilegiatua da. Ez da alperrik eskola euskararen normalizaziorako tresna funtsezkoa:
2016
‎2 EkoLinguA jokoa azaldu: edukiak eta prozedura.
‎Motibazio kulturala, identitateari lotua, oso barneratuta daukate eta eraginkorra dela ikusten da; motibazio mota hori elikatzen jarraitu
‎Euskalkien gurtza eta euskara batuaren gutxiespena erakusten duten zantzuak azaleratu dira azken urteotan, apalki bada ere. Alabaina, argi baino argiago eduki eta aldarrikatu behar dugu —batik bat belaunaldi gazteen atxikimenduari begira— euskara baturik gabe guztiz ezinezkoa litzatekeela euskarazko hezkuntza sistema bat edukitzea, guztiz ezinezkoa euskarazko eskaintza unibertsitarioa edukitzea, euskara administrazioan zabaltzea, euskara teknikoa garatzea edo euskarazko hedabideak edukitzea. Munduan ez dago hizkuntza aurreraturik eredu estandarrik ez duenik, eta eredu hori gizartean ondo errotua ez duenik.
‎Gogoetari berari ekin aurretik, halere, eginbehar xume baina, aldi berean, ezin baztertuzkoari ekingo diogu txostenaren hasiera honetan: eskuartean ditugun kontzeptu nagusiak argitzen saiatuko gara lehenik, gaingiroki bada ere, azal eta mami (hots, adiera edukia eta izendapen terminologia zehazten saiatuz).
‎352 Eskola ez da euskararen jardungune esklusibo: ez lege markoz, ez ikasle irakasleen estatistika aldetik, ez edukiz eta ez, oro har, perspektiba sozio edukatibotik. EAEn ere ez:
‎Historikoki, ez dugu burgesia nazionalik izan. Gaur ere ez daukagu eta botere politikorik gabeko klase ertain ikasi bati dagokio lekukoa hartzea. eUSKArAren KoKApen geogrAfiKoA
‎Ezker eskuin ardatzean, berriz, akademia edo unibertsitatesistema dugu, batetik, eta hortik at dagoen gizarte zabala, bestetik. Planoan agertzen diren eduki eta eragileen arteko harremanak horrela irakur litezke:
‎Ramón d’Andres en (1993) lanari buruz ari gara, alegia, non Gijóneko aldirietako ingurunea landu zen. Handik aurrera, beste hainbat lan( eduki eta ikuspuntu ezberdinekoak) landu ziren, baina ez zuten sekula korpus homogeneoren bat landu, ez eta Asturiaseko soziolinguistikako gakoen inguruko hitzaldi sendoren bat definitu ere.
2017
‎Lokalki finkatua den egitasmoak, oihartzuna eduki eta eskain dezake maila zabalagoan.
‎Hortik atera zen bertze ideia garrantzitsua, hauxe izan zen: lokalki finkatua den egitasmoak, oihartzuna eduki eta eskain dezake maila zabalagoan. Euskaldunon komunitatean, zein zazpi probintzia mailakoan...
‎Eskoriatzako gazteak eta hitanoa: uste, balore eta jarrerak hizkuntz hautuetan beraz, familiatik kanpo ematen den transmisioa ere badaukagu eta kontutan hartzekoa da.
‎...asun maila ezberdinak, bakarren bat aski ongi moldatzen da euskaraz eta batzuk euskararen ikasketa prozesuan murgilduta daude. hiztunaren eta hizkuntzaren arteko harreman konplexua da. hizkuntzaren jabekuntza prozesu bizi eta dinamikoa da, eta, azken batean, hizkuntza gaitasuna continuum afera da. honek" hiztun berriez" gogoeta egitera garamatza. hiztun talde horrek berebiziko garrantzia dauka eta izanen du aurrerantzean hizkuntzaren biziberritze prozesuan eta ikergai bezala arreta berezia eskatzen du (ortega et al., 2015).
2018
‎Araba, Bizkaia eta Gipuzkoa herrialdeetan gertatzen denak, bada, euskararen biziberritzeari gerta dakiokeen joera orokorra erakusten du. Euskararen biziberritzeko egoera eta baldintzarik onenak Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan dauzkagu eta. Hiru herrialde horien hiriburuak aztertuko ditugu.
‎Beraz, datuek erakusten digutenez, euskara hor dago, oinarri sendoa dauka eta badirudi indartzen ari dela. Baina ez ditzagun etxafuegoak azkarregi bota, eta begira diezaiegun beste adierazle edo arrasto batzuei, baita beltzuneei ere:
2019
‎10 Joshua a. Fisman en Language maintenance and language shift as a field of inquiry da, jakina denez, hizkuntza soziologiaren funtsezko azter eremu horren iturburu nagusia (Fishman, 1964). oso kontuan hartzekoak dira, orobat, Language Endangerment eta Language Death errotulupean agertu ohi direnak, batetik, eta, edukiz eta adieraz gauza bera ez izan arren, Language Attrition eta Language Obsolescence sailekoak.
‎saio amaierako zenbait ohar zenbaitek, estatu independentea ez edukitzea beste hainbatek, estatuaren jazarpen etengabea, botere autonomikoen hizkuntza politika ahula, euskal hiztunen analfabetismoa, goi mailako funtzioen gabezia eta horren eragin murriztailea eremu intimoetan, autopertzepzioeta autoestimuarazoak, hizkuntza eskubideen kontua,.. hainbat eta hainbat. arrazoiak arrazoi, kontua hau da: egungo egoera hori da eta (egoera) horri aurre egin diogu. hemen ere, seguruenik, modu integralean, multifaktore horiek guztiak kontuan hartuz. hori bai, lehentasunak argi edukiz eta ahal dugunetik abiatuz". euskaltzale mundua gizaki itsu setatiz, iluminatuz eta ameslari iheskorrez beterik dagoela diotenek balukete, Xabierren azalpen horietan, epai eskuzabalagora iristeko ikasbide ederrik. esplikazio bakarraren zurrunbiloan erori gabe, aukera guztiak aintzakotzat hartuz eta aurrera begirako abiaburu alboraezinean oinarrituz, konponbidea bilatzeko saioa du ardatz.... Ba al da hori baino bide zuhurragorik?
‎Bi aldagai horiek ehuntzen dute, hain zuzen, hiztun komunitatearen eta euskararen sendotasuna ingurune horretan. horrela, presentziaren aldetik, esparruan euskararen lekua proportzionalki oso txikia dela baieztatzen du egileak, apenas baitago esparru horretan edukirik euskaraz. Nolanahi ere, bere hitzetan adieraztearren, benetan garrantzizkoa izango da" euskarazko edukien eta tresnen eskaintza zabaltzea eta bideragarri egingo duen erabiltzaile komunitate aktiboa garatzea". alegia, oinarrian dagoena da komunitatea sendotu beharra. ondorengo artikuluan eusko Jaurlaritzaren euskararen aholku Batzordearen" begirada" eskaini du Maite Goñik, erakusteko zein izan diren komunitate bezala euskara ingurune digitalean sustatzeko aukerak. komeni da gogora ekar...
‎Ikerketa honen emaitza bat aurreratuz, horrela laburbil daiteke ondorioa; wikipedia gabe igoera digitalik ez. wikipedia sortzeko beharra oso argi antzematen da digitalki igotzen ari diren hizkuntza guztietan. hori argi geratzen da ondoko datuan: egun 533 proposamen daude inkubagailuan, indarrean dauden wikipedien kopuru bikoitza. hala, wikipedia bat martxan edukitzeko eta sailkapenean igotzeko helburua hain da indartsua, ze hainbatetan trikimailuak erabiltzen diren gora egiteko, artikulu kopurua baino ez baita erabiltzen sailkapenean (http://meta.wikimedia.org/wiki/ List_ of_ wikipedias). potemkin wikipedia lotsagabeen adibide behinena Volapük wikipedia dugu (37.a sailkapenean), non makinaz sortutako informazio geografikoak nagusi diren. metodoak izeneko atal...
‎Wikipedia bat martxan edukitzeko eta sailkapenean igotzeko helburua hain da indartsua, ze hainbatetan trikimailuak erabiltzen diren gora egiteko, artikulu kopurua baino ez baita erabiltzen sailkapenean. munduko hizkuntzen inguruan bildutako lehen datua ISo 639 estandarrari dagokio, hizkuntzaren kode normalizatuaren kudeaketa jasotzen duena. ethnologue datu basearen azken bertsioa kontsultatu da (2012/02/28) (http://www.ethnologu... Beste hainbat datuiturburu kontsultatu ziren eta gure datu basea %10 handiago da3, 7.879 ISo kode bilduz guztira. erabilitako guneen artean hauek azpimarra daitezke:
‎Euskarazko edukien eta tresnen eskaintza zabaldu eta bideragarri egingo duen erabiltzaile komunitate aktiboa garatu behar dugu. rearen txostenean adierazten den moduan, euskara oraindik ere arrisku handiko hizkuntzen multzoan dago, ez dagoelako behar bezain garatua. hau ikusita esan daiteke euskararen bizitasun digitala ez dela nahikoa. euskarak eduki gehiago behar ditu sarean, euskal herrian argitaratzen diren web...
‎...bizitasun digitala ez dela nahikoa. euskarak eduki gehiago behar ditu sarean, euskal herrian argitaratzen diren webguneetan euskarak presentzia handiagoa behar du, eta gaur egun nagusi diren ikus entzunezko plataformatan euskarazko eskaintza indartu behar da. teknologikoki ere, euskara hizkuntza nagusien pare jarri behar dugu horretarako artearen egoerako hizkuntza teknologiak garatuz. euskarazko edukien eta tresnen eskaintza zabaldu eta bideragarri egingo duen erabiltzaile komunitate aktiboa garatu behar dugu. nAhIKOA euskara hizkuntza txikia izanik eta duen hiztun kopuruaren arabera, osasuntsu dago ingurune digitalean. andras kornai hizkuntzalariak hala adierazi zuen Berria egunkariari duela hilabete gutxi emandako elkarrizketan (orzaiz, J., 2018):
‎Euskarak badu eskaintza sarean, badago edukia eta badaude tresnak, baina ez dira nahikoa, ingurune digitala aldatuz baitoa. zakegu baina eskaria txikia da, eta bereziki gazteen artean kontzientzia piztea ezinbestekoa da, andras kornaik aipatutako belaunaldi aldaketa bermatu nahi badugu.
‎OnDORIOAK euskararen bizitasun digitala ispiluaren aurrean jartzen dugunean, eskaintza eta eskaria aurrez aurre talka egiten ikus ditzakegu: euskarak badu eskaintza sarean, badago edukia eta badaude tresnak, baina ez dira nahikoa, ingurune digitala aldatuz baitoa. datuek erakusten digute eskaintza mugatua dela, eta hain aldakorra den ingurune digitalean ezinbestean areagotu behar dugula euskararen bizitasun digitala bermatu nahi badugu.
‎Idatzizko harremanak ere kontuan hartzen dituzte, baita dokumentazio klinikoa ere. haratago, osasun profesionalak behartzen ditu eskaintza egitera: pazienteak euren dokumentazioa, oharrak, proba osagarrien emaitzak eta gainerako dokumentuak aukerako hizkuntzan edukitzera eta horrela eskatzera adoretu behar dituzte profesionalek. euskal herrian, kontrara, nekez topa daiteke pazientea bere dokumentazio klinikoa euskaraz eskatzera adoretzen duen osasun profesionalik. hizkuntzaren gaia, eta hizkuntzarekiko sentiberatasuna eta kontzientzia osasun profesionalen etengabeko prestakuntzan txertatzea gomendatzen dute estandarrek.
‎Baten batek pentsa lezake lekuz kanpo dagoelan labirintua hitza metafora gisa erabiltzea eSepez aritzeko: egitura" arrazionala" dauka eta beste edozein proiekturen tankera" lineal" berbera ere. horrela, hasierako aurkezpen hitz eta asmoak azaldutakoan, ohiko parametroetan garatzen da: 1) egungo egoera definitu; 2) Abiapuntua zehaztu (diagnostiko, lehentasunak eta erronkak); 3) Neurriak, ekintzak eta eragileak finkatu; eta 4) etorkizunerako neurketak eta planaren eraginkortasuna eta gauzatze mailaren jarraipena egiteko adierazleak definitu. ezer apartekorik ez, beraz.
‎Behin datuak bilduta, eztabaida taldeetako elkarrizketak transkribatu dira ondoren aztertzeko. datuen analisia egiteko eduki Azterketa (Content Analysis) erabili da modu deduktiboan (Mayring, 2000, 3 or.). Alegia, edukiak eta eztabaida taldeetako aipuak goitik behera kodifikatu dira aurrez zehaztutako kategoriatan (ikus II. eranskina). hala ere, partaideek eurek gidatu dituztenez elkarrizketak, aurreikusi gabeko auzi eta ideiak mahaigaineratu dituzte. Ondorioz, modu induktiboan kategoria berriak gehitu eta eraiki dira, baita aurrez zeudenak osatu ere (ikus III. eranskina).
‎Laburpena. duela hamarkada batzuk etorkin asko jaso zituen euskal herriak, bizimodu hobeago baten bila zetozen herritarrak. hemendik ere, asmo berdinarekin mugitu dira hainbat, eta azken urteetan, mundu zabaleko jende asko bertaratu da. Mugimendu hauek aukera izan daitezke euskararentzat, bai behintzat, ez baditugu iraganeko akatsak errepikatzen. kultur aniztasunean euskarak irabazi dezake, beti ere, eskua zabalduta eduki eta harrera egitera lehen lerrora hurbiltzen bagara, honetarako egitasmoak indartzen baditugu. Lanketa hau burutzen duen Auzoko proiektuaren inguruko etnografia baten laburpena da testua, hausnartuz jarriko gaituena.
2020
‎• Lehenarekin jakin nahi izan da pandemiak mundu mailan sortutako krisiak Interneteko informazio trafikoan zelako eragina izan duen, zeintzuk izan diren gehien kontsumitu diren edukiak eta horien artean informazioak eta fikzioak zenbaterainoko lekua izan duten. Horretarako nazioarteko informazio iturri desberdinak erabili ditugu 2020ko lehen hiruhilekoko eta gehienbat martxoko erreferentzia tenporala hartuta oinarri (Comscore, Reuters, NiemanLab, Médiamétrie, Kantar Media edo Netflix besteak beste).
‎Komunikazioa eremu digitalean: daukaguna eta datorrena
‎Komunikazioa eremu digitalean: daukaguna eta datorrena izan dute aztergai. Jarraian bildu dugu saioan jasotakoaren lekukotza.
‎Webgune askok erabiltzaileak bere nabigatzailean ezarritako nabigazio hizkuntzan erakusten dute edukia eta Lehen Hitzaren9 azken estimazioen arabera Euskal Herriko erabiltzaileen% 3k dauka nabigazio hizkuntza moduan euskara lehenetsita. Ondorioz, edukia erdaraz jasotzen dute erabiltzaile gehienek modu lehenetsian.
‎Gazteen hizkuntza erabileran eragiten duten faktoreen azterketan (ToKomunikazioa eremu digitalean: daukaguna eta datorrena – Leire Palacios Egiguren eta Lorea
‎Hipotesi nagusia da GU ren EP ren potentzialitatea bere osotasunean egikaritu ahal izateko ibilbide luzea dagoela egiteko. Plan estrategikoak ahalmen eraldatzaile handia dauka eta giltzarrietako bat interes taldeekin (stakeholder) ekintzarako lankidetza kooperatiboa lantzean egon liteke.
2021
‎Hona etorri nintzenean, bertakoek ez zeukaten eta oraindik ere ez daukate iritzi ona beste herri batzuetatik datozenei buruz. Nire ustez, etorkinentzat ez da erraza herrian sartzea eta harremana izatea [MEX]
‎Eraldaketari begira hausnarketa ezinbestekoa da: benetako hizkuntza praktikak zeintzuk diren konturatzea, erabilerari begira gako mesedegarriak eta oztopoak zein diren, zer den egingarria, zein ondorio daukan norberaren eta besteen jokabideak, zein aurreiritzi dauzkagun eta antzeko auziez gogoeta egitea funtsezkoa da kontzientzia hartzeko eta erabilera patroiak aldatzeko. Eta arestian esanda bezala, gogoeta hori bakarka ez ezik taldean ere egin da.
‎Ondoren, bigarren eta hirugarren ataletan, oinarri metodologikoa eta hiru ardatzen eredua deskribatuko dugu. Hain zuzen ere, hiru ardatz horiek baliatuko ditugu laugarren, bosgarren eta seigarren ataletan ikerketaren eduki eta ondorio nabarmenenak aurkezteko. Zazpigarrena hizkuntza jokabidearen naturalizazioari eskainiko diogu, eta, bukatzeko, aurrera begirako ideia batzuk nabarmenduko ditugu.
‎Euskararen gaitasunarekin hasteko, aipatu behar da EuskarAbentura hasi aurretik, oro har, parte hartzaileek gaitasun altua zeukatela eta gaitasun hori askoren kasuan igo egin dela EuskarAbenturaren eraginez, datu aitortuen arabera. Hain zuzen ere, 2018ko espedizioa amaitu eta urte erdira egindako galdetegiaren arabera, parte hartzaileen% 48ren gaitasuna igo egin da (maila ezberdinean),% 45ena mantendu eta% 7rena jaitsi.
‎2018ko nahiz 2019ko datuek erakutsi digute, euskararen gaitasunari dagokionez, oro har, parte hartzaileek gaitasun altua zeukatela eta askoren kasuan, datu aitortuen arabera, igo egin dela EuskarAbenturaren eraginez. Honela, orain guztiek oso maila ona daukatela ikusi dugu.
2022
‎Bat aldizkariaren 122 zenbaki honetan" Hezkuntza soziolinguistikoa. Euskal Herrian han eta hemen dauden material eta baliabideen bilketa, azterketa eta sailkapena" artikuluaren forma hartu duen lanak, beraz, mugarri bat ezarri du hezkuntza soziolinguistikoan daukaguna eta egiteke dagoena azaleratuz.
‎Antropologoaren proposamena oso baliozkoa egiten da artikuluan planteatu nahi dena azaltzeko: alegia, nolabait esatearren, hizkuntza ez dela" bakarrik" garatzen den zerbait, baizik eta, honek alderdi ez diskurtsiboa daukala eta praktika eta testuinguru batzuei lotuta ematen dela. Planteamendu honen jarraipen gisa ulertu daiteke baita ere Pierre Bourdieu (2008) soziologo ezagunaren proposamena, hots, hizkuntzan egitura soziala plasmatzen dela.
‎(53) Nahiz eta saiatu noizbait, e... ia ia beti gazteleraz hitz egiten dugu e ohitura daukagulako eta oso zaila da ohitura hori aldatzea. (BE I)
‎Enpresa batzuek ahalegin handia egiten dute euskarazko baliabideak ezartzeko, baina gero lanera etortzen diren gazteak batzuetan ez datoz behar bezala trebatuta erreminta horiek euskaraz erabiltzeko, ikasketa garaian horiek beste hizkuntzaren batean (gaztelaniaz edo ingelesez, gehienetan) erabiltzen ikasi zutelako. Komunikazioa ziurtatu behar da eta euskarari bidea leundu eta erraztu behar zaio ikastegien eta lantegien artean, elkarren berri izan, bakoitzak zer behar dauzkan eta horiek nola ase daitezkeen jakiteko.
‎Baina agerian utzi behar da espazio publikoaren pribatizazioa izan dela aldaketa horien ondorio argienetako bat gure hirietako eta herrietako kaleetan eta, tabernetako terrazak, honen erakusgarri argiena dira. Kalean esertzeko ordaindu beharra daukagu eta, horrek, zenbait kaletan egoteko eta harremanak garatzeko aukera gizartearen zati bati bakarrik eskaintzea dakar. Horren isla argia da Donostiako Alde Zaharrekoa:
2023
‎Berdin ikasi nuen, baina beranduago. Ikastolan klase bat bakarrik daukagu eta gutxiago ematen dugu. Eta gero urte batean klase partikular batzuk jaso nituen, ia ezer ez.
‎Bestalde, albistegi saioez gain, bestelako eduki eta egoeretan (bikoizketa, entretenimendua, umorea eta fikzioa, esaterako) hizkera ezberdinak landu ziren, programa bakoitzarentzat egokien jotzen zirenak (Larrinaga 2019, 164). 2002an EITBk eta Eusko Jaurlaritzak sinatutako programa kontratuan euskalkiak bultzatzeko konpromisoa jaso zen, eta 2005ean EITBrako hizkuntza funtsak dokumentua aurkeztu zuen EITBk, telebista eta irratiko euskaraz ordura arte egin ziren gogoetak eta jarraitzeko ereduak jasoz (Larrinaga 2019, 199).
‎Horretarako, tailerrak egin ziren herrialdeko hainbat eskualdetan, inkestaren edukia eta metodologia adosteko. Era berean, hitzarmena sinatu zen Kolonbiako Universidad Externado unibertsitatearekin, eta hark egokitzapen tekniko bat egin zuen estatistika mailan; izan ere, CRICen azterketan ez bezala, probabilitate motako laginketa aukeratu zuen, emaitzak biztanleria osora zabaldu ahal izateko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia