Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.456

2007
‎Hemendik aurrera, bere" poltronan" iraungo duen bitartean, FMIren( edo NMF, Nazioarteko Moneta Funtsaren) arduraduna edo gerentea izango dena. Gauza batzuk esan nahi ditut kargu edo" poltrona" honetaz.
‎Hemendik aurrera, bere" poltronan" iraungo duen bitartean, FMIren (edo NMF, Nazioarteko Moneta Funtsaren) arduraduna edo gerentea izango dena. Gauza batzuk esan nahi ditut kargu edo" poltrona" honetaz.
‎Hemendik aurrera, bere" poltronan" iraungo duen bitartean, FMIren (edo NMF, Nazioarteko Moneta Funtsaren) arduraduna edo gerentea izango dena. Gauza batzuk esan nahi ditut kargu edo " poltrona" honetaz. Strauss Khan jauna Frantziako Alderdi Sozialistako kidea da eta izango da, noski.
‎Aldarrikapenek eta umoreak ere badute tokia". Haien kantuez gain, Stupenda Jones, Los del Rayo, Ramones edo Kiko Venenoren bertsioak jotzen dituzte. J. Morcik esan digunez," ongi pasatzen dugu klasiko horiek runbara pasatzen".
‎Sokatira utzi genuenean trontzan aritzeko harra sartu zitzaigun eta entrenatzen hasi ginen. Beste kirol batzuk ere egiten ditugu baina herri kirolak gustatzen zaizkigunez, honekin jarraitzea erabaki genuen.2 Esan bezala, herri kirol mundua betidanik gustatu zaigu eta hau bultzatzeko asmoz edo , trontza egitea erabaki genuen.3 Lasai hasteko, pixkanaka, eta txapelketekin ez obsesionatzeko. Giro oso ona egoten dela eta jende eta herri pila bat ezagutzeko aukera polita izaten dela.4 Herri kirolen alorrean haurrek ikastolan egiten dute baina behin adin batetara ailegatuta geldialdia izaten da.
‎Gaur egun lasterketetan lehiatzeaz gain entrenatzailea ere bada. Atletismo eskolak aurrera ateratzeko ahalegin handia egiten du aspaldidanik Lolik1 9 urterekin hasi nintzen laisterkan eta 17 urte arte edo praktikatu nuen kirol hau. 12 urte pasata berriro animatu eta atletismoko monitore moduan hasi nintzen neska mutikoekin.
‎Odola emateagatik urrezko domina jaso berri duzu, horrek zenbat odol eman duzula esan nahi du. Urrezko domina, edo hirukoitza, jasotzeko gutxienez 150 odol emate egin behar izan dira. Garai batean litrotan egiten zen kontua, baina egun odol emate aldien arabera egiten da.
‎Gaur egun baina, bi erak batuta zenbatzen dira.Noiz hasi zinen odola ematen. Ez nuke ziurtasunez esaten jakingo, baina 1976 urte inguru horretan hasi nintzela esango nukeBeraz hogeita hamar urte badaramazu odola ematen... Bai, eta agian gehiago ere bai! Zergatik erabaki zenuen odola ematea. Ohartu egin nintzen behar hori zela, beharrezkoa zela herritarrek odola ematea. Horretaz gain, katarroren bat hartzean edo bestelako gaixotasunak, berehala sudurretik odoletan hasten nintzen... beraz odol ematea aukera ona zela pentsatu nuen. Baina nagusiki odol beharra zegoelako hasi nintzen, onuragarria eta beharrezkoa zela banekien eta bi aldiz pentsatu gabe ekin nion odola emateari.
‎Egun arrazoi beragatik odola ematen jarraituko duzu... Bai, bai. Beharrezkoa ikusten dudalako, beharrezkoa edo ezinbestekoa.Zein odol emate mota egiten duzu. Plasma eta plaketa emateak egiten ditut eta tarteka odolarenak ere bai. Plasma eta plaketena egiteko Iruñara joan beharra dago, odolarena aldiz, herrietara etortzen diren autobusetan egin daiteke.
‎odola atera eta plakak eta plasma bereiztu egiten dituzte makina batean eta gero emaileari itzuli egiten diote odol hori. Normalean 6 edo 7 ziklo egiten dituzte odol emate bakoitzean eta ematera joan aurretik ez dago txanda eskatu beharrik. Gaur egun dauden makinekin eta jende askorik ez bada odola ematen, prozesu guztiak ordu eta erdi irauten duela esango nuke.
‎Ospitale arloan honakoak hauek daude: ...itate Geriatrikoa, horietan gaixotasunaren fase akutua duten pazienteak artatzen dira; Egonaldi Ertaineko Unitatea, ospitaletik kanpo ezin baina, ospitalean bertan errekuperatu daitezkeen gaixoendako; Eguneko Ospitalea, alta jaso eta gero errekuperazio fisiko, psikiko eta soziala ahalbidetzen duena eta, azkenik, Egonaldi Luzeko Unitateak, kroniko bihurtzeko joera duten patologiendako, dependentzia edo etengabeko zainketen beharra sortzen dutenak. Ospitaleko esparrutik kanpo, zainketen eta lehen mailako arretako zaintzen jarraipena bermatzeko:
‎Ospitaleko esparrutik kanpo, zainketen eta lehen mailako arretako zaintzen jarraipena bermatzeko: Egoitza Lagunduak, dituzten ezintasunek bizi normala egiten uzten ez dieten adinekoendako eta Etxez Etxeko Asistentzia Geriatrikoa, dependentzia edo makal dauden adinekoak artatzen ditu, edo ospitaleko alta jaso eta gero kontrola behar dutenak. Ospitalearen menpekoa da eta Lehen Arretako Zerbitzuekin eta Gizarte Zerbitzuekin elkar lanean aritzen dira.
‎Ospitaleko esparrutik kanpo, zainketen eta lehen mailako arretako zaintzen jarraipena bermatzeko: Egoitza Lagunduak, dituzten ezintasunek bizi normala egiten uzten ez dieten adinekoendako eta Etxez Etxeko Asistentzia Geriatrikoa, dependentzia edo makal dauden adinekoak artatzen ditu, edo ospitaleko alta jaso eta gero kontrola behar dutenak. Ospitalearen menpekoa da eta Lehen Arretako Zerbitzuekin eta Gizarte Zerbitzuekin elkar lanean aritzen dira.
‎Honako jarduerak hartzen ditu: Etxez etxeko Gizarte Laguntza, gaixoaren zainketan edo etxeko lanak egiten laguntzen duten etxeko langile laguntzaileek egiten dute; Telelaguntza, osasun eta laguntza zerbitzua eskaintzen du; Egunezko Egonaldi Zentroak, gizarte zentzuak dira," hogar del jubilado" delakoak; Eguneko Zentroak, zerbitzu sozio-sanitarioa eta familia laguntzekoa, prebentzioa, errehabilitazioa eta familia laguntzera bideratutako zentroak dira eta, bukatzeko, Zahar...
‎Honako jarduerak hartzen ditu: ...en laguntzen duten etxeko langile laguntzaileek egiten dute; Telelaguntza, osasun eta laguntza zerbitzua eskaintzen du; Egunezko Egonaldi Zentroak, gizarte zentzuak dira," hogar del jubilado" delakoak; Eguneko Zentroak, zerbitzu sozio-sanitarioa eta familia laguntzekoa, prebentzioa, errehabilitazioa eta familia laguntzera bideratutako zentroak dira eta, bukatzeko, Zahar Etxeak, gai diren edo laguntza behar duten adinekoendako, bakarrik bizi edo ezintasunen bat duten pertsonendako alternatiba bat dira.
‎Honako jarduerak hartzen ditu: ...dute; Telelaguntza, osasun eta laguntza zerbitzua eskaintzen du; Egunezko Egonaldi Zentroak, gizarte zentzuak dira," hogar del jubilado" delakoak; Eguneko Zentroak, zerbitzu sozio-sanitarioa eta familia laguntzekoa, prebentzioa, errehabilitazioa eta familia laguntzera bideratutako zentroak dira eta, bukatzeko, Zahar Etxeak, gai diren edo laguntza behar duten adinekoendako, bakarrik bizi edo ezintasunen bat duten pertsonendako alternatiba bat dira.
‎Azken finean, euskaldunen erabilera sareak sortzeko asmoa du. Horretarako euskara ederki dakien pertsona bat eta hain ongi ez dakien beste bat edo pare bat bilduko dira, astean ordu batez. Nahi duten jardueraren bidez euskara praktikatzeko aukera izanen dute.
‎Nahi duten jardueraren bidez euskara praktikatzeko aukera izanen dute. Oraindik ere izena ematen interesaturik balego sakana_mintza@aek.org e postara joz edo telefonora hots eginez egin dezake. Mintzakide egitasmoa Sakanako Mankomunitateak, AEK k, Bierrik elkarteak eta Aizpea, Kima eta Pikuxar euskara taldeek bultzatzen dute, Udalbideren laguntzaz.
‎Azken horrek zera esan nahi zuen: Arakilgo artzapez barrutiko herriren bateko apaiza gaixotu, hil edo leku aldatzen bazuten Blasek joan beharra zuela haien tokia betetzera. Hala, egonaldi laburrak egin zituen Hiriberrin, Latasan eta Ilarregin.
‎Migel Intxaurrondok seminarioan euskara irakasten zuen eta bere ordezko moduan edo , Blas Alegriari kargu hori proposatu zion. Lakuntzarrak ez zuen bere burua horretarako prestatuta ikusi.
‎Lakuntzako Pertza lana argitaratu zuen. Aizkorri edo Aralarko Damaren legenda jaso zuen eta Amurgingo kobaren ondoan kokatu zuen, Lakuntzako Pertza pasaren azpian. Horren aipamena akaberan egiten du.
‎MUSIKA TRADIZIONALA EDO MUSIKA UNIBERTSALA?
‎Eta arrazoia hauxe da: musika edo melodia bat, momentu konkretu batean eta pertsonalki sortu arren, beti ez da era berean errepikatu. Hau da, ahozko tradizioa kontuan hartzen dute.
‎Hau da, ahozko tradizioa kontuan hartzen dute. Beraz, argi dago belaunaldirik belaunaldira, melodia edo erritmo batean interpretazio desberdinak eta aldaketak egotea normalena izan daitekeela. Kanta herrikoiak biltzen dituztenek beti esan ohi dute ez dela gauza bera leku batean edo bestean melodia bat jasotzea eta desberdintasun nabariak daudela kanta berbera gazte edo heldu bati entzuterakoan.Gaur egungo euskal musika tradizionalak edo herrikoiak, bigarrenaren ildotik jarraitzen du.
‎Beraz, argi dago belaunaldirik belaunaldira, melodia edo erritmo batean interpretazio desberdinak eta aldaketak egotea normalena izan daitekeela. Kanta herrikoiak biltzen dituztenek beti esan ohi dute ez dela gauza bera leku batean edo bestean melodia bat jasotzea eta desberdintasun nabariak daudela kanta berbera gazte edo heldu bati entzuterakoan.Gaur egungo euskal musika tradizionalak edo herrikoiak, bigarrenaren ildotik jarraitzen du. Euskal musika bizi bizirik dago eta osasun ezin hobea duela esan dezakegu, egunero berritzen baita.
‎Beraz, argi dago belaunaldirik belaunaldira, melodia edo erritmo batean interpretazio desberdinak eta aldaketak egotea normalena izan daitekeela. Kanta herrikoiak biltzen dituztenek beti esan ohi dute ez dela gauza bera leku batean edo bestean melodia bat jasotzea eta desberdintasun nabariak daudela kanta berbera gazte edo heldu bati entzuterakoan.Gaur egungo euskal musika tradizionalak edo herrikoiak, bigarrenaren ildotik jarraitzen du. Euskal musika bizi bizirik dago eta osasun ezin hobea duela esan dezakegu, egunero berritzen baita.
‎Beraz, argi dago belaunaldirik belaunaldira, melodia edo erritmo batean interpretazio desberdinak eta aldaketak egotea normalena izan daitekeela. Kanta herrikoiak biltzen dituztenek beti esan ohi dute ez dela gauza bera leku batean edo bestean melodia bat jasotzea eta desberdintasun nabariak daudela kanta berbera gazte edo heldu bati entzuterakoan.Gaur egungo euskal musika tradizionalak edo herrikoiak, bigarrenaren ildotik jarraitzen du. Euskal musika bizi bizirik dago eta osasun ezin hobea duela esan dezakegu, egunero berritzen baita.
‎Badirudi musika honen bilakaera inork ezin dezakeela gelditu. " Alboka" edo " Oskorri" bezalako taldeek hartu daitezke eredutzat, beraien azken diskoetan, orain arte entzun ez diren instrumentu, melodia eta forma desberdinak sartzen baitituzte. Hirurogeiko hamarkadan," Ez Dok Amairu" taldeak garai hartan musika tradizionalak zuen kontzeptua hautsi zuen.
‎Turismo bulegotik gehien pasatu diren bisitariak 30 eta 40 urte bitartean eta seme alabak dituzten familiak izan dira. Taldean edo bakarrik bidaiatu duten bisitarien informazio kopurua txikiagoa izan da. Turismo bulegora jo duten pertsonek lehenik Sakanako ibilbide, interes gune, ekitaldi eta abarren berri eskatu du.
‎% 80ak Sakanan lo egiten zuten, haietatik% 85 kanpinean. Eta, azkenik, informazio eskatzaileen% 5a lagunen etxean edo bestelako establezimenduetan ari ziren lo egiten. InkestakSakanako alojamenduetan inkestak zeuden bisitariek osatzeko eta jasotako informazioaren arabera zera jakin daiteke: Sakana bisitatzeko arrazoi nagusia natura, lasaitasuna eta gastronomia dira.
‎Bisitariak, oro har, pozik daude Sakanan. Hala ere, monumentuen kontserbazioan edo interes puntu eta ibilbideen seinaleztapenean eta ordutegian zer hobetu badugula uste dute bisitariek. Agorrilean dagoen jatetxe eskaintza eskasa eta eskualdeko esku orri turistikoen falta sumatu dute bisitariek.
‎ProposamenakSakanako Turismo Bulegoak bere jardueren txostenean hainbat proposamen egiten ditu: udan aisialdi eta kultura jarduerak antolatzea; dauden azpiegiturak baliatuz oinez edo bizikletan egiteko bideak seinaleztatu; dauden ibilbideak egoera egokian mantendu; Sakanarako logotipoa sortu; sustapen elementuak sortu edo gehien bisitatzen diren tokietako azpiegiturak hobetu. Azken finean dagoena hobe baliatzea eskualdean etekinak utz dezan.
‎ProposamenakSakanako Turismo Bulegoak bere jardueren txostenean hainbat proposamen egiten ditu: udan aisialdi eta kultura jarduerak antolatzea; dauden azpiegiturak baliatuz oinez edo bizikletan egiteko bideak seinaleztatu; dauden ibilbideak egoera egokian mantendu; Sakanarako logotipoa sortu; sustapen elementuak sortu edo gehien bisitatzen diren tokietako azpiegiturak hobetu. Azken finean dagoena hobe baliatzea eskualdean etekinak utz dezan.
‎Poza duenak, kantatuLiburuxkak Altsasun kantatu diren kanta ezagunak eta ez hain ezagunak biltzen ditu. Horien artean Altsasu bertako kantak edo herrian moldatu edota errotu diren konposizioak daude. Kanpokoak ere badaude, gaztelaniazko eta euskarazko kantak biltzen dituen kantutegi honetan.
‎Bestalde, iaz nobedade izanik, aurten ere guraso eta monitoreek parte hartu ahal izango dute.Sakanako Mankomunitateak, Aitziber Elkartearen eta Nafarroako Triatloi Federazioaren laguntzarekin, antolatutako ekintza honetarako izen emate epea jada zabalik dago. Federatuak diren haurrek garilaren 12a baino lehen egin dute Sakanako Mankomunitateko Kirol Zerbitzuan izen ematea( edo kirolak@sakana mank.com). Gainontzekoek egunean bertan eman dezakete izena.
‎Indarrean zegoen lan hitzarmena 2003an bukatu zen eta berria hitzartzeko garaian enpresak langileei hainbat eskubideri uko egitea eskatu zien, besteak beste: langileendako enpresaren jubilazio plana desagertzea edo jubilatutako langileen osasun asegurua kentzea. Horrekin batera eraginkortasuna aipatzen zuten klausulak sartu nahi zituen enpresak lan hitzarmenean.
‎Wandak eta Ellenek borroka ekonomiko eta emozionala" zaila" dela aitortu zuten. Bestalde, Harleyville herri txikia da eta biztanle gehienek dute senideren bat lantegian lan egin duena edo ari dena. Komunitatearen babesa badute langileek.
‎Ekintza horren bitartez guztiz aldatu zen plazaren itxura; itxura ez ezik, herritarrek plazari buruz zuten pertzepzioa ere. " Lurra ikustearekin, pertsona gehienek lorategi, mintegi... edo patata lur sail bat ikusi dute. Hunkigarria izan da.
‎Horretaz gain, kanpai hotsak erabiltzen ziren mezuak bidaltzeko.Larunbatean, 20:00ak aldera, ke dorreak 9 puntutan piztu ziren: Ziordian, udal biltegian; Olazti Altsasun, Iruritan; Etxarrin, herrian; Arbizun, Kaxarnan; Unanun Uharten, Gaztelun edo Aranburun; Unanun, Gazteluko bargan; Ihabarren, Garrizen; Etxeberrin, Aixitan eta Urritzolan, Gaztelun.KantaSakandarren Eguneko berritasunetako bat kantua da. Aurreko egunetan han eta hemen entzuteko aukera izan da Juanpa Agirrek eta Lur Larrazak kantatzen duten doinua.
‎Txapelketaren antolaketa." Lan handia da holako tamainako txapelketa bat antolatzea, baina gustura egiten dugu eta pozgarria da hainbeste jende gurean ikustea" dio Goizederrek.Lehenik eta behin baimen guztiak eskatzen dituzte inongo arazorik ez egoteko. Kirol guztietan bezalaxe, diruz lagunduko duten babesleak bilatzen dituzte, hauek ere ezinbestekoak baitira. Parte hartzaileek hilabete lehenago izena emateko aukera dute Basati 4x4k duen web orrialdean edo antolatzaileei zuzenean deituz. Txapelketa gerturatu ahala lana pilatuz joaten da, baina ostegunero biltzen dira lanaren nondik norakoak zehazteko eta lan banaketa egiteko.
‎" Altsasuk izendapen hori duelako proposatzen genuen ekitaldia egitea, izendapen horrek gure herria nobletzen duelako" diote sozialistek. Bestalde, EA edo PNV ren tradizio errepublikarraz galdera egiten dute" eskuina dira, nazionalista bertsioan", eta Aralar" atzo jaio zela" diote. Sozialistek gaineratzen dute argudio hori ez dela urteurrena ez ospatzeko arrazoi nahikoa.
‎Sozialistek gaineratzen dute argudio hori ez dela urteurrena ez ospatzeko arrazoi nahikoa. " San Juan, San Pedro edo Gurutzeko Zaindariaren Jaiak ez al ditugu ospatzen. Bagara edo ez gara?" diote.
‎" San Juan, San Pedro edo Gurutzeko Zaindariaren Jaiak ez al ditugu ospatzen? Bagara edo ez gara?" diote. Bide batez, apirilaren 14an ospakizunen bat egitea proposatzen dute.
‎Udalak dira herritarrekin harreman zuzena dutenak ia alor guztietan, egunez eguneko jardunean. ...ehar du normalizazioak, udaletik bertatik, hortaz, normalizazio zerbitzuak antolatu behar dira horretarako aukera dagoen udal guztietan.3 Mankomunitateko euskara batzordean ezarritako ordezkaritza sistema egokitu beharra dago, bidenabar, batzar orokorrerako ezarritako irizpideei jarraiki.4 Altsasuko udalean jardun behar luke Sakanako mankomunitateko euskara normalkuntzako teknikari batek astean bi edo hiru egunez gutxienez. Hori egin ezean, kanpotik ezinezkoa baita lan eraginkorrik gauzatzea.5 Udal arlo guztietarako hizkuntzen erabilerarako irizpideak (egingarriak eta progresiboak) zehaztu beharra dago, hala nola aplikazioaren jarraipena egin ere.6 Altsasuko aisialdi eta kultur eskaintzaren jarraipen zuzena egin behar dute euskara zerbitzuko teknikariek (besteak beste, eskualde osoari eragiten diolako Iortiako kultur programazioak) eta eskaintza horretan hizkuntzen erabilera orekatua bermatzeko neurriak aplikatu.Batez ere, hizkuntza politika berriaren diseinuan herriko eragile guztien iritzia hartu da aintzat, eta eragile gehienek aurrera eramateko moduko neurriak eta epeak proposatu; bestela oso testu eder eta ausartak biribilduko ditugu akaso,... inor gutxik beteko dituenak.
‎Liburuaren orrialdeak erabiltzea erabaki nuen eta hor hasi nintzen papiroflexiaren munduan murgiltzen" azaltzen du Gradyk. Paperarekin irudiak edo figuratxoak egiteari deitzen zaio papiroflexia.
2008
‎Udaletako gizarte zerbitzuetan laguntza psikologikoa, juridikoa eta ekonomikoa eska dezakete biktimek. Babesa behar izanez gero. Eskatu babes agindua polizia etxean, auzitegian edo gizarte zerbitzuetan. Infomazio gehiago. Eguneko 24 ordutan Hego Euskal Herrian eskura dago 016 doako telefono zenbakia, Espainiako Gobernuak biktimen arretarako jarritako telefonoa.
‎Horrela, goizean tailerrak izanen dira ikasleendako, eta 3 urtetik 8 urtera bitarteko ikasleek jaialdia eginen dute. Gela bakoitzak kantu, dantza edo ekitaldiren bat prestatu du egunerako propio, euskaraz, eta antzezpen polita eginen dute. Arratsaldean, 15:30ean, Atakondoako guraso elkarteak antolatuta, jaialdi ederra izanen da Irurtzungo kiroldegian.
‎Gizarte Gai, Familia, Gazteria eta Kiroletako kontseilari Maria Isabel Garcia Malok eta Nafarroako Kirol Institutuko kudeatzaile Jose Javier Esparzak eman zuten ekimenaren berri. Proiektu berritzaile honek lehiakortasuna alde batera utzi eta kirolaren balore ludiko edo jostagarrian jarriko du indarra. Ekimena orain arteko programen osagarri izanen da, Nafarroako Kirol Jolasen eta Ikastetxeetako Kirol Kanpainena, hain zuzen.
‎Mezuak, ondokoak: " Gau honetan zaitut", egun bateko harremana nahi duenarendako;" Bikotea nahi dut", erlazio iraunkorra bilatzen duenarendako; eta" Edozertarako prest", edozein jarduera edo erlaziotara zabalik dagoenarendako. Jakina, beste elementu batzuk ere izanen dira eskura:
‎Nafarroa Oinezi esker bil daitekeen dirua Andra Mari Ikastolaren eraikin berriaren inbertsioaren zati bat finantzatzera bideratuko dute. Etxarri Aranatzen jasoko dute eraikin berria, lehen kalkuluen arabera 3,5 edo 4 milioi euroko inbertsioa eskatuko duena. Astearteko agerraldian ziurtatu zutenez" eraikin berria ikastolaren etorkizuna bermatzeko behar dugu".
‎Larunbatean izanen da, 17:00etan, Arbizuko kiroldegian. Oinezeko arropa edo web gunea aurkeztearekin batera, zozketak, gonbidatuak, sorpresak eta auzatea izanen dira, besteak beste.
‎Tragedia hitzeko t hizkia da izenburukoa, baita eleberriko protagonistaren, Tereseren, izeneko t hizkia ere. Horretaz gain, greziarrez patua edo halabeharra ere bada eleberriko izenburua, teknologia hitzaren edo kontzeptuaren t hizkia izatearekin batera. Azken bi kontzeptu horietan oinarrituta, Juanjo Olasagarrek galdera egin dio irakurleari:
‎Tragedia hitzeko t hizkia da izenburukoa, baita eleberriko protagonistaren, Tereseren, izeneko t hizkia ere. Horretaz gain, greziarrez patua edo halabeharra ere bada eleberriko izenburua, teknologia hitzaren edo kontzeptuaren t hizkia izatearekin batera. Azken bi kontzeptu horietan oinarrituta, Juanjo Olasagarrek galdera egin dio irakurleari:
‎Heriotza iragarria da berea. Olasagarrek Beleixe Irratiari azaldu zuenez" halabeharrez sortu zaio (gaitza), edo zerbait egin ez balu ez zitzaiokeen sortuko. Ez dago erantzunik.
‎Ez dago erantzunik. Sinisten duzu edo ez. Nik uste dut, ez erdi eta erdi, baina halabeharrak gure bizitzan ikusteko asko duela".
‎Dagoeneko hurrengo eleberrirako dokumentazioa biltzen ari dela aurreratu zuen Beleixe Irratian. Poesiaz galdetuta, hartuak dituen apunte batzuk begiratzen hasia dela azaldu zuen," zer edo zer atera daitekeen tiratzen".
‎Horrekin batera, Altsasuko Udala udalerriko enpresa guztiei eskatu die," langile guztiekin batera, lan arriskuak murrizteko neurri zehatzak hartzera, horretarako arriskuak eragiten dituzten arrazoiei helduz". Udalak, aldi berean, erabaki du neurri horiek hartzea eskatuko diela" berarekin kontratuzko edo ohiko harremana duten edota eduki dezaketen enpresa guztiei". Gainera, udalerriko enpresetan" enpresetan ematen den laneko ezbehar tasaren jarraipena" egitea erabaki du udala.
‎" Txoke" edo talka kulturala
‎.......... (Aurrekoaren jarraipena) Gure artean boladatxo bat zeramatenean, orduan ohartzen hasi omen ziren amankomunean ditugun hainbat eta hainbat gauza modu ezberdinean egiten genituela, eta horrek bere eragina izaten zuela haien bizimoduan, baita gurean ere.Gauza sinpleak, errazak, ustez edo hasiera batean garrantzi handiegirik gabekoak ziruditenak: agurrak, ahots doinuak hitz egiterakoan, elkarrizketa bat jarraitzerakoan begietara begiratzea edo ez begiratzea.................... Keinu ñimiñoak diruditen hauek, izugarrizko" txokea" edo talka suposatu omen zien familia honi bere bizimodu berriko hasiera haietan, eta gaur egun ere bi kultura ezberdinen arteko topaketan ere aurkitzen omen dituzte hainbat talka:
‎.......... (Aurrekoaren jarraipena) Gure artean boladatxo bat zeramatenean, orduan ohartzen hasi omen ziren amankomunean ditugun hainbat eta hainbat gauza modu ezberdinean egiten genituela, eta horrek bere eragina izaten zuela haien bizimoduan, baita gurean ere.Gauza sinpleak, errazak, ustez edo hasiera batean garrantzi handiegirik gabekoak ziruditenak: agurrak, ahots doinuak hitz egiterakoan, elkarrizketa bat jarraitzerakoan begietara begiratzea edo ez begiratzea.................... Keinu ñimiñoak diruditen hauek, izugarrizko" txokea" edo talka suposatu omen zien familia honi bere bizimodu berriko hasiera haietan, eta gaur egun ere bi kultura ezberdinen arteko topaketan ere aurkitzen omen dituzte hainbat talka: nerabezaroaren bizipena, familia egituraketak, helduekiko jarrera orokorrean, seme alaben autonomiaren egituraketa........ e.aGuzti horrek, halako ezegonkortasun fisiko eta emozionala omen zekarkion familia honi, izan ere, hona etorri arteraino beraien kulturan egoki ziren keinu eta portaerek ez baitzuten ia lekurik aurkitzen gurean, eta gaur egun ere, hainbat kultura zeinuek ez omen dute bere tokia aurkitu.Esaterako, hemengo kulturan hitz egiteko garaian erabiltzen dugun doinua oso altua suertatzen omen zaie hainbat kultura ezberdinetako bizilagunei, haserre gaudeneko doinua ematen omen du, eta horrek kikildu egiten omen ditu neurri batean, gurengandik pixka bat urruntzen, hasiera batean behintzat.Toki eta zerbitzu askotan gertatzen omen zaie profesionalaren aurrean egonik, eta berau datu pertsonalak jasotzen ari zaizkienean, bigarren abizena eskatzea, lurralde askotan abizen bat bakarra dutenean.Beste adibide bat:
‎.......... (Aurrekoaren jarraipena) Gure artean boladatxo bat zeramatenean, orduan ohartzen hasi omen ziren amankomunean ditugun hainbat eta hainbat gauza modu ezberdinean egiten genituela, eta horrek bere eragina izaten zuela haien bizimoduan, baita gurean ere.Gauza sinpleak, errazak, ustez edo hasiera batean garrantzi handiegirik gabekoak ziruditenak: agurrak, ahots doinuak hitz egiterakoan, elkarrizketa bat jarraitzerakoan begietara begiratzea edo ez begiratzea.................... Keinu ñimiñoak diruditen hauek, izugarrizko" txokea" edo talka suposatu omen zien familia honi bere bizimodu berriko hasiera haietan, eta gaur egun ere bi kultura ezberdinen arteko topaketan ere aurkitzen omen dituzte hainbat talka: nerabezaroaren bizipena, familia egituraketak, helduekiko jarrera orokorrean, seme alaben autonomiaren egituraketa........ e.aGuzti horrek, halako ezegonkortasun fisiko eta emozionala omen zekarkion familia honi, izan ere, hona etorri arteraino beraien kulturan egoki ziren keinu eta portaerek ez baitzuten ia lekurik aurkitzen gurean, eta gaur egun ere, hainbat kultura zeinuek ez omen dute bere tokia aurkitu.Esaterako, hemengo kulturan hitz egiteko garaian erabiltzen dugun doinua oso altua suertatzen omen zaie hainbat kultura ezberdinetako bizilagunei, haserre gaudeneko doinua ematen omen du, eta horrek kikildu egiten omen ditu neurri batean, gurengandik pixka bat urruntzen, hasiera batean behintzat.Toki eta zerbitzu askotan gertatzen omen zaie profesionalaren aurrean egonik, eta berau datu pertsonalak jasotzen ari zaizkienean, bigarren abizena eskatzea, lurralde askotan abizen bat bakarra dutenean.Beste adibide bat:
‎nerabezaroaren bizipena, familia egituraketak, helduekiko jarrera orokorrean, seme alaben autonomiaren egituraketa........ e.aGuzti horrek, halako ezegonkortasun fisiko eta emozionala omen zekarkion familia honi, izan ere, hona etorri arteraino beraien kulturan egoki ziren keinu eta portaerek ez baitzuten ia lekurik aurkitzen gurean, eta gaur egun ere, hainbat kultura zeinuek ez omen dute bere tokia aurkitu.Esaterako, hemengo kulturan hitz egiteko garaian erabiltzen dugun doinua oso altua suertatzen omen zaie hainbat kultura ezberdinetako bizilagunei, haserre gaudeneko doinua ematen omen du, eta horrek kikildu egiten omen ditu neurri batean, gurengandik pixka bat urruntzen, hasiera batean behintzat.Toki eta zerbitzu askotan gertatzen omen zaie profesionalaren aurrean egonik, eta berau datu pertsonalak jasotzen ari zaizkienean, bigarren abizena eskatzea, lurralde askotan abizen bat bakarra dutenean.Beste adibide bat: ikaragarrizko inpresioa egiten omen die gurean helduekiko daukagun jarrerak (zahar etxean zaintzea, edota norbait etxera ekartzea gure helduak zaintzeko...) beraien egunerokoan helduen hitzak lehentasun nagusia duen bitartean.Zer ote da ba orduan" txoke" edo talka kulturala delako hori. Datorren zenbakian argituko ditugu zalantzak......
‎Bestalde, San Ferminetan jokatutako Nafarroako Binakako Txapelketan Vicenterekin batera aritu zen etxarriarra, eta oso gutxigatik baina bigarrenak geratu ziren, Mindegiaren eta Lopezen atzean. Egur Sport enpresa antolatzaileak azaldu duenez, urriaren amaieran edo azaroaren hasieran jokatuko da Aizkolari Txapeldunen Kopa. Final horrekin aurtengo Urrezko Aizkorari bukaera emango zaio.
‎Aurrenekoa astelehen eguerdian izan zen. Bullying edo ikasleen arteko jazarpenari buruzko filmak ikusteko aukera izan zuten ikasleek. Hainbat kasu ezagutzeko aukera izan zuten, baita biktimen, guraso, irakasle eta psikologoen eta konponbide posibleei buruzko iritziak entzun ere.
‎" 70eko hamarkada inguruan Arruazun bazen ostatua, baina batzuetan itxita egoten zen. Jendeak egoteko edo zerbait egiteko toki bat behar zuen eta behar horretatik sortu zen elkartea. Garai hartan sortutako elkarteen modura kultur, kirol eta, batez ere, gastronomia aldetik aurrera egiteko asmoz sortu zen Arruazun elkartea".
‎Festak bukatu eta gero hasi zituzten auzolanak. Elkarteko 60 kideetatik 30 bat ari dira larunbatero edo tarteren bat dutenean lan egiten. Udala ere elkartearen ingurua txukuntzen ari da.
‎Sakana mailako egitasmo horretan euskaraz hitz egin nahi duen edozeinek parte hartu dezake, euskara ikasle izan edo ez. Hitz egiteko gogoa besterik ez da behar.
‎InformazioaEuskaraz gehiago eta hobe hitz egin nahi dutenek eta ederki dakitenek izena eman dezakete Mintzakiden. Sakanako Mintzakiden parte hartu nahi duenak edo informazioa jaso nahi duenak telefonora hots egin dezake. Bestela, sakana_mintza@aek.org helbidera jo dezake.
‎Gainera, Sakanako Mintzakideren berri zabala jasotzeko haren bloga bisita daiteke. Bestela, argibideak ere Irurtzungo Pikuxar Euskal Txokoan, Sakanako Mankomunitatean edo AEKren Itsasi euskaltegian jaso daitezke. SustatzaileakSakanako Mankomunitateak, AEKk, Bierrik Elkarteak, Irurtzungo Aizpea Euskara Taldeak, Irurtzungo Pikuxar Euskal Txokoak eta Altsasuko Kima Euskara Taldeak sustatu dute Mintzakide ibarrean.
‎Badira ekimen horretan konpartitzen ez ditugun beste ezaugarri batzuk ere, baina hurrengo baterako utz dezakegu horren eztabaida.Gure iritzia da. Eskatzen dugun gauza bakarra da gure iritzia errespetatzea, geuk ekimen horren arduradunena errespetatzen dugun bezala.Ez da zilegi norbere ardurak edo lanen emaitzak, zein diren ere, beste erakunde edo pertsona batzuei leporatzea.Geuk dakigula behintzat, Bai Euskarari ekimena aurrera doa Euskal Herriko herri eta eskualde gehienetan erakunde publikoetatik inongo laguntzarik jaso gabe ere, eta edonola ere, elkarlana alde bien adostasunetik eta borondatetik abiatu behar dela uste dugu. Nork bere arduren eta eskumenen baitan jokatu behar luke.
‎Badira ekimen horretan konpartitzen ez ditugun beste ezaugarri batzuk ere, baina hurrengo baterako utz dezakegu horren eztabaida.Gure iritzia da. Eskatzen dugun gauza bakarra da gure iritzia errespetatzea, geuk ekimen horren arduradunena errespetatzen dugun bezala.Ez da zilegi norbere ardurak edo lanen emaitzak, zein diren ere, beste erakunde edo pertsona batzuei leporatzea.Geuk dakigula behintzat, Bai Euskarari ekimena aurrera doa Euskal Herriko herri eta eskualde gehienetan erakunde publikoetatik inongo laguntzarik jaso gabe ere, eta edonola ere, elkarlana alde bien adostasunetik eta borondatetik abiatu behar dela uste dugu. Nork bere arduren eta eskumenen baitan jokatu behar luke.
‎ihesa sortu zen, baina ohi baino handiagoa, talde gehienetako kideek osatutako 18 txirrindulariko tropeltxoa. Bettini, Flecha, Kroon edo Van Avermaet en bezalako izen handiko txirrindulariekin batera sartu ziren ihesean Imanol Erbiti eta bere taldekide Txente García. Las Rozaseko helmugara gerturatu ahala, bizitu egin zen lasterketa buruko 18 horien arteko borroka.
‎" Zoriontasuna" elkarbizitza beneragarri, onargarri, atsegingarri, bizkorgarria da. Premiazko da ekoizpena eta merkataritza berriz bideratzea ez batzuek ezartzen duten luxua, zarrastelkeria edo nagusitasunaren arabera, guztion beharrak betetzeko baizik.
‎Gazteria Sailetik hilero gazteei eskaintza bat egin zaie, beti ere, haien interesak kontuan izanda. Baina gazte altsasuarrek ere aukera izan dute nahi duten jokotan, ping pongena edo bestelakoetan aritzeko. BalorazioaGazteria Sailak aurreneko esperientziaren balorazioa egin berri du.
‎15 eta 17 urte arteko gazteak dira Gazte txokoa gehien erabiltzen dutenak. 12 eta 14 urte bitartekoek, berriz, tailer edo ekintza berezietan parte hartzen dute.
‎Esne haurraren kolikoa maiztasun handiko koadroa dugu, negar handiko uneak dauzkalarik erreferente moduan (batez ere arratsaldez, 2 edo 3 orduko iraupenarekin), haurrak 10 edo 15 egun bizi dauzkanean hasten da eta 3 hilabete izan arte irauten du.Negarrak dirauen bitartean, haurrak hankak abdomen aldera makurtzen ditu eta haizeak bota ditzake. Naiz eta gose itxura izan, ez janarekin ez kontsolatzeko beste saiakera batzuekin ezin lasaitzea da ohikoena.Esne haurraren kolikoak argitu gabeko faktore askoko etologia dauka eta ez dago azaldu dezakeen funtsezko teoriarik zergatik kolikoa bizitzaren 15garren egunean agertzen den eta 3 hilabetera desagertu.GURASOEI AHOLKUAK KOLIKOAREN KUDEAKETARAKOElikadura: Amaren esnea hartzen badu, horrela jarrai dezala. Ez dute aurreratu behar janari solidoen hartzea. Ez dira saiatu behar laktosarik gabeko formula batekin. Gehiegizko elikadura saihestu behar dute.Gurasoen jarrera.Negar egiten duenean: Laztandu eta negarrez jarraitzen badu, besoetan hartu. Buruz behera jarri gure belaunetan abdomena estutu gabe eta suabeki bizkarra igurtziz. Musika suabe eta atsegin batekin, balantzazko mugimendu erritmikoak eragin. Paseatu kotxetxoaren erritmoa bilatuz. Jarrera orokorra Gehiegizko estimulu fisikoak (argia, musika zaratatsua) saihestu Gehiegizko estimulazio afektiboa saihestu. Bi gurasoen parte hartzea haurraren zaintzan. Jakinaren gainean egon haurrak 3 hilabete aldera negarrari utziko diola. Jakinaren gainean egon gaixotasunik ez duela. Arratsalde baten batean konfiantzazko pertsona baten laguntza eskatu. Inoiz ez astindu.Guzti honen gainean beste tratamendu batzuk ere eraginkorrak izan daitezke, hala nola, homeopatia, shintala haur masajeak...
‎Esne haurraren kolikoa maiztasun handiko koadroa dugu, negar handiko uneak dauzkalarik erreferente moduan (batez ere arratsaldez, 2 edo 3 orduko iraupenarekin), haurrak 10 edo 15 egun bizi dauzkanean hasten da eta 3 hilabete izan arte irauten du.Negarrak dirauen bitartean, haurrak hankak abdomen aldera makurtzen ditu eta haizeak bota ditzake. Naiz eta gose itxura izan, ez janarekin ez kontsolatzeko beste saiakera batzuekin ezin lasaitzea da ohikoena.Esne haurraren kolikoak argitu gabeko faktore askoko etologia dauka eta ez dago azaldu dezakeen funtsezko teoriarik zergatik kolikoa bizitzaren 15garren egunean agertzen den eta 3 hilabetera desagertu.GURASOEI AHOLKUAK KOLIKOAREN KUDEAKETARAKOElikadura: Amaren esnea hartzen badu, horrela jarrai dezala. Ez dute aurreratu behar janari solidoen hartzea. Ez dira saiatu behar laktosarik gabeko formula batekin. Gehiegizko elikadura saihestu behar dute.Gurasoen jarrera.Negar egiten duenean: Laztandu eta negarrez jarraitzen badu, besoetan hartu. Buruz behera jarri gure belaunetan abdomena estutu gabe eta suabeki bizkarra igurtziz. Musika suabe eta atsegin batekin, balantzazko mugimendu erritmikoak eragin. Paseatu kotxetxoaren erritmoa bilatuz. Jarrera orokorra Gehiegizko estimulu fisikoak (argia, musika zaratatsua) saihestu Gehiegizko estimulazio afektiboa saihestu. Bi gurasoen parte hartzea haurraren zaintzan. Jakinaren gainean egon haurrak 3 hilabete aldera negarrari utziko diola. Jakinaren gainean egon gaixotasunik ez duela. Arratsalde baten batean konfiantzazko pertsona baten laguntza eskatu. Inoiz ez astindu.Guzti honen gainean beste tratamendu batzuk ere eraginkorrak izan daitezke, hala nola, homeopatia, shintala haur masajeak...
‎Zarata lasai eta bitxi bat somatzen da, gero eta hurbilago, plazako izkina bakoitzean dauden altaboz bakoitzetik. Emakume baten militantzia abestia da, edo errezua, edo sistemaren aurkako aldarrikapena, ez dut esaten duena ulertzen. ...... stan en bateko hizkunta dela dirudi.
‎Zarata lasai eta bitxi bat somatzen da, gero eta hurbilago, plazako izkina bakoitzean dauden altaboz bakoitzetik. Emakume baten militantzia abestia da, edo errezua, edo sistemaren aurkako aldarrikapena, ez dut esaten duena ulertzen. ...... stan en bateko hizkunta dela dirudi.
‎...... stan en bateko hizkunta dela dirudi. Ingurunea leuntasun zoragarri batek biltzen du, eguzkiaren argi gorriagatik edo haize epelaren eraginez. Lokartu egin naiz, kontzeptu artistiko, politiko, ekonomiko eta historikotan pentsatzen.Denok bezala oporrak behar ditut, egunerokotasunetik aldentzeko.
‎Herrialde bakoitzeko biztanle guztiek lehiatzeko eskubide berbera al dute? Egunkarietan politikaz, burtsaz edo munduko margolan garestienetaz hitz egiten denenan, energia guztia desagertzen zait. BBVA, Van Gogh, Picasso, Cezane.... Beti berdin.
‎2004an gainditu zituen Amaia Razkinek EGO-ko hautapen probak. Orduz gero, zenbait topaketetan parte hartu du, bai Euskal Herrian, baita atzerrian ere, Txinan edo Italian esaterako. Aurtengoa 4 topaketa izanen du Etxarriko biolinistak.
‎Hala ere Agustinek egindako adierazpenarekin bat egin dute guztiek: " Gaixotasunaren egunerokotasun horretatik ateratzea guretzat lorpen edo garaipenik garrantzitsuena da". Lanean hasteko arraza bereziko 3 txakurkume trebatzen ari dira. Golden Retreiver eta Labradorren arteko gurutzaketa da txakur hauek ezintasunen bat dutenekin lan egiteko dohain berezi bat dutela aitortu dute.
‎Greba hura ez egitera iritsi, azken momentuan orduan zerbitzua zeraman Garbile enpresak langileen eskaera justuak sinatu zituelako. 9 urte pasa dira eta Zubiria jaunak arazo berarekin hasi du legealdia, kasualitatea ote. Ez nahiz sartuko langileen eskaerak justuak diren edo ez baloratzera, ez baitut Mankomunitatean eztabaidatzeko aukera izan oraindik. Baina langile batzuekin hitz egin dut.
‎Kartografia odoldu baten gainean galdutako ondasun xume batzuen presentziak efektu hunkigarria sortzen du, Lehen Mundu Gerrako irudien pareko.Morrasek berriz Germanen erretratuarekin lan egin du. Plumaz edo arkatzez egindako irudia kolore biziz zipriztindu du, bortitz eta leun aldi berean, bizitza eta heriotza gainjarriaz, nahastu gabe.Oso bestelakoa da Nerea de Diegok proposatzen duena. Artista gazteak hilarria eta arte publikoaren ideia lotzen ditu, bai eta souvenirraren kontzeptua eta gertakariak ere, planteamendu estetiko bikoitz batean aurkeztuz.Arte lanekin batera historialari, bertsolari, kazetari etab.en testuak paratu dituzte hormetan, bertso, olerki edo narrazio gisa.
‎Plumaz edo arkatzez egindako irudia kolore biziz zipriztindu du, bortitz eta leun aldi berean, bizitza eta heriotza gainjarriaz, nahastu gabe.Oso bestelakoa da Nerea de Diegok proposatzen duena. Artista gazteak hilarria eta arte publikoaren ideia lotzen ditu, bai eta souvenirraren kontzeptua eta gertakariak ere, planteamendu estetiko bikoitz batean aurkeztuz.Arte lanekin batera historialari, bertsolari, kazetari etab.en testuak paratu dituzte hormetan, bertso, olerki edo narrazio gisa. Guzti hau 25 postalez osatutako liburu formako paketean bildu dute eta salgai dago aretoan bertan.
‎Baina gerra estrategian murgilduta dabilkeen bakarra ez da estatua. Beste batzuk ibili ohi dira" Gerra nahi baduzue, izango duzue" eta gisa horretako erronka antzu bezain negargarrietan, eta gerra garaietan erabiltzen den komunikazio politika erabiltzen dute, aniztasunerako eta askatasunerako eskubideak ukatuz beste guztiei, euren aginduetara makurtzen ez direnak etsaien artean edo etsaien laguntzaileen artean kokatuz eta seinalatuz.Argi izan dezazuela: Nafarroa Bai ez zen, ez batzuen ez besteen morroi izateko sortu.Nafarroa Bai ez da zinegotzi ilegalizatuen egoeraren errudun.
‎Areago, ez du inor seinalatu, ez du inoren kontrako sinatu gabeko kartelik jarri, ez du inor iraindu eta ez du inori zuzendutako akusazio faltsurik zabaldu.Herritar guztientzako eskubide guztiak defendatzea da Nafarroa Bairen xedea. Etxarrin, Ziordin edo Bakaikun, baita Sakanako beste herri batzuetan ere, herritar askok arazoak izan dituzte iritzi politikoa adierazteko garaian, eta ez Estatuaren aldetik prezeski. Oraindik ere horrela da, Batasunaren inguruko pertsona batzuen erasoak, presioak, irainak eta abar direla kausa.
‎Taldeak irekiak dira. Edozein informazio, zalantza edo beharretarako hots egin Alcohólicos Anónimos fundaziora, edo telefonoetara, 24 orduz. Web gunea:
‎A.A. eko kide izateko ez dira kuotak ordaintzen, guk bileretan borondatez emandako laguntzekin mantentzen da fundazioa. A.A. ez dago inolako talde politiko, erlijio, sekta, elkarte edo instituzioetan afiliaturik, eta ez du inolako kausarik babesten ez errefusatzen. Gure oinarrizko helburua gu edan gabe mantenaraztea da, eta beste alkoholiko batzuei edan gabeko egoerara iristen laguntzea.
‎Zer egin. Alkohola gurekin dago, gure bizitzan, eta alkoholarekin bizitzen jakin behar dugu. Hasieran komenigarria da edatera eraman gaitzaketen tokiak edo egoerak ekiditea. A.A. en bilerak noiz uzten dira. Alkoholismoa sendabiderik ez duen gaitza da.
‎Pertsona hori errekuperatzean familia guztia errekuperatuko da, alkoholak ez baitu soilik alkoholikoa kaltetzen, bere ingurune guztia baizik. Zuen familian, lagunartean edo inguruan alkoholarekin arazoa duen norbait badago zer egiten duzue. Zerbait esaten al diozue. Ez, ez du ezertarako balio.
‎Badaude beste modu erangikorragoak, esaterako A.A. taldearen foileto bat bere gertu uztea, baita beste bide batzuk ere. Egun alkoholismoak, tamalez, ia familia edo lagunarte gehienak ukitzen ditu. Haurrak jaunartzea egin duela, aitonak urteak bete dituela... topa egin dugu, ezta. Guk ez.
‎Taldeak irekiak dira. Edozein informazio, zalantza edo beharretarako hots egin Alcohólicos Anónimos fundaziora, edo telefonoetara, 24 orduz. Web gunea:
‎BiografiaAngel de Arruazu, edo bestela esanda, Federico Bergera Navarro, 1908ko garilaren 18an jaio zen Arruazun. 1921ean, 12 urterekin, Altsasuko kaputxinoen seminarioan sartu zen.
‎Han giza zientziak egin zituen, baita lehen musika ikasketak. 1926ko agorrilaren 14an, 18 urterekin, Zangozan kaputxinoen ordenan sartu zen eta orduan hartu zuen Angel de Arruazu edo Agatangel izena. Profesio sinplea 1927ko agorrilaren 15ean egin zuen Zangozan ere.
‎Apaiztegiaz gain, astebururo inguruko kapiletan meza ematen zuen. Paineko parrokiako lagunkide edo koadjutorea ere bazen. 1948tik aurrera Santiagon, Viña del Marren, Constitucionen eta Painen egon zen.
‎Etxarriko abeltzainak, bestalde, patronatura joaten diren ordezkarien jarrerarekin kezka azaldu digu," jauregia herriena, mankomunitateena eta garapen agentziena ere badelako". Turismoarekin jarraituz, Lizarraldeko Turismo Kontsortzioak Andian arreta gehiago eskatu zuen. Haren ustez, Urbasarekin alderatuta apenas dagoelako ibilbideri edo bisitariendako intereseko tokirik. AURTEN AURREIKUSITAKO LANAK Oihan erabilera zuhaitzekinMarkatzeak:
‎Ardi aziendarentzako dutxak eta bainuak. Hutsik edo eroriak dauden txabolen inguruko zaborra biltzeko.Mugen hesiak konpontzea: Dorraoko atakatik Unanuko atakaraino (1.700 metro lineal). Aziendarendako mangen funtzionamenduaren kartelak.Ezkizan baltsa berria egitea, dagokion askarekin eta Santa Marinako pistatik bide berria egitea.
‎Dorraoko atakatik Unanuko atakaraino (1.700 metro lineal). Aziendarendako mangen funtzionamenduaren kartelak.Ezkizan baltsa berria egitea, dagokion askarekin eta Santa Marinako pistatik bide berria egitea. Erabilera mistoaBarrutietako itxiturak ikusi eta zatiren bat konpondu.Andiako pista moldatzea, Larragatik Fuentefria aldera (3.800 metro lineal). Pista moldatzea Lizarragako igoera aldean.1, 20 m ko harrizko hesiz ixtea La Escalonada leizea eta Lizarragako 2 edo 3 leize.Erabilera publikoaAtaken 6 seinale eta obren bi kartel paratzea.Seinaleen eskuliburua egitea. Hondakinak biltzeko kontratua Jurramendiko Mankomunitatearekin.Urederraren Iturburuko Natur Erreserbaren sarbidea hobetzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia