Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 353

2007
‎Helburua argi dozue: gaixorik, ezindu edo geriatrikoetan dagozan zamudioztarrak bisitatzea, animuak eta konpainia emoteko.
‎Zamudion aukera asko dago: Santamañe aldea… Baina Geldo edo Daño aldetik nahiago dot ibili, bertako bideak askoz be egokiagoak diralako zaldiz ibilteko. Beste lurralde batzuetan, Frantzian esate baterako, bideak askoz hobeto prestatuta dagoz zaldiei begira.
‎Zamudioko eskolako pisuetan egiten doguz entseguak. Edozein astearteetan bertara joan daitekez, edo gure telefonora deitu: 695759211.
‎Euskaldunok oso errotuak ditugu “gu” edo “gure” bezalako kontzeptuak, baina egia da “gu” hori “ni” anitzez osatuta dagoela. Hori dela eta, AEK k euskara ikasteko gaitasuna ikaslearen baitan dagoela azpimarratu nahi du, altxorra ikaslearen baitan dagoela.
‎Orain dela hamarkada batzuk kotxeen artean ere ez zegoen orain dagoen besteko ugaritasunik eta ibilgailua bera gure izakeraren bereizgarri gertatzen ez zenez, ginena edo ez ginena adierazteko beronen kristalak pegatinaz josten genituen.
‎EH etiketa hemen edo CAT Katalunian ere nahiko mezu argiak izan dira eta bati baino gehiagori bihurtu zaio arazo oporretan edo zezen larru idorreko errepideetan zehar lerratu denean.
‎EH etiketa hemen edo CAT Katalunian ere nahiko mezu argiak izan dira eta bati baino gehiagori bihurtu zaio arazo oporretan edo zezen larru idorreko errepideetan zehar lerratu denean.
‎Urte batzuetan gure ibilgailuak hauts zein pegatinen aseptikotasunik tristeenean eduki eta gero, lightagoak gara gaur egun. Osborneren zezen potrobikoaren aurrean astotxo katalana jaio zen auto atzeen apaingarri; guk ere ezin gutxiago izan eta otzantasunaren sinbolo den artxo polemikoa zabaldu genuen geure artean eta gero etorri dira pottoka, basurdea eta abarrak. Matrikulek jatorria ezkutatu ondoren, zelan edo halan nongotar garen erakusteko premia sotila sentitu genuen antza denez eta horrela dela sinistuta egon naiz oraintsu arte. Ibilgailuren bati zezena eta artxoa elkarbizitza baketsuan ikusi dizkiodan arte edo munduko hiritar zabal horietako bati kotxerako arditxorik inon ez duela aurkitzen entzun diodan arte…
‎Matrikulek jatorria ezkutatu ondoren, zelan edo halan nongotar garen erakusteko premia sotila sentitu genuen antza denez eta horrela dela sinistuta egon naiz oraintsu arte. Ibilgailuren bati zezena eta artxoa elkarbizitza baketsuan ikusi dizkiodan arte edo munduko hiritar zabal horietako bati kotxerako arditxorik inon ez duela aurkitzen entzun diodan arte…
‎Jai batzordea 18 urtetik 21 urtera arteko zortzi lagunek osatzen dute. Beatriz eta Naiaren esanetan, partaideak hain gazteak izateak onura ekartzen die jaiei, “badakigulako jende gazteak zer nahi duen, eta ondorioz, lagun gehiago erakartzeko moduko egitaraua antola dezakegu; edo horretan ahalegintzen gara, behintzat”. Hala ere, hain gazteak ez direnengan ere pentsatzen dute, eta horiei zuzendutako ekitaldi sorta zabala antolatu dute.
‎“Goizean umeei zuzendutako ekitaldiak soilik antolatu ohi dira, eta aurten herriari jai giroa ematea erabaki dugu. Izan ere, ekitaldi guztiak edo gehienak landan egiten dituzte, eta jaiak eremu horretatik atera, eta herriko txoko guztietara ailegatzea nahi dugu”. Era berean, alferkeria dela-eta, urte asko eman dira herri bazkaria antolatu barik, eta jai batzordeak ohitura hori berriro hartzea hartu du erronkatzat.
‎Euskal ezkontza egunean ere herri bazkaria egin zen, eta benetan arrakastatsua izan zela. Hori kontuan hartuta, arrakasta bera edo handiagoa lortu ahal dela uste dugu”.
‎Gizarte onuren bermea: lortu diren lan eta gizarte onurak arriskuan ez daudela esanez, eta inmigrazioak ez dituela gaur egungo zerbitzuak mugatzen (lana, etxebizitza, osasuna…), ezta baldintzatu edo gaizkitzen ere..
‎Esan genezake ze gure bizitza aukerak egitea dela, erabakiak hartzea. Konturatu barik edo gura izan barik ere aukerak egin behar izaten ditugu: hau edo hori, holan edo halan, honegaz edo haregaz…, beti aukeratzen.
‎Konturatu barik edo gura izan barik ere aukerak egin behar izaten ditugu: hau edo hori, holan edo halan, honegaz edo haregaz…, beti aukeratzen. Eta batzuetan ondo aukeratzen dugu, ondo erabakitzen dugu.
‎Konturatu barik edo gura izan barik ere aukerak egin behar izaten ditugu: hau edo hori, holan edo halan, honegaz edo haregaz…, beti aukeratzen. Eta batzuetan ondo aukeratzen dugu, ondo erabakitzen dugu.
‎Konturatu barik edo gura izan barik ere aukerak egin behar izaten ditugu: hau edo hori, holan edo halan, honegaz edo haregaz…, beti aukeratzen. Eta batzuetan ondo aukeratzen dugu, ondo erabakitzen dugu.
‎Baina, egia da bestalde, hainbat alderdi berez datozkigula, aukeratu behar izan barik, edo ahal izan barik. Kasurako, ez dugu aukeratu gizon edo emakume izatea, neska edo mutil izatea, gure familian jaiotzea, dauzkagun gurasoak edukitzea, edo gure begien kolorea, edo daukagun adina edukitzea, eta abar.
‎Baina, egia da bestalde, hainbat alderdi berez datozkigula, aukeratu behar izan barik, edo ahal izan barik. Kasurako, ez dugu aukeratu gizon edo emakume izatea, neska edo mutil izatea, gure familian jaiotzea, dauzkagun gurasoak edukitzea, edo gure begien kolorea, edo daukagun adina edukitzea, eta abar. Horrelakorik ezin izan dugu aukeratu, horiek berez etorri zaizkigu.
‎Baina, egia da bestalde, hainbat alderdi berez datozkigula, aukeratu behar izan barik, edo ahal izan barik. Kasurako, ez dugu aukeratu gizon edo emakume izatea, neska edo mutil izatea, gure familian jaiotzea, dauzkagun gurasoak edukitzea, edo gure begien kolorea, edo daukagun adina edukitzea, eta abar. Horrelakorik ezin izan dugu aukeratu, horiek berez etorri zaizkigu.
‎Baina, egia da bestalde, hainbat alderdi berez datozkigula, aukeratu behar izan barik, edo ahal izan barik. Kasurako, ez dugu aukeratu gizon edo emakume izatea, neska edo mutil izatea, gure familian jaiotzea, dauzkagun gurasoak edukitzea, edo gure begien kolorea, edo daukagun adina edukitzea, eta abar. Horrelakorik ezin izan dugu aukeratu, horiek berez etorri zaizkigu.
‎Baina, egia da bestalde, hainbat alderdi berez datozkigula, aukeratu behar izan barik, edo ahal izan barik. Kasurako, ez dugu aukeratu gizon edo emakume izatea, neska edo mutil izatea, gure familian jaiotzea, dauzkagun gurasoak edukitzea, edo gure begien kolorea, edo daukagun adina edukitzea, eta abar. Horrelakorik ezin izan dugu aukeratu, horiek berez etorri zaizkigu.
‎Bitxia da kontua, ze buruari apur bat eragiten hasiz gero ur sakonetan sartzen gara, eta horregatik, beharbada, ez gara honelako gauzen gainean pentsatzen hasten. Esaterako, pentsatu ote dugu inoiz zer izango ginatekeen mutil jaio beharrean neska jaio bagina, edo alderantziz. Zelangoak izango ginateke?
‎Zelangoak izango ginateke? Edo itsu edo gor mutu. Edo garai honetan jaio beharrean beste garai batean jaio bagina?
‎Zelangoak izango ginateke? Edo itsu edo gor mutu. Edo garai honetan jaio beharrean beste garai batean jaio bagina?
‎Edo itsu edo gor mutu? Edo garai honetan jaio beharrean beste garai batean jaio bagina. Antzina, esaterako.
‎Gaur garen modukoak? Edo Euskal Herrian jaio beharrean Lurreko beste edozein lekutan jaio bagina. Bai, ze mundua nahiko handia da, eta hemen inguruan jaiotzea nahiko kasualitate handia da, berez.
‎Kasurako, testu hau honaino irakurtzea aukeratu dugu, aldizkari hau jaso eta irakurtzea, halako baten euskaraz ere irakurtzea erabaki genuelako. Euskaldun izan edo ez aukeraren aurrean euskaldun izatea erabaki genuelako. Eta erabaki sinple horrek igual gure bizitza aldatu du, eta beste urrats batzuk ematera ausartu gara, aukera berriak ipini zaizkigulako begien aurrean.
Edo igual ez. Beharbada aukera hori egin genuen behin, baina ezin izan dugu tradizioaren indarra garaitu.
‎Ez da horrela. Euria egitea edo ez ezin dugu aukeratu, baina bai bustitzea edo ez bustitzea. Guk geuk egiten dugu aukera, aukerak badirelako.
‎Ez da horrela. Euria egitea edo ez ezin dugu aukeratu, baina bai bustitzea edo ez bustitzea. Guk geuk egiten dugu aukera, aukerak badirelako.
‎Aspaldiko partez ia ia taberna guztietan ikusten dogu “SALDA DAGO” txarteltxoa, eta batez be orain, neguan edo gagozala. Danean zabaldu da txarteltxo hori, eta euskaldun askorentzat gauza arrunta bihurtu da.
‎Han hor hemen ikusi izan ditugu inoiz edo behin beste moduren batera jarri behar dala hori, eta SALDA BADAGO, edo SALDA ERE BADAGO, edo SALDA ERE BADA, eta abar. Hainbeste eta hainbeste bider esan eta idatzi, baina hor jarraitzen dau SALDA DAGO txarteltxo madarikatuak leku guztietan.
‎Han hor hemen ikusi izan ditugu inoiz edo behin beste moduren batera jarri behar dala hori, eta SALDA BADAGO, edo SALDA ERE BADAGO, edo SALDA ERE BADA, eta abar. Hainbeste eta hainbeste bider esan eta idatzi, baina hor jarraitzen dau SALDA DAGO txarteltxo madarikatuak leku guztietan.
‎Han hor hemen ikusi izan ditugu inoiz edo behin beste moduren batera jarri behar dala hori, eta SALDA BADAGO, edo SALDA ERE BADAGO, edo SALDA ERE BADA, eta abar. Hainbeste eta hainbeste bider esan eta idatzi, baina hor jarraitzen dau SALDA DAGO txarteltxo madarikatuak leku guztietan.
‎Baina euskeraz ez, eta gazteleraz holan idazteak ez dau balio euskeraz bardin idazteko. Berezko modu naturalen bat erabili behar dogu, esate baterako SALDA BEROA, edo SALDA BERO BEROA.
‎Bata apirilaren 26an, 18:00etan, egingo dute Lezamako liburutegian, eta bestea maiatzaren 10ean, 18:00etan, Larrabetzuko Kultur Etxean. Hitzaldi horietan hainbat gai landuko dira; seme alabek kalean edo etxean gaztelaniaz eginez gero, zer egin?, esate baterako.
‎Erretratuen azalpena emateaz gainera, horiei tag ak edo etiketak jartzeko aukera duzu, bilaketak askoz errazago egiteko. Halaber, zure argazkiak editatu eta albumetan sartu ahal dituzu, eta nahi dituzun erabiltzaileei baimena eman ahal diezu, zure argazkiak eta albumak kudeatzeko.
‎Horrek behin behineko bertsioa dela esan nahi du; behin betikoa ekainean eskegiko da. Aldaketarik edo berrikuntzarik egongo da?
‎neurrira egindako edozein programa, web orriak… Apaingarri asko izan beharrean, horiek erabilerrazak eta funtzionalak izatea nahiago dugu. Sare sistemak ere egiten ditugu, irudi korporatiboak, edozein proiektu digitala DVDean edo CDean…
Edo zure herriko euskara elkarteko kide bati esan.
2008
‎Zerurena jatetxea (Sondika) Osagaiak     100 gramo mantekila pomada     200 gramo azukre hauts     200 gramo almendra (100 gramo hauts, eta 100 gramo zatiturik eta labetik pasaturik)     100 gramo laranja ur     30 gramo irin     25 gramo Karpy likorea edo antzekoa Prestatzeko era     Mantekila eskuz bigunduko dugu, pomada antzeko testura lortu arte. Azukrea gehitu eta dena nahastatzen jarraituko dugu.
‎Azukrea gehitu eta dena nahastatzen jarraituko dugu. Almendra mota biak gehitu eta nahasketa egiten segituko dugu Laranja ura edo zukua bota, eta dena nahastatzen jarraituko dugu. Azkenean, irina eta likorea gehitu eta dena nahasta tuko dugu.
‎Etxebizitzak Aldekone Goikoa sektorean egingo dituzte, eta gazteei egongo dira zuzenduta. Izan ere, soldata baxua dutelako edo beste hainbat arrazoirengatik ezin dute etxebizitza eskuratu eta problematika bera topatzen dute errentako etxebizitza merkatuan: eskaintza gutxi edo neurriz kanpoko prezioak, besteak beste.
‎Izan ere, soldata baxua dutelako edo beste hainbat arrazoirengatik ezin dute etxebizitza eskuratu eta problematika bera topatzen dute errentako etxebizitza merkatuan: eskaintza gutxi edo neurriz kanpoko prezioak, besteak beste. Udaletik azaldu duten moduan, babes ofizialeko etxebizitza alokatzea biderik egokiena izan daiteke gazteak emantzipatzeko.
‎Ricardo Zarate Lejarraga (LEJARRENE JATETXEA) Osagaiak (4 lagunentzat): Pastazko zinta kilo bat Antxoa lata bat Olibak (beltzak edo antxoa nahiz piperrarekin beteak izan daitezke) Letxuga orri batzuk Piper gorri batzuk Hirugiharre (panceta) xerra batzuk Prestatzeko modua Lehenengo eta behin, zintak egosiko ditugu ur ugaritan. Bertara gatz apur bat eta olio txorrotada bat botako ditugu.
‎Olioa epel dagoenean, hirugiharrea bota eta guztiz frijitu baino lehen aterako dugu zartaginetik (berakatzak gustua emateko baino ez dira). Hirugiharrea frijitzeko erabili dugun olioa (guztiz erreta ez badago) entsaladaren ozpin olioa edo binagreta egiteko erabiliko dugu, iragazi ondoren. Aurkezteko modua Plateraren azpian letxuga ipiniko dugu.
‎Horren gainean, antxoa batzuk eta piper gorri zati batzuk jarriko ditugu trabesean. Nahi izanez gero, arrautza egosi zati batzuk edo kaparrondoak ere jarri daitezke. Azkenik, perrexil apur bat zabalduko dugu dugu gainetik.
‎Ikasturte osorako matrikulak 15 euro balio du; 10 euro, eskola bakarreko; eta 12 euro, eskola bat baino gehiagorako. Izena ematea eskola@literaturaeskolara.org helbide elektronikoan edo literaturaeskola.org webgunean egin daiteke.
‎Dultzainea eta albokea oso gauza diferenteak dira. Eta bide batez, arnasketa teknikak dirala ta, Didgeridu edo yidakiri be ekin deutsat, arnasketa sistema bera erabiltzen dalako (arnasketa “zirkularra”, “arnasea buelta” esaten eban Leon Bilbaok).
‎Hamaika urtegaz edo hasiko nintzan, aititak Donostia aldean erosita osaba Mikelek euki eban txistu bategaz, eta ondiño be horregaz jarraitzen dot. Gaixoaldi baten hasi nintzan neure kontura, ekin eta ekin.
‎Gero seminarioan irakaslea be euki neban eta gero Larrondo aldeko Mezoren klaseetara be bai. Hamasei urtegaz edo , herriko batzuk alkartu ginan fanfarria txiki bat osatzeko: ni txirulagaz, Iñigo Beasko soinuagaz, Alberto Larrenakoa… Esperientzia polita izan zan.
‎Joan den hilabetean sinposio bat egin zuten Zornotzako Igurco Orue zahar etxean, eta han zaharren jateko moduak edo ohiturak izan zituzten mintzagai. Arantza Perez geriatrak azaldu zuenez, jatorduek elikagaiak ematen dituzte organismoek modu egokian funtzionatzeko, baina, gainera, faktore soziokulturalek eragin handia izaten dute jatordu horietan.
‎Muztio ardo hori orujoak prentsatu ostean lortzen den muztio ardoarekin nahastu, eta depositu ezberdinetan hartzituko dira, azukreak alkohol bihurtzeko. Eta horrela lortuko dugu ohiko eskilarapekoa edo urteko ardoa. Fruta, kolore eta gozotasun handiko ardoa izango da, eta gutxienez urtebete iraungo du.
‎Irakasleok ikasleen portaeratan ikusten doguna da etxetik dakarrena. XXI. mende honetan bizimodu klaseagaitik edo dana abiadura handian egin behar dalako, edo bestelako motibo batzugaitik, kexaz ibiltzen gara umeak alferrik galduta dagozalako, mizke dagozalako. Baina, heziketa honetan guk geuk be badaukagu zer esana.
‎Irakasleok ikasleen portaeratan ikusten doguna da etxetik dakarrena. XXI. mende honetan bizimodu klaseagaitik edo dana abiadura handian egin behar dalako, edo bestelako motibo batzugaitik, kexaz ibiltzen gara umeak alferrik galduta dagozalako, mizke dagozalako. Baina, heziketa honetan guk geuk be badaukagu zer esana.
‎Baby Breeze, Chet Baker (Verve, 1964). Doinu leun eta goxoz baliatuta, Chet ek, trebe eta sentiberatsu, bere nahasketa pertsonal hori oparitu egiten digu, eta, horrela, gogora ekartzen dizkigu axolagabe uzten ez gaituzten ardo horiek, maitemindu garenak edo betiko baztertzea erabaki ditugunak.
‎Mitinak espektakulu. Rap, country a edo dana dalako musika. Doly Parton edo ‘The Boss’ aren doinuek bozgorailuetatik burrunba egiten.
‎Rap, country a edo dana dalako musika. Doly Parton edo ‘The Boss’ aren doinuek bozgorailuetatik burrunba egiten. Banderatxoak, oihuak eta, ohi dan moduan, algarea nagusi ekitaldi guztietan, yupi!
2009
‎Han gutxieneko soldata 1.200 dolar da. Eskolara edo ospitalera joatea benetako odisea da, Israelek Zisjordanian jarri dituen 665 kontrol postu iraunkorrak zeharkatzea, umiliagarria ez ezik, oso zaila delako jende askorentzat.
‎Krudeltasunaren adibide argienetariko bat kontrol postu horietan bertan erditu behar diren emakume palestinarrena da, edo han hiltzen diren gaixoena, anbulantziei ez dietelako utzi kontrola pasatzen. Beste alde batetik, urtearen hasieran 1.400 zibil palestinar sakailatu zituzten Gazan, 13.000 preso politiko...
‎Izan ere, Denboraren naufrago lanak keinua egiten die musikariak kontzertua eman duen hainbat herrialderi: Irlanda, Italia, Mexiko edo Ingalaterra, adibidez. Abesti bakoitzak leku horietako batera eramango gaitu eta bidaian Kirmen Uribek lagunduko digu.
‎Batzuetan denboraren naufragoa izatea gogokoa duela aitortu digu Xabik, egunean bizi izatea, etorkizunak zer ekarriko dion jakin barik. Gaztea pozik azaldu da lortutako emaitzarekin, eta diskoan, era batean edo bestean, parte hartu duten guztien lana azpimarratu nahi izan du. “Gauzak maitasunez egin direla nabaritzen da azken emaitzan”.
‎Azkenean be harrotuko dogu azukrea eginda, eta beste guztiagaz nahastuko dogu. Mahaira katiluetan edo atara geinke. On egin... eta ez larregi jan kalte eginenean be!
‎Kazuela baten ipini orioa; kinpulea eta berakatza txikitu, eta hau gorritzen danean bota urune, pernile txikituta eta tomatea. Alkatxofak kazuela honetara pasau eta egosteko erabili dogun 4 edo 5 koilarakada ur bota. Kazuelea tapau, irikiten euki 5 minutuan su txikian... eta on egin!
‎(…) Zu, irakurle, Deriotik Geldora bazoaz –Geldo izatez Zamudioko auzotegia da– metalezko seinalea topauko dozu Geldos dinoana. Geldos hori ez da Geldos, da Geldo edo Geldoeta. Oker idatzita da.
‎Harrigarria da Derion, Zamudion, Lezaman, zenbat ordukok dakizan buruz famako kopla horreek: Atara behar dodaz bertso bat edo bi Geldoko karninoan eskarmentagarri. Hasi nazen ezkero esan baragarri publikatzera noa Euskal Herriari.
‎Baita salbuespenak ere: jakin eta erabiltzen dutenak; edo jakin ia ez dakitenak. Jarrera ugari daude begiraleen artean, modu askotako estrategiak, baina den denek dute ezaugarri bat:
‎Euskaraz bizi den belaunaldi baten bila bagabiltza, euskara eta euskal kultura gorrotatzen dituen baten batekin egin dezakegu topo. Astakeria edo ez, ez dut gogoratzen nori entzun nion behin, euskarak ez duela inoiz berreskuratu diktaduran izan zuen bizitasuna. Gazteegia naiz hori baieztatu edo ezeztatzeko, baina handia da debekuak sortzen duen erakarpena, errepresioak ematen duen indarra.
‎Astakeria edo ez, ez dut gogoratzen nori entzun nion behin, euskarak ez duela inoiz berreskuratu diktaduran izan zuen bizitasuna. Gazteegia naiz hori baieztatu edo ezeztatzeko, baina handia da debekuak sortzen duen erakarpena, errepresioak ematen duen indarra.
‎iguanak herbiboroak dira, eta pentsua, fruta eta barazkiak jaten dabez; sugeei elikagai bizia emon behar jakez eta kameleoiek kilkerrak jaten dabez, intsektuak... Egunean behin emon behar jake jaten, eta terrariuma bi asterik behin edo hilabetean behin garbitu behar da.
2010
‎Besteak beste, gizarte sareak dira iraultza horren errudunak. Behin baino gehiagotan entzuten ditugu bai komunikabideetan, bai ingurukoen solasaldietan, hamaika gizarte sareren izenak, arriskuak, bertuteak... eta dagoeneko ezagunak egiten zaizkigu Facebook edo Tuenti bezalako plataformak. Hala, dudarik ez dago etorkizun hurbil batean behintzat, gure bizitzan presentzia eta eragin handia izango dutela; gazteak ez ezik heldu asko ere erabiltzaile bihurtzen ari delako egunez egun. Hala ere, eragina nabarmenagoa da Informazio eta Komunikazioaren gizartean jaio direnenengan, natibo digitalengan, alegia.
‎Izan ere, gaur egun, 11 urtetik gorako gazte gehienek bere profila dute sare horretan eta hori tresna nagusi bezala erabiltzen dute lagunekin komunikatzeko. Hitz egiteko ez ezik, argazkiak edo bideoak elkarren artean banatzeko, urrun dagoen lagunarekin harremanak estutzeko, ekimen desberdinekin bat egiteko, jolasteko, urtebetetzeak gogoratzeko, ligatzeko... eta seguru nago iraintzeko ere erabiltzen dutela Tuenti. Erreminta guztiak bezala, ematen zaion erabileraren arabera, onuragarria edo kaltegarria izan daiteke.
‎Hitz egiteko ez ezik, argazkiak edo bideoak elkarren artean banatzeko, urrun dagoen lagunarekin harremanak estutzeko, ekimen desberdinekin bat egiteko, jolasteko, urtebetetzeak gogoratzeko, ligatzeko... eta seguru nago iraintzeko ere erabiltzen dutela Tuenti. Erreminta guztiak bezala, ematen zaion erabileraren arabera, onuragarria edo kaltegarria izan daiteke. Zeregin horretan gurasoek berebiziko garrantzia dute, gazteen intimitatea errespetatu behar badute ere, egiten dutenaz interesatu eta oinarrizko arau batzuk ezarri eta argitu ere egin lituzketelako.
‎Uda luzea igaro ostean, eskolara itzuli beharra izan da. Gutariko askok seme alabai igarri deutsegu, ziur asko, gogo barik edo estresauta dagozala. Adituek opor osteko sindromea edo haur normaltasunaren sindromea esaten deutsie horri.
‎Gutariko askok seme alabai igarri deutsegu, ziur asko, gogo barik edo estresauta dagozala. Adituek opor osteko sindromea edo haur normaltasunaren sindromea esaten deutsie horri. Egoera pasakorra izan arren, komenigarria da jarraibide batzuk kontuan hartzea.
‎Animau egin behar ditue”. Era berean, onuragarria da eskolak hasi baino astebete edo aste bi lehenago jarraibide batzuk kontuan hartzea. Ohera joateko ordua aurreratu egin behar da apurka apurka, eta goizean be gero eta lehenago izartu behar dira umeak.
‎Ohera joateko ordua aurreratu egin behar da apurka apurka, eta goizean be gero eta lehenago izartu behar dira umeak. Eskolako materiala denporaz eros tea komenigarria da eta, arropea edo motxilea erosi behar bada, ha umeari au keratzen ixtea. “Halan ilusino handiagoz joango da eskolara.
‎Edozelan be, udan egindako gehiegikeriak baz tertu eta dieta egokia hartu behar dabe. “Bizitza osasuntsua eta aktiboa euki behar dabe, eta astialdia, bideojoko edo internet aurrean emon beharrean, pasi eran, irakurten, kirola egiten... emotera animau behar jakez”. Eskolaz kanpoko jarduerak euren gustukoak izatea be garrantzitsua da, deskonektau eta ondo pasau daien.
‎Umearen arabera, opor osteko sindromeak astebetetik hilabete batzuetara iraun leike. Luzeago joten badau, komenigarria da eskolan edo profesional bati galde tzea, beste era bateko arazo baten seinalea izan leitekelako.
‎Aste honetako zerrenda hemen dago, nobedadeekin.Badakizue, liburuak eskatzeko bi bide daude: telefonoz (635753595 telefonoan) edo posta elektronikoz (tximintx@gmail.com). Eta liburuak ekarri nahi badituzue, ba bide berak erabili ditzakezue. Â Liburuak: Narratiba/ EleberriaJ.
‎Mankomunitateko Udalek hainbat batzar egin dituzte ikastetxeetako zuzendaritza taldeekin eta Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailarekin, ahalik eta lasterren eraikin berriak egin edo daudenak handi ditzaten.
‎Jesús ez da oraindik bere sormenari askatasun osoa ematera ausartu, eta margolan famatu edo argazkien kopiak baino ez ditu egiten. Besteak beste Munch, Manet, Murillo, Dalí, Modigliani eta Van Goghen lanak margotu ditu, eta normalean bere “ikutua” ematen dio lan bakoitzari, kolorea edo trazuren bat aldatuz, esate baterako.
‎Jesús ez da oraindik bere sormenari askatasun osoa ematera ausartu, eta margolan famatu edo argazkien kopiak baino ez ditu egiten. Besteak beste Munch, Manet, Murillo, Dalí, Modigliani eta Van Goghen lanak margotu ditu, eta normalean bere “ikutua” ematen dio lan bakoitzari, kolorea edo trazuren bat aldatuz, esate baterako. “Klasikotzat” jotzen du bere burua pinturari dagokionez, baina kolorea jorratzeko orduan “garaikideagoa” dela uste du.
2011
‎Hiru ikus entzunezko hauek Kameratoiak ezarritako baldintzen arabera eginak daude: 18 eta 35 urte bitarteko gazteek eginak dira.Lau egunetan grabatu eta editatuak izan dira.Gutxienez 5 eta 10 minutuko iraupena dute.Antolatzaileek hasieran emandako gai edo aipu bat islatzen dute. Lehiaketa hartu duen herriaren zenbait ezaugarri edo lokalizazio agertzen dira.
‎18 eta 35 urte bitarteko gazteek eginak dira.Lau egunetan grabatu eta editatuak izan dira.Gutxienez 5 eta 10 minutuko iraupena dute.Antolatzaileek hasieran emandako gai edo aipu bat islatzen dute. Lehiaketa hartu duen herriaren zenbait ezaugarri edo lokalizazio agertzen dira. Bestela ere, askotariko aukera egiteko arreta berezia jarri da, eta horrela, formatu, estilo eta izaera oso ezberdineko piezek osatzen dute emanaldia:
‎“Libre” bizi izan direnean ere, izan duten askatasuna antzerki hutsa baino ez da izan. Edo Frantzia edo Estatu Batuak egon dira bigilantzia lana egiten. Herria miseriaraino pobretu dute, biztanleriaren %70 baino gehiago pobrezian bizi da.
‎“Libre” bizi izan direnean ere, izan duten askatasuna antzerki hutsa baino ez da izan. Edo Frantzia edo Estatu Batuak egon dira bigilantzia lana egiten. Herria miseriaraino pobretu dute, biztanleriaren %70 baino gehiago pobrezian bizi da.
‎Batez ere laguntza psikologikoa eta aholkularitza juridikoa. Gehienak lan eskubideen eta banaketen edo dibortzioen haritik datozkigu. Emakumezko nagusiak ere badatoz, urteetan tratu txarrak jasan dituztela esanez, eta orain, seme alabak helduak direlako, euren bizitza egitea erabaki dutela.
‎Zein egoeratan dauden eta zelango aukerak dituzten jakinarazten dizkiegu emakumezkoei zentroan. Erabakia eurena da, eta hori bata edo bestea izanda, ahal dugun guztian laguntzen diegu, eta euren egoera apurka apurka hobetzen saiatzen gara.
‎Hau idazteko unean, neurri zehatzak oraindik ez badakizkigu ere, badakigu zeintzuk diren asmoak: besteak beste, pentsio osoa kobratu ahal izateko kotizatu beharreko epea 35 urtetik 38 edo 40ra igo gura dute, pentsioa kalkulatzeko erabiltzen den epemuga ere igo nahi dute (15etik 20 edo 25era), eta erretiro adina ere 65etik 67 urtera igo nahi dute, EBko altuenetarikoa badugu ere. Eta neurri horiek, Gizarte Segurantzaren sistemak superabita izaten jarraitzen duen bitartean.
‎Hau idazteko unean, neurri zehatzak oraindik ez badakizkigu ere, badakigu zeintzuk diren asmoak: besteak beste, pentsio osoa kobratu ahal izateko kotizatu beharreko epea 35 urtetik 38 edo 40ra igo gura dute, pentsioa kalkulatzeko erabiltzen den epemuga ere igo nahi dute (15etik 20 edo 25era), eta erretiro adina ere 65etik 67 urtera igo nahi dute, EBko altuenetarikoa badugu ere. Eta neurri horiek, Gizarte Segurantzaren sistemak superabita izaten jarraitzen duen bitartean.
2012
‎Nik neurez, gurago norberanari atxikimendua gordez jokatzea, dakigunetik ez dakigunera; ze euskarak burua ez eze bihotza be badauka eta bihotzaren radiografia maitasunak dagi. Urliak, amaren euskara, etxekoa, auzokoa dau; sandiak, Arestiren berbakera uritar indarrezkoa; berendiak, Axularren goien graduko prosa hegoduna edo Leteren “Xalbadorren heriotzean”. Azken baten, kontua maitemintzea da, 2050 urteko edozein euskara izango da-eta super ona.
‎«Mundu garatuan» inoiz izan den krisi sakonenari buruz gezurretan ari zaizkigu egunero: beharrizan sozial eta kulturaletarako dirurik ez dagoela esaten ziguten, baina bankarako edo Abiadura Handiko Trenerako berehala lortzen dute. Espainiar Estatuak erreskaterik ez zuela behar errepikatzen ziguten, eta orain gutxienez 100.000 milioi emango dizkiete bankuei.
‎ogi tradizionala, euskal pastela, eztia, fruta, foie, gazta, barazkiak, eta abar. Gainera, loreak edo artisautza salduko dituzten txosnak ere egongo dira. Lezamara hurbiltzen direnek giro apartaz gozatuko dute, trikitixaren musikaz lagundurik.
‎Zer ikasi, nolakoak izan. Zein den pentsamolde edo sentipen zuzena, eta zein okerra…
‎Hala ere, batzuetan ez gara ondo sentitzen geure nortasun zizelkatu honekin; eguneroko jardunak eraman egiten gaitu, lanean, etxean, herrian, eta aurrera egin behar horretan ezin dugu, edo ez dugu nahi, badaezpada, barrua zaintzeko behar dugun denbora hartu. Honetaz ez ziguten argibiderik eman.
‎Sarri askotan triste, haserre, arraro, beldur ibiltzen gara, eta estali egiten dugu. Ostendu egiten dugu poza, beldurra mozorrotu, edo antsietatea botikekin baretu, ez baitakigu zelan uxatu sortzen zaigun ezinegona.
‎Ematen du gure izaeraren zatia ere baden mundu emozionalarekin ez dugula harreman oso zuzena, edo ona, behintzat, normalean deskonektatu antzean gabiltzala. Agian horregatik aldrebestu egiten dira gure jarrerak:
‎Agian horregatik aldrebestu egiten dira gure jarrerak: pena, beldurra eta mina ukatu egiten ditugu, maitasuna baldintzatu, haserrea zigortu, sentiberatasuna baztertu… Mila modutan ekiditen ditugu gure ustezko ahuleziak, konturatu barik, bizitza erakutsi bezala bizi behar baitugu, hil edo biziko estutasunean, besteak bezalakoak izan behar dugulako, hau da, “normalak”, horrek ezertarako balio izan ez arren, ezinegona lehengo lepotik jarraitzen du eta.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia