Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2001
‎Aurreko Txapelketa bukatu orduko, gogoeta bat antolatu zuen Elkarteak Orion. Bertsolariak, epaileak, gai jartzaileak eta antolatzaileak bildu ziren bertan, eta denen artean eztabaidatu eta arautu zuten aurtengo Txapelketa. Zer ariketa jarriko ziren, zenbat ordezkari izango zituen herrialde bakoitzak... dena adostu zen.
2003
‎Alde horretatik funtsezkoa zen talde lana bultzatzea eta hitzaldien eredua gainditzea, baita ikasleez eta irakasleez gain, lanean ari zen jendea erakartzea ere. Hitzaldien ordez, talde mugatuetan aritzea proposatu zuen, ponentzien laburpenak banatuz eta denen artean eztabaidatuz. Larrazabalek proposamen zehatza egin zuen bigarren UEUko gai nagusia aukeratzeko:
2009
‎Teologiako estudianteen artean taldeak eratu dira, batean pintura modernoaren historia ikasten da, bestean Pirandelloren teatroa antzeztu, narratiba errusiar handiak irakurzale asko du, eskuratu ahal diren zinema italiar neorrealistako filmak xeheki aztertzen dira. Dena eztabaidatzen da, denetik ikusi eta irakurri ahal da. Panpakorik handiena, hala ere, mentalitate erlijioso tradizionala aldarazteko, esango nuke, Izkribu Santuen kritika historikoak eman zuela, Aita Jose Goitiak irakatsita, eta, ondoriozko zeharbidez, teologia protestantea zuzenean eta artekogabe ezagutzeak (Barth, Bultmann), interpretazio katolikoaren bahe adaptatzailetik pasea izan gabe.
‎Dena aztertzen zen zakurraren ipurtzuloan, denetik eztabaidatzen, dena jartzen zen hankaz gora, dena iraultzen, denetik galdetzen zen zakurraren eskolan, inoiz izan dudan eskola onenean, inoiz izan dudan bakarrean.
2010
‎Manifestaziotik landa, 14:30ean Lan Burtsan bertan egitekoa duen biltzar nagusira deitzen du, proiektua erabat kentzeko mugimenduaren segida denen artean eztabaidatu eta erabakitzeko. Jarraipen horretan, irailaren 11n Euskal Herriko Erretreta Kolektiboak autokarabana ere antolatua du, 60 kilometro, erretreta 60 urtetan atxikitzeko lelopean.
‎Orduko irakasleez oso gogorapen ona dut: Txuma Lasagabaster (izarra literaturazaleentzat; eskola ematen hasi zitzaigunean argitaratu zen bere doktorego tesia, atsegin handiz irakurri genuena), Txillardegi (erbestetik iritsi berria), Patxi Goenaga (bere eskolak oso dibertigarriak ziren, Gramatika bideetan liburu garrantzitsua idazten ari zen, askotan bere dudak denon artean eztabaidatzen genituen ikasgelan eta begien bistakoa iruditzen zitzaigun egunen batean euskaltzain oso izendatuko zutela), Joxe Azurmendi, Patxi Altuna (gure irakaslea zelarik doktorego tesia defendatu eta argitaratu zuen eta euskaltzain oso izendatu zuten), Joan Mari Lekuona ikerlari eta poeta (1987an izendatu zuten euskaltzain oso), José Ramón Zubiaur (André Martineterekin ikasitakoa, bestea... Ikusten denez, beraz, kalitate handiko irakasleak, doktoreak eta euskaltzain osoak kasu askotan.
2011
‎Parte hartu genuen batzuk unibertsitatean formatuta geunden, baina dozenaka lagun aritu ziren gure ondoan informazioa biltzen. Denon artean eztabaidatu genuen dena, jendeak ere bere ikuspuntua daukalako, eta oso garbi eta oso azkar ados jarri ginen denak, nahiz eta buruan Jose Mari Esparza izan zen. Esparza eta Jimeno Jurio oso lagun onak ziren, eta Jimeno Juriok bazituen, fitxategi batean, berak bilduta, 2.300 hilketaren inguruko datuak.
‎Gogoan izan! IGE ek beren xede eta helburuak betetzeko eta eskolaren kudeaketan parte hartze eraginkor eta zorrotza lortzeko, IGEan eta eskolaren kudeaketan parte hartu nahi duten gurasoek prestatuta eta informatuta egon lukete, eta arazo larrienei buruz eta ekintza proposamen egokienei buruz denen artean eztabaidatzen ikasi lukete. Horretarako, IGE batek antolatzen dituen hainbat eta hainbat jardueraren artean, kideen prestakuntzak egon luke.
‎Talde ekologista, alderdi politiko eta sindikatu desberdinek osatzen dute Azpikola Berreskuratu taldea. Dagoeneko lauzpabost bilera egin dituztela jakinarazi dute; Azpikolako harrobiaren inguruan gertatzen ari denaz eztabaidatu eta manifestu bateratu bat egin ondoren, Santakruzak zirela aprobetxatuz, herrian zehar, kartel informatibo, pankarta eta manifestua banatzen ibiliak dira. Ondokoak dira manifestuaren sinatzaileak:
‎Eztabaida daiteke soinean zeramana minigona zen edo ez. Ezin dena eztabaidatu da gonak, nabarmenkerietatik urrun ezin dotoreago zena bere more eta beltzetan, asko irabazten zuela Elenaren soinean. Hobeto esanda, goia jotzen zuen bere soinean.
2014
Dena eztabaidatu behar duzu.
2015
‎Edukiontzien sistemara itzuli diren herrietan arazoak izaten ari direla nabarmendu du koalizioak Azkoitia kasu, ondorioz, denen artean eztabaidatzeko gonbita luzatu die EAJko udal ordezkariei.
‎Bertan hitza hartuko dute Leire Etxeberria Zestoako alkateak, Miren Arbelaitz Gipuzkoako Foru Aldundiko Partaidetza teknikariak eta Olatz Estensoro Nola Kooperatibako kideak. Azarora bitartean hainbat ekintza egingo dituzte herritarrak informatzeko, denen artean eztabaidatzeko eta, azkenik, biltegiaz bozkatzeko. Hiru fasetan banatuta egingo dute, eta lehenengoa aurkeztu zuten atzo Etxeberriak eta Agurtzane Loidi Nola Kooperatibako kideak.
‎Buruaren keinu baten bidez gure begirada paper multzo batera bideratuz, eztabaidaren ekarpen idatziak zirela adierazi ziguten: denari buruz eztabaidatu zutela, era guztietako proposamenak izan zirela, batzuek borroka armatuaren bukaera ere proposatu zutela. Gutxiengoa ziren, ordea.
‎Jamattit Dirassar elkarteburuak omenalditxo bat eskaini dio. Gero, kazetaren martxa da denen artean eztabaidatu, irakurlegoa, konduak, euskal hedabideek elgarrekin deramagun lana, gure astekariaren garapen proiektuak ere, gisa hortako hedabide baten biziaraztea eguneroko borroka baita. Badu 70 urte dirauela astekari hunek eta aitzina nahi luke jarraiki, hurbileko berriak zabalduz, ttipi eta handi, jendeen eta euskararen zerbitzuko.
2018
‎Eta hor, Kontseilu Nagusian egin genuena izan zen, batez ere, Estatutuaren proiektua eztabaidatzea. Hainbat proiektu aurkeztu ziren, indartsuena EAJrena, baina denak eztabaidatu ziren. Hortik aurreproiektu bat atera zen.
2019
‎Iaz, ikastetxe batean 5 urteko mutil bat eta neska bat elkarrekin jolasten hasi ziren, alua eta zakila ukitzen, eta sekulako iskanbila izan genuen. Zorionez hezitzaileak ongi bideratu zuen kontua, gurasoak bildu eta denon artean eztabaidatu genuen gertaturikoa, baina mutilaren gurasoek kasik uste zuten bortxatzaile bat zutela semea! Abiapuntua gaur egun da indarkeria eta prebentzioa, ez tratu onak eta harreman osasuntsuak, eta ondorioz ikuspegi hori gailentzen da.
‎Bigarren elkarrizketan, Pilar Kaltzada kazetaria eta Jorge Campanillas abokatua arituko dira. «Gaurko komunikazio esparruak joko arau berriak eskatzen ditu», esan du Kaltzadak, «eta denon artean eztabaidatu behar ditugu». Kazetariaren arabera, egoera arriskutsuan dago gaur gizartea:
‎" Ikusi da brexit a gauzatuz gero Eskoziak bigarren erreferenduma egiteko eskatzen duen", esan du Cowiek. Eskozian, Galesen eta Ipar Irlandan konplexua da egoera, eta, dioenez," hau hasiera baino ez da izango; gero gai denak eztabaidatu dira parlamentuan".
2020
‎Txostengileak, testua kide guztien artean banatu ondoren, denen aitzinean azaldu du idatzitakoa hitzez, zalantzak izan dituen puntuak eztabaidatzeko bereizi ditu, eta azkenean besteren oharrak idatziz jaso ditu. Ez da esan beharrik kapitulu guztiak denen artean eztabaidatuak izan direla, eta kide guztiek izan dutela aukera langaiak sakon eztabaidatzeko. Baina prozedura arinagoa gertatu da oraingoan, aurrekoetan egiten ziren horrenbesteko txosten bertsioen joan etorriak laburturik.
2021
‎Horiek egindako lana denen artean eztabaidatu zen, oharrak eta zuzenketak sartu, eta ondoren Pello Salaburu Batzordeburuak egokitu zituen atal eta kapitulu guztiak elkarren artean. Azkenean, Koro Segurolak egin du edizio lan aipagarria.
‎Txostengile horiek egindako lana denen artean eztabaidatu zen, oharrak eta zuzenketak sartu, eta ondoren Pello Salaburu Batzordeburuak egokitu zituen atal eta kapitulu guztiak elkarren artean. Azkenean, Koro Segurolak egin du edizio lan aipagarria.
‎Txostengileak, testua kide guztien artean banatu ondoren, denen aitzinean azaldu du idatzitakoa hitzez, zalantzak izan dituen puntuak eztabaidatzeko bereizi ditu, eta azkenean besteren oharrak idatziz jaso ditu. Ez da esan beharrik kapitulu guztiak denen artean eztabaidatuak izan direla, eta kide guztiek izan dutela aukera langaiak sakon eztabaidatzeko. Baina prozedura arinagoa gertatu da oraingoan, aurrekoetan egiten ziren horrenbesteko txosten bertsioen joan etorriak laburturik.
2022
‎guk pentsatzen genuen ez zutela gure egiteko modua onartu nahi. Ia denari buruz eztabaidatzen genuen: herriko jaietara gonbidatu beharreko taldeez, estrategia politikoaz, bizitzaz, harremanez, sexuaz...
‎Liburu amaieran zerrenda luze bat dator emanaldietan ikus entzuleen erosotasuna eta segurtasun sentsazioa zartatzeko balia daitezkeen ekintzekin: entzuleari belarri bat miazkatzea, denen artean saioarekin jarraitu ala ez jarraitu bozkatzea, ikus entzuleen arteko sare sozialetan zabaltzen duten profilak denen artean eztabaidatzea...
‎Solasaldietan askatasun handiagoz hitz egin daiteke norbere sentipenez, norbere barneaz, nahiz eta sarritan politikoki zuzenak ez diren iritziak agertu. Dena eztabaidatu daiteke. Egia da iritzi baztertzaileak mahairatzen dituztenean gogaitarazi egiten nautela zertxobait, baina bideratzen saiatzen naiz.
‎Baina euskaldunok badugu bertute bat munduagaz amankomunean: dena eztabaidatzea, sarri testuingurua behar bezala ezagutu barik.
2023
‎Ez al da onuragarria (eta saihestezina) aztertzen ez diren kontu batzuetan sostengatzea bizitza? Dena eztabaidatu behar dugu. Beste baterako gera dadila ibilbide hori esploratzea; ezin dira labirintoko zoko moko guztiak ikuskatu aldi berean).
‎Guk dena eztabaidatu nahi dugu. Bi estatuen zein kapitalaren interesengandik libre den eskola publiko burujabea eraiki nahi dugu, erdigunean izango dituena euskara, kudeaketa parte hartzailea, laikotasuna, ekitatea edo kritikotasuna; eta, noski, langile guztiak kontuan izango dituena, enpresa, politikari zein presio taldeengandik askeak izango direnak eta lan baldintza egokiak izango dituztenak haurrek merezi duten hezkuntza eskaini ahal izateko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia