Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2001
‎ez dira ugariak, baina bai oso interesgarriak, koben fenomenoa ulertzen laguntzen baitute, kronologia eta funtzionalitatea argituz. Motahonetako inskripzioak Arabako Kruzia, NS de la Peña eta 4, Las Gobas eta 6 eta Santorkaria kobetan ezagutzen dira; baina interesgarrienakLas Gobas dira.
De la Peña, L. (1998): –El Alma del Miedo?, El Pais.
2006
‎Sagastiak garrantzitsutzat jotzen dira alde atlantiarrean, non laboreak ez ziren nahikoa hazten eta mahastiak ere antzera. ...ematea ohikoa zen, antzera gertatu baitzen Eneko Lopez eta bere emazte Todak Busturi Axpeko Andre Mariaren emanaldia 1051n Arabako Gartzia apezpikuari egitean, bizi zen artean, zeren ondoren Donemiliaga Kukullako monasterioari eman behar baitzion (lurrekin, arrantza egiteko lekuak eta eman zizkion131); edo San Salbatore Olazabalgoa, Lezon, 1025ean Gartzia Azenaritz eta bere emazte Gailak San Juan de la Peñako monasteriroari emanaldia egitean ageri den moduan132 eta abar.
‎Abadia handi horien artean, Errioxan kokaturiko Naiarakoa edota Donemiliaga Kukullakoa nagusiak ziren arren, Burgosko mendietako Oña monasterioa, Nafarroa Garaiko Leire, eta, Aragoi Garaiko San Juan de la Peñakoa ezin ditugu ahantzi. Izan ere, horiek guztiek X., XI. eta XII. mendeetan zehar indarra hartu zuten euskal lurraldeetan, eta nolabait, esparru geografiko horren banaketa gauzatu zuten, gaur egungo hiru probintziak orduko eragin esparruetan mugatuz:
‎Enkarterri Oñako monasterioaren pean, Araba eta Bizkaia nuklearra, gaur egungo Bizkaia, Enkarterri eta Durangaldea salbu? Donemiliaga Kukullakoaren menpe, eta, azkenik, Gipuzkoa, Leire eta San Juan de la Peñakoaren artean banatua.
‎–Albarus Uelegie? (Gil, Moralejo, Ruiz de la Peña, 1985: 158).
‎Diotenez, gainera, apezpiku, guztiak? daude dokumentaturik kronikatik kanpo, baina ez diote non edo nondik atera duten informazioa; diotena da, hamabi direla, zenbaki sinbolikoa oso, beraiek ere baieztatzen dutenez (Gil, Moralejo, Ruiz de la Peña, 1985: 93), berez esanguratsua dena.
‎Hierarkia berria ezarri zen elizen artean, mendeko dekaniaren123 eta haien gaineko monasterioen artean. Batzuk kanpoko handietara emanak izan ziren (Donemiliaga Kukulla, San Juan de la Peña), nahiz eta horien zerga batzuk bertako monasterioen esku geratu ziren (Busturi Axpeko Andre Maria); eta, azkenik, besteek jabego pribatuen esku jarraitu zuten (nekazari komunitateen zein jaunen esku nahiz erregearen esku). Hori egiteko edo bideratzeko modua izan zen eliz betebeharrak gune batzuetan pilatzea (sakramentuak banatzeko eskubidea, apaizak izendatzekoa, zergak eta emanaldiak jasotzekoa?), hots, nobleen esku zeuden elizetan pilatzea.
‎Bermeo (1236): Lurraldea XI. mendean aipaturik ageri zaigun arren San Juan de la Peñara egindako emanaldietan (1051n Vermeio gisa180), hiribilduaren fundazioa 1236an izan zen Lope Diaz Harokoa II.ak eta bere emazte Urrakak Logroñoko forua emanez. Dokumentua ez da gorde, 1285ean haien ilobaren berrespenaren bidez ezagutzen da (Labairu,:
‎araututa. San Juan de la Peñari emana izan zen pixkanaka 1034tik. Gaztelua erregeak jarritako tenenteek eduki zuten.
2012
‎Horretarako, langile autonomoari bere lanak eragindako gastuen justifikazioa aurkeztu ahal izango du, hala nola bidaia gastuak, dietak, etab. Gainera, langile autonomoak lan kontraturik ez duenez, Gizarte Segurantzan alta eman eta hark ordaindu du (Caldas eta beste, 2011: 88; De La Peña, 2008: 205).
‎Bestela, NAN zenbakia erabiliko du (Caldas, Carrión eta Heras, 2011: 88; De La Peña, 2008: 205).
2015
‎4.2.1 Gone Gitmo (Nonny De la Peña eta Peggy Weil, 2007) Guantanamo presondegiaren erreplika Second Life n24
‎Egileak: Nonny de la Peña eta Peggy Weil, kazetaritzaren eta artearen eremuan murgiltzen ziren, hurrenez hurren, eta unibertsitatean lan egiten zuten. Instalazio bat eraikitzea proposatzen zuen ideia originalak, baina arte zentro batean egon beharrean, mundu birtualean agertuko litzatekeena.
‎Nonny de la Peña egilekideak murgiltze kazetaritza (Immersive journalism) izendatu du albisteak hedatzeko modu berri hau: «Albisteak ekoizteko modua, non jendeak lehenengo pertsonan esperimentatzen duen albisteetan azaldutako gertaera edo egoera[...] albistea irudikatzen duen eraikitako agertoki birtualean zinez sartzen da parte hartzailea, normalean avatar26 digital baten bidez» (De la Peña et al, 2010:
‎Nonny de la Peña egilekideak murgiltze kazetaritza (Immersive journalism) izendatu du albisteak hedatzeko modu berri hau: «Albisteak ekoizteko modua, non jendeak lehenengo pertsonan esperimentatzen duen albisteetan azaldutako gertaera edo egoera[...] albistea irudikatzen duen eraikitako agertoki birtualean zinez sartzen da parte hartzailea, normalean avatar26 digital baten bidez»( De la Peña et al, 2010: 291).
‎2013an de la Peña eta Weil-ek mundu birtualean garatutako instalazio birtuala Unity3D bideo-joko interaktiboak diseinatzeko plataforman berregin zuten28 Bertan, jokalariak lehenengo pertsonan bizi dezake esperientzia interaktiboa, SL plataforma birtuala erabili barik. Horrez gain, arte zentroetan ere erakutsi da proiektua, instalazio moduan.
‎Izan ere, Nonny de la Peñaren azken proiektua: Project Syria (2015) errealitate birtualerako eginda dago.
2017
De La Peña, N. (2002): «La representación de lo femenino en la publicidad de compresas.
‎Zein da, bada, hilekoaren ikuspegi hegemoniko hori? Hilekoaren ikuspegi tradizionala, zikintasunarekin, bestetasunarekin eta tabuarekin lotzen da (de Miguel, 1971; Houppert, 2000; de La Peña, 2002; Esteban: 2001; Ortiz, 2006; Valls Llobet, 2006).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia