2000
|
|
Tontorretik (1.019 m) ikuspegi ederra dago: hegoaldera Menako haran zabala, Ordunteko urtegia eta Sierra
|
de
la Magdalena ikus daitezke; hego ekialdera, Salbadako mendizerra, Gorbeia, Anboto eta Ganekogorta; iparraldera Karrantzako haran osoa eta ipar mendebaldera, berriz, Kantabria eta Burgosko mendiak.
|
2002
|
|
Azterturiko parkeak: Pereda lorategiak, Península
|
de
La Magdalena, Piquío.
|
2010
|
|
Malon etxaideren luma bizi eta irudimentsuak ez du galdu nahi guztiari eman nahi dion zientzi oinarria, exegesi eguneratu batetik dakarrena. herritar laikoentzat ari da idazten bere Libro de la conversión
|
de
la Magdalena hura (1588), baina oso gogoan ditu irakurle jantziak eta inkisizioa bera ere. ez da hura eleberri arin bat, dotrina zaindu eta trinkoa eskaini nahi duen liburua baizik. idazlanak irakurlego nahiko zabala irabazi zuen, nonbait, zeren eta urteetan hamabi argitaralditaraino aipatu izan baitira37 galdutako Malon etxaide ren idazkirik egon zela esan izan da38, eta berrikitan frogatu samar... emakume kristauaren inguruan eta eskritura Santuaren argitan, espiritualitatea landuz, modu literario eder batean idatzitako liburua da La conversión de la Magdalena hau, eta neurri handi batean emakumezko baten harira burututako gogoeta unibertsal kristaua izan nahi du. hortaz, gutxienez bost egiteko larri hartu behar zituen aintzakotzat idazleak:
|
|
La conversión
|
de
la Magdalena liburua ez da, besterik pentsarazi dezakeen arren, Santa Madalenaren bizitzaren kontakizuna edo biografia mota bat. ebanjelioetako Madalena hura, kristau jaieretan halako garrantzi historikoa izan zuena (fededunen artean, eta arte ederretan) 43, aitzakia handi bat besterik ez da aszetikaren bideak eta moldeak erakusteko, beti ere dena kultura eta azalpen erlijioso aberatsez emanda. i... " los tres estados que tuvo de pecadora, i de penitente, i de gracia". kristau orori eta emakumeari bereziki aurkeztu nahi zaion ereduzko bidea erakutsi nahi du Malon etxaidek liburu honen bidez. garaiko literatura espiritualak emakumezkoak ere baditu protagonista; berei ere zerbait esan nahi zaielako eta, idazle bezala, luma paregabe bat agertu zelako behintzat (teresa avilakoa). hainbat tokitan esanda utzi zuen bezala, maite du eta premiazkoa ikusten du idazkera edertasunez janztea, testu argi eta erakargarriak
|
|
Malon etxaideren luma bizi eta irudimentsuak ez du galdu nahi guztiari eman nahi dion zientzi oinarria, exegesi eguneratu batetik dakarrena. herritar laikoentzat ari da idazten bere Libro de la conversión de la Magdalena hura (1588), baina oso gogoan ditu irakurle jantziak eta inkisizioa bera ere. ez da hura eleberri arin bat, dotrina zaindu eta trinkoa eskaini nahi duen liburua baizik. idazlanak irakurlego nahiko zabala irabazi zuen, nonbait, zeren eta urteetan hamabi argitaralditaraino aipatu izan baitira37 galdutako Malon etxaide ren idazkirik egon zela esan izan da38, eta berrikitan frogatu samartu denaren arabera, haren hilondokoan bestek bere izenez argitara emandakorik39 hemen 1588an argitara emandako liburura mugatuko naiz40 zer du bere bizialdian argitaratutako Malon en liburu bakar honek? emakume kristauaren inguruan eta eskritura Santuaren argitan, espiritualitatea landuz, modu literario eder batean idatzitako liburua da La conversión
|
de
la Magdalena hau, eta neurri handi batean emakumezko baten harira burututako gogoeta unibertsal kristaua izan nahi du. hortaz, gutxienez bost egiteko larri hartu behar zituen aintzakotzat idazleak:
|
|
[8] Maria de Baracearte 32 urteko lesakarrak dio akusatuak berari saldu ziola zerri bat en la casa avitacion de la ermita
|
de
la Magdalena desta villa, dos al dicho Ordoizgoyti, uno pequeño a Bichilore, y otro al dicho Berdabio.
|
2017
|
|
egiten). La conversion
|
de
la Magdalena (1588) haren izkribua guztiz tradizio platonikoan dago (A. A. Parker:
|
2019
|
|
Bakarka hainbat liburu idatzi ditu Elgoibarko Udalaren laguntzarekin: El convento de San Francisco de Elgoibar (1990); Apuntes Etnográficos I (1994); El Hospital de San Lázaro y la ermita
|
de
la Magdalena (1995); Elgoibar, Los trabajos y los siglos (1995); Fiestas populares en Elgoibar (1996); Apuntes etnográficos II, ritos de pasaje (1997); Elgoibar y sus molinos (2001); El viejo frontón de Kalegoien Apuntes de la historia de la pelota en Elgoibar (2003); Uraren indarra (2006). Era berean, Antxon Agirrerekin batera hianbat ikerketa lanetan aritu da, 1993ko Jose Miguel de Barandiaran Bekaren emaitza moduan, bien artean egindako Las ermitas de Guipuzcoa (2000) obra eta Antxon Agirreren Tratado de Molinología lanean egindako kolaborazioak nabarmenduz.Bere ikerketen emaitzari esker, errotei buruzko hainbat jardunaldi eta kongresutan esku hartu du Espainian, eta Beasainen 2.000 urtean antolatutako Errotak eta energia berriztagarriak jardunaldien antolakuntza batzordeko kide izan zen.
|