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Emaitzak: 103

2000
‎Al volver a su tierra, en 1523, se ordenó sacerdote en la recién reformada Universidad de Salamanca, donde tuvo contactos con Francisco de Vitoria. Por consiguiente, no es un hecho casual que en la obra Miscelánea de noticias romanas acerca de don Martín de Azpilcueta, Doctor Navarro, escrita por María Luisa Larramendi de Olarra y José Olarra, al inventariar los bienes relictos a la muerte de don Martín, figure entre los ejemplares de su biblioteca. Relectiones undecim Francisci Victoriae?, según se recoge en la página 198 de la citada obra.
‎Al volver a su tierra, en 1523, se ordenó sacerdote en la recién reformada Universidad de Salamanca, donde tuvo contactos con Francisco de Vitoria. Por consiguiente, no es un hecho casual que en la obra Miscelánea de noticias romanas acerca de don Martín de Azpilcueta, Doctor Navarro, escrita por María Luisa Larramendi de Olarra y José Olarra, al inventariar los bienes relictos a la muerte de don Martín, figure entre los ejemplares de su biblioteca. Relectiones undecim Francisci Victoriae?, según se recoge en la página 198 de la citada obra.
‎LARRAMENDI DE OLARRA, María Luisa OLARRA, José: Miscelánea de noticias romanas acerca de Don Martín de Azpilcueta, Doctor Navarro. Madrid, 1943.
‎Eta zer da existitzea, existentzia? Konplikazio handiegietan ez sartzeko, existentzialistek berek existentzia nola ulertzen duten ikusteko, irakurgai egokia dukeguUnamuno ren Vida de Don Quijote y Sancho delakoaren prologoa(. El sepulcro deDon Quijote?), autore horren ohiko sarkasmoarekin bulgaritate nagusiaren aurka.Gehien gehiengoaren existentzia, hau da, bizitzea, mundura etorri eta hortxe egoteada, egon, joatea tokatzen zaien arte?, estas pobres muchedumbres ordenadas y traaquilas que nacen, comen, duermen, se reproducen y mueren? 5?, ezer egin gabe mundua aldatzeko edo h... –^Pero existen?
‎UNAMUNO, M., Vida de Don Quijote y Sancho, Espasa Calpe, Madril 1975, 11.
‎Me da pena recordar esas cosas de don Javier Laucirica (sic). Era euskaldun y amosiempre el euskera, que lo hablaba siempre que podia.
‎Años mds tarde, en el funeral de don Domingo Abona [Bilboko artziprestea berau, karlista eta frankista, Lauzurika bezala, eta beronen adiskidea] que celebro el mismo y asistioMonseñor Morcillo, a la salida en la plaza de Albia me dijo: –Chileno, que medespreciaste?
‎Pelikulekin batera proiektatzen ziren film laburrek ere zeharo izaera espainola ohizuten. Adibide modura, eta derrigorrezko NODO ofizialistak baino lehen10, gogoratzekoak izan litezke lehen bi urteetako titulu hauek, espainiar kultura eta geografiaerakusteko(?) prestatuak(. Por tierras de Don Quijote?,. Valencia?,. Romeria asturiana?,. Romeria andaluza?,. Pregones del Albaicm?,. La catedral de Burgos?,. Damasquinados de Toledo?,. Barcelona?...), frankismoaren sentsibilitatearen erakusgarriak(. Dinastia taurina?,. Congreso de Trabajadores?,. Historias y razas?,. Deportes y figuras?,. Soldados del volante?...), mezu erlijiosokoak barne(. Honrar padrey madre?,. No desear la mujer de ...
2005
‎Martxoaren 14a arte hogei antzezlan ikusteko aukera izango da: Espainiako Animalario taldearen Copito de Nieve, Juan Echanove protagonista duen El Precio eta Christian Anastasiu aktore alemanaren El don de don Donde antzezlan irudimentsua, esaterako. Hika, Kanpingags eta T (arte) an taldeek ere azken antzezlanak aurkeztuko dituzte.
2006
‎Tratóse después de resistir al numeroso ejército reunido en Vitoria, y para ello se apostó a corta distancia, en Villarreal, buen golpe de gente reforzada con caballería, a fin de que el de Haro no pudiese atravesar sin daño aquellas hoces y espesuras. Mientras se cerraba este paso, gente de don Pedro de Velasco, por diligencia de su mujer, empezó a combatir los poblados del término de Bilbao por el camino de Balmaseda, que daban también acceso a los lugares rodeados de montes y bosques de los valles de Vizcaya, llenos de caseríos, donde sólo un puñado de hombres arrojados puede combatir, porque las dispersas viviendas están cercadas de muros y, según costumbre del país, edi...
‎de las fuerzas de ambos caudillos. Los vascongados que en Villarreal estaban con el de Treviño trataban frecuentes escaramuzas con los enemigos que diariamente recorrían el llano de Alava, nombre que se da al campo bañado por el Zadorra, afluente del Ebro no lejos de Miranda, y aunque se reconocían inferiores en el número de la caballería, en el esfuerzo y actividad llevaban ventaja a los de don Pedro de Velasco. Libres además del temor de traición o acometida por tener aseguradas las espaldas, oponían más vigorosa resistencia, y de tal modo quebrantaban a los enemigos, que el de Haro bramaba de coraje ante el inesperado encarnizamiento de la emprendida guerra cada día más sangrienta para los suyos.
‎El obispado de Burgos y Castilla Primitiva. Desde el siglo V al XIII, Instituto de Valencia de Don Juan, Madril, I. liburukia, 159 or.
‎Hau bai, paradoxa da, aporia ez bada. 1905eko Vida de Don Quijote y Sancho n, bizkaitarristen kritiko zorrotza, ez dakit paroxismo edo erretorizismo superbaroko, inoren lotsagarri samarreraino heltzen da bera:
‎arima espainolaren mitologiako figurak, Don Juan, Segismundo –La vida es sueño–, El Cid, Don Quixote oroz gain. Ramón y Cajal ek" Psicología de don Quijote y el quijotismo" konferentzia paratu du; Unamuno-ren obrarik harreratsuenetakoa Vida de don Quijote y Sancho izan da; Azorín ek La ruta del Quijote n, eta Maeztu-k Don Quijote, Don Juan y La Celestina n arima espainolaren eszenategiak arakatu dituzte; Ortega-ren lehenbiziko liburua Meditaciones del Quijote da; Madariaga-k Guía del lector del Quijote bat prestatu du.... XIX. mendetik XX.erako itzulian intelektualeria espainola –ohituraren poderioan 98ko belaunaldia deitzen jarraitu ohi dena batik bat386– biziki interesatu da Don Quixote z, 1905aren inguruan batez ere, argitalpenaren hirurehungarren urtemuga, zein ere Espainian solemnitate ofizial handienekin ospatu baita.
‎arima espainolaren mitologiako figurak, Don Juan, Segismundo –La vida es sueño–, El Cid, Don Quixote oroz gain. Ramón y Cajal ek" Psicología de don Quijote y el quijotismo" konferentzia paratu du; Unamuno-ren obrarik harreratsuenetakoa Vida de don Quijote y Sancho izan da; Azorín ek La ruta del Quijote n, eta Maeztu-k Don Quijote, Don Juan y La Celestina n arima espainolaren eszenategiak arakatu dituzte; Ortega-ren lehenbiziko liburua Meditaciones del Quijote da; Madariaga-k Guía del lector del Quijote bat prestatu du. XIX. mendetik XX.erako itzulian intelektualeria espainola –ohituraren poderioan 98ko belaunaldia deitzen jarraitu ohi dena batik bat386– biziki interesatu da Don Quixote z, 1905aren inguruan batez ere, argitalpenaren hirurehungarren urtemuga, zein ere Espainian solemnitate ofizial handienekin ospatu baita.
‎Unamuno-ren Vida de don Quijote y Sancho, espainolismoaren gogo jardunak nolabait, izkribu distiratsu bat da, eta eusko seme batek sekula idatzi duen obrarik erreakzionarioena izatetik oso urruti ez da ibiliko. Espainia da arima bat agonian dagoena(" agon" edo borroka unamunotarrean), kristautasuna bezalaxe; arima espainolaren esentzia, harentzat, kristautasunaren esentzia baino ez delako beharbada.
‎Unamuno-k Erdi Aroaren nostalgia sentitzen du; higuin ditu" los hidalgos de la Razón" – modernitate zientifikoa, kritikoa. Saio horretan bere asmoa da" la santa cruzada de ir a rescatar el sepulco de Don Quijote del poder de los bachilleres, curas, barberos, duques y canónigos" – eromenaren erreskatea (ez derrigor idealismoarena: fanatismoa eta intolerantzia ez da gutxiago ospatzen).
‎Unamuno-ri, Cervantes-ek bere nobelarekin zer asmo zuen edo zer adierazi nahi zuen, bost axola zaio387.Vida de don Quijote y Sancho, berari lumara datorkion guztia zeruari eta lurrari predikatzeko aitzakia bat da, erruz aipatzen duen San Inaziok baino hagitz inaziotarkiago. Haren Don Quixote Jesukristo bat da; Santxo, San Pedro; hango mandazainak, etc., Espainietako jendea; hots, Cervantes-en nobela ebanjelio bat da, salbaziozko mezu –filosofia– ona, espainola.
‎" ¿ Hay una filosofía española? Sí, la de Don Quijote(...). ¿ Hay una filosofía española, mi Don Quijote?
‎Izateko estilo bat den Don Quixote fikziozko hori, izateko estilo erreala den Cervantes-en produktu bat da. " Conviene, pues, que, haciendo un esfuerzo, distraigamos la vista de Don Quijote, y, vertiéndola sobre el resto de la obra, ganemos en su vasta superficie una noción más amplia y clara del estilo cervantino, de quien es el hidalgo manchego sólo una condensación particular. Este es para mí el verdadero quijotismo:
‎Este es para mí el verdadero quijotismo: el de Cervantes, no el de Don Quijote" 399 Urrats bat gehiago eginez: Ortega-ren suposizioan, Cervantes den estiloa, Espainia den estiloaren agerketa distiratsu bat da; ondorioz, Cervantes-en estiloa zertan datzan aurkitzen badugu, Espainia zertan datzan aurkikundea edukiko dugu (oroit estiloaren filosofia nietzschearra).
‎Hala, auzia jarraituz, Salamancako errektoreak" filosofia" espainola traktatu eta liburuetatik mistikara, Volksgeist espainolaren espresioak omen diren agerketetara, eta bereziki hizkuntzara pasarazi du. Honela dio berak Del sentimiento trágico ren amaieran, 1912ko Vida de don Quijote y Sancho rekin zer asmo ukan zuen azalduz: " Han gure filosofiaren lorratzen bila aritu nahi izan nuen.
‎Bikoiztasun espainolak baditu beste forma batzuk ere: " la suprema disociación española, la de Don Quijote y Sancho. Este anula a aquél" zioen, adibidez, En torno al casticismo ko Unamuno-k, adiera horretan ere mintzatu ohi baita bi Espainiez.
2008
‎404 Merino Urrutiak Haramia> zaharrago baten lekukotza, op. c., 92 or.). Arankiza> rangiza?, > lur-saila eta belardia, erreg. 212. Una heredad de tres celemines poco mas ó menos en Aranquiza, surcante por cierzo de Don Policarpo Alarcia, al regañon de Francisco Robredo?. Arch.
‎317 «Una encuesta pro euzkera. La opinión de don Resurrección María de Azkue», Euzkadi, 1934.11.08 Esan beharrik ez dago «Euzkalerria», zetarekin, egunkarikoen transkribapena dela, Azkuek eserekin idazten baitzuen.
‎392 «Una encuesta pro euzkera. La opinión de don Resurrección María de Azkue», Euzkadi, 1934.11.08.
‎61 Cf. «Un olvido que a todos duele», Euzkadi, 1922.09.14: «Comentábase con verdadera pena por nacionalistas y no nacionalistas que en la lección sobre semántica dada por don Resurrección María de Azkue, al citar el conferenciante los nombres de quienes en el pasado siglo laboraron por el euskera fuese omitido el nombre de don Sabino de Arana. Decíase, y con fundamento, que este olvido era imperdonable en quien, presidiendo la Academia de la Lengua, en cuyos locales figuran un cuadro de honor al principe Bonaparte, Astarloa y nuestro llorado maestro, no parecía poder, al mencionar a los dos primeros, omitir al último[...]».
‎«Y en su consecuencia a una todo el congreso conformemente dijeron que por los muchos beneficios que havia recivido estta dicha villa de Don Sevastian de Zumaran y esttaba reciviendo assi por el coratteral nuebo que por su quentta havia hecho en la Iglesia Parroquial de San Andres Aposttol de esta dicha villa, y los tres mil pesos que havia dado a estta dicha villa a fin de que con ellos haga la fundacion de un Agonizantte para el bien y socorro tan necesario de las Almas de los morimundos (sic) de estta republica, y tambien tenia... EiUA, A, 2,5, Libro de eleccion de oficios(), 1775erako udalkideen hautaketa.
‎...teko, eta urrian udala zerga berri bat ezarri beharrean aurkitu zen «para continuar con el pagamento del prest, y pan, con los demas utensilios del Piquete, que se manttiene en esta villa»124 1768an, indianoaren maileguaren itzulketari aurre egin ezinean, udalak diputaziora jo zuen «para la Consecucion de la Sisa o venta de las tierras para la redempcion de los treinta mil rr. que tomo la villa de don Sevastian de Zumaran, en Censo a tres por ciento en la Urgencia, que tubo en la sublebacion que hubo el año de mil setezientos sesenta y seis? »125.
‎Bere aurkako auzian deklaratu zuenez«? ha tenido a su cargo la administracion de la hacienda de Ibarra que radica en Zornoza propia de don Joaquín Aldamar haviendo servido a su madre primeramente por espacio de cerca diez y ocho años poco mas o menos, y a su hijo ultimamente por el tiempo de quatro o cinco, aunque hace un año que no corre con el sin embargo de que resulta alcance en sus cuentas a favor del que declara por cuio motivo le ha escrito varias veces sin que haya recibido contextacion», Madrileko Archivo Histórico... S.N., «Autos formados y remitidos al consejo extraordinario sobre sospechas de infidencia contra su patria y adhesión y comunicación con los franceses.
‎Kronikak, besteak beste, dantzarien berri dakar, erakustaldiek ohiko arrakasta izan zutela esanez, baina ez soilik egitarauan agertzen ziren Beasaingo dantzarienak, «mais encore et surtout avec ceux de Bilbao que leur curé a eu l, heureuse idée d, amener à l, improviste. C, est une grande et belle figure basque que celle de Don Arcué(;= Ascué? = Azkue), et nous aurons l, occasion de revenir sur cette éminente personnalité basquisante».
2009
‎Era de los «ayacuchos». Entre los papeles de su archivo hay un informe manuscrito de don Francisco Linage, amigo y confidente de Espartero, que, en primer término, constituye un reconocimiento de impotencia ante las guerrillas y fuerzas carlistas vascas. Los remedios que propone el bizarro militar son, en resumen, éstos:
‎Llegamos a los tiempos gloriosos en los que el general Martínez Campos, de campaña en tierra vasca, dijo aquella frase célebre de: « ¡ Qué país, qué paisaje y qué paisanaje!» Luego, al triunfo de don Antonio Cánovas. Nuevas medidas punitivas envueltas en ráfagas de oratoria.
‎Bilbo hiri ingeles edo amerikar moderno bat da, eta hegoaldea maite duena. . Acontece que el centro español, las llanuras de don Quijote, se divorcian de las activas vegas de Occidente que viven acelerando su codicia, con ayuda de los mecanismos. Y es entonces cuando se advierte que una montaña, que preside las planicies de Castilla, separándolas de Europa, la montaña del Pirineo, se encuentra en posición intermedia, de una parte enamorada de la Teología de Castilla y de la otra movimentada a la manera enérgica de las vegas occidentales?
‎La familia Lojendio la constituyen varios hermanos todos inteligentísimos, muy unidos y de gran influencia en las esferas oficiales. El nombramiento de don José María nos abriría muchas puertas hoy cerradas y aumentaría enormemente el prestigio de la Academia, pues, el apellido Lojendio es universalmente conocido. El Sr.
‎Recuerdos de micautiverio? de Don Jose Maria Vicario Calvo, Servicio de Publicaciones Universidad Juan Carlos I Editorial Dynkinson, S.L., Madril.
‎Jose Maria Arizmendiarrieta(), El hombre cooperativo. Pensamiento de Arizmendiarrieta, Pensamientos de don Jose Maria Arizmendiarrieta, El otro Dn. Jose Maria.
2010
‎Hara zer dioen maisuari buruz: ? ¡ Cuán amarga bullía la hiel de don Bernardino! Contemplábase, a sí propio, enfermo de una lesión incurable, atribuída por él mismo al clima húmedo y frío.
‎Pues, ¿ qué diferencia hay entre una rana y un sapo?, le pregunto a Vd.??, halako zerbait esan zidan lehenik. . Vd. ya sabe, además, que pesa sobre ETA un intento de secuestro de don Natalio Orbe, primo suyo, a quien tuve el gusto de conocer personalmente, pues yo era miembro del equipo de investigación del caso? ¿ Y ahora qué, Vd. va a sacar la cara a esa gentuza de ETA, para convertirse en una cucaracha y un traidor??
‎Melodrama en cuatro actos. El tercero dividido en dos cuadros, basado en la leuenda del mismo titulo de Don Arturo Campion. Estrenado en el Teatro de losCampos Eliseos de Bilbao el 19 de marzo de 1922 Bilbao 1932.
‎Auzi honen epigrafeak berak, halaxe baitio: Prozeso de Don Fco Antonio de Gutierrez contra Joseph Yñarra y consortes sobre el uso de unos minerales. Sentenciado:
‎Tarbe jaunak, ordea, Iruñeko Gorteetara jo zuen bere eskubideen aldeko defentsa ongi prestaturik: Jose de Olleta procurador de Don Miguel Tarbe Eliza administrador de la ferreria de Elama dice que no hay otras ordenanzas de minas que las del año 1584 Eta haietan ez duela esaten kobrea atera eta urtu ezin denik.
‎Zortzigarren puntuak, datu berri hau dakar: que dicha Mª Clara antes de casarse fue tenida por muger libiana y pario una hixa de Don Joachin Tribiño y antes y despues a bibido en semejantes distracciones con otros como diran los testigos.
‎Bestetan beste, oraindik gazte zela eta estando soltera, y en su casa de posada Don Juachin de Tribiño, que vino de Yndias mui rico, tubo una hija de éste. Eta oroitzen dela bi alditan nexkato hura ikusi izandua Errenterian, eta gero aditu izandu duela, 1719an, frantsesak Gipuzkoan sartu eta zulaikatarrok Goizuetara hanka egitean, han hil zela la dicha hija que hubo Mª Clara de don Juachin de Tribiño.
‎Anaia Joxepek, gure kantako protagonistak, berriz, honela dio: que partió a Indias a llamamiento de Don Melchor Sarobe su pariente que se allava en Mexico.
‎...como poder abiente de la Sra. Dª Maria Nocolasa de Larreta viuda de Don Juachin de Alduncin y Vertiz, madre tutora y cuidadora de la Sª Dª Maria Nocolasa de Alduncin y Vertiz como consta de el que otorgó a su favor el dia 8 de octu. de 1742 por testimonio de Gregorio Sagasti esno. del valle de Oyarzun. Kontuak hola, Iberokoak ez ezik, Alduntzingo burdinolak eta ondasunak ere bereak zituen Larreta jaunak, zehar bidez bada ere.
2011
‎Baina nesken irakasleak hau esaten eutsen neskatoei: " Delante de Don Juan hablad euskera, pero cuando se vaya, que no os pille yo hablando así".
‎Honek susperraldia eman zion unibertsitateari eta harremanak zituen Madrileko. Centro de Estudios Históricos?. Durante mes y medio visitamos museos y ciudadades y para muchos de nosotros fue aquello el despertar de la vocación. Leí a Sófocles y a Homero en su tierra, aprendí a hablar griego moderno, y ya no podía ser otra cosa que filólogo?.. Centro de Estudios Históricos?. No había antesalas ni tertulias y las puertas de don Ramón como las de don Américo, estaban abiertas a cualquiera, sin más defensa que el respeto que todos les teníamos?. Tuve la suerte de ser, creo, el primer estudiante que entró allí?. Para quienes quizá habíamos iniciado nuestra marcha a los griegos partiendo de Hörderlin o Nietzsche, Zubiri combinaba las referencias al. Parménides, sobre explicaciones sobre la, anakephalaiosis?
‎Honek susperraldia eman zion unibertsitateari eta harremanak zituen Madrileko. Centro de Estudios Históricos?. Durante mes y medio visitamos museos y ciudadades y para muchos de nosotros fue aquello el despertar de la vocación. Leí a Sófocles y a Homero en su tierra, aprendí a hablar griego moderno, y ya no podía ser otra cosa que filólogo?.. Centro de Estudios Históricos?. No había antesalas ni tertulias y las puertas de don Ramón como las de don Américo, estaban abiertas a cualquiera, sin más defensa que el respeto que todos les teníamos?. Tuve la suerte de ser, creo, el primer estudiante que entró allí?. Para quienes quizá habíamos iniciado nuestra marcha a los griegos partiendo de Hörderlin o Nietzsche, Zubiri combinaba las referencias al. Parménides, sobre explicaciones sobre la, anakephalaiosis?
‎" Martin de Gastealopez por la de Ochoquirena" (1629), eta hau ere bai: " Una borda llamada Ochoquioa propia de Don Fermin de Gaztealopez, presvitero" (1678). Ikus Gaztelopitzena (baserria) eta Goikoborda sarrerak.
‎Baina honatx beste lotura batzuk egiteko erreferentziak: " Martin de Gastealopez por la de Ochoquirena" (1629)," una borda llamada Ochoquioa propia de Don Fermin de Gaztealopez, presvitero" (1678). Ikus, hortaz, Otxoki (baserria) eta Goikoborda sarrerak.
2012
‎Frente al concepto tan generalizado de la mujer como promesa placentera, frentea la mentalidad de Don Juan. Frente al concepto de Dama (cosa bella e idealizada, pero despersonalizada), opone el vasco su concepcion trascendente de la Mujer comoMadre y Como Etxekoandre:
‎Frente al concepto tan generalizado de la mujer como promesa placentera, frentea la mentalidad de Don Juan. Frente al concepto de Dama (cosa bella e idealizada, pero despersonalizada), opone el vasco su concepcion trascendente de la Mujer comoMadre y Como Etxekoandre:
‎Barranquillo de Don Zoilo n izan zen,
‎Escritos de Don Ramón Ortiz de Zarate. Bilbao, 1900 1 or. eta hurr.
‎Hori da guri interesatzen zaigun bakarra. Unamunok Cervantesen Kixoteari buruz (Vida de don Quijote y Sancho) esan zuenaren bat badago liburuxka honetan: gure ideiak aireratzeko hartzen dugu Kixotea (Unamunok esan zuen modura," cañamazo" gisa).
2013
‎Batetik, Jauregiko Harribitxiak deitutako sailean, denboraldi honetako estreinaldiak bildu dituzte. Sekzio horretan, besteak beste, Il nomme della rosa (Larrosaren izena), La venganza de Don Mendo (Don Mendoren mendekua) eta La dama duend e (Dama Iratxoa) daude. Bestetik, Hemengo Klasikoak izendatutako atalean, autore klasikoen antzezlanak emango dituzte, Nafarroako antzerki talde amateurrek antzeztuta.
‎«Mundu barrokoa mundu modernora hurbiltzen du». La venganza de Don Mendo (Don Mendoren mendekua) ere goraipatu du. Helduentzazko antzezlana da, txotxongiloek antzeztuta.
‎Hemezortzi dantzari biluzik agertuko dira hor, taula gainetik jautsi eta igaten, joan jinak egiten. Beste konpainia zenbait izendatzeko, Preljocaj balleta Les nuits emanen du irailaren 11n; eta Mila gau eta bat gehiago ipuin sortaren haritik, Ariadone konpainiak Japoniako buto dantzarekin dator Fukushima gogoan, Un coup de don irailaren 14an dantzatzeko. Xehetasun guztiak:
‎Ez idatzia, kasu honetan marraztua. Marrazki azpian. Las enseñanzas de Don Juan, idatzi zuen.
‎Honoré Champion, 1913); Congrès basque (Eskual Zaleen Biltzarra): tenu dans la ville d. Irun le 29 septembre 1904 sous la présidence de Don Arturo Campion, ancien député de la Navarre. (Baiona:
‎–La primera vez que oí hablar del, doble? de don Fidel fue por boca de mi padre que se lo había dicho Chalbaud?.
‎(Arizmendi, 75 orrialdea) Modregok sinisitu egiten du paper hori eta Fidel Garciari erakusten dio. . Es todo un montaje tan chapucero, que basta leer este informe para comprender, y más sabiendo los antecedentes de las campañas de calumnias para deshacerse de don Fidel, que tras lo que iban era a eliminar a don Fidel. Y eso no lo podía ignorar el arzobispo de Barcelona, cuando insultó a don Fidel pidiéndole que se defendiera.
‎Bigarren hitzaldia Isaac Lopez Mendizabalena izan zen: . Historia del libro y de las imprentas en nuestro pueblo. Euzkadik, labur zurrean15,. Una interesante conferencia de don Isaac López Mendizabal, titulupean zera zioen:
2015
‎Hala ere, 1994an, Esteve Ferrerren gidaritzapean, izenez eta estiloz aldatu zuen. Irunen izango dira Federico Garcia Lorcaren Los amores de don Perlimplin con Belisa en su jardín lanarekin.
‎Bertan, 2015ean arituko diren taldeak aurkeztu eta zuzendaritza berriari harrera egin zitzaion. Ekitaldia 12:15ean hasi zen, klubeko taldeei (La Tasca de Don Josek, Katealdek eta Cafes San Donatok babesturiko promesa, hasiberri, kimu eta haurrak, eta Quesos Albeniz eta Makor ek babesturiko kadete eta juniorrak) eginiko argazki saioarekin. Eguraldia nahiko petrala izanagatik ere, argazkiak kanpoaldean atera ziren, eta txirrindulari gaztetxoenek, mailot eta kuloteak soinean, ezin izan zituzten hotz imintzioak estali.
‎Asmoa zen Las Vegas txiki bat eraikitzea Gaztela Mantxaren bihotzean: Reino de Don Quijote. Aisialdiaren parke erraldoi horretan ez ziren ez haize errotarik egingo ezta liburutegirik ere.
2016
‎EN TORNO A LAS DECLARACIONES DE DON JUAN CARLOS ZABALO
2017
‎Sin animo de ser completos, mencionamos las principales: Vida de San Ignacio (Tolosa, 1866), Explicacion de la Doctrina Cristiana, de Santiago Mazo (San Sebastian, 1858), La Devocion al Corazon de Jesus, del P. Mendiburu, trasladada de su dialecto original al guipuzcoano (Tolosa, 1883), Baserritar jaquintsuaren echeco escola (el libro de don Juan Jose Moguel trasladado del vizcaino al guipuzcoano), Vida de Santa Genoveva de Brabante, de Cristobal Schmid (Tolosa, 1885), las Meditaciones del Padre Villacastm (Tolosa, 1880), las Glorias de Maria, de San Alfonso de Ligorio, traduccion castellana de Ramon Garcia (Mariaren Gloriac, Azpeitia 1881), Sobre la Comunion frecuente, de monseñor Segur (trad. del frances, Tolosa 1883), Ancora ... (Liberalak holakoak baziren, zer ez ote ziren karlistak?!).
‎Espedizio horretan Espronceda poeta ere joan zen eta olerki batzuk eskaini zizkion: " A la muerte de don Joaquin de Pablo," Chapalangarra" en los campos de Vera".
‎8. Otra de Don Lorenzo de Aldunzin338
‎155. Gero testiguek bietara darabilte: " la casa de martinena" eta" la de Don martinena".
2018
‎1José Miguel de Barandiaranen ondorengotza El legado de don José Miguel de Barandiaran The legacy of José Miguel de Barandiaran Luis Manuel Peña, Ander Manterola, Gurutzi Arregi, Segundo Oar Arteta
‎de membrillos. Se esconde Don Caracol, en la casa de Don
‎Santa Teresaren Mendeurrenean espainiar emakume poetendako Urrezko Luma saria lortu zuen. Gainera, anaiaren jenialtasuna utzi nahi izan zuen agerian eta Noticias biogrficas delprimer periodo de la vida artistica de Don Pablo Sarasate obra anonimoa argitaratu zuen 1878an. Obra hori zatitan argitaratu zuten La Avalancha egunkarian Recuerdos de Sarasate goiburuarekin.
‎Izenaren bilakaera argi dago Juan Cruzaten (1344) eta andere Flandina Crozaten testamentuetan: " muyller de don Miguel d’Eça, cambiador de Pampalona" eta" vezina de Pampalona" (1346). Bietan Pampalona ageri da.
2019
‎Baina GPDko artxibozain laguntzaileak 1949ko irailaren 17an berriz ikusi zuenean, erabat hondatuta aurkitu zuen: " Visita a la biblioteca de don Julio de Urquijo juntamente con los asistentes del cursillo de lenguas prerómanicas celebrado en la ciudad ¡ Qué tristeza ver a don Julio, hecho una ruina física, incapaz de meter en los estantes libros, como él decía, adquiridos con locura!" (Urkia Etxabe 2006: 271).
‎M. Azkuek gerra zibilaren ondoko urteetan izandako jarrera baloratzea saihestu egin zuten erbesteko prentsa abertzalean. EAJ PNVren agerkariak heriotzaren berri eman zuenean, EJ GEko J. M. Leizaolak" El abrazo de Sabino y de don Resurrección" izenburu esanguratsua jarri zion bere artikuluari, nolabait R. M. Azkueren aurkako eraso abertzaleak uxatzeko (Alderdi 1951).
‎B. Echegarayren gutuna N. Oleagari, talpen nagusia Diccionario vasco español francés() izan behar zen.665 Bilboko prentsak, Akademiaren azaroko batzarraren berri emateaz gain, tituluan nabarmendu zuen egitasmoa: " Serán reeditadas las obras de don Resurrección María de Azkue y su Diccionario Vasco Español Francés" (La Gaceta del Norte). 666 Lehen ediziotik igarotako urte luzeetan, R. M. Azkue bere hiztegiari oharrak gehitzen aritu zen, eta eranskin hori ere argitaratzea zen asmoa.
‎, 1950," En mémoire de Don Julio de Urquijo", Gure Herria, XXII, 257
‎garbitasun agiriaren txostenean horrela dator" natural de la villa de oñate, hijo lejitimo de Don Juan Sarratea natural de Ciga en el valle del Baztan, reino de Navarra en España". Badirudi Baztango ondorengoa izateak kapare egiten zuela eta horrek baliabideak ematen zizkiola.
‎Eta, azkenean, zer izen duen jakitera iristen bagara, seguruenik izen multzotik, identifikazio zehatzagorako, zati bat aukeratuko dugu, eta honek frogatzen du ezen, izena garrantzizkoa izanik ere, izenaren zati guztiek ez dutela berdin balio, Einstein Alberto izateak ez digu asko ardura, ez zaigu inporta, ezta ere, Homerok beste izenik ba ote zuen. Raimundo Silvak jakin nahiko zuen, ordea, Atamarmako iturriko urak benetan gozoak ote ziren, Mogueimek baieztatu zuen bezala, Crónica dos Cinco Reis de Portugaleko etorkizuneko ikasgaia aurreratuz, edo, aitzitik, mingotsak ote ziren, hainbestetan aipatu dugun Fray António Brandãok bere Crónica de Don Afonso Henriques estimatuan berariaz aitortzen duen bezala, zeina iristen baita esatera ezen urak mingotsak zirelako deitzen ziotela iturriari Atamarmako iturria, hitz honek, portugesez eta ulertzeko moduan paraturik, horixe esan nahi baitu, eta ez besterik, Ur Mingotseko Iturria. Nahiz eta ez den aparteko garrantzirik duen afera, Raimundo Silvak gogoeta egiteari ekin zion, eta nahikoa gogoeta egin zuen ondorio batera heltzeko, hau da, logikoki, bestalde badakigun arren errealitateak ez diola beti logikaren bide zuzenari segitzen, ez lukeela zentzurik, lehorreko urak gehienetan gozoak izanik, iturri bat nabarmentzea iturri guztien ezaugarria den tasun batengatik, iturri belarrez inguratua legokeen iturria garo iturri deituko ez litzatekeen modu berean, orduan pentsatu zuen, beste iturri batzuetan egiaztatu arte, historikoak eta dokumentalak azken hauek, Atamarmako urak mingotsak izango zirela, eta pentsamenduei jarraikiz, egunen batean modu praktikoan jakitera iritsiko dela, hau da, bertatik edanez, eta horrela lortuko duen behin betiko ondorioa esperimentala izango dela, eta ondorioa izango da, nonbait, urak gazikarak direla, eta horrela mundu guztia aseko du, gazikara gozoaren eta mingotsaren erdibidean baita.
‎previamente [a la elección de Luis Villasante como euskaltzainburu] había circulado entre los académicos un escrito anónimo que denunciaba la supuesta claudicación de don Manuel Lekuona a los principios que él mismo había propuesto en Aránzazu. Lejos estaba de imaginarme, por mi parte, que se me pudiera atribuir la autoría del panfleto, hasta que José de Artetxe me manifestó su extrañeza a través de una nota.
‎Zelaiaren konfigurazio fisikoaren bilakaerak eragin zuzena du bere errelato historikoan. 1355ean sortu zuten Villaviciosa de Marquina hiribildua (Carta Puebla de Don Tello,
‎Espainiar Literaturaren obrak irakurrarazten zizkigun. Gogoratu zitzaidan gaztelaniaz idatzitako literaturaren historiaren nobela horietako bat, irakurrarazi ziguna, La gloria de don Ramiro deituriko eleberria izan zela, hain zuzen ere argumentua erabat Avilako hirian gertatzen zena. Nahiz eta nobelaren egilea, Enrique Larreta, argentinarra izan, gure irakasle horrek liburu hori irakurrarazi zigun adieraziz benetako altxorra zela eta, beraz, nahitaez irakurri beharrekoa.
‎8. DOMIGELEN BORDA: Asencio de Zavaleta bibe con ogar y familia en una borda llamada Mintorrola propia de Don Miguel de Zavaleta Presvitero. Hara hemen ere nola ageri den Mintorrola sarobe zaharraren eragin izendatzaile generikoa.
‎Hara 1726ko apeo honetan bertan, jabeen zerrendan esaten dena: " 80 Martin de Larrea bive con ogar y familia en la casa vezinal llamada Nicolaseneapropia de Don Miguel de Zavaletapresvitero". Bistakoa da beraz nori zor dion izena bordak.
‎Hara handik hogei urteko aipamena (LUA, akta): "... en elparaje llamado Usateguieta en lo bedado de un mes a esta parte a cortado o trasmochado diferentes arboles para calera Juan de Sagastibelza Casero o Bordero de Don Miguel de Zavaleta". Horra maizter berria, auzotik etorria.
‎9. MINTORROLA: Salvador de Lasarte bibe con ogar y familia en una borda llamada Mintorrola propia de Don Martin Joseph de Zavaleta Presvitero la qual usufructa como capellania colada. Marixurrenea etxeko seme zen apaiz hori, eta nahiz Erasoteko Urriztimiltxo izan etxe honen borda, kontua da Soroa etxearena ere bazela, eta ordurako Soroari zegokiola Mintorrola.
‎5. Otra de Don Miguel Antonio de Alduncin residente en Goizueta. Honek berriz, goian ikusi bezala, Urdiñolako nagusiaren borda behar zuen, inondik ere.
‎57. Antonio de Zabaleta dueño de Don Miguelenea.
‎1. URBIETA: Primeramente Juan Gamio bibe en una borda llamada Urbieta propia de Don Joseph Vidarte Presvitero en Pamplona. Lehendik ere, 1692an, Uitziko abade Don Pedro de Azpiroz jaunari herentzian utzia baitzen Miguel de Urbieta jaunak.
‎Lehen esan dizut 1726ko apeoan ez dela ageri borda honenik, baina bai borda egin zeneko burnijeak paratu zituena, maizterren sailean 56 garren: " Juan de Urte vive con ogar y familia en la casa vecinal llamada Marquillos propia de Don Juaquin de Alduncin dueño delpalazio de Alduncin de la villa de Goizueta". Badirudi arotz kanboar honek tratu ona zuela orduko jauntxoekin.
‎8. ABADEBORDA: "... luego en siguiente llegaron a otra borda que es la mas contigua a la del dicho Juanes de Zabaleta y es de Don Leonardo de Arribillaga Abad de la Parroquial desta dicha Villa de Leyza, en donde reconozieron las tierras que el susodicho ha hecho rozaryplantaziones de arboles, y viendo que el susodicho no a exzedido en limite alguno" zeuden bezalaxe utzi zutela den dena. hala esan, garai hartan abadeak, herri guziaren gainetik zeukan botere izugarriaren berri jakinik.
‎Dokumentazioa: Çumarrizta (1546, NEAN, DPR, 11 k.; 1547, NEAN, DPR, 12 k.);". martinu de Cumarrizta, ferron de Recuma, vezino de Leyça" (1566, NEAN, DPR, 18 k.);" Joanes de Çubiri, hermano de don Pedro de Çubiri que estubo por ferron en Çumarrizta" (1587, NEAN, DPR, 39 k.);" Cristobal de Zumarrizta, maestro cantero, vezino de Lezo" (1659, NEAN, DPR, 71 k.); Zumarrizta (1750, ITUA);"... ferreria de Zumarrizta" (1832, NEAN, DPR, 4 k.).
2020
‎Unamunoren Vida de don Quijote y Sancho (1905) espainolismoaren gogo jardunak dira. Espainia, inperioaren itsasoaz haraindiko azken koloniak galtzean penintsula barnekoak atxikitzen ditu oraino, espainiar intelektualentzat arima bat zen agonian zegoena, hots, hil edo biziko borrokan ari zen; kristautasuna XX. mendearen hasieran eraso liberalaren aurrean ari zen bezalatsu, zeren Unamunorentzat arima espainolaren esentzia kristautasuna zen.
‎" ¿ Hay una filosofía española? Sí, la de Don Quijote(...) ¿ Hay una filosofía española, mi Don Quijote. Sí, la tuya, la filosofía de Dulcinea, la de no morir, la de creer, la de creer la verdad.
‎Burunda taldeak aurkezpena beranduago egitea aurreikusia zuen, aurten maillot berriak mustu behar zituztelako eta materialaren zain zeudelako, eta oraindik ez dute aurkezpenik egin. “Kadete eta jubenil mailetan Quesos Albenizek jarraitzen du babesle nagusia izaten, eta eskoletan Katealde eta La Tasca de don Jose babesleei laguntzaile berriak gehitu zaizkie: Quesos Albeniz eta Garaje Urbasa.
‎Konfidentea deklaratzera deitzeari dagokionez, esaten du begi bistakoa dela haren deklarazioak edukiko lukeen garrantzia(" Es evidente la transcendencia de la declaración judicial de don Ramón Arnau De la Nuez, por lo que interesa su localización para su puesta a disposición judicial"), baina 2017ko apirilean eskatu ziela Guardia Zibilari eta Polizia Nazionalari non zegoen ikertzeko, eta ez dutela horri buruzko informaziorik lortu, eta lortzen den egunean, orduan eskatuko zaiola deklarazioa. Hitz hauekin azaltzen du hori guztia.
2021
‎Gure Herria, 1950 martxoa, 65 or.," Kobla eta othoitza. Donibane Garaziko elizan bersularien egunean emana izan den hitzaldia", Pierre Lafitte; Herria, 1960/VI/02, 1 or.," Lekuona jaunaren hitzaldia", Teodoro Henandorena; El Diario Vasco, 1961/III/19, 2 or.," Conferencia de Don Antonio Arrúe en el Círculo de España"; El Correo Español, 1973/XII/08, 4 or.," Bertsolarismo en la Universidad de Deusto" (Alfontso Irigoienen hitzaldia); Zeruko Argia, 1975/II/23, 6 or.," Sozial Komunikabideak/ Bertsolaritza’ (Hitzaldia Aranalde, Lazkano eta Muniategik)", Arrate Euskal Kultur Elkartea; Hoja del Lunes de San Sebastián, 1976/IV/05," Hoy...
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Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

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