Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 158

2000
‎JOSE Antonio Echenique, Donostiako Musika Hamabostaldiaren zuzendariak 61.edizioaren aurrerapena aurkeztu zuen otsailaren 18an. Aurtengo Hamabostaldiak Luis de Pablo konpositore bilbotarra omenduko du, 70 urte bete baititu. Hamabostaldiak beste hainbat protagonista ere izango du:
‎Madrilen negua igarota, Gipuzkoako Bidegoianera inguratu ohi dira Musika Hamabostaldiaren omenaldia jaso duen Luis de Pablo konpositore bilbotarra eta bere emazte Marta Cardenas margolari donostiarra. Musikariaren iritziak jasotzeko hurbildu ginen hara.
‎Luis de Pabloren musika jarriko zenieke?
‎1936 urtean jada irrati estazioak zeuden euskal hiriburuetan. Donostiakoa Unión Radio rena zen eta gainerakoak zenbait enpresariren jabego ziren( De Pablo, 1998, 35).
‎Granja, J. Apalategi, S. de Pablo, L. Mees, M. Ugalde, F. de Meer, I. Chueca, J. Azcona, A. Martinez Peñuela, P. Waldmann, M. Heiberg, M. Ugalde Solano, M. Elizondo, I. Camino, L. de Guezala, M.X. Aizpuru, C. Landa, J. Zabalo, J.M. Tapiz...), hutsune eta gabezia nabariak antzematen nituen nazioarteko mailan izandako eraginari buruzko ikerkuntzan. Alderdi horri dagokionez aipatu behar ditut, besteak beste —idazkia asko ez luzatzeko asmoak mugaturik—, Jose Luis de la Granjak (Galeuzca hitzarmenaren eta" propaganda eta nazioarteko politika" bateratuak egiteko sinatzaileek hartu zuten erabakiaren analisia), Xose Estevezek (penintsulako periferiako nazionalismoen arteko harremanei buruz egindako analisian hitzarmenen" nazioarteko" osagaia aipatu zuen atal bereizi batean), Xose M. Nuñez Seixasek (doktorego tesia:
‎Halaber, euskal nazionalismoak aztergai izaten segitzen du, azkenaldian argitaratutako obrek argi uzten dutenez. Azpimarra dezagun, horien artean, S. de Pablo, L. Mees eta J.A. Rodriguez Ranzek ikuspegi orokor batetik egindakoa (El pendulo patriotico. Historia del Partido Nacionalista Vasco.
2002
‎Ordutik aurrera, nazionalismoari buruzko argitalpenak ugaritu egin ziren, bai historialarien, nahiz beste gizarte zientzialarien aldetik (J. L. de la Granja, F. de Meer, S. de Pablo, J. Chueca, M. Ugalde, M. Aizpuru, G.Jauregi, A. Gurruchaga eta ni neu). Jakina, hemen ezin ditugu liburu eta artikuluhoriek guztiak banan banan aurkeztu eta aztertu.
‎Sabino Aranaren garaiarekin batera, II. Errepublikakoa da nazionalismoa gehienikertu den epealdi historikoa, zalantzarik gabe. J. L. De la Granja, S. de Pablo, J. A.Rodnguez Ranz edo J. M. Tapiz historialariak dira, besteak beste, urte horietakonazionalismoaren nondik norakoak aztertu dituzten historialariak. Dena den, eta, harrigarria baldin bada ere, Annales eskolak gure artean izan ohi duen eragina kontuan harturik?, aipatutako historialari gehienek abertzaletasunaren historia politikoa landu dute, batez ere.
‎Euskal Herriko lurraldeen izaera eta egiturak oso desberdinak izanik, ez daharritzekoa bertako mugimendu abertzalearen historia ere halakoxea izatea.Mikel Aizpururen tesiak (Gipuzkoa) eta Josu Chueca-renak (II ErrepublikaNafarroan) hainbat aurrerapen ekarri dizkigute, Santiago de Pablo-k Arabari buruz egindako lanak bezalaxe. Nazionalismoak Ipar Euskal Herrianizandako garapena nahiko ezezaguna izan arren, Jacobs-en liburua kalitatehandikoa da, eta gaiaren lerro nagusiak, gainetik bada ere?
‎J. E. Jacob (1994); S. de Pablo (1988, 1989 eta 1991); J. Chueca (1999); M. Aizpuru (2000).
‎Esker berezia eman beharrean nago Santiago De Pablo-ri, oraindik kaleratzetu gabe dagoen1998ko zerrenda nire eskuetan jartzeagatik, Vasconia aldizkariaren 31 zenbakian argitaratuko denahain zuzen.
‎Hauen bilketa egiteko erabilitako iturriak, J. L. de la Granja eta S. de Pablo (1994): –Tesisdoctorales sobre Historia del Pais Vasco (siglos XVIII, XIX y XX), leidas en 1994?, HistoriaContemporanea, 11, 333; J. L. de la Granja Sainz, S. De Pablo Contreras eta C. LandaMontenegro (1998):
‎Hauen bilketa egiteko erabilitako iturriak, J. L. de la Granja eta S. de Pablo (1994): . Tesisdoctorales sobre Historia del Pais Vasco (siglos XVIII, XIX y XX), leidas en 1994?, HistoriaContemporanea, 11, 333; J. L. de la Granja Sainz, S. De Pablo Contreras eta C. LandaMontenegro (1998): –Bibliografia y tesis doctorales de Historia Contemporanea del Pais Vasco()?, Vasconia, 25, 417; J. L. de la Granja Sainz, S. De Pablo Contreras eta C. LandaMontenegro (1999):
‎–Tesisdoctorales sobre Historia del Pais Vasco (siglos XVIII, XIX y XX), leidas en 1994?, HistoriaContemporanea, 11, 333; J. L. de la Granja Sainz, S. De Pablo Contreras eta C. LandaMontenegro (1998): . Bibliografia y tesis doctorales de Historia Contemporanea del Pais Vasco()?, Vasconia, 25, 417; J. L. de la Granja Sainz, S. De Pablo Contreras eta C. LandaMontenegro (1999): –Bibliografia y tesis doctorales de Historia Contemporanea del Pais Vasco (1997)?, Vasconia, 29, 187 eta RIEV aldizkariaren 43, 1/ 2 (1998), 44, 1/ 2 (1999) eta 45, 1 (2000) urteetako tesien bildumak.
2004
‎Ohi bezala, konpositore klasikoen lanak emango ditu EOSek Ohi bezala, konpositore klasikoen lanak emango ditu EOSek, baina euskal konpositore garaikideen lanak (Luis de Pablo, Agustin Gonzalez Acilu eta Luis Aranburu) ez ditu ahantziko.
2006
‎Alberto Iñurrategi, Felix zena, Juanjo Sansebastian, Josu Bereziartua, Kike de Pablo, Jon Lazkano, Jon Beloki... denak pazienteak izan ditut, eta denei antzematen zaie gurearengandik ezberdina den bizitza ulertzeko modu bat. Ez dakit zein zen, baina batek bere burua bizitza urbanoaren naufrago bezala definitzen zuen.
‎Kantabrian greba propioa dago hilaren 30ean. Rafael de Pablok, langabezia horren sustatzaile den “10 minutu Plataformaren” presidenteak, esan du agintariek proposatutako gutxieneko zerbitzuak betetzen ari direla “ez garelako herritarren kontra, politikariei mezu bat besterik ez delako benetan goazela esateko”. Medikuek egiturazko aldaketak eskatzen dituzte laguntzaren lehen mailan, eta, gehienez ere, 25 kontsulta egin daitezke egunean, gaixo bakoitzeko batez beste 10 minutu, eta osasun zentroak osatzen dituzten sareko aurrekontua handitu egiten da.
2007
‎Errepresioak laster kolpatu zituen langile ekimen horretan izan ziren protagonistak. Gasteizen 16 pertsona epaitu zituzten gerla kontseiluan, eta apaiz batzuek, Egiz eko taldekideak hain zuzen, enpresaburu batzuek eta Ekintza Katolikoaren zenbait langilek zigorra, isuna edota atxiloketa jasan behar izan zuten( De Pablo, Mees eta Rodriguez Ranz 2001, 199). Bizi baldintzak okerrera egiteaz gain, ez da ukatu behar borrokarekiko tradiziorik gabeko langile talde berriek parte hartu zutela greba horretan, nahiz eta talde horien garrantzia benetan nabaria ez izan 1960ko hamarkada arte.
‎1951 urtea data oinarrizkoa da" bi garai ezberdin" bereizten dituelako; urte horrek markatu baitzuen" jarduera eta ekintza modu batzuen gailurra". ( De Pablo, Mees eta Rodnguez Ranz 2001, 201)
‎Horren adibide bat ikus daiteke Iñaki Bazanek zuzendutako liburuan (Bazan 2002). Bertan, Santiago De Pablok idatzitako atalean (De Pablo 2002), lau orri besterik ez zituen idatzi garai honetaz. Hala ere tratamendu handiagoa izan du historia ekonomiko edo politikoaren testu monografikoetan (ikus De Pablo, Mees eta Rodnguez Ranz 2001; edo Majuelo 2004).
‎Horren adibide bat ikus daiteke Iñaki Bazanek zuzendutako liburuan (Bazan 2002). Bertan, Santiago De Pablok idatzitako atalean( De Pablo 2002), lau orri besterik ez zituen idatzi garai honetaz. Hala ere tratamendu handiagoa izan du historia ekonomiko edo politikoaren testu monografikoetan (ikus De Pablo, Mees eta Rodnguez Ranz 2001; edo Majuelo 2004).
‎Bertan, Santiago De Pablok idatzitako atalean (De Pablo 2002), lau orri besterik ez zituen idatzi garai honetaz. Hala ere tratamendu handiagoa izan du historia ekonomiko edo politikoaren testu monografikoetan (ikus De Pablo, Mees eta Rodnguez Ranz 2001; edo Majuelo 2004).
‎2 Nafarroako 1951ko grebaren deskribapen zehatza Daz Monreal (1997) artikuluan aurki daiteke. Gasteizen gertatutako guztiaz, ikus De Pablo (1991).
2008
‎Bihotz hodietako gaixotasunei aurrea hartzeko estrategiarik onenetako bat da jarduera fisikoa egitea, ariketa fisiko neurritsua eginez, hala nola egunean 30 minutu ibiltzea, Carmen de Pablo doktoreak, Bihotzaren Espainiako Fundazioko kardiologoak (FEC), Bihotzaren XXIV. Astea dela eta. Gure sistema kardiobaskularraren egoera baloratzeko probak egitea ere gomendatu zuen adituak.
‎Patologia horiek gaixoen ikusmena pixkanaka galtzea eragiten dute, kasu gehienetan itsutasunera iritsi arte. Ikerketa horri esker, 1992an Enrique J. de la Rosa eta Flora de Pablo buru dituen taldeak CSICeko Ikerketa Biologikoen Zentroan hasi zuen lanaren ondorioz, erretinosiaren aurkako tratamenduetan prointsulina erabiltzeko oinarriak ezarri dira, eta, horrez gain, proinsulina sortzen duten mekanismoak argitzeko tresna berri bat eman da. Ikerketa hori garatzeko, “Investigative Ophtalmology and Visual Science” aldizkarian argitaratua, egileek beren aldez aurreko lanetatik abiatu ziren, proinsulinak erretinaren garapenean neuronengan duen babes efektua frogatzen zutenetik.
2009
‎Musikaren Sari Iberoamerikarra Luis de Pablo konpositore bilbotarrarentzat
‎Literaturako Cervantes sariaren parekotzat hartzen da saria. Abangoardiako musika konposatzen du Luis de Pablok eta 1991an Musika Sari Nazionala irabazi zuen.
‎Luis de Pablo musikagile bilbotarrak sari garrantzitsua irabazi du, Literaturako Cervantes sariaren parekotzat hartzen dena: 2009ko Luis de Vitoria Sari Iberoamerikarra.
‎Espaniako Egileen Elkarteak deitzen duen Tomas Luis de Vitoria izeneko saria iberoamerikan bizirik dauden musikariak nabarmentzeko saririk garrantzitsuena da. 60.000 euroko diru saria dauka eta aurten epaimahaiak Luis de Pablo musikagilearen `kalitate handia' nabarmendu du saria ematerakoan. `Genero guztiak lantzen ditu eta belaunaldi berrietako musikagileengan izandako eragina handia izan da' adierazi dute antolatzaileek.
‎1930 urtean Bilbon jaio zen Luis de Pablo. Abangoardia musikako konposatzailerik ezagunenetakoa da, `1951ko belaunaldia' deituriko taldeko kidea.
‎Abangoardia musikako konposatzailerik ezagunenetakoa da, `1951ko belaunaldia' deituriko taldeko kidea. Europako hainbat korrontetan eragin handia izan du Luis de Pabloren musikak eta XX. mendearen bigarren erdialdeko estilorik berritzaileenaren sortzailea da.
‎–Meteorologia, kartografia edota segurtasun kontzeptuak?. Gorri irakasleak, ordea, praktikak benetako arrisku lekuetan, goi mendietan edo arroiletan egitearen garrantzia azpimarratu du. Izan ere, mendiak arriskua gordetzen du bere baitan eta aldez aurretik ezustekoei neurria hartzeak lagundu egiten du arazoa sortzen denean behar bezala erantzun ahal izateko.Kike de Pablok bezeroak aipatu dizkigu, bezeroak gidatzen dituenak erantzukizun zibilari erreparatu behar dio, datu hori aintzat hartu behar da edozein irteera antolatzerakoan, bai irteera ekonomikoki errentagarria izan dadin eta baita segurtasun bermea eskaintzeko garaian ere?.
‎Aurten Euskadiko Orkestrak irteera bakarra egingo du: Madrilgo Auditorio Nazionalera Luis de Pablori egingo dioten omenaldian parte hartzeko. Gainontzeko emanaldiak etxean egingo dituzte.
‎Aurten Euskadiko Orkestrak irteera bakarra egingo du: Madrilgo Auditorio Nazionalera Luis de Pablori egingo dioten omenaldian parte hartzeko. Gainontzeko emanaldiak etxean egingo dituzte.
‎De la Granja, J. L; Miralles, R. eta De Pablo, S. (1994): –Historiografia del PaisVasco en la Segunda Republica y la Guerra Civil?, Spagna Contempordnea, 5, 99
‎Bestalde, ezin dugu aipatu gabe utzi Eusko Jaurlaritzako Kultura Sailarenaginduz Eusko Ikaskuntzako Historia Saileko ikertzaile eta historialariz osatutakolantalde zabal batek, Jose Luis de La Granja eta Santiago de Pablo HistoriaGaraikideko katedratikoen zuzendaritzapean, burutu duen proiektua: Gerra Zibilak Euskadin izan zuen bilakaerari buruzko iturri dokumentalen eta bibliografikoen gida().
‎Egun horretako lehen albisteak honela zioen: «Alava por España.El movienmiento sigue camino del triunfo»( De Pablo, 1990: 230; Diaz Noci, 1997a:
‎(Pensamiento Alaves,; iturria: De Pablo, 1990: 235)
‎(Norte,; iturria: De Pablo, 1990: 239)
‎De la Granja Sainz, J. L.; Miralles Palencia, R. eta De Pablo Contreras, S. (1994):. Fuentes historicas sobre la II Republica, la Guerra Civil, el exilio y elprimer franquismo en el Pais Vasco()?, Espacio, Tiempo yForma; Serie V Historia Contempordnea, 7, 435
De Pablo, S. (1990): –Pensamiento Alaves:
‎Baina lehenik eta behin, aztertu genuke zer nolako iritzia izan duen orain arte historiografiak honen guztiaren inguruan. Hasteko, azpimarratu beharra dago ez dela oso aztertua izan historiografiaren aldetik, adibide gisa esan genuke El Péndulo patriótico liburuan, esaterako, ez dugula honi buruzko aipamenik aurkituko; egia da Buenos Aireseko euskal etxean gertatutakoari buruz aipamen txiki bat egiten dutela, baina Uruguaiko euskal etxeetan gertatutakoari buruz ez dugu ezer aurkituko( De Pablo, Mees eta Rodriguez, 2001: 179), beraz, arlo honetan hutsune handia dagoela esan dezakegu.
De Pablo, S; Mees, L. eta Rodriguez Ranz, J. A. (2001): El péndulo patriótico, Editorial Critica Contrastes, Madril, 179.
‎Luis de Pabloren bi obra garaikide jaso ditu EOSek Luis de Pabloren bi obra garaikide jaso ditu EOSek plazaratutako CD berriak
‎Luis de Pabloren bi obra garaikide jaso ditu EOSek Luis de Pabloren bi obra garaikide jaso ditu EOSek plazaratutako CD berriak
‎Musikari bakarlari gisa ibilbide luzea bezain oparoa izanagatik, Asier Polo biolontxelo jotzailea (Bilbo, 1971) tentsioan jartzen da Luis de Pablo (Bilbo, 1930) konpositorearen obra garaikideak interpretatu behar dituenean. Halaxe gertatu zitzaion Frondoso misterio estreinakoz interpretatu behar izan zuenean, 2001ean.
‎Halaxe gertatu zitzaion Frondoso misterio estreinakoz interpretatu behar izan zuenean, 2001ean. Konpositore eskarmentudunaren obra hori eta Euskadiko Orkestra Sinfonikoaren enkarguz bere 25 urtemuga zela eta iaz sortutako Danzas secretas jasotzen ditu gaur plazaratutako CDak (Luis de Pablo, 1930). Iazko apirilean egin zuen grabazioa EOSek
‎Asier Polo bakarlari gisa aritu zen Frondoso misterio interpretatzen, eta Frederique Cambreling frantziarra Danzas secretas harparako obran. Biak ala biak irakasle dira Musikene Euskal Herriko Goi Mailako Musika Ikastegian, Donostiako Miramar Jauregian, eta hantxe aritu dira Luis de Pabloren CD plazaratu berriaren inguruan.
‎Lorpen izugarria da txelorako idatzitako Fronsoso misterio, oso obra konplexua, dio Asier Polok; ni ez nago ohituta halako lan garaikideekin, eta harrigarria da de Pablok duen ezagutza nire musika tresnaren inguruan.
‎Bestalde, Luis de Pabloren obrak estreinatzeak dakarren tentsioa nabarmendu du Asier Polok, eta, horren harira, Frondoso misterio lehen aldiz interpretatu behar izan zueneko bitxikeria gogoratu du: Solista gisa ariko nintzela agindu nion, baina baldintza bat jarrita:
‎Eskatzen duen birtuosismo maila ikusita ez da harritzekoa.... Izan ere, Polok ez du ezkutatzen Luis de Pablori dion miresmena: Orain arte interpretatu ditudan lan garaikideen artean onena edo onenetakoa izango da.
‎EOSen EOSen Euskal Konpositoreen Bilduma ko 11 alea da Luis de Pablo, 1930; CD horren grabazioan ere tentsioa erraz pilatu zen, Polok onartzen duenez. Teknikariak ordu jakin batzuetan daude bakarrik, eta egun eta erdian bukatu beharra zegoen dena.
‎EOSekin EOSekin oso harreman ona dugu, eta Arturo Tamayo zuzendariak ongi ezagutzen du de Pabloren obra.
‎Tonalitate eta atonalitatearen arteko orekaAdituek 51ko generazioa kokatzen dute musikagile altsasuarra. Halffeter, De Pablo edo Bernaola dira garai horretako musikagile ezagunenetako batzuk eta Stravinski eta Bela Bartok en musika dituzte erreferentzien artean.Soinu errealitate berrien bilaketak markatu du Gonzalez de Aciluren ibilbide musikala. Atonalitatea da 51ko generazioaren ezaugarri nagusietako bat.
2010
‎Topaketetan poesia, zinea, musika, pintura, eskultura, antzerkia eta bestelako adierazpen artistikoetako sortzaileek hartu zuten parte, baina baita hiritarrek beraiek ere. Alea Taldea arduratu zen antolaketaz, tartean Luis de Pablo konpositorea eta Jose Luis Alexanco artista; eta Huarte Taldearen diru-laguntza pribatuarekin egin zen ekimena. Finantziazio pribatuarekin sortu izanak zerbitzu publiko izaera eman zion proiektuari, eta hiriarentzako opari gisa ere ikusi zuten askok.
‎...USTO de Gonzalo Bisedo y Hugo SrraCINE SOCIAL de David Galán GalindoBILINGÚES de Jose Carlos Gomez y Rafa Rojas DiezMARINEL ITSUA ETA ITXAS NESKAK de Josu ArteagaCUCHILLO EL VASCO Y MC GREGOR de David Zabala y Paul UrkijoLA POSIBILIDAD DE VIVIR de Agustin MartinezQUIERO ESTAR EL RESTO DE MI VIDA CONTIGO de Manuel MorenoLIGHT STORY de Marcos Garcia ErgúinLA MADRE de Alberto EvangelioCHUPERTOPICO de Pablo AlvarezDIE SHEIDER de Javier ChillónEL COCIDO de Jose Javier Hernan CaboEL PLAN DE ASUNCION de Olatz Arroyo
‎Luis de Pablo eta Nicolas Roegi omenaldia aurtengo Zinebin
‎Luis de Pablo musika konpositore bilbotarra eta Nicolas Roeg zinemagile britaniarra omenduko ditu aurten Bilboko Zinebi zinema jaialdiak.
‎Oso programa zientifiko zabala izango du, hemengo zientzialarien hitzaldiekin, Nobel saridunenak ere bai, eta, horrez gain, beste arlotako jendea ere izango da. Adibidez, Jakiundeko kideak diren intelektual batzuk ere izango dira, Luis de Pablo musikaria eta Bernardo Atxaga idazlea adibidez. Kongresu horren helburua jendea erakartzea da.
‎Hori dela eta, Jakintzaren Jakin mina jaialdia ez da zientziari buruzkoa bakarrik izango, jaialdiaren atzean dagoen ideia baita zientzia kultura gizarte modernoko parte dela. Gure artean, esaterako, Bernardo Atxaga idazlea eta Luis de Pablo musikagilea egongo dira, kultura arlokoak.
‎Jakintza era guztiak, eta artea hala dela uste dut, sormenean oinarrituta daude. Luis de Pablok, Jakiunden, medikuntzaren sormenari buruzko hitzaldi bat egin zuen. Iruditu zitzaidan edozeinek berari entzunda pentsatuko lukeela hori arte eta letren mundukoa besterik ez zela; baina begiak itxi eta norbaitek fisika deskribatuko balit, zientziaren sortzailerik handienek gauza bera azalduko luketeela uste dut; pasio, sormen eta komunikazio berarekin.
‎Nobel saridunez gain, beste hainbat alorretako jakitunak izango dira: Robert Langer ingeniaria; Juan Ignacio Cirac Optika Kuantikoko Max Plank Institutuko zuzendaria; Sylvia Earle ozeanografoa; Bernardo Atxaga idazlea; Luis De Pablo musikaria; Jhon Pendry zientzialaria. Hitzaldiak Kursaalean izango dira, 17:00etatik 21:00etara.
2011
‎baina ezer esplizituki kontatu beharrik gabe?. Giro abangoardista hartan kolaboratzaile izan zituzten, besteak beste, Luis de Pablo musikan eta Marcel Hanoun argazkian, Nouvelle Vague frantsesaren aita espirituala izango zena. –Sormen handiko gizona zen, diskretua eta oso profesionala?
‎Gauzak horrela, hotel txiroago batera aldatu nahi genuke.» Eskatzen zuena ez zen hain erraza, ordea, jende izugarri baitzebilen egun haietan Iruñean, eta ez baitzegoen gela librerik hirian. «Azkenean, kontatu digu Luis de Pablok?, soluzioa bururatu zitzaidan. Janaria ez zela alferrik galduko esan nion.
‎Luis de Pablok barre egin du. Iruñeko Encuentros haietan era guztietako auziak izan omen ziren, batez ere politikoak, baina berari musikagile kuakeroarekin gertatutakoa gogoratzea gustatzen zaio.
‎Aurrera doa goiza. Luis de Pablori agur esan eta Marta Cárdenasi jarraitu diogu estu­diora. Goiko solairu baterantz abiatzea espero genuen, nahastuta agian gure memoria pintoreak Madrilen duen beste estudioaren irudiren batekin, eta eskaileretan gora abiatu gara; baina ez, eraikuntzaren lurpeko aparkamendura joan beharra dago, autoentzat pen­tsatutako «gela» itxi bateraino.
‎Luis de Pablo musikaria azaldu zaigu agur egitera, Marta Cárdenasen senarra, eta, 1972an zuzendu zuen Encuentros ekitaldi ospetsua aipatu diogunez, gure solasa abangoardiako arte mugimenduaren gorabeheretara lerratu da. Baina goiz lasaia da, eguzkitsua, ez du auzi filosofiko, ekonomiko edota politikoetan sartzeko gogorik ematen, eta elkarri pasadizoak kontatzen amaitu dugu.
‎Baina goiz lasaia da, eguzkitsua, ez du auzi filosofiko, ekonomiko edota politikoetan sartzeko gogorik ematen, eta elkarri pasadizoak kontatzen amaitu dugu. Politena Luis de Pablok berak kontatu du, Encuentros haietan gertatutako zerbaiten inguruan, hain zuzen ere. Abangoardiako artisten artean, Illinoiseko unibertsitateko musikagile bat ekarri omen zuten.
‎Familiarekin etorri, eta Iruñeko Hotel Tres Reyes delakoan hartu omen zuen ostatu. Handik bi egunera, larritasunez hots egin omen zion Luis de Pablori. Arazo handi bat zeukaten, nonbait.
‎Hernández De Pablo, F. (1950): –¿ Supresión de acto de conciliación??, Boletín Información del Ministerio de Justicia, 118.
‎Martin Mateok 1979ko irailean dimititu zuen. Gonzalo Martin Guzman izendatu zuten jarduneko errektore, baina praktikan Gregorio Monreal errektoreordeak kudeatzen zuen unibertsitatea, Mitxelenarekin (une hartan errektoreordea) eta Guzmanekin astean behin bilduz( De Pablo eta Rubio, 2006: 88).
‎Izan ere, Kabinetearen hasierako urteen egitekoa unibertsitateko euskararen eta euskarazko irakaskuntzaren kudeaketa izan zen. Hala ere, aipatu ohi da, Kabinetearen egiteko nagusia unibertsitateko testu, seinale eta inprimakien euskaratzea izan zela( De Pablo eta Rubio, 2006: 312), hau da, unibertsitatearen hizkuntza paisaia euskaratzea eta itzulpenen bitartez euskara gaitzea unibertsitatearen administrazioko hizkuntza gisa (Kintana Urtiaga, 1994c:
‎524 Horiek guztiak UPV/EHUren 25 urteurrenaren gaineko liburuan jasota daude( De Pablo eta Rubio, 2006: 90 eta hurrengoak).
‎Beraz, zehatzago ezagutzeko unibertsitateen sorrerako testuinguruak, bilakaerak, agenteak, datak eta abar Euskal Herriko unibertsitate desberdinei buruz argitaratuta dauden ikerketa lan monografikoak kontsultatzea gomendatzen dugu: UPV/EHUren kasuan (Flores, 1997; De Pablo eta Rubio, 2006), Nafarroako Unibertsitate Publikoa (Felones, 1998) Deustuko Unibertsitatea (Saenz de Santa Maria, 1978), Nafarroako Unibertsitatea (Requena eta Diaz, 2002) eta fakultatei buruzko lanak (Arana eta Espí, 2000) edo Gipuzkoar unibertsitatea sortzeko ekimena (Barriola, 1985).
‎Bilboko Unibertsitatea 1968an sortu zen. Sorrerako xehetasunak Santiago de Pablok eta Coro Rubiok jaso dituzte UPV/EHUren 25 urteurrenaren kariaz prestatu zuten liburuan (De Pablo eta Rubio, 2006: 46 eta hurrengoak).
‎Bilboko Unibertsitatea 1968an sortu zen. Sorrerako xehetasunak Santiago de Pablok eta Coro Rubiok jaso dituzte UPV/EHUren 25 urteurrenaren kariaz prestatu zuten liburuan( De Pablo eta Rubio, 2006: 46 eta hurrengoak).
‎Batzordea EKT edo unibertsitateko kultur taldeen ordezkariek eta unibertsitateko irakasle batzuek osatu zuten. Santiago de Pablo eta Coro Rubioren liburuan aipatzen da, EKTak «grupos pro distrito de las distintos centros universitarios vascos» (De Pablo eta Rubio, 2006: 76) zirela.
‎Batzordea EKT edo unibertsitateko kultur taldeen ordezkariek eta unibertsitateko irakasle batzuek osatu zuten. Santiago de Pablo eta Coro Rubioren liburuan aipatzen da, EKTak «grupos pro distrito de las distintos centros universitarios vascos»( De Pablo eta Rubio, 2006: 76) zirela.
‎Antza denez, Santiago de Pablo eta Coro Rubiok diotenez, Unibersitatea proposamena bidali zen ministeriora, eta ez Unibertsitatea (De Pablo eta Rubio, 2006: 98100).
‎Antza denez, Santiago de Pablo eta Coro Rubiok diotenez, Unibersitatea proposamena bidali zen ministeriora, eta ez Unibertsitatea( De Pablo eta Rubio, 2006: 98100).
‎Hori ikusi dugu Santiago de Pablo eta Coro Rubiok UPV/EHUren azken 25 urteko historiari buruz prestatutako liburuan (De Pablo eta Rubio, 2006: 72).
‎Hori ikusi dugu Santiago de Pablo eta Coro Rubiok UPV/EHUren azken 25 urteko historiari buruz prestatutako liburuan( De Pablo eta Rubio, 2006: 72).
‎Gidoilaria. Alexander Larrañaga, Erik de Pablo, Lander Etxedona, Pello Baños, Jon Egurzegi, Aritz Maldonado eta Asier Samaniego.
‎Hautesleen errolda 59 Parte hartzea 46 78.0% Boto baliogabeak 3 6.5% Boto zuriak 6 7.0% Hautagai zerrenda Botoak % Jose Javier Ruiz De Erenchun Del Castillo 23 26.7 Daniel José Abasolo De Pablo 16 18.6 Francisco Javier Ortega Avila 14 16.3 Xabier Loiarte Garmendia 14 16.3 Amalia Rodriguez Lapeña 13 15.1
‎Haietariko bat begiztatzen ari zela, hiriko gertaeretako albiste batek eman zion atentzioa: Modesto de Pablo, margolari ospetsu samar bat hiriko alde zaharreko atiko bateko bere estudioan agertu zen hilik. Isabellak bazuen adinean sartutako artista haren aditzea, eta haren obraren atzerabegirako udal erakusketa handi baten kartela ere gogoratzen zuen.
‎moztu zuen Isabellak; Monikak jauzitxo bat egin eta utzi zion hitz egiteari. Entzun duzu Modesto de Pablo hilda agertu dela. Eskolarekin ikusi genuen erakusketa hartako margolaria da.
‎Baina egunero hiltzen da jendea, egunkarietako eskelak ikusi besterik ez duzu. Gainera, De Pablo hori ez zen nahiko zaharra?
‎—Ipuin horren egileak Modesto de Pablo ezagutzen zuen.
‎dozena erdi bat ipuin liburu, bi poema liburu eta bost eleberri, horietako bat gazteentzat Monikak gero eta harrituago begiratzen zion bere lagunari informazio andana haren aurrean. Modesto de Pablo baino gazteagoa da, baina duela urte batzuk Kultura Saileko proiektu berean parte hartu zuten biek, Nassim literaturako mahai sektorialean eta De Pablo arte plastikoetakoan.
‎dozena erdi bat ipuin liburu, bi poema liburu eta bost eleberri, horietako bat gazteentzat Monikak gero eta harrituago begiratzen zion bere lagunari informazio andana haren aurrean. Modesto de Pablo baino gazteagoa da, baina duela urte batzuk Kultura Saileko proiektu berean parte hartu zuten biek, Nassim literaturako mahai sektorialean eta De Pablo arte plastikoetakoan.
‎—Baina horrek ez du esan nahi Nassim delako horrek De Pablo hil duenik, ezta?
‎Hura guztia gutxi balitz, handik egun batzuetara irakurri zuen Modesto de Pablo margolariaren heriotzaren kasua artxibatua izan zela, mediku txostena ikusita eta beste daturik ezean fiskalak heriotza naturala izan zela ebatzita. Berehala hileta antolatu zuten, eta tanatorioa artistari azken agurra eman nahi zion jendez leporaino bete zen.
‎Galdu zuen gizajo batena, akaso jokatzen ari zela jakin ere gabe: Modesto de Pablo. Ez dizu lotsa ematen?
‎Ustekabetik harridurazko zalantzara pasatu zen Nassim orain. Oroimen saio bat egin behar izan zuen Modesto de Pablo nor zen gogoratzeko, eta azkenean konturatu zen inoiz entzuna eta are ikusia zuen margolari bat zela, baina zuzenean ez zuen ezagutzen. Berak bezala, hark ere Kultura Saileko plan estrategikoren batean parte hartu zuelako oroimen lausoa zuen, baina ez zuen uste bilera batean inoiz elkarrekin egon zirenik.
‎Mahai gainean internetetik ateratako folio batzuk, ahoz behera zabaldutako liburuak eta zigarrokinez gainezkako hautsontzi bat zeuden. Modesto de Pabloren heriotzaz aurkitu ahal izan zituen albisteek gertaera itxuraz misteriotsu baten berri ematen zuten, nahiz eta geroago" heriotza naturala" etiketarekin eman zuten argitutzat. Egokiera hura, haatik, ezaguna egiten zitzaion nonbaitetik, harik eta bere ipuinetako batean antzeko eszena bat agertzen zela gogoratu zuen arte.
‎Ez haiz ohartu Modesto de Pabloren heriotzak nire ipuinekoarekin duen lotura oso erraz esplika daitekeela halabehar hutsaren bidez?
2012
‎Kontsumorako musika banketxean, tindategian, okindegian, tabernan, kalean… Kontsumorako musika munduko lau kornerretan. Luis de Pabloren musika baltsamo da itotzen gaituen zarataren erdian.
‎Helena Taberna, Pedro Olea eta Fernando Arrabal beren filmen emanaldietako batzuetan izango dira, saioak aurkezten. Nosferatu bildumako liburua Zikloarekin bat eginez, Euskadiko Filmategiak eta Donostia Kulturak Nosferatu bildumako 8 liburua eman dute argitara, Santiago de Pablok eta Joxean Fernandezek koordinatua, zikloaren izenburu berarekin: Zinema eta Gerra Zibila Euskal Herrian (gaztelaniaz eta euskaraz, Jon Muñozek eta Bitez enpresak egindako itzulpenekin).
‎Zikloarekin batera, Nosferatu bildumaren zortzigarren alea kaleratu dute Donostia Kulturak eta Euskal Filmategiak:   Zinema eta Gerra zibila Euskal Herrian. Santiago de Pablok eta Joxean Fernandezek koordinatu dute.
De Pablo-k, honela definitzen ditu: –hasiera batean proiektu bidezko metodoa teknika didaktiko gisa sortu bazen ere, egun ikasketarako prozedura modura defini daiteke, zeinaren bidez egoera edo arazoren bat ebazteko zenbait ekintza, interakzio eta baliabide abian jarriz helburu batzuk lor daitezkeen?.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
de 155 (1,02)
DE 3 (0,02)
Lehen forma
de 93 (0,61)
De 62 (0,41)
DE 3 (0,02)
Argitaratzailea
UEU 36 (0,24)
Berria 27 (0,18)
Pamiela 20 (0,13)
EITB - Sarea 14 (0,09)
Uztaro 14 (0,09)
Jakin 8 (0,05)
Argia 8 (0,05)
Erlea 6 (0,04)
Consumer 4 (0,03)
LANEKI 3 (0,02)
ELKAR 2 (0,01)
Guaixe 2 (0,01)
hiruka 2 (0,01)
Maiatz liburuak 2 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 1 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 1 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia