Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 137

2000
‎Hamar lagun hauek aurrez finalerdietarako sailkatuak zeuden 6 bertsolariekin egin zuten topo; Asier Iriondo, Zigor Enbeita, Nagore Soroa, Asier Otamendi, Oihane Perea eta Rikardo Gonzalez de Duranarekin, alegia. Finalerdiak martxoaren 31n Laudion eta apirilaren 1ean Aramaion burutu ziren.
‎Nagore Soroak egin zuen hirugarren (133.5). Bigarrenean Asier Otamendi nagusitu zen (146.5), eta bere atzetik Oihane Perea (141) eta Rikardo Glez. de Durana (131.5) sailkatu ziren.
‎Bestalde, ez dugu ahaztu behar Asier Iriondo puntu gehien lortu duen bertsolaria dela eta Zigor Enbeita puntu bakar batera geratu zaiola; bai batak, bai besteak badakite zer den txapela janztea. Azkenik Rikardo Glez. de Duranak, beteranoenak, eta Nagore Soroak, gazteenak, ez dute halako presiorik, eta horrek euren alde egin dezake. Larunbat honetan Gasteizko Florida Kultur Etxean 19:00etan dugu hitzordua
‎Ondoren, txapeldunak honako hauek izan dira: Kepa Bizkar, Zigor Enbeita bitan segidan, Rikardo Glez. de Durana, Asier Iriondo, Rikardo berriz, eta azken hirutan Asier Otamendi.
‎ezinezkoa helburu" titulu misteriotsuaren atzean sei euskal artistak prestatutako lanekin antolatutakoa. Merezi du, gutxienez, museo euskal amerikarrak euskal artistak biltzeko egin duen esfortzua aipatzea, eta baita Gonzalez de Durana komisarioak erabilitako kriterio malgu baina aldi berean zorrotz eta goxoa azpimarkatzea ere.
2001
‎Bestetik, ezinbestekoa da Europako gainerako herrialdeetan gertatutakoa erreferentziatzat hartzea eta, horrela, garbi ikusten da. Jose Ramon Diaz de Durana ikerketaren buruak, gatazka sozialtzat hartzen du bandoena eta Europak Berant Erdi Aroan bizi izan zuen lehen krisi feudalaren testuinguruan aztertu beharra azpimarratu du. XIV. mendean, esaterako, Ialiako hiri eta errepubliketan liskar biziak izan ziren eta hurrengo mendean Ingalaterran guda zibila izan zen, Gaztelan eta Aragoien ere egoera gatazkatsuak ezagutu ziren.
‎Historialari gehienek gertaera konkretuak aztertu izan dituzte eta horrek hutsune historiografiko ugari utzi du betetzeke. Hutsunea ikusirik Jose Ramon Diaz de Durana buru duen EHUko ikerketa talde batek ikuspegi osoago bat eman nahi izan dio gaiari, garaiko baldintza ekonomiko eta sozialetan gehiago sakonduz.
2002
‎Hamaseiko zerrenda osatu da. Irati Anda, Zigor Enbeita, Iñaki Viñaspre, Andere Arriolabengoa, Ekaitz Elorriaga, Lierni Altuna, Alberto Martinez, Ane Zelaia, Olatz Perea, Karla Santisteban, Manex Agirre, Rikardo Gonzalez de Durana, Ruben Sanchez, Asier Otamendi, Oihane Perea eta Juan Mari Juaristi. Martxoaren 9an hasiko da Laudion eta Gasteizen jokatuko da finala maiatzaren 11n.
‎Lehenengo Artium eko zuzendariaren izendapena izan zen. Zalaparten ondoren, Javier Gonzalez de Duranak bertako zuzendaritza onartzea erabaki zuen, Bilboko Rekalde aretoa urtetan kudeatu ostean. Gero, Miguel Zugazak Bilboko Arte Eder Museoko zuzendaritza utzi eta Madrilgo El Pradoko kudeaketari ekin zion.
‎Hala izan du gainera. Gonzalez de Duranak aitortu duenez, ez baitago museoko zuzendari izateko ikasketa ofizialik. Eta ofizioa esperientzia bidez soilik ikas baitaiteke.
‎evolucion demografica, economica, social y politica de la comunidad vizcainamedieval, Haramburu, Donostia; J. R. Diaz de Durana (1986): Alava en la Baja Edad Media:
‎Fiskalitatearen funtzionamendua ezagutzeak gizarte ezberdintasunak behatzen laguntzendigu, zerga erroldek hiribilduetako biztanleen artean aberastasuna nola banatzen zen agertzen baitute.Adibide gisa, ikus S. Piquero eta J. R. Diaz de Durana (1998): –De la fiscalidad municipal a la sociedad:
‎Bestela esanda, azalpenaren bila bagabiltza, begi bistan dago, Berant Erdi Aroan behintzat, bando gatazkak eta gizarte talde berriensorrera eta igoera ahantziz gero ez dezakegula uler boterearen historia. Ildo horretatik mugitu zen eta mugitzen ari da Jose Ramon Dfaz de Durana. Beste gaiaskotaz aparte, hauexek dira berak ukitutako arazoak:
‎E. Fernandez Albaladejo edo Emiliano Fernandez de Pinedo-renak, hain zuzen. Horiez gain, Bizkaiko eta Arabakokasuetarako Jose Angel Garcia de Cortazar enak eta Jose Ramon Diaz de Duranarenak ezinbestekoak dira oraindik25 Bestalde, hiri munduko sorrera, morfologia, gizarte taldeak, jarduerak eta erakundeak gero eta ezagunagoak dira BeatrizArizaga eta Ernesto Garcia-ren azterlanei esker.
‎Sektore ekonomikoak aztergai gisa hartuta, ukaezina da baserri munduareneta nekazaritzaren ezagueran aurrerapen nabariak egin direla. Nahikoa litzateke gogoratzea Emiliano Fernandez de Pinedo-ren edota Jose Ramon Diaz de Durana renekarpenak: Arabako nekazaritza hazkundearen ezaugarriak, eta sektore horrenahulezia Bizkaian eta Gipuzkoan, industria eta merkataritzaren hedakundearenaurrean.
‎Diaz de Durana, J. R. (1998):
‎J. R. Diaz de Durana (1994): Alava en la Baja Edad Media a traves de sus textos, Coleccionde Fuentes Medievales, 54, Eusko Ikaskuntza, Donostia.
‎Sobre como llego aconcebirse al pariente mayor banderizo como enemigo de las libertades delas republicas guipuzcoanas?, in J. R. Diaz de Durana (arg.), La lucha debandos en el Pais Vasco: de los parientes mayores a la hidalguia universal.
‎Dimension politica de la hidalguiauniversal entre Vizcaya y Guipuzcoa?, in J. R. Diaz de Durana (arg.), Lalucha de bandos en el Pais Vasco: de los parientes mayores a la hidalguiauniversal.
2003
‎Izan ere, Arabako Arte Ederretako Museoko eta Artiumeko Lagunen Elkarteak, Amba izenekoak, arte aretoko patronatuari eskatu dio Museoaren zuzendaritzaren eta Elkartearen arteko harremana argitzeko. Ambak Gonzalez de Durana zuzendariari egotzi dio berari arretarik ez jartzea. Bestalde, orain hilabete batzuk sortu zuen Artiumek Bazkideen egitaraua.
‎Zigor Enbeitak, zazpi urtetan nagusitasuna erakutsi ondoren, Asier Otamendiri kendu egin dio txapela. Bertsotarako dituzten dohaiak erakutsita finaletik oso gertu geratu dira Irati Anda eta Iñaki Viñaspre gazteak, eta finalean ohiko zen Rikardo Gonzalez de Durana ere, Printzipaleko saiorako aukerarik gabe geratu zen. Beste urte batzutan ez bezala, Txapelketa hasi berritan, inor gutxik esan zezakeen nortzuk izango ziren finalean jardungo ziren bertsolariak.
2004
‎Estreinaldiaren zurrunbiloa igarota, Karlos Panerak beste bi proiekturi helduko die: " Batetik Gonzalez de Duranaren testu bat muntatu nahi dut, eta datorren urterako Ingalaterran arrakasta handiz ematen ari diren Stones obra ere egin nahiko nuke".
2005
‎Artiumi, aldiz, kopurua txikitu zitzaion urte batetik bestera, eta 87.500 pertsona hartu zituen. Arrakasta, ordea, helburuen araberakoa dela eman du aditzera Berrian Javier Gonzalez de Durana, Artium museoko zuzendariak: «Munduan bi ildo daude.
‎(e/ i). PALOMINO, Jesus/ Kerejeta Sarriegi, Maria Jose; Webster, Brian/ Gonzalez de Durana, Javier**. Artium.
‎Arabako Mendialdearen iragana eta oraina/ Pasado y presente de la Montaña Alavesa. KULTURA, GAZTERIA ETA KIROLA SAILA/ Diaz de Durana, J. Ramon; Villanueva, Eider*. Arabako Foru Aldundia.
‎(e). AMEZTOY, Vicente/ GONZALEZ DE DURANA, Javier; CASTILLEJO, Daniel (testuak)/ Gonzalez de Durana, Javier*. Artium, Garaikideko Euskal Zentro Museoa.
‎(e). AMEZTOY, Vicente/ GONZALEZ DE DURANA, Javier; CASTILLEJO, Daniel (testuak)/ Gonzalez de Durana, Javier*. Artium, Garaikideko Euskal Zentro Museoa.
‎Certamen de Escultura Fundacion Caja Vital Kutxa. GONZALEZ DE DURANA, Javier; LOPEZ, Julio; PEREZ, Carlos (testuak). Vital Kutxa Fundazioa.
2006
‎55 Díaz de Durana Ortiz de Urbina (1998: 170).
‎170). 56 Díaz de Durana Ortiz de Urbina (1998: 170).
‎57 Díaz de Durana Ortiz de Urbina (1998: 170).
‎170). 58 Díaz de Durana Ortiz de Urbina (1998: 172).
‎59 Díaz de Durana Ortiz de Urbina (1998: 173).
‎Hurtado Mendozako familiaren adar batek Bizkaiko Probestu353postua berea egin zuen XV mendean (Díaz de Durana, 2004: 164).
‎Gipuzkoako noble familia batzuek berea egin zuten kargua, hiribilduetako bizitza politikoa kontrolatzeko giltza izaki, kargu, botere? publikoa modu pribatuan erabiltzen baitzuten (Díaz de Durana, 2004: 164).
‎Asko linaje edo leinu berekoak ziren, hots, familiaz gaindiko egitura familiar berekoak ziren. Leinua, familia talde bat zen, ahaide komun bat zuena (Díaz de Durana, 2004: 125); eta, leinu horretako kideek era ezberdinetan parte hartzen zuten bertan.
‎Arriagako Kofradiaren iruzkinean termino horien definizioak jasota daude. Informazioa osatzeko ikus Díaz de Durana (2004: 125).
‎370 Hauetaz gehiago jakiteko ikus J. R. Díaz de Durana (2004).
‎Testuinguru horretan, nobleziaren altxamenduen aurka egin zuten eta haien kontrolpera meneratu zituzten. Istilu horietako bat Bandoen Gerra izan zen, Euskal Herrian gertatzen ari zena, Bizkaia, Gipuzkoa eta Araban (Díaz de Durana, 2002). Horrela, aipatutako ermandadeen erreakzioa gertatu zen jaunen bortxa geratzeko, nekazariek aurrera eramandako jaurgoaren kontrako erreakzioekin batera.
‎Baina kasu honetan ikusten da nola egin zitzaien aurre hiribilduetan, kontzejuko organoen boterea eskuratzeko eta kontrol fiskala eskuratzeko, jaunen gehiegikeriak baztertuz? (Díaz de Durana, 2002: 25).
‎Hauei buruz gehiago jakiteko ikus J. R. Díaz de Durana (1982, 1984, 1985). Lan hauetan egileak erakusten digu koroaren nahiek bultzatuta egin zela Gasteizeko 1476ko kapitulu bilduma, baina baita hiriko oligarkiako kideek ofizioen banaketa monopolizatu ahal izateko ere, eta, aldi berean, biei interesatzen zitzaien merkataritza garatzeko bakea bultzatzeko.
‎Kofradiaren auzia ikuspegi horretan landutako historialariaren artikulu espezifikoa, ikus Díaz de Durana (1988).
‎Testu honetan Araba toponimoa azaltzean, ezin dugu gaur egungo Araba probintziako lurraldea buruan eduki. 1463 arte ez da probintziatzat hartuko, Arabako Ermandade Nagusia sortu zen urtera arte, hain zuzen ere (Díaz de Durana, 1988: 157).
‎Askotan, iheslari horiek, nobleen guduetan parte hartzen zuten; eta, behar militar zein nobleen interesen aldeko bortxakeria horien trukean, nobleak, justiziaren aurrean babesa ematen zien. «Seguru asko, hauek izaten ziren nekazariek eta hiribilduek salaturiko bortxakerien egileak» (Díez de Durana, 2004: 128), hainbatetan dokumentaturik agertzen zaizkigun gehiegikerien egileak, alegia.
‎Adibidez,. Ruy Martínez [Martinen semea] de Yhurre?. Ikus Díaz de Durana (2004: 125).
‎Kapareen Juntak bailara bakoitzean edo herri bakoitzean existitzen ziren; halere, Vitoriako foruagatik, aipatu biok garapen handiagoa izan zuten. Erresistentziarako tresna ziren, nobleen pribilegioak defenditzeko biltzarrak (Díaz de Durana, 2004: 238).
‎Artikulu hori oso garrantzitsua da, kapareen nagusitasun sozialak kolokan zeudelako isla izan daitekeelako. Hainbat idazlek artikulu honen garrantzia azpimarratu dute, horien artean Díaz de Durana dugu. Díaz de Duranak aipatzen du errenta feudalaren jaitsieraren aurrean kapareen estatus pribilegiatua bera arriskuan zegoela; beraz, artikulu hori krisiaren erreferentetzat hartu du historialariak311.
‎Hainbat idazlek artikulu honen garrantzia azpimarratu dute, horien artean Díaz de Durana dugu. Díaz de Duranak aipatzen du errenta feudalaren jaitsieraren aurrean kapareen estatus pribilegiatua bera arriskuan zegoela; beraz, artikulu hori krisiaren erreferentetzat hartu du historialariak311.
‎Batetik, nekazari horiek soilik kapareek ezarritako zergak ordaintzea, bakarrik euren esku gelditzea. Bigarrenik, nekazari horiek kapareen lurretan mantentzeko ahalegina izatea (Díaz de Durana, 1988: 72).
‎Díaz de Duranaren aburuz, eskaera horiekin mendiaren ustiapenean eskubide berriak lortu zituzten kapareek. Horrela,, mendia ustiatzeko jabetzaren banakotasunaren?
‎fenomenoa hasi zen, XV. mendearen hasieran indartu zena, hain zuzen ere. Eskakizun horren bitartez garaiko egoera ekonomiko eta soziala antzeman dezakegu; izan ere, eskakizunaren memento horretan mendi eta zelaien ustiapena oso preziatua bilakatu baitzen nobleen diru iturri legez (Díaz de Durana, 1988: 73).
‎Dokumentuetan aipatu gabeko nobleak, hau da, bestelako kofradietako kideak, euren artean estuki erlazionatuta zeuden eta goi nobleziaren klienteletan sartu ziren basailutza harremanen bidez (Díaz de Durana, 2004: 133).
‎Dokumentuan, ordea, Alfontso XI.ak onartu egin zuen Arabako lurraldean, hots, Arriagako Kofradiak zuen lurraldean, alkatea izateko noblea izan behar zela. Alabaina, Arabako nobleek, testuaren erabilera politiko horren bidez, Erdi Aroaren bukaeran Arabako kontzeju gehienak bereganatu zituzten (Díaz de Durana, 2004: 269) 325.
‎Eskumenen harira ikus Díaz de Durana (1986: 322 eta hurrengoak).
‎lortu zituztenak bigarren mailako nobleak izango ziren. Hau da, nekazari mundutik eratorritakoak (Díaz de Durana, 2004: 142).
‎elkarren aurkako auzietan. XV. mendera luzatu zirenak?, bakoitzak bere interesak defendatu nahian. Horrek erakusten digu Arabako landa munduko gizartearen konplexutasuna eta ikerketarako interesa (Díaz de Durana, 2004: 228).
‎San Tomas Mendrakakoa, Gurutze Santua, Santa Marina eta San Azisklo Memaiakoa, San Joan Berriokoa, Andre Maria Gazetakoa eta San Adrian Argiñetakoa125), beti I. García Camino-ren ustez. San Agustinen indusketak egitean berak eta aurretik Barañano, Gonzalez de Durana, A. Santana eta A. Gómez-ek lortutako informazioa gehituta, hilobi eta tenplu erromanikoaren oinarriak aurkitu zituen, XV. mendeko kapera gotikoak moztuak. Eraikin erromaniko hark gure testuak fundatu zuen monasterio prerromanikoa suntsituko zuen, eta horren aztarnarik ez da aurkitu oraino (ezta nekropoli edo hilobirik ere).
‎Ondorioz, J. R. Díaz de Duranarekin (1985: 220) ados dago, zeren Chinchilla-ren erreformaz azken egile horrek egiten duen interpretazioa da aitoren semeek ez zutela onartu hasieran, jatorri noblekoak ez ziren kideak sartzen zirelako horrela ofizioetara.
‎Baina J. R. Díaz de Duranak azpimarratzen duen moduan, azkenean, aitoren semeen familia garrantzitsu guztiek onartu zituzten kapituluak eta sinatu (Zurbaran, Legizamon eta Basurtoek, hau da, kapitulu bilduma haien kontra eginda egon arren), integratzeko berriro hiribilduko oligarkian eta ofizioak izaten jarraitzeko. Ondorioz, leinuetako kideek ofizioak izaten jarraitu zuten, baina oligarkia berriko kideak onartu behar izan zituzten, ofizioak eta boterea banatuz.
‎J. R. Díaz de Durana (2004d: 167), R.
‎393 Horrek bizkaitar denak aitoren seme bihurtu zituen. Gehiago jakiteko ikus Díaz de Duranaren (2004d) sintesi laburra.
‎Beraz, esan genezake, uste baino eragin gutxiago izan zuela testuak. Ezin zaio bere garrantzia ukatu, hala ere, Bizkaiko beste hiribilduetara eta Logroñora edo San Vicente de la Barquerara zabaldu baitzen ofizioak hautatzeko sistema hau (Díaz de Durana, 2004d: 166), eredua ezarriz (Bizkaian egokitu egin zen hiribildu bakoitzera, eta sarri behin eta berriro errepikatu zen agindua, iruzurrak egiten zirelako, Durangon gertatzen zen moduan).
‎Bada, testuaren jatorria, dudarik gabe, Bilbon aurretik zeuden bandoen kontrako lege eta arautegiak dira (goian aipatu ditugunak), baina badirudi beraz, testu honen jatorria, 1476an Gasteizen egin zen erreforman bilatu behar dela, testuak berak dioen moduan (Díaz de Durana, 1982, 1984 eta 1985), testu horrekin konparatzea egokia izan liteke402.
‎Horrekin batera, 1456an, Ahaide Nagusiek Gipuzkoako 24 bizilagunen kontrako desafioa egin ostean340, erregeak Ahaide Nagusi garrantzitsu batzuen erbesteratzea ezarri zuen, 1457an. Granadako lurretara bidaliak, urtebete eta lau urte bitartean egon behar izan zuten bertan, fede katolikoaren etsaien kontra borrokan (Díaz de Durana, 2004: 184).
‎Horrek bereizten du Jacako forutik, Jacakoa jatorri frankoa zuten bizilagunentzat baitzen bakarrik eta Logroñokoa, aldiz, frankoentzat nahiz bertakoentzat (Díaz de Durana eta García, 1991).
‎Dokumentu hori, «Arabako nobleek euren ohiko diru iturrien zailtasunei aurre egiteko erabili zuten lehenengo erantzunen katalogotzat har dezakegu» (Díaz de Durana, 2003: 158).
‎Díaz de Duranaren iritziz, XIII. mendearen bukaeratik jada sistema feudalaren gainbehera hastapenetan zen; era berean, krisiaren gorenaldia 1350 urtearen inguruan kokatzen du egileak.
‎J. R. Díaz de Duranak, aldiz, krisian ikusten du gakoa eta errenta feudalaren gainbeheran kokatzen du Arriagako Kofradiaren desagertzea; halere, ez du gaitzesten tesi klasikoak azpimarratzen duen hiribilduekiko liskarra kofradiaren autodisoluzioa azaltzeko argudio bezala. Ikus J. R.
‎Ikus J. R. Díaz de Durana (1986 eta 1988: 64).
‎Nobleen errentak murriztearen arrazoi zuzena nekazariek hiribilduetara ihes egitea litzateke (Gasteiz edo Agurainera batez ere), nobleen jurisdikziotik at; edota nekazarien eskutik nobleen kontrako bortizkeria edota matxinadak gauzatzea (Díaz de Durana, 1986: 98).
‎282 Arabako nobleen diru sarreren adibideak ikus J. R. Díaz de Durana (1986: 303), eta Euskal Herri mailako adibideak ikusteko, J. R.
‎303), eta Euskal Herri mailako adibideak ikusteko, J. R. Díaz de Durana (2004: 142).
‎Done Bikendi Harana (1326 aur.) 172: ...itzaien. Alfontso XI.ak eman zion Gasteizko forua 1316ko maiatzaren 15ean egile batzuek diotenez (García de Cortazar et al, 1979 eta Auñamendi)?, beste autore batzuek 1326 hartzen dute datatzat (García Fernández, 2004), emandako forua errespetatzeko sortzen den dokumentaziotik? 1324, 1326 eta 1334an emango ditu dokumentu horiek Alfontso XI.ak edo bere izenean bere tutorea zen Don Joanek (Díaz de Durana, 1994)?.
‎Egoitzatik atera nintzen batean, drogeriarako bidean, disolbatzailea behar genuen?, hara non kale nagusiko txokolategiko erakusleihoaren beste aldean Anuntxi ikusi nuen: Anunciación Gómez de Durana, eskolako antzinako laguna; elkarrekin esertzen ginen ikasmahaian. Urteak ziren ikusten ez nuela, beste herri batera ezkondu zelako.
2008
‎127 Neoeuskal arkitekturaren sorrera eta garapenaz Iparraldean cf. Bidart (1986), Laroche (1998) eta oro har azken artikulu horrekin batera Pierre Bidartek bildutako beste zenbait lan (1998). Estilo beraren agerpenaz Hegoaldean cf. Gonzalez de Durana (1984: 75), Paliza (1988:
‎131 Bilboko Centro Vasco elkarte abertzalean emandako hitzaldia, Gonzalez de Duranak aipatua (1984: 75).
‎144 Euskal pinturaren eraberritzeaz cf. Juaristi Barañano Gonzalez de Durana (1987:
‎Gonzalez de Durana, Javier
2009
‎Aljeriako Ramik, Baionako Mixelek, Gasteizko Jesus Marik eta Galiziako Tereixak euskararekin izandako harremana kontatzen dute. Ondorengo orrietan Mixele Aguerre elkarrizketatu dugu, eta baita Enrike Diaz de Durana eta Jose Perez ere, euskara ikasteko ahaleginean ari direnak azken biak.Hala dio Korrika 16ren leloak: Ongi etorri euskaraz bizi nahi dugunon herrira!
‎Iñaki Viñaspre, Rikardo González de Durana, Manex Agirre, Juan Mari Juaristi, Asier Otamendi eta Oihane Pereak saio koloretsua eman dute, pil pilean dauden gaiak hartu eta ironiazko keinuz josiz.
‎Idoia Beitia izan da sei bertsolarien gai jartzaile. Gonzalez de Durana eta Otamendi izan ziren lehen bertsoa bota zutenak. Arratsaldeari hasiera eman zioten portuan elkar topo egiten duten erretiratutako pare bat arrantzaleren azalean jarriz.
‎Zigoitian ariko dira Agirre, Gonzalez de Durana, Lopez, Juaristi, Mendiguren eta Viñaspre bertsolariak
‎Bertsolari hauek ariko dira: Manex Agirre, Rikardo Gonzalez de Durana, Serapio Lopez, Juan Mari Juaristi, Iñaki Viñaspre eta Izar Mendiguren. Idoia Beitia izango dute gai emaile.
‎Gaurko saioan parte hartuko duten bertsolariek aurrez jokatu dituzten kanporaketa saioetan, Manex Agirrek bildu zuen punturik gehien: 158 Haren atzetik, 154 punturekin, Rikardo Gonzalez de Durana sailkatu zen. Juan Mari Juaristik, berriz, 149,5 egin zituen.
‎Jarraitzaileak ere ez daude urrun. Iñaki Viñaspre (324 puntu), Rikardo Gonzalez de Durana (313) eta Juan Mari Juaristi (311) lehian sartzeko moduan daude.
‎Perea, Juaristi eta Otamendi bera duela hamabost urte baino gehiago hasi ziren bertsotan, eta lortutako tokia mantendu nahi dute. Gonzalez de Durana ere talde horretan kokatu du Otamendik, duela 25 urte Gasteizen bertsotan egiten zuen ero horietako bat delako.
‎Emaitza on horiek aurtengo txapelketako Sustraiak errotuz leloa bete dela agerian utzi dute. Bertsolaritzaren hazia erein genuenean haitza zuen azpian; gaur egun lurra badago haz dadin, adierazi du Ricardo Gonzalez de Duranak duela hogei urteko egoera gogora ekarriz.
‎RIKARDO GONZALEZ DE DURANA
‎Javier Gonzalez de Durana. Adolfo Guiard.
‎Adolfo Guiard margolari inpresionistari (Bilbo,) buruzko liburua idatzi du Javier Gonzalez de Duranak (Bilbo, 1951). Adolfo Guiard.
2010
‎Ricardo Gonzalez de Durana. Oreitia.
‎" Ez dugu antzerkia gugandik urrun dagoen zerbait bezala ikusi behar; are gutxiago, kontuan izaten badugu gure nortasuna indartzeko balia dezakegula", esan digu Mamacrea antzerki taldeko sortzaile Itziar Diaz de Duranak. Izan ere, sormena edota ohiko antzerkia ez ezik, asko dira, arte eszenikoen ildotik, Mamacreak eskaintzen dituen zerbitzuak.Iaz, ibilera luzeko aktore bik Nuria M. Crespo eta Ana i punto eta kudeaketa zein ekoizpen lanak, besteak beste, bere gain dituen Itziar Diaz de Duranak sortu zuten Mamacrea antzerki talde kooperatiboa.
‎" Ez dugu antzerkia gugandik urrun dagoen zerbait bezala ikusi behar; are gutxiago, kontuan izaten badugu gure nortasuna indartzeko balia dezakegula", esan digu Mamacrea antzerki taldeko sortzaile Itziar Diaz de Duranak. Izan ere, sormena edota ohiko antzerkia ez ezik, asko dira, arte eszenikoen ildotik, Mamacreak eskaintzen dituen zerbitzuak.Iaz, ibilera luzeko aktore bik Nuria M. Crespo eta Ana i punto eta kudeaketa zein ekoizpen lanak, besteak beste, bere gain dituen Itziar Diaz de Duranak sortu zuten Mamacrea antzerki talde kooperatiboa. " Taldea kooperatiba bezala antolatu dugu, figura horrek bat egiten duelako egin nahi genuenarekin:
‎Hemengo ia herri guztiek dauzkate antzokia edo antzerkirako erabiltzen diren gelak, baita euren lanak sistematikoki taularatzea nahi luketen taldeak ere. Ezin dugu ahaztu antzerkia lanpostuak sortzen dituen arloa dela", azaldu du Diaz de Duranak.
‎" Keinuak gure nortasuna islatzen du; keinua esateko era berezia da, gure marka. Gure ustetan publiko zabalera heltzeko bide aproposa da, lengoaia unibertsala", dio Diaz de Duranak. Hirurek parte hartzen dute lanak erditzerakoan:
‎Bukatu aurretik, Itziar Diaz de Duranak beste zerbitzu mota bat ere azaldu du: " Ikuskizun karta bat daukagu, bezeroek nahi dutenean egiteko:
2012
‎Lau urte ere ez dira igaro Daniel Castillejok (Burgos, Espainia, 1957) Artium zuzentzen duenetik. Javier Gonzalez de Duranaren lekukoa hartu zuen 2008an, eta Arte Garaikideko Euskal Zentro Museoaren aurpegia bilakatu zen. Ordea, hasieratik bertatik egon da museoaren barrenetan.
‎Gonzalez de Durana, J. (1997): –Imágenes de los indescriptible.
‎Gonzalez de Durana J. eta Otxagabia C. (1989): Gure Artea 91:
2013
‎Hala egokitu zen txapelketako finalaurrekorik helduena izatea Izarrako kultur etxean jokatutakoa, eta Arabako Bertsolari Txapelketako beteranoak batu zituen: Otamendiz, Zelaietaz eta Juaristiz gainera, Serapio Lopez, Orlando Arreitunandia eta Rikardo Gonzalez de Durana aritu ziren. Saioak aurrera egin ahala sartzen joan ziren 60 lagunek ia erdira bete zuten kultur etxeko areto berria.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
de 133 (0,88)
DE 4 (0,03)
Lehen forma
de 131 (0,86)
DE 4 (0,03)
De 2 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia