2017
|
|
Afaltzeko esertzeko orduan ailegatu zenean, Josebak uste izan zuen Axi ohartu egingo zela Kennethen inguruan eserarazi nahi zuela, eta zalantza egin zuen non eseri; eta erabaki zuenerako, Axi bere erabakiaren esperoan zegoen Josebaren asmoez oharturik, Kenneth Txatorekin eserita zegoen, Pedro
|
de
Cadi eta Eduardekin batera. Bazekien suarekin jolasean ari zela, baina jakiteak kitzikatu egiten zuen, Kennethen gorputz lerdenak baino areago, edo Axirekin partekatzeak sortu irudi lizunak baino areago desira bere baitara bihurturik, desirak berak kitzikatzen zuen gehien.
|
|
Pedro
|
de
Cadik gazteleraz “Ai ze matraka bi hizkuntzekin! ” bota zuenean isiltasun deserosoa egin zen.
|
|
Besarkadak, musuak, algarak. Pedro
|
de
Cadi, Eduard, Raisa, Txato, Oskar, Javitxu... Dena zalaparta Markel La Markeliñe bilbotarraren desesperaziorako.
|
|
La Radical Gaiko Pedro
|
de
Cadi altxatu zen eta 92 urteko fastoen kontra egindako ekintzak aletzen hasi zen. Bartzelonan izan zirela FAGC eta La Radi hitzaldi bat ematen; jende asko egon zela.
|
|
Eseri eta egokitu zitzaizkion eztabaida kideei so egin zien: Pedro
|
de
Cadi; Markel, ez zen La Markeliñe pentsatzera ausartu; La Radiko mutil gazte bat, Toño, ze majoa; behin edo beste hitz egindako mutil oiartzuar bat, Jon, iturgina, uste zuenez; Bilboko EHGAMeko mutil txikitxo, gizentxo, antiojodun bat, Lander; ezagutzen ez zuen beste bat...
|
|
Egun argiko ametsetan galdu zen noraezean, bere gogoak gora egiten zuela leihoetaraino, muga gandutuak lausotu eta airearekin nahasirik gora eta gora. Pedro
|
de
Cadik mugak horren zehatz argiak izanik, beharbada ezin zuen berak bezala gora egin eta etorkizun zoriontsu bat ez bada atseginago bat asmatu. Oinaztura bezala iragan zitzaion gogotik heterosexuala izateko desira eta oinazturaren atzetik ostotsa nola Txatoren irribarrea, eta barre algara “intentatzak, intentatzak ba!
|
|
Baina guretzat oso garrantzitsua da izen baten inguruan identitatea sortzea. Identitatea –errepikatu zuen, besteei begiratuz tarte teatral bat eginez, zeina zio Josebari bururatu baitzitzaion buruzagiek, zela Txatok, zela Markelek, zela Pedro
|
de
Cadik, zela Eduardek, antzerkiaren tekniketan sakondurik sendotzen zutela boterea–, identitatea sortu behar dugu. Txostenean identitate hori zertan den zehazteko proposamena egin dugu FAGCn”.
|
|
“Hombre, ez jarri horrela! ” egin zituen haserretu plantak Pedro
|
de
Cadik. “Hobe horrela aitatu:
|
|
Pedro
|
de
Cadik erantzun zion, identitatea ez zela ezaugarrietan oinarritzen. “Denok talde berekoak garelako kontzientzia da identitatea.
|
|
Azkenekoa harria bezala erori zela ohartzean atzera egiten saiatu zen Pedro
|
de
Cadi. Josebari lehorrera ezin ailegaturik zebilen igerilariaren modura agertu zitzaion, arnasestuka, burua uretatik gora mantentzeko beharturik.
|
|
Haien ondoan eseri zirenean, Txato, Oskar, Juanillo –biak ala biak ondo ondoan–, Eduard eta Pedro
|
de
Cadi zituzten aurrean, hankak gurutzaturik denak, harik eta Markelek seinalatu –“a ze marika kuadrilla! ”–, barre algara egin eta deslotu zituzten arte, gizonezko jarrera gizontsuagoa hartuz, erdi adarjotze erdi benetako; hankak zabaldu zituen baten batek, erpurua petrinatik zintzilik, eskuak hankartean egiten zituen zimurrak ukitzen zituela besteren batek.
|
|
Pedro
|
de
Cadi altxatu egin zen mintzatzeko. Identitateak ghettoa indartzen zuelako arrazoia hutsala zela argudiatu zuen.
|
|
Oskar zurturik zegoen Juanilloren ondoan; Txato, bisaia zurrunaren atzean, pozik; eta Eduard eta Pedro
|
de
Cadi, ez zuen jakinen esaten.
|
|
Sartzeko agindu zien, Pedro
|
de
Cadi eta barnean zeudela. Zakutoak eta motxilak atera zituzten maletategitik.
|
|
Pedro
|
de
Cadik egin zuen ekintza eta hitzaldien laburpena: La Radical Gaik ateratako fanzineko azalak pizturiko eztabaida –penetrazio bat ageri zen eta “Así es la vida” leloa azpian–; Madrilen eta Bilbon gobernuaren eta osasun sistemaren utzikeriaren kontra egiten ari ziren hitzaldiak; gizartean seropositiboek sufritzen zuten estigmatizazioaren kontrako kanpaina; Osasun Ministerioaren aurrean egindako karteladak...
|