Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2007
‎Gaur egun, asko mintzatzen da hizkuntza ekologiari buruz, betiere, nire aburuz, adigai hori ez da modu zehatzean erabiltzen, eragin handiko elementuak topatzen ditugulako arlo honetan. Horretara, bada, indarra, izen ona eta nork bere buruaren gainean duen estimu txikia izaten dira eremu honetako baldintzagarriak. Berbarako, elkarren ondoan bizi diren hizkuntza erkidego biren jazokizun bat azaldu nahi dut oraingoan, hau ere adibide batez emanda.
2011
‎Litekeena da, hori guztia dela medio, kontuan izan behar nuen hainbat gogoetagileren ekarpenak bide bazterrean utzi izana. diodan, halere, jakinaren gainean heldu diodala bide honi eta, horrenbestez, nire moztadeen (goiko horien eta beste zenbaiten) jakitun eta erantzule naizela. guztian ez naiz, gainera, hain hain mugaturik ibili: 2002ko eztabaida saioa, International Journal of the Sociology of Language n 157 zenbakikoa, oso osorik ez baina bai hiru laurdenetik gora berrirakurri dut eta, horrenbestez, ustez mende honetan diglosiaz egin den gogoeta saio akademiko sakonena16 buruan dudala heldu diot lumari.
‎Mundu hobe baten amets zahar betiereko baten alde ari gara. handiak eta txikiak elkarrekin bizi ahal izango diren mundu gizatiarrago baten alde. Badakigu asko direla mundu zabalean, handi eta txiki, halako ametsik buruan dutenak. ez da gure gai hau, seguru, XXI. mende hasierako gizarte globalizatu krisidun honek bihotz begietan duen kezkarik handiena. Bada ordea, eta ez dugu horretaz zertan lotsatu, aldibereko nortasun anizkoitzen paradigma modernoan bizilagun txikientzako kabia, modus vivendi duin gutxienekoa, definitzeko saiotxoa.
‎X. erronka alor guztietan dago. Irakasleen formakuntza funtsezkoa dela aipatu dugu. herri batek bere buruaz duen ezagutza zabaltzearen esparrua estrategikoa da. eta hemen ahal den moduan lantzen da gai hori. herri normalizatu batek ondo finkatzen du eta hobeto transmititzen duezagutza hori; bermatuta dago diruz, formazioaren bitartez kurrikulumean, komunikabideen bitartez, eta abar. horiek guztiek transmititzen dute herri horren irudia eta hizkuntza komunitate horren sendotasuna eta parte izatearen pla... ideiak ez dira falta, baina izugarrizko dirutza behar da gauzak ongi egiteko.
‎zerK HuTS egiTen du? okerra da gizakiok geure buruaz dugun errepresentazioa: landare eta animalia espezieak babesteko politikak onesten ditugu, baina guk geuk sortutako espezie soziokulturalen eta hizkuntza sistemen galerak ez digu kezka handirik eragiten.
2012
‎Iruritako eskolan euskarazko irakaskuntza 1990 aldera hasi zen. Beraz, ego belaunaldiak ez zuen aukerarik izan herrian euskaraz eskolatzeko. dena dela, irakaskuntzan izandako aldaketa buruan dute. Mirenek dio"... hemen izan ziren istiluak eskolaren inguruan. euskararekin izan ziren istiluak(...) eta guraso aunitz euskararen kontra zirenak" (Miren, 3 FG).
2013
‎Organo oso konplexua da garuna. 1981 urtean Medikuntza eta Fisiologiako Nobel Saria irabazi zuen Roger Sperryk zientzialariaren hitzetan, bi buru ditu gizakion garunak, bi kontzientzia ezberdin: eskuin hemisferiokoa eta ezker hemisferiokoa.
‎" Euskara gehiago erabiltzeko, zer da aldatuko zenukeen lehen gauza?" Semeak erantzun zorrotza eta benetakoa bota zidan, gazteek egin ohi duten moduan: " Neure buruarekin ditudan elkarrizketak". Semeak aitortu zidan barne elkarrizketa gehienak erdaraz zituela, eta denbora luzea ematen zuela erdaraz pentsatzen.
‎Integritatea eta sinesgarritasuna batera doaz. Gure ekintzak asmoekin bat datozen neurrian, indartu egiten dugu geure buruarengan dugun konfiantza, eta sinesgarritasuna irabazten dugu besteen aurrean. Baina zerbait deitoragarria dela esan ostean, guk geuk egiten dugunean, Karmelo Ayesta – Goza daiteke gehiago.
‎Asmo eta ekintzen arteko koherentzia, beraz, oso emankorra eta errentagarria da: alde batetik, indartu egiten du gure buruarengan dugun konfiantza; bestetik, benekotakoa, autentikoa, eta jatorra izateak sinesgarri eta erakargarri egiten gaitu. Horregatik, integritatea oso lagungarri izan liteke euskararen erabilera zabaltzeko; euskal hiztunok integritatea erakusten dugunean, hau da, gure asmoak eta ekintzak bat datozenean, orduan, indartsuago sentitzen gara, eta erakargarriagoak gara ingurukoentzat.
2014
‎Sustatzen diren ikur horiek, besteak beste, gaur egungo Kataluniaren zenbait identitate ezaugarri garrantzitsu alde batera uzten dituzte; hizkuntza, adibidez. Àngel Huguet buru duen ikerketa ildoa hainbat testuinguru soziolinguistikotako ikasleen jarrerak azaltzen dituzten aldagaiak aurkitzen saiatu da; adibidez, Kataluniaren eta Aragoiren mugako ikasleenak (Huguet eta Suïls, 1998) eta Gironako eta Lleidako herri katalan batzuetakoenak (Huguet, 2007). Lan horietan, jarrera eta jokabide linguistikoak azaltzeko, pertsonen sozializazioari ematen zaio garrantzia.
‎Ezinbestean, atzera begira jarri gara, lana buruan genuen garaira. Ordutik hona dezente heldu eta gizendu zaigu lana.
2015
‎Egunkarien azterketa egin dugunean, saiatu gara identifikatzen nolako elkarrekintza moduak ekartzen dituzten irakasleek haien geletako dinamikekin lotuta. Ikasleek haien buruarekin dituzten interakzioak ez ditzakegu jaso, baina bai ikusi ahal ditugu ikasleen artean eta irakasleikasleen artean aipatzen dituzten elkarrekintza moduak. Horiek jaso ditugu hurrengo lerroetan.
2016
‎Nork bere buruaz duen inpresioa adierazten du erabilera aitortuak, eta gerta daiteke inpresio hori bat ez etortzea egiazko erabilerarekin. Edonola ere, erabilera aitortuaren eta behatuaren arteko korrelazio azterketa interesgarria da oso.
‎Hizkuntza horretaz baliatzen den423 gizartearen altzoan gertatuz doazen transformazio demografiko, lurralde antolamenduzko, politiko operatibo, ekonotekniko, psikosozial eta soziokulturalen eskutik joan ohi da mintzajardunaren gorabidea edota gainbehera, eta beraz hori guztia kontuan hartzen saiatu behar du ganorazko HINBE lanean jardun nahi duenak. Buruan duen hizkuntza plangintza gizarte plangintza zabal horren altzoan txertatu behar du.
‎Egokitze lan bat ere izan liteke Zalbideren aburuz: " Buruan duen hizkuntza plangintza gizarte plangintza zabal horren altzoan txertatu behar du".
2017
‎hitz egitea, entzutea, idaztea eta irakurtzea. berakoa izango da: baliteke batzuek ahozko jarduna buruan dutela erantzutea; edo ahozkoa eta idatzizkoa, baina ez irakurritakoa... horrela, zehaztasun falta horrek, ahozkoa soilik aintzat hartzeak bezala, hizkuntzaerabileraren neurketa hankamotz uztea dakar: nork ez du ezagutzen euskaraz ahozko jardunean baino egiten ez duen jenderik?
2020
‎Eta, zehazki, ahalegin berezia egin behar da haur eta gazteentzako edukien ekoizpenean. Eduki horiek hedapen bide tradizionaletan egon behar dute ikusgai –haurrentzat, bereziki, baina eskuragarri egon behar dute, halaber, eta nagusiki, streaming plataformetan eta egun YouTube, Instragram eta Tiktok aplikazioak buru dituzten sare sozialetan. Helburu hori bete nahi badute, EITBk eta CCMAk ezin dute mugatu berezko edukien ekoizpena eta banaketa indartzera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia