2001
|
|
Karlomagnok Mendebal Europa kristaua bildu zuen; indarra eta prestigiopolitikoa zituen; Elizaren eta Aita Santuaren babesle bihurtu zen, eta kristautasunaren erreforma bultzatu zuen, botere morala lortuz. San Agustinen teorietan oinarriturik (lurtar eta zerutar botereen bikoizketa), Gregorio Handia Aita Santuarengaraitik (VII. mendean) zetorren bizantziar zesaropapismoa (erlijioaren eta inperioaren
|
burua
pertsona bera izatea) mugatu nahi zen. Alkuino k formulatzen zuenerrege denboral edo lurtarraren balio moral eta erlijiosoaren arabera, de factokobotere hori zela nagusiena:
|
|
Platonen ustetan pertsonen mundua kosmosaren parte da, mundu horrek, ordea, badu berezitasun bat; pertsonak bere baitan kosmosa errepikatu eta laburbiltzen du:
|
burua
pertsonaren alde jainkotiarra da, pertsonaren gorputz eta arimaren arteko bereizkuntzak kosmosaren gorputz eta arimaren bereizkuntza errepikatzen du... Platon jaio baino mende ugari lehenago, mesopotamiarrek, behintzat, beraien mundu ikuskera mitologikoetan pertsonei buruzko ikuspegi oso arkaiko hau osoki garatu zuten.
|
|
Beraz, Aita Zaindarien zuzendaria emakumezkoa zen! Beraz, Aita Zaindarien burua bahitu zuten bahitzaileen burua eta Aita Zaindarien
|
burua
pertsona bera zen! Hain logikoa izanda, nolaz ez zitzaidan lehenago burutik pasa?
|
2005
|
|
Kontuan hartzekoa da, zentzu honetan, ezinezkoa dela gizakiaren formazioa asebetetzea, haren formazio teoriaren arabera, kanpoko munduari buruzko ezagupen objektiboen jabetzearekin bakarrik. Zeregin hau benetan da garrantzitsua baina, egiaz, ez da nahikoa norbaitek bere
|
burua
pertsona bezala guztiz osatzeko, alegia, azken honetarako beharrezkoa da gainera batek bere barruko edo berezko ahalmenei bide ematea. Azken finean, intelektoak ez du gizabanakoaren nortasuna agortzen eta, beraz, garapen kognitiboak ere ezin du garapen pertsonala ordezkatu.
|
2006
|
|
|
burua
pertsonarena da.
|
2007
|
|
Hizkuntzarenganako pedagogiaren interesa hezkuntzaren antropologia filosofikoaren eta sozio-kulturalaren perspektibatik aztertu ondoren, jarraian, interes horren dimentsio etikoari heldu nahi diogu, jakinik dimentsio hori ere egiaz —eta bete betean— antropologikoa dela. ...uot; animalia moral eta linguistikoa", eta horregatik pedagogiak —Bollnowek azpimarratzen duen bezala— ezinbestean kontsideratu eta aztertu behar du" hizkuntzaren eta hezkuntza linguistikoaren esanahi etiko morala" 169 Hain zuzen hizkuntzaren jabe delako ahal du gizakiak gertueneko ingurunetik urrundu, erreakzio primarioenak akzio askeetan eraldatu eta, modu horretan, bere
|
burua
pertsona bezala garatu. Horren haritik, eta aurrekoa osatuz, zera dio berriz ere Bollnowek:
|
|
Gizakiak, egiaz, hizkuntza duelako behar du eta hizkuntzari esker ahal du —biak dira garrantzitsuak eta biak daude elkarri lotuta— bere burua intelektualki eta moralki osatuz eta, horrekin, bere
|
burua
pertsona bezala garatuz joan. Horregatik dio Heideggerrek:
|
2010
|
|
Nire
|
burua
pertsona zuhurtzat nuenez ez ninduten gehiegi arduratzen Xabierren oharpenek. Baina kontuan hartu izan banitu ere, nola ekidin nezakeen gertatu zitzaidana?
|
2013
|
|
Hala ere, fraide etxean ere sumatu zuen erregimenaren itzala, ez zuen bere burua lasai ikusten. Fraideen komunitateko
|
buruek
pertsona arriskutsua zela uste zuten. Lagun gutxik ezagutzen zuten Salbadorren iragana, gutxi batzuekin hitz egin zezakeen espetxeko esperientziaz, edo familaren zorigaiztoez.
|
|
Lagunak ganbara hitza buru hitzaren baliokidetzat darabil esaldi horretan,
|
burua
pertsonon goiko atala delako, ganbara etxeetako goiko atala den bezala.
|
2014
|
|
Bai, ez dut nire
|
burua
pertsona interesgarritzat jotzen, guztiz arrunta naiz.
|
|
58 Tira, nor engainatu nahi dut bada? Nire pentsamenduen intimitatean, nire
|
buruaren aurrean
pertsona autoestimudunaren itxurak egiteko besterik ez dut idatzi hori, egiatan aspaldi hartan ez banuen (badut) zakilik zupatu izan da aspaldian ez zidatelako (didatelako) garondoan paratu hankarte iletsu eta handituetara makurtzen zaituen esku ahur izerditu eta bero horietakorik (nik nire aukeraketarako gaitasunari eta duintasuna antzezteko dohainari egotzi nahi izan diodana, bestalde), eta edo...
|
2015
|
|
Eta, noski, bilbotarra ez izan arren, Bilbo maite duen norbait. Ez daukat
|
buruan
pertsona zehatz bat, baina ezaugarri horiek dituen norbait izan litzateke zalantza barik.
|
|
Funtsean, ahoskeraren arloko gaiak artean sobera ukitu ez badira, seinale eginkizuna ez dela txantxetakoa eta erraza; hain segur, adar bat baino gehiago ukitzen du: hizkuntzaz landa, joko honetako partaideak euskal hiztunak dira, azken
|
buruan
pertsonak, hala hiztun xeheak nola euskararen munduko langile franko.
|
2016
|
|
Bestaldera begiratzea, horixe da azaro guztien hasiera! Premia duena babesten ez badugu, nola dei diezaiokegu geure
|
buruari
pertsona? (MARKELi sorbaldetatik eusten dio) Zer gara, Markel?
|
2017
|
|
Peterrek bazuen beste esapide bat, errepide langile nenbilenean oso lagungarri izan zitzaidana: " paper bat betetzean, ezinezkoa da paper horri eustea gure
|
buruari
pertsona hori dela sinetsarazi ezean". Horrek tenis partiduarena azalduko zukeen.
|
|
Profesional neutroa. Pazienteak hitze egitean mozten ez dion arren, hark bere kezkak edo arazoak azaltzen dituenean, ez dio bidea errazten, eta berak ere ez du bere
|
burua
pertsona gisa aurkezten. Ez da pazientearekin harreman pertsonal batean sartzen, baizik eta komunikazio soziala deritzon maila horretan mantentzen da.
|
2018
|
|
– Neure
|
burua
pertsona ontzat edukitzearen pribilegioa. Edo, beste modu batean esanda, ume masakratu biren inguruan hegaka dabilen putre zikin hutsa ez sentitzearen pribilegioa.
|
|
Ez dut uste benetan dituzun arazoak onartuko zenituzkeenik baina irudikatzen zaitut zure
|
burua
pertsona normal gisa aurkezten akatsak egiten dituen gizaki gisa eta badakit ez dela gertatuko.
|
2019
|
|
Beti errudun sentitu naiz berak bizi eta gozatu ezin dituen gauzak eta gozatzeagatik. Ahalegintzen naiz bera bere
|
burua
pertsonatzat sentitzen, eta ez munstrotzat, batzuek horrela ikusten duten arren. Ahalegintzen naiz, munduak bizkarra ematen dion arren, ni beti bere ondoan izango nauela azaltzen.
|
2021
|
|
pertsona guztiak gara antzekoak. Askatu egin behar ditugu geure
|
buruak
pertsona egokienaren bilatze amaiera gabekotik, ez duzu uste?
|
2023
|
|
esamesa haiek guztiek ilusio egiten ez bazidaten eta haiek ezagutzean algaraka hasten ez banintzen ere, ez ninduten lur jota uzten ezta ere. Ez daukat nire
|
burua
pertsona bereziki indartsu edo gogortzat, baina garai hartan, Madrildik herrira iritsi eta hemen bizi nituen lehenbiziko urteetan, nahi nuena egiten ari nintzen lehen aldiz agian, nik, nik bakarrik, hartutako erabakien ondorio zen bizi nuen egoera, eta horrek nahiko asetzen eta indartzen ninduen. Une hartan, ezagutzen ez nituen pertsona batzuen iritziek ez ziren zoriontasunaren antzeko egoera hura hondatzeko gai izango.
|
|
ð        Â  Ÿ        Â  —³ @andoniortuzar: " Gure burujabetza egunez egun lantzen dugu euskal erakundeetan, horregatik instituzioen
|
buru
pertsona abertzaleak egotea lortu behar dugu an".
|