Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 57

2002
‎Baina gaztearen gorputza eta burua modu orekatu eta harmoniatsuago batean gara daitezen, bi alderdi bereziki zaindu behar dira haurrak kirola egiten duenean: kiroleko espezializazioa eta lehiaketa.
2004
‎Egia bakar bat ez dago hitz horietan, Papuan ez baita ez kanibalik, ez sexu promiskuozko zeremoniarik, eta ez buruko moduan kaskezurrak erabiltzen dituen jende kaskaturik. Paul Kingsnorthen esanetan «Ez da egia, eta ez da bromatarako kontua ere.
2005
‎Komunitate batean sartzen zarenean, zenbait arau bete behar dituzu. Espazio egokia izan dadin nahi da, non pertsona bat etxean hartua sentituko baita eta bere burua ezagutu ahal izango baitu, besteekin eta bere buruarekin modu desberdinean nola erlazionatu jakiteko. Komunitate horiek sortu zirenean, oso desegituratutako drogazale batentzat pentsatuta zeuden, heroinaren mundutik zetorren drogazale batentzat, eta horrek delinkuentziara darama.
2006
‎363). Horretan oinarriturik, bere ustez, bere burua modu independenteago batean gobernatu nahirik, lurralde mugatu batean ari den edozein norbanako taldek badu, prima facie, autodeterminatzeko eskubiderik. (Ibidem:
2007
‎Beraz, hainbat kontzientziatu bere burua modu berri batean ikusten hasi dira, bere burua askatzeko borrokari ekin diote,, bere burua?, bere identitate berri hori, zabaltzen hasi dira.
2008
‎«Nik bai nire herria maite, baina hark ni batere ez», idatzi zuen noizbait bere Eskoziako lur euritsuak gogoan. Hegoaldera ez ezik, Ipar Ameriketara ere joan zen, Atlantikoa hirugarren mailako bidaiari bezala zeharkatuz; gero emigrante tren batean ganadu buruen modura pilatuta gurutzatu zituen Estatu Batuak, ekialdetik mendebaldera; Monterreyen, berriz, miseria gorrian bizi izan zen; San Franciscon, Barbary Coasteko azpi mundua ezagutu zuen. Datu harrigarriak denak, kontuan hartzen bada bere obra gehienak ohean idatzi zituen egile baten biografiari dagozkiola.
‎ezen Septentrio k aurkezten digu delako bilduma ludiko bat, abenturaren Menturari lotu diren gizon batzuen espedizio kontaketa desberdinena, Absolutu gosea, Terra incognita deskubritzeko desioaren gorpuztea zutela xede. Bainan A. Arkotxaren obran, testu horiek beren burua modu ironiko batean dute eraikuntza alfer gisa islatzen. «Marko Poloren ametsa»rekin, bilduma haste hastetik fikzio, asmakizun gisa agertzen da, bata bestearen barnean kateatuak diren ametsen bidez, «mise en abyme» moduan:
‎El Mordisco izeneko kafetegi eta taberna sortuz hasi zuen Rosa Estevak bere ibilbidea, eta orain, hamabi jatetxe baino gehiago dituen Tragaluz taldeko buru da. Ez du bere burua horregatik kate baten buru moduan hartzen, ez zaio kate hitza gustatzen, lokal bakoitzari bere izaera propioa ematen saiatzen delako eta seme alabak bezala zaindu eta maite dituelako, «bakoitza bere nortasunarekin, baina komunean zerbait dutelarik». Berak jaso du aurtengo Gastronomia Munduko enpresaburuari eskainitako Eva saria.
2009
‎Bestalde, Espainiak Tortura Prebenitzeko Tresna Herriaren Defendatzaile Enrique Mugikaren esku utzi duela eta, batzordeak Gobernuari gogoratu dio erakunde horretako buruak modu independentean eta eraginkorrean lan egin behar duela. Halaber, erakunde hori osatuko duten aholkularitza batzordeko kideak aukeratzeko prozesua publikoa eta gardena izateko gomendatu dio, bai eta torturaren prebentzioan adituak direnek eta gizarte zibilaren ordezkariek bertan parte hartzeko ere.
2010
‎Adami ezjakintasunean ezarri zitzaion Jainkoaren manua, ez zen ezarri berarentzat bakarrik, banakako subjektu gisa, ezpada mundu naturalaren buru moduan, eta manuak horretara iraungo zuen, guztiok behartuz; esangura horretan, manua benetako legea izan zen. Jainkoak manu hori Adamentzat bakarrik ezarri arren, Eba sortu baino lehen, hori ere behartuta geratu zen, hirugarren kapituluan esandakoak erakusten duen bezala.
‎Auskalo nori entzungo zion gerran emakume oro lubaki hura eta beste aho kontu hura. Helduago ikusiko zian bere burua modu horretan mintzatuz. Bizar guria bera ere.
2011
‎ETBko garai bateko Entretenigarri eta Gazte Saioen buruak modu sinple honetan justifikatu zuen ETBk realityak ematea, hau idazten duenaren galderei erantzunez: " Jendeak oso gustura ikusten ditu era honetako saioak, beraz, zergatik ez ditugu geuk egingo?".
‎Zelako garrantzia izan zuen Andres de Madariagak XVII. mendeko politikan eta ekonomian. Garrantzi benetan erabakigarria. Kontuan izan behar da Limako Kontu Auzitegiko buru moduan Potosiko meatzeetan ateratzen zen zilarra kontrolatzen zuela. Zilar hori zen garai hartako aberastasun eta botere iturri nagusia.
‎" Inurriak akabatu genituen elkarrekin", pentsatu du," inurriak akabatu genituen berak eta nik, eta orain bera dago hilda". " Alemana zekien eta orain hilda dago", etorri zaio burura modu zentzugabean, alemana jakitea –edozer jakitea– heriotzaren kontrako asegurua bailitzan.
2012
‎Gotorlekura itzuli nintzenean, gertatu zitzaidan guztia eta ikusi nuen guztia kontatu nion Maxim Maximitxi; eta jakin nahi izan nuen zer pentsatzen zuen patuaz. Hasieran ez zuen hitz hori ulertu, baina ahal izan nuen moduan azaldu nion haren esanahia, eta orduan, hala esan zidan, burua modu adierazgarrian astintzen zuen bitartean:
2013
‎Askotariko profilak daude definizio hori bereganatzen duten pertsonen artean: tradizionalki euskara heldu aroan ikasi duena da, baina, belaunaldi gazteek beste ezaugarri batzuk ere aipatzen dituzte euren burua modura definitzeko orduan. Honakoak azpimarratzekoak:
‎Toki biltzarrak deitu ziren, toki bakoitzeko ohituren formulazioa onesteko. Gobernuak eskarmentudun juristak bidali zituen biltzar horietara, probintzia auzitegietako magistratuak eskuarki, eta horiek buru moduan jardun ohi zuten, erregeen mandatari lanak beteta. Ulertzen bazen arauren bat ez zela zuzena zentsuratu eta eraldatu egiten zen.
‎Bolognako eskolako buru moduan, Bulgaroren ostean bere dizipulua zen Giovanni Bassiano agertu zen, eta horrek testuak azaltzeko metodoa hobetu zuen. Bassianoren iritziz, testu zail baten azterketa egokia egiteko prozesuak lau fase bete behar zituen.
2014
‎Ez dakit zergatik, txoro moduan ari ginen. Baieztatu nuen behatza sudur hegal batean ipiniz, eta buruari modu misteriotsu batean eraginez. «Bejondeizula!» garrasi egin zuen, eta eskuekin kriskitin jo, buruaren gainetik, hanka bat altxatuta zeukala.
‎Aldizkariak bere burua modu bat baino gehiagotan ulertu badu ere pentsamendu aldizkaria, saio aldizkaria, gogoeta aldizkaria, bada ezaugarri bat beti errepikatzen dena, kultura. Kultur aldizkaria da Jakin, halakoa izan da.
‎Zertarako balio dute gustu desberdinek, gogo desberdinek, ez bada esateko gure buruek modu desberdinetan funtzionatzen dutela, modu desberdinean pentsatzen dugula?
2015
‎Santistebanek Muñozi erantzuten zion berak ez zuela zinez faxismoa defendatu, baizik eta euskara defendatzea faxistatzat hartzen bazen ez zuela arazo handirik bere burua modu horretan izendatzeko. Euskara, jatorriz, egoera diglosikoan zela eta menostua zegoela gogorarazten zuen, erdaldun bat lagunartean egotea nahikoa zela gainontzeko guztiak erdarara igarotzeko.
‎Eta beste eremu batzuetan are gutxiago.Euskararen auzia feminismoarena antzekoa da oso, bai subalternitatea bizitzeko moduan eta baita buru jabetza bideak planteatzerakoan. Feminismoa pertsonen arteko berdintasunaren aldeko borroka denez, lortu duen lekua lortu du aldarri politiko bihurtu, bere burua modu autonomoan antolatu, kalea hartu eta plaza publikoan kokatu delako. Feminismoak egin moduan egin behar luke bidea euskarak ere.
‎Galtzerdi marroi gorrixka hura egiten, urrezko markoak, markoaren izkinaren gainera botatako xal berdeak eta Michelangeloren maisulan benetakoak burua modu absurdoan inguratzen ziotela, Ramsay andreak lehengo bere zakarkeria goxatu, burua jaso eta muxu eman zion semeari kopetan.
‎Beldurtiek besteengan bilatu behar dute beren izatea, identifikazioaren beharra dute. Gazte «heavy» haiek bezala, denok jaka, kamiseta eta tximu berdinekin, kontzertuetan burua modu berean astinduz eta neurona bakar berdinarekin garunean. Hain beldurtiak ez direnek, aldiz, onartzen dute bizitza erauzpenez beteriko etengabeko fluxua dela.
‎Bere berea du Madariagak edozelako erabakik, baita txatxuenak ere, bazter uztera behartzen duen aukerarekiko garbaia. Susmoa du, horrexegatik hautatzen dituela ondoriorik zailena duten erabakiak, honela bere burua modu bikoitzean zigortu ahal izateko: hautatutako aukeraren bideragarritasun ezarengatik eta esploratu gabekoak eskain ziezaiokeen abagunearengatik.
2016
‎C. Bere burua modu baikorrean ikusten duen gaixoa azkarrago sendatzen da. Ezkortasuna kaltegarri izan liteke:
2017
‎Araua esperientzia baino lehenago jartzeak edukiarekinbaino formarekin egokiak izatera eraman gaitzake. Interpretazioa eredu, arau edo lege aldaezinalitzateke orduan, ziurtasunetik abiatuz bere burura iristen dena; esperientzia saihestu duenzirkuitu itxia, bere burua modu arrakastatsuan osatzearekin nahikoa duena, hasieratik, teoria, bukaeraraino, emaitza, teoria bera?.
‎Euriaren barruan sartu nahi nuen irteerarik gabeko leize zulo batean bezala. Gorputza akitzen sentitu ahala, neure burua hiltzen ari nintzela jabetu nintzen pixkanaka; horretara nintzela irtena bungalowetik, gosaldu gabe, neure buruari modu kontziente batean adierazi ez banion ere. Kontzientzia hartuta, neure burua hiltzen jarraitzea erabaki nuen, aurrera eginez Asturiasko euri gogorraren azpian bide itxi, lokaztu eta ezezagunetan barrena.
2018
‎Gizakiek, egia da, gaitasuna dute beren buruaz modu kritikoan gogoeta egiteko, eta uler liteke gaitasun horrek zera besterik ez duela hartzen barnean: kalkulu indibidual arrazional zenbait, jabetza ahalik eta modurik onuragarrienean nola erabili jakiteko balio dutenak.
‎Erantzuten saiatzen bagara zer duen txarrik prostituzioak, eskubide politikoaren ulerbide patriarkalaren edo gizonezkoen sexu eskubidearen inguruko eztabaida batean sartzen gara. Orotariko mendekoek beren buruaz modu kritikoan gogoetatzeko gaitasuna baliatzen dute egunero; horrexegatik egiten diete boikota ugazabei batzuetan, eta horrexegatik zapuzten dituzte haien asmoak, bai eta inoiz beren postutik bota ere. Baina, ugazabak bota ezean, mendekoak ekinaldi politikoetan engaiatu ezean, gogoeta kritikoek ez diete balioko mendekotasun hori deuseztatu eta askeak izateko.
‎Haren ustez, kontzeptuek, kategoriek eta abstrakzioek indarkeria fisikoa eta materiala erabil dezakete ustez antolatzen eta interpretatzen dituzten gorputzen kontra: «Zientziek eta teoriek gure gorputz buruetan modu materialean era errealean eragiteko duten ahalak ez du ezer abstraktutik, nahiz eta sortzen duen diskurtsoa abstraktua izan. Menderamolde guztien artean bakarra da:
‎–Baina, Errondal... Ez ezazu zeure burua modu horretan atsekabetu. –Jonanek bere magala eskaintzen jarraitzen zuen?.
‎Sekula Fakirrak grabatu zuen lehen kanta hura izateak, esan dio Pharosi idazleak, bere patuarekin luke zerikusia, ironikoki. Zeure burua modu goiztiarrean paradisutik egoztea, zuhurra da ala masokista. Gertrude Steinek esan ziola uste da:
2019
‎Tuntuna halakoa... nire buruari modu apalesgarrian mintzo nintzaion ardurenean hiritar orokorraz hain ezberdina haizela uste dun. Planetaren beroketan errurik ez dunala?
‎Nomadak lurrari lotu eta nekazari egin zirenean sortu ziren erakundeak eta zuzenbidea. Gizonak, indar etsaien kontra gogor borrokatu ez ezik, besterik egiteari ere ekin zion; bere burua modu konkretu batean adierazten hasi zen munduari inposatzen zion irudiaren bitartez, eta mundu hori pentsatzen eta bere burua pentsatzen; garai hartan ispilatu zen sexu diferentziazioa kolektibitatearen egituran; berezitasun bat hartu zuen: emakumeak itzal handia izan ohi zuen nekazari komunitateetan.
‎Hala, berak ere jarduera gisa mamitzen du bere burua. Jarduera horrek, ordea, ez du ateratzen immanentziatik, gero ikusiko dugun bezala, eta, ondorioz, ez dio uzten bere burua modu singularrean berresten.
‎Amaitzeko, Topagunea zoriontzen nuen, Euskara Elkarteen mugimendua abian jarri zuelako berriro, eta kemena eta ausardia erakutsi zituelako, bai bere burua modu kritikoan aztertzean bai planteamenduak egiterakoan, militante, euskaltzale eta profesionalen artean ilusioa (ber) piztuz.
‎Eta irakurleari? Emakumezko idazleak ezinbestean ikusiko du, zein den bere toki posiblea literaturaren joko zelaian; eta horrek, kontzienteki edo inkontzienteki, postura literario jakin bat hartzera eramango duelakoan nago, bere burua modu zehatz eta baldintzatu batean performatzera, bere gorputza hitz, jarrera eta jantzi jakin batzuekin modulatzera baldin eta testuak “funtzionatuko” badu. Izan ere, esparru literario androzentrikoaren garroek ez diete emakumezko idazleei soilik erasango, baizik eta baita, eta bereziki, gorputz horien luzapena diren testuei ere.
‎‘Maitasunagatik batek bere burua modu atseginagoan gorde lukeela’ (Gaucelm Faiditen Olerkiak, ca. 1200)
2020
‎Harekin bakarrik egotea bizitza normaletik irteteko ate bat zabaltzea bezala da, eta irtendakoan ixtea. Mariannek ez dio beldurrik ematen; izatez, nahiko pertsona lasaia da Marianne, baina errezeloz ibiltzen da haren ondoan, bere burua modu nahasian jokatzen ikusten baitu, normalean inoiz esango ez lituzkeen gauzak esaten.
2021
‎Adibide horretako birformulakizunean, norbaitek bere buruaz modu orokorrean hitz egin duela adierazten du, eta, atal birformulatzailean, bere gorputz parte jakin batez hitz egingo duela zehazten digu (osoa> zatia); beraz, bere buruaz arituko da. Del Saz en (2007) sailkapenaren arabera, esandakoa birformulatzen da kasu horretan.
‎Beste datu askoren artean bereziki azpimarratu dena independentismoak lehen aldiz botoen erdiak baino gehiago lortzearena izan da, nahiz ere abstentzio handiak ilundu duen berri pozgarri hori. Dena den, gaiaren inguruan zenbat eta gehiago sakondu, zenbat eta sarriago entzun azkenean bai hitzak, orduan eta behar handiagoa sentitu dut neure buruari modu gordinean galdetzeko: orain arte gezurretan ibili al dira, al gara?
‎Baina ez pentsa zuon buruaz gauza itsusirik. Eta ez begiratu zeuen buruari modu itsusian begiratzen dizuetenek arrazoi balute bezala. Ni bezala sentitzen bazarete, ez utzi inori tentelak zaretela sentiarazten.
‎Zerbait arraroa hasi da sentitzen, eta burua modu arraro batean lokartzen hasi zaiola abisatu nahi izan die gizaki urdinei, lo arraro bat iritsi dela eta bera harrapatzen ari dela, baina...
‎Gidaririk gabeko eskolaren irudiak gidaririk nahi ez duen kultura batean ditu erroak; hitz gutxian, irakasle artista ez da beharrezkoa, kaltegarria izatera ere hel daiteke, ume eta gazteak baitira benetan artista izan behar dutenak, eraginetatik libre diren artistak. Modu horretan, kultura hipermodernoak, eskola hipermodernoarekin batera, bere egiten du maxima nietzschetar ezaguna edo, hobe, ideia horren irudi grotesko bat, zeinen arabera nork bere buruaren jaun eta jabe izan behar duen, artista eta artelana aldi berean; bestela esanda, irakasleak ez du ikaslearen garapen askea oztopatu behar, edo horretan eragin, nork bere burua modu aske eta autonomoan zizelkatu dezan. " Askea zara!
‎Orain, analogiari jarraituz, benetan kezkatzekoa ez da egungo gizabanakoak horrenbeste ebakuntza estetiko, kirol ordu, dieta miragarri eta terapia mordoaren ostean beraiek izaten jarraitzen duten edo ez, aldaketarako edo optimizaziorako hautua benetan askea izan den edo ez baizik. Izan ere, Onfray k dioen bezala, aipatu gomendio nietzschetarraren atzean zera ezkutatzen da, aldi berean inpultso, bide eta helmuga izatea, bere burua modu aske eta autonomoan gidatzen duen artista, zentzu sortzailea. Horrelakoak al dira gure ikasleak?
2022
‎Eragileen erranetan," mendebaldeko gazteria proletarioak ez dauka tokirik fase berri honetan" eta" burgesiaren eta politikari profesionalen sistemarekin hautsi" beharra azpimarratu zuten: " Geure burua modu independentean antolatuz eta bide orri komunista propio eta eguneratu bati erantzunez".
‎Oraintxe bertan horixe gertatzen ari da Kanaria Handian: Atzerritartasun eta Mugen Brigadak eta Kanarietako Polizia Nazionalaren buruak modua diseinatuta daukate migratzaileek ez dezaten abokatu bat lortzeko aukerarik izan beste edozein pertsonak, delitu bat egin zein ez, izango lukeen bezala.
‎bi hilabete: burua modu zalantzagarrian altxatzen hasten da. hiru hilabete:
‎emakumearen bizia arriskuan egotea, fetuak jaio ezin izatea eta haurdunaldia bortxaketa baten ondorio izatea. Konsitituzio berriak dio pertsona guztiek dituztela sexu eta ugalketa eskubideak, eta horien artean dagoela nork bere buruaz modu librean erabaki ahal izatea sexualitateaz, ugalketaz, plazeraz eta antisorgailuez.
‎Gustuko dudan hori ikusteko tramite hutsa da, baina ez dut interesik horretan. Denbora horretan, nire burua modu automatikoan jartzen da, eta, askotan, iragarkiaren mezua ez dut jasotzen. Iragarkiak ekiditeko plataformetako edukiak ikustea nahiago dut, baina dena ez dago plataformetan.
‎Barka iezaiozu ezjakin honi zure zientzia kontuetan muturra sartzeagatik, agure gisako nire arrazoibideengatik eta nire ideia basati eta lardats samarrak entzunarazteagatik, zeinak jende ikasi eta zibilizatuari ziurrenik buruan baino areago urdailean egokituko baitzaizkie. Ezin naiz isilik geratu, ezin baitut jasan pertsona ikasiek beren buruetan modu desegokian hausnartzen dutela ikustea, eta beraz ezin geratuko naiz zure iritziak gezurtatu gabe. Aita Gerasimek jakinarazi zidan ilargiaren, argizagi horren inguruan ere ideia okerrak dituzula.
‎Anek ezetz erantzun dio, eta ez dakiela hala izaterik nahiko lukeen ere. Sorkuntza lanetik biziko bagara, merkatuaren makineriak behartzen gaituela gure burua modu ezberdin askotan saltzera. Jardun amateurrak babestu egiten du arizalea profesionalen zenbait morrontzetatik, esaterako, merkatuaren zikloetan sartzeko sorkuntza berriak plazaratu beharretik eta arrakasta izanen duten, alegia, salduko diren produktuak ekoitzi beharretik.
2023
‎Gauguin izan zitekeen artearen arloko burua eta Theo, merkatalburua. ...ela zenez, etxean jateko moduan izango zirela; horrela, Gauguin eta biak bizi zitezkeela berak bakarrik gastatzen zuenarekin; ergelen kontua zela pintoreak bakarrik bizitzea; hilean 250 frankorekin Vincenten obrak eta Gauguin-enak eduki zitzakeela Theok; hori izango zela pintoreen elkartearen hasiera; Bernard ere hego aldera etorriko zela eta berekin elkartuko zela; Theo Inpresionisten Elkartearen buru moduan ikusten zuela Frantzian.
‎Igandero itxaroten dut begirada bat, zeozer, baina nire konkista saioak porrot egiten du beti, Jauna eta Ama Birjina ez daude nire alde. Oraindik ez dakit hortxe egotea ez dela aski bestearen arreta erakartzeko, goxoa izan beharra dagoela, apur bat xirikatzailea ere bai, eta baldarkeria galanta dela zeure burua modu horretan eskaintzea, mesedez, mutilei laga egin behar zaie neskak konkistatzen, eta abar. Aurrerago ikasiko ditut estrategia eta taktika horiek guztiak.
‎orotariko ezagutza eta esperientziak gure egitea eta balioestea, batik bat eta oroz gain bizi esperientzietatik abiatuta. Berdintasuna erdiesteko, beharrezkoa izango da jargoiaren edo erretorikaren erabileran iaioak ez diren emakumeak aupatzea eta haien ekarpenak ohoratzea, gutxienez beren burua modu erakargarri batean erakusten badakiten horiek bezainbat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
burua 32 (0,21)
buru 6 (0,04)
buruari 5 (0,03)
buruaz 4 (0,03)
buruak 3 (0,02)
buruetan 2 (0,01)
buruarekin 1 (0,01)
buruek 1 (0,01)
buruen 1 (0,01)
buruko 1 (0,01)
burura 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia