2007
|
|
Trenbidearen eta industrialdearen artean doan 500 metroko bidezidorra atondu eta zolatzeko lanak datorren urtearen amaieran edo 2009ko lehenengo hilabeteetan hasiko dituzte. Lehenengo
|
bide
zati hori atondu ondoren, Iparralde auzoraino luzatuko da ibilbidea gaineko pasabidetik, gero Axpeko industrialdera jaisteko, Metalquimica enpresa zegoen lekuraino. Eta handik Astrabuduraino jarraituko du ibilbideak.
|
2009
|
|
Zuhaitzen artetik egiten dira lehen metroak, eta hostoen artetik trena azalduko da mandoak bezala karga bizkarrean harturik. Gora fite hasten da, eta tragoa ere galdegiten du gorputzak, hala du bere izena hartua
|
bide
zati horrek: Hiru Iturriak.
|
|
Antolaketa eredu horretatik datoz zenbait kamino zatiren izenak. Adibidez, Katiluzubi esaten zaio Jatabetik Andrakara doan bideko bihurrune nagusiari, Katilu ezizeneko bidegile mungiarrari eman ziotelako
|
bide
zati hori konpontzeko ardura.
|
2011
|
|
Levante Hego ekialdeko Done Jakue bideko hamar elkarteek egingo dute Done Jakue
|
bidearen
zati hori, errelebuen arabera
|
|
Levanteko eta Hego ekialdeko Done Jakue bideko 10 elkarteek (horietako lau Gaztela Mantxan daude) egingo dute Done Jakue
|
bidearen
zati hori, Alacantetik Astorgarainoko errelebuen bidez. Bide horretan, Frantziako Santiago Bidearekin bat egiten du, Avilako Santiago Bidearen Lagunen Elkarteak jakinarazi zuenez. Hain zuzen ere, elkarte horrek ekimen hau proposatu du, “La Unión de Asociaciones hace Camino” lemapean.
|
|
Gipuzkoako Foru Aldundiak onartu du, Garapen Iraunkorreko Departamentuaren ekimenez, Oñatiko Kurtzekua eta Zubillaga auzoa bitarteko bizikleta eta oinezkoentzako bidearen zatia eraikitzeko baldintzen agiria.
|
Bide
zati hori Debarroan barrena doan 4 ibilbidean sartuta dago.
|
2013
|
|
Beste azalpenik eman gabe, Elizondora zoazela esan, eta hortik hona heltzeko autokarra hartu.
|
Bide
zati horretarako baimenik ez izanda ere, inork ez dizu konturik eskatuko. Horixe bera egiten dute gainontzekoek ere.
|
|
Zati horrek hiri bidea izaera du, eta 2010 urtean GI errepidearen Arrasateko mendebaldeko saihesbidea eraiki zenetik, erabilera lokala du soilik, udalerriaz gaindiko interesik gabea, Aldunditik azaldu dutenez. Horregatik,
|
bide
zati hori eskualdatzea erabaki dute Aldundiak eta Udalak, haren inguruko elementu funtzional guztiekin batera. Hala, aurrerantzean errepidea Arrasateko Udalaren izenean egongo da, eta Udala arduratuko da hura artatzeaz eta ustiatzeaz.
|
2014
|
|
Arruntza da naski gaur egun Uztaritzeko auzoalde jendetsuena (1700 biztanlez goitik baititu) eta biltzarrean 110 lagunez goitik parte hartu du interes handia ekarriz mintzagaier. Ohiko asmoen berri eman dute hautetsiek eta Arruntzari berari doakionez, ainitzek ikus lezakete ongi bide handiaren gaineko zubi inguru hori berritua zubi berri batekin eta Heraitze artinoko
|
bide
zati hori lau lerrotan emana. Bainan hau Kontseilu Orokorraren egitekoa da eta dirudienez zernahi gostako da ez baitute hitzemaiten hortarat heltzea oraino 20 bat urtez bederen.
|
2017
|
|
Elkarreragina dago briefinga prestatzen den bitartean. Batzuetan, bezeroak ez du aurretik diseinuarekin inolako harremanik izan, eta diseinatzaileak berak izan du gidari eskariaren
|
bide
zati horretan, eta argitu zer egin litekeen eta zer ez. Horrez gain, ziurtatu behar da biek, bezeroak eta diseinatzaileak, terminologia bera erabiltzen dutela, adibidez, modernoa, txundigarria eta halako hitzak erabiltzean.
|
|
San Josep lizeoko aitzin hortan arrisku handiak izaiten ere dira tenore batzutan.
|
Bide
zati horren lanek 3 edo 4 hilabete iraun behar lukete. Denbora hortan auto eta besten ibilerak nahasiak izanen dira, eta berdin bidea osoki moztua ere izan daiteke.
|
2018
|
|
2014tik aurrera, Kale Nagusia bere musika entzunez igaro du Jaizkibelek, plastikoen atzean dauden andreen artean orduan zabaldu baitzuten zaratarik ez egiteko eta irainik ez botatzeko kontsigna. Eta 2017an ia ertzainik gabe egin zuen
|
bidearen
zati hori. –Oso polita izan da?, aitortu du Aiora Mitxelenak:
|
2021
|
|
Burdia ezin izaten zan zabal kargau, ze hegaletan jo eta bertan geratzeko arrisku handia egoan. Lubaki baten moduan egoan
|
bide
zati horretan, Beobidetik Arangurenera idiakaz nentorrela, burdia, bedar sikuagaz zabaltxo kargauta edo, katigatu egin zan estartan, eta idiai gogor egiten hasi nintzan. Baina idiek ez eustien erantzuten, ez jamonik egiten.
|
2022
|
|
Ez zen izan horrela: hiru errei dituen
|
bide
zati hori ez zitzaion batere kostatu; bizkaitar guztien diru publikoarekin eraiki zuten, eta ez zen bidesaririk ezarri, gainera: Usansolotik [Galdakao] aurrera ez dute kobratzen bidesaririk.
|