Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2003
‎Elebitasunaren auziak indar handia hartu zuen garaia zen. Batzuek, Hitz aldizkariak besteak beste, «Bilinguismoak hispanizatzea esan nahiko du»73 esaten zuten bitartean, beste batzuek elebitasunaren alde egiten zuten, euskarak bizi zuen mendekotasun egoeratik ateratzeko bide moduan. Ildo horretan, 1976ko ekainean, elebitasunaren aldeko manifestua atera zuten Bizkaiko zenbait elkartek:
2006
‎Espainian, Auzitegi Gorenak zein Auzitegi Konstituzionalak diote Konstituzioaren 20 artikuluak ez duela balio merkataritza publizitaterako13 Hala, 1988kozioaren 20 artikuluan oinarrizko eskubide gisa jasota datorren jarduera batean ari irailaren 23ko epaian (JR, 1988/ 7252), Auzitegi Gorenak hauxe baieztatzen du: «Publizitateak, bezeroen erakartze bide moduan, ez dakar Espainiako Konstitutzea, ez baita pentsamendu baten, ideien edo iritzien adierazpena soilik gauzatzen, hitzaren bitartez, idatziz edo beste edozein erreprodukzio bideren bitartez; aldiz, jarduera profesional bat gauzatzen da etekin material bat lortzeko asmoarekin». Epai horren aurka, helegitea jarri zen Auzitegi Konstituzionalaren aurrean, eta auzitegi horrek erabaki zuen publizitate jardueraren ezaugarri garrantzitsuena den helburuak berak, hedatzeko edozein bideren bitartez?
2007
‎Argudioak bide ematen du iritziak azaltzeko, bai eta iritziak sortzeko ere, zeren argudioaren bideak modua eskaintzen baitu gaiak sakon aztertzeko, posizio desberdinak ikusteko, norberaren arrazoiak indartzeko nahiz aldatzeko, eta posizio horiek guztiak berrikusteko. Tradizionalki, erretorikaren sistemaren baitan aztertu izan da argudiatzea; horren baitan, lan tresna bikoitza izan da argudioa:
2009
‎Banakoaren prozesu emozionalari dagokionez, gutako bakoitzak emozioenprozesu neurologikoaren bi bideak modu ezberdinean garatu ohi ditugu gure ingurumen, kultura, hezkuntza eta izaeraren baitan. Hala, bada, badira pertsona batzukarrazoimenaren bidez sentitzen dutena kontrolatzen saiatuko direnak; beste batzuek, ordea, emozioarekin besterik ez dute erantzuten, eta badira sentitzen dutena pentsatzen dutenarekin elkartu eta erantzuteko gai direnak ere.
‎Bideo-jokoetan gertatzendiren genero diferentziak azaltzeko, maila anitzeko komunikazio gertaera moduanaztertu behar dira bideo-jokoak. Komunikaziorako bide moduan eta komunikaziorako foro moduan aztertu behar dira bideo-jokoak. Telebista eta beste medien bidezbezala, bideo-jokoen bidez ere beren premiak asebete ditzakete jokalariek:
2011
‎Hasieran gogoko zuten egoera bat ekiditen dute pertsona hauek, harremanetan sortutako kinada negatiboekiko erreakzio portaera batek eramanda (Fenichel, 1945). Horney k (1945) pertsona arteko harremanetatik aldentzen den nortasun «desatxeki» moduan deskribatu zuen jendearekiko harremanetan tentsioz betea sentitzen dena, eta tentsio hori ekiditeko bide moduan bakardadea aukeratzen duena; estilo desatxeki hori duenak ez du bere burua onartzen, eta ez du pentsatzen besteek onartuko dutenik; besteek mespretxatu egingo dutela pentsatzera heltzen da (Horney, 1950).
2012
‎Espainian, Auzitegi Gorenak zein Auzitegi Konstituzionalak diote Konstituzioaren 20 artikuluak ez duela balio merkataritza publizitaterako13 Hala, 1988ko irailaren 23ko epaian (JR, 1988/ 7252), Auzitegi Gorenak hauxe baieztatzen du: «Publizitateak, bezeroen erakartze bide moduan, ez dakar Espainiako Konstituzioaren 20 artikuluan oinarrizko eskubide gisa jasota datorren jarduera batean aritzea, ez baita pentsamendu baten, ideien edo iritzien adierazpena soilik gauzatzen, hitzaren bitartez, idatziz edo beste edozein erreprodukzio bideren bitartez; aldiz, jarduera profesional bat gauzatzen da etekin material bat lortzeko asmoarekin». Epai horren aurka, helegitea jarri zen Auzitegi Konstituzionalaren aurrean, eta auzitegi horrek erabaki zuen publizitate jardueraren ezaugarri garrantzitsuena den helburuak berak, hedatzeko edozein bideren bitartez?
2014
‎Azalaren kodea (2000) hartuta eta izenburutik hasita informaziohandia ematen du azal horren gainean eraikiko den diskurtsoaren inguruan. Azalakonexio puntu modura, komunikazio bide modura, kode bat daraman elementumodura azaltzen digu. Ideia hori behin eta berriz errepikatzen da Azalaren kodean (2000) dauden poemetan.
2017
‎Ikasle migratzailea arazo moduan kontsideratuta dagoela azaltzen du, eta ez berez dena bezala: aurkikuntzarako eta beste kultura batzuen ezagutzarako bide moduan, alegia. Edo oraindik eta harago, ez dira kontsideratzen lanerako aukera moduan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia