Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 34

2000
‎etsai txikirik —eta ertsirik, esango nuke— ez omen. Aipatu gizontxoen propaganda zitala dala bide askatasun ederrean erne anaitasun ori ondatu nai izan digute, eta beren xedea iristeko gure aldizkariaren eriotza ere bide makurrenez iritxi nahi izan dute. Gure zuzendari maiteak zer esanik aski izango ditu, nunbait, gai oni buruz.10
2001
‎Ez genuke ahaztu behar era lotsagarrian jokatu dugula maiz euskaldunok aldi joanean, kultura gaietan batik bat eta geure hizkuntzarekiko batez ere. Ahaztu beharrean, horretan pentsatu behar genuke aitzitik gau eta egun, aspaldiko eta orain  tsuko hutseginez funtseraino jabetu arte; horrela, gainera, argiago ikusiko ditugu beharbada orain bertan daramagun bidearen alde makurrak. Ez inoren eta inoizko erruak eta hobenak barreiatzeko, noski, geure buruari bidenabar ederretsiz –oinarri sendoak baitituzte maizenik, kondairari begiratuez gero–, gauden egoerara nola etorri garen ikusteko baino, gerok ere berriz ez dezagun lehengo harrietan beretan, behin eta berriro, oztopo egin.
2002
‎Irakasleak, kazetariak, administrariak, normalkuntzate knikariak eta abar behar ditugu. Saihesbideren bat aurkitu behar diogu Estatuak ezarritako bide makurrari.
2004
‎Euskara bai, baina ez nolanahi; ez genuen besterik behar! Ez gara gu orain larderiaren bide makurretan abiatuko, gauza guztien gainetik, gurea delako edo, gizajendea euskarara makurrarazten. Lehendabizi gizon naiz, eta gero euskaldun, gure maisu handiak zioen bezala.
‎SSen Mercedes 540 ahaltsua Bavariako iparraldean zehar gidatzen nuen bitartean, lanak nituen egoerak hartutako bide makurra sinesteko. Aitaren etxeko egongelan agente nazi baten gorpua zetzan odol putzu batean.
2005
‎Jerusalemgo hartaz kanpo, lehen zazpi kontzilioak inperadoreak ditu deitu eta inperadorearen palazioan iraganak dira! Bide makurra! Fedea ez baita bortxaz sakatzen jenden gogoan, nahi bezain egiazkoa izana gatik.
‎Legea ez zen bali Ekialderako!) ezkonduak diren apezei manatzen die beren emaztetik berexi ditezen. Eta pundu horretan ezin uka gure kontzilioa, nahi bezain kontzilio izana gatik, bide makurretik zoala. Ezkondua den gizon batek ez du bere haurrak eta emaztea uzteko eskubiderik.
‎Bekatuen gatik emaitzak eta opariak eskaintzea du bere lana. Ezjakinak eta bide makurretik dabiltzanak urrikari izan ditzake, bera ere ahuleziaz betea baita alde guzietarik. Hortakotz bere bekatuen gatik ere opariak eskaini behar ditu, herriaren bekatuen gatik eskaintzen dituen bezala." (Heb 5,1)
2006
‎" Asiria zaharretik dator, eta Baalen adoratzaileek erabili zuten. Ez dizut kontatuko zein izan den, mendeetan zehar, nigana ekarri duen bide makurra; bakarrik esango dizut ez dela askotan erabili, haren baitan gordetzen den magia boteretsuegia eta ilunegia delako".
2007
‎Erantzunik gabe gelditu zen Migel; Mendebaldeko kulturaren historiak egindako bide makurraren arduradun nagusia balitz bezala mintzo zitzaion, baina, beharrik, egun hartako bazkariak eta ikasgaiak ere akiturik ematen zuten, eta gerorako planak atera zituen irakasleak berant gertatu baino lehen. Aski izanen omen zituzten lau bazkari orotara.
‎Irri emangarri ari zen gelditzen, beharbada, Arsenioren aitzinean. Urtemugaren aitzakia zeukan, egia, baina, asmoa zuzena izanagatik, bidearen makurra ez zitzaion barkagarria iruditzen. Azalkeriaren eta irudikeriaren erresuman zegoen, eta Ainhoak eta konpainiak salatu nahi zuten zulo hartan berean ari zen jausten.
2008
‎Jendeari dagokionez, batzuk onik heldu ziren Frantziara. Bide makurretan galdu ziren beste batzuk, zahar nahiz ume.
‎Bigarrenik, gaizki aurkeztutako eztabaida batetik askatuko gintuzke, galdera jada ez litzatekeelako izanen. Sabino Arana ala Neolitoa?. Nahi izanez gero, jarrai dezatela Espainian pentsatzen, den dena EAJren sortzailearekin sortu eta horrez geroztik bide makurretatik ibili dela. Nire iduriko, euskal nazioaren bilakaeran (edo, nahi bada, asmatze prozesuan), Sabino Arana (estatua bat paratu diotenek barka biezadate) akzidente bat baino ez da izan; 19 mendean zehar bada euskal memoria luzeagorik eta euskal imajinario sakonagorik.
‎euskal nazio politikoaren patuak determinatzen du goitik behera herri euskaldunaren nazio kulturala. Bi biak dira okerrak, baina hala ere inork ez du onartu nahi hartutako bidearen makurra.
‎Alliot Mariek adierazi du FAR horiek guztiz ezezagunak direla, eta zuhurtziaz ibili behar dela. Idatzi batean edozer ezarri daiteke eta bide makurrera ere eraman gaitzakete, ohartarazi du. Erne egon eta irmo jokatu beharra daukagu, adierazi du Nicolas Sarkozy presidenteak ere.
2009
‎Horrek esan nahi du bere segurtasun protokoloak beteko dituztela liburuek, eta erosleak erositakoaz gozatzea izango du, baina zailtasunak izango ditu horretatik bestelako ustiaketak egiteko. Espero dezagun musikak erakutsi digun bide makur horretatik ez abiatzea liburuak ere.
2010
‎Merkataritza eta politikan horkoek saiatzen dute orain ere eremu artifizial horri funts ematen nonbait, euskaldun egon mendiaren kontra. Eta hortik jarraituko da, mendiko ura da, transgenikoak, bide makurrean tematzeko. Bedaxagarrek ikusten duen bezala, etxalde horiei ondokoa, seme edo alaba, joan arte.
2011
‎lehenik, estatu hedakorraren ezpatak herri euskalduna suntsitzea du helburu; ondoren, berriz, asimilazioak aitzina egin ahala, botere arrotza legitimatu egiten du euskaldun alienatuak berak; eta, azkenik, halabeharrez, arrotzak etxekotu egiten dira eta etxekoak arroztu. Ezpataren indar bortitzaren ondoren (genozidioa), asimilazioa onartzen duen ideologia (autoetnozidioa) dator alienazioaren bide makurretik. Xalbadorrek ondo asko jakinarazten digun moduan, menderatuaren lankidetza behar du nazio menderatzaileak bere helburuak erdietsiko baditu:
2015
bide makur haiek hartzeko orduan,
‎Horregatik mutil hura Brigada Antikapitalistek bahitu zutela zabaldu zenean, inork gutxik sinetsi zuen albistea. Ilobak berak Volkswageneko nagusia zen osabari dirua ateratzeko bide makur bat ikusi zuten europar gehienek albiste hartan, alemaniarrek bereziki.
bide makur haiek hartzeko orduan,
bide makurrak gaitzetsiz. Baina ez dugu hasi behar gurutzada berririk, iduri eta gure zibilizazioa akatsik gabea den!
2016
‎Gu gara giza legeen bide makurrean
‎Ez da hizkuntza hila edo zaharkitua, baizik eta ondare baliosa, eskaintzea balio duena. Jesusen bidea aurkeztea ez da haurra" erradikalizatuko" duen bide makurrean sarraraztea, Jesusek bizi guzia ongia egiten iragan baitu, oneziaren eredu paregabea izan baita herritarrekin baita ere kanpotaretorkinekin. Jesusen ezagutza egitea, Jesusekin harremanetan jartzea, biziari edertasuna eta askatasuna eman dezaken Iturri batetara gomitatzea izaiten ahal litaike, nere uste apalez beti.
‎Elizkizun eder horietan entzun dugu urrikiaren urtean girela eta urrikia zer den. Alde batetik gure bekatuetaz urrikitan sartzea edo dolu ukaitea, damutzea, erran nahi baita bide makurretik zuzenerat itzultzea, jakinez gure bekatuen ondorioak bestek jasaiten dituztela ainitzetan. Urrikia da ere, hain zuzen, gaizki bizi direnetaz urriki izatea, Jesusek egin zuen bezala itsu, maingu, elkor, mutu, bestek baztertuetaz eta abar.
2017
‎Bekatoreak egonaren buruan ezagutzen du bide makurra daramala, errebelatua doala. Eta hartzen du zerbait gogo, hartzen du nahikunde bat bide onera bihurtzeko, bizitza berri bati lotzeko eta anarterainoko aztura gaizto guztiak uzteko.
‎Perry koronela eta berrogeita hamar iparamerikar izan ziren lehenak gotorlekutik alde egiten. Bide makurra aukeratu zuten, Sardak geroago jakin zuenez, errealisten zalditeriak segada batean denak hil baitzituen. Salardete artillero italiarrarena okerragoa izan zen, lubakien planoak zeramatzala errealisten aldera igarotzeaz gain, Arredondo brigadierrari galdetu baitzion ea zer Troiako zaldi mota behar zuen gotorlekua erabat azpiratzeko.
‎Itsasontzirik gabe, kostaldeko paduretan eta hondartzetan zehar ibiliz espero zuten Matagordaraino heltzea. Bide makurra aukeratu zuten, Sardak geroago jakingo zuenez, errealisten zalditeriak segada batean denak hil baitzituen, eta Perry koronelak larri zauriturik bere buruari tiro egin zion azken unean. Garcia Perez infanteriako kapitainak zirrara handiz honela kontatu zuen Perryren porrot hura:
2018
‎Pikunieta baserria Bergarako batean dago, Urretxu eta Azkoitia arteko bidetik desbideratuta, baso idorraren erdian. Bidea makurra da, errebuelta askokoa eta zenbait gunetan arriskutsu samarra, euriarekin eta lokatzarekin errepidea labaina egoten baita.
2019
‎ESANAHIA. a) Ahuntz bide. Lekua ezagutuz, ez du ematen bide makur, malkartsu —erdarazko ‘camino de cabras’— esan nahi duenik, ahuntzek zerabiltzaten bidea baizik. b) Auntze bide. Euntze/ auntze larre edo belardi da.
‎NON. Dermioan, Etxarri aldeko Gainaldean, bideberri berria eta autobidea gurutzatu behar direnean azpian den zuloa, Busnia burutik hasi eta Zulanpeko bidearen makurrerainokoa.
2021
‎23.2.1.2b Arazi formaren ondoan, erazi (batez ere erdialdeko eta ekialdeko aldaeretan), erazo eta arazo (mendebaldekoetan) ere erabili dira: Beren bide makurrak utz erazirik ekarri zituen gure lege santako bide zuzenera (Mendiburu); Beretatik asko il erazi zituen (Uriarte); Santa Helenak eraiki erazi zien eliza eder bat (Intxauspe); Ikurrin gorri aundiak aizetan zabal erakusten ditue, eta" Marselletarra" ta" Internazionalen" doiñuak entzun erazo (Erkiaga).
‎Meza entzun eta bazkaldu ondoren, ikusi nahi izan zuten ea posible zen Gave ibaia zeharkatzea; ezinezkoa zela jakinik, lur jorik gelditu ziren, baina abadeak urak beheratu arte han gelditzeko eskaintza egin zien behin eta berriz; eta egun baterako onartu egin zuten. Eta arratsean, oheratzear zirela, heldu zen Zarrantzako iraileko Ama Birjinarenera urtero hutsik egin gabe jin ohi zen fraide zahar bat, eta, bere bidaiaren berri galdegitean, erran zuen ezen, uholde handien ondorioz, menditik heldua zela, nehoiz ibili zituen bide makurrenetatik, baina zoritxar handi bat ikusteko parada izan zuela: Simontault izeneko zalduna kausitu zuela, zeina, ibaiko urak jaitsi zain zeraman denboraz unaturik, nola edo hala iragatera deliberatu baitzen, zaldiaren senaz fidaturik, eta bere zerbitzari guziak inguruan ezarri zituela, korrontearen indarrari kontra egiteko.
2022
‎Biolo: (Amari so.) Nola posible da holako haur dohaindua superstizioko bide makurretan andeatzen uztea?.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia