2003
|
|
Ez naiz
|
bide
ingeniaria eta ez dakit dagoen edo ez errepideak egiteko beste modurik. Baietz esango nuke, baina ziur asko zailagoa eta garestiagoa izango da.
|
|
|
Bide
ingeniari adituek esan zuten atzo, Vigon, Prestige ontzia Galiziako kostaldeko eremu babestu bateraino atoian eramateko maniobra bat egitea ia ezinezkoa izango zela, “arrakasta izateko probabilitate oso txikia” eta “itsasertzean kontrola galtzeko edo hondoa jotzeko arrisku handia” izango zituela. Hori ondorioztatzen du José María Berenguer Pérez eta José Ramón Iribarren bide ingeniariek itsasontzien maniobra simulagailuei buruz gaur aurkeztutako azterlan batek.
|
|
Bide ingeniari adituek esan zuten atzo, Vigon, Prestige ontzia Galiziako kostaldeko eremu babestu bateraino atoian eramateko maniobra bat egitea ia ezinezkoa izango zela, “arrakasta izateko probabilitate oso txikia” eta “itsasertzean kontrola galtzeko edo hondoa jotzeko arrisku handia” izango zituela. Hori ondorioztatzen du José María Berenguer Pérez eta José Ramón Iribarren
|
bide
ingeniariek itsasontzien maniobra simulagailuei buruz gaur aurkeztutako azterlan batek. Arrantza jardueraren kudeaketari buruzko nazioarteko II. Mintegiaren barruan egingo da hitzaldia, World Fishing Exhibitionen esparruan.
|
2009
|
|
(Euskara, Ingeles, Frantses eta Alemanierazko azpitituluduna). Euskadiko Portu, Ubide eta
|
Bideetako
Ingeniarien Kolegioak antolatu du erakusketa eta Bilboko Arte Ederren Museoaren 33 aretoan egongo da ikusgai martxoaren 15a arte.
|
|
Erakusketarekin batera, María Elósegui Itxasoren, El peine del Viento de Chillida en San Sebastian. Ingeniaria de su colocación por José María Elósegui (1977) liburuaren bigarren argitalpena aurkezten da, Euskadiko Portu Ubide eta
|
Bideetako
Ingeniarien Kolegioagatik babestua eta Bideetako Ingeniari eta Ingeniaritzaren Arte eta Estetikaren Katedradun den Miguel Aguiló Alonso eta Arte Katedradun eta euskal eskultorearen espezialista den Kosme de Barañanoren hitzaurrearekin.
|
|
Erakusketarekin batera, María Elósegui Itxasoren, El peine del Viento de Chillida en San Sebastian. Ingeniaria de su colocación por José María Elósegui (1977) liburuaren bigarren argitalpena aurkezten da, Euskadiko Portu Ubide eta Bideetako Ingeniarien Kolegioagatik babestua eta
|
Bideetako
Ingeniari eta Ingeniaritzaren Arte eta Estetikaren Katedradun den Miguel Aguiló Alonso eta Arte Katedradun eta euskal eskultorearen espezialista den Kosme de Barañanoren hitzaurrearekin.
|
|
–Don Carlos Méndez
|
bide
ingeniariak ezkontzeko mandatua egin dio Mercedes Jimeno andereño lirainaren familiari.
|
|
Obrak erronka handia suposatu zuen ingeniaritzaren zein arkitekturaren aldetik, hala adierazi du Luis Txillidak Donostiako eskulturen sortze eta kokatze lanen inguruko erakusketaren inaugurazioan. Bilduma Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako Portu, Ubide eta
|
Bideetako
Ingeniarien Elkargoaren laguntzarekin antolatu du Bilboko Arte Eder Museoak, eta martxoaren 15a arte izango da ikusgai. Aurkezpenean, Txillidarekin batera, museoko zuzendari Javier Viar eta Elkargoko dekano Carmelo Bengoetxea izan dira.
|
|
–Don Carlos Méndez
|
bide
ingeniariak ezkontzeko mandatua egin dio Mercedes Jimeno andereño lirainaren familiari.
|
2010
|
|
Liburu honetan, Ana Azpirik eta Alberto Gonzalezek aurkezten dituzte gutxi batzuk. Azpiri artearen historian doktorea da, eta Gonzalez
|
bideetako
ingeniaria, eta bien artean 33 proiektu ikusgarriri buruzko liburu ederra landu dute.
|
|
–Serapio ingeniaria da, badakizu, eta esan dit infinituan dagoen puntu batetik, zerutik, alegia, distantzia bera dagoela toki guztietara, eta horregatik Ama Birjina berdin ager daitekeela han eta hemen, Pagoagan eta Txinan? edo gure etxean?;. Zure senarra
|
bide
ingeniaria da, badakit, baina esaiozu neure partez kontu honetan alferrikakoa duela ikasi zuèn karrera, Ama Birjinaren bideak guztiz beste bide batzuk baitira, eta bideak Pagoagara eraman du, ez Txinara eta ez zure etxera, Primi. Eta ez gaizki hartu, nik ere urteak egin baititut neure etxean Ama Birjinaren zain, badakizu, egun hauetan nire benetako etxea Pagoagan dagoela ulertu dudan arte?
|
|
Arratsalde batean, doña Primi etxera gonbidatu eta hura konbentzitzen ahalegindu zen ama, berriro Pagoagara joan zedin; doña Primi, baina, ongi prestatuta joan zen eta ezusteko arrazoia eman zion: " Serapio ingeniaria da, badakizu, eta esan dit infinituan dagoen puntu batetik, zerutik, alegia, distantzia bera dagoela toki guztietara, eta horregatik Ama Birjina berdin ager daitekeela han eta hemen, Pagoagan eta Txinan... edo gure etxean";" Zure senarra
|
bide
ingeniaria da, badakit, baina esaiozu neure partez kontu honetan alferrikakoa duela ikasi zuèn karrera, Ama Birjinaren bideak guztiz beste bide batzuk baitira, eta bideak Pagoagara eraman du, ez Txinara eta ez zure etxera, Primi. Eta ez gaizki hartu, nik ere urteak egin baititut neure etxean Ama Birjinaren zain, badakizu, egun hauetan nire benetako etxea Pagoagan dagoela ulertu dudan arte" erantzun zion amak.
|
2011
|
|
Bide oro beti da berbide, bost axola beste batek aurretik egina duen ala ez, Wittgenstein,
|
bide
ingeniari, pentsamenduaren topografo, eromenari lubakiak eginez hitzaren eromenari, hitzaren ez hitzaren lubakitik tiroka bide oro beti da berbide, eta lehen abiapuntuan ez dago pentsamendurik, amildegi beldurgarria baizik, eta, beraz, orduan, bide oro ez da berbide baizik eta ez bidearen berbide edo jainkoaren hedapena, Hegel: historia, lukainka lez, zatiz zati luzatua, eta norbait atzetik lukainkari hozkaka zatiak kenduz, jainkoa bera agian, naturaz bestetua espiritu absolutua, lukainka berriro espiritu absolutura [itzul dadin ez jatorrira, baizik eta hango hartara, non jaiotzen baita iturri oro, bera iturri izan gabe, baina Nietzschek jatorrian jatorriaren jatorria nahi du, [ez iturririk eza, jatorrira itzuli beharra, Sokrates bide nahaslearen [aurrekoetara gizakion diskurtsoa fartsa handi bat da azpiko argitasun erabatekoa estaltzen duena; argi iturririk gabeko argitasuna edo jainkoaren argitasuna biak bat bera dira niretzat, baina ez Hegelentzat, [ez Nietzscherentzat, elkarren kontrako bidetik biak ala biak fenomenoen azpian ez dago ezkutuko errealitate [benetakorik, Nietzsche, oinarririk gabeko bilakaera agortezina da bizitza, izan eta kito, bost axola badena baden, izan eta kito eta hizkuntzak adierazten du izatea, esanez baikara, Txinan eta Indian besterik badiote ere, esan ala ez izan, eta ez izanez esan daiteke izatearen argi isla ttipi bat gauzen azkenburuko izaera/ ez izaera aurkitzeko [ahaleginean.
|
2013
|
|
XX. mendearen hasierako Eduardo Torroja madrildarra ere maisutzat hartzen dute arkitektoek, nahiz eta ez zen arkitektoa.
|
Bide
ingeniaria zen. Ez da Gaudí bezain ezaguna, Ibáñezen hitzetan agian ez zuelako eraikin monumental askorik egin, eta egin zituenak Espainiako Gerra Zibilean bota zituztelako lurrera. Baina sen handia zuen, eta aparta izan zen baliabide matematikoak ustiatzen egonkortasuna lortzeko bidean.
|
|
Aurreratu dugun moduan, industria batzuk espazio gabeziaren aurrean Ego ibaiaren gainean eraikitzen hasi ziren jada 1939tik aurrera453, Regiones Devastadas ek pentsatuta zeukan Ego ibaiaren estaltzea bere gain hartu zutelarik. Hala egin zuen Alfa enpresak Amañan, 1950ean Alfredo Bizcarrondo
|
bide
ingeniariak egindako proiektuaren arabera454 Eta beste hainbeste gertatu zen 1957an «Nicolas Correa SRC» enpresarekin455.
|
|
Lerroa ezkerrera edo eskuinera mugitzean, leku hori aurretik eta ondoren nolakoa zen ikus daiteke. Egileak, bost laguneko taldeak,
|
bide
ingeniariak, arkitekto bat edo ilustratzaile bat, Espainiako 8.000 udalerri baino gehiagoren inbentario ahalik eta zehatzena egin nahi dute. Orain arte bildutako materialak gertatutakoaren berri emateko balio du.
|
|
Espainia osoan».
|
Bide
ingeniari horren arabera, inpaktua oso handia da «jarduera esterilak» egiten direnean, adibidez, eremu handiak urbanizatzea, gero eraikitzen ez direnak. Rafael Trapello, Nación Rotonía ko beste egileetako bat, bere kideak bezala pentsatzen du, baina kasu berezi batzuk ezagutzen ditu:
|
2014
|
|
Diagnosi honetarako lan taldearen osaketa zabala izan da. Bertan izan dira, hirigintzan adituak diren arkitektoez gain, parte hartze prozesuetan adituak direnak, ingurumen zientzietan lizentziatuak, zuzenbidean lizentziatuak, ekonomialariak, geografoak, enpresariak, antropologoak,
|
bide
ingeniariak eta arte ederretan lizentziatuak, guztira 15 pertsonako lan taldea osatuz.
|
2015
|
|
Nemesio Echaniz
|
bideetako
ingeniariak Endara errekako San Anton urtegia diseinatu zuenean, uste zuen Irunek 1993an 126.000 biztanle izango zituela eta herritar bakoitzak eguneko 350 litro zuela. Egun, 116 litrora ez da iristen kontsumoa eta Irunek uste zena biztanleriaren erdia dauka.
|
2020
|
|
Hain zuzen ere, hiru adituk egingo dute peritu ikerketa, gobernuaren eskariz: Eduardo Alonso Perez de Agredak (Bartzelonako Unibertsitate Politeknikoko katedraduna), Cesar Sagasetak(
|
Bide
ingeniari eta Kantabriako Unibertsitateko irakasle emeritua) eta Jorge Cañizalek (Bide Ingeniaritzako doktore eta Kantabriako Unibertsitateko irakaslea). Haiekin batera arituko da aditu talde bat ere, informazio guztia aztertzen.
|
|
Hain zuzen ere, hiru adituk egingo dute peritu ikerketa, gobernuaren eskariz: Eduardo Alonso Perez de Agredak (Bartzelonako Unibertsitate Politeknikoko katedraduna), Cesar Sagasetak(
|
Bide
ingeniari eta Kantabriako Unibertsitateko irakasle emeritua) eta Jorge Cañizalek (Bide Ingeniaritzako doktore eta Kantabriako Unibertsitateko irakaslea).
|
2021
|
|
Ingeniarien Elkargoaren ondorio horietan oinarritu da udala laugarren txostena eskatzeko. Proiektuak zimenduak eta gainerako egiturak indartu behar dituzten egiturazko elementuak planteatu eta dimentsionatu behar ditu,
|
Bide
Ingeniarien Elkargoaren txostenean hautemandako akatsei erantzunez. Azaldu duenez, Jito Alai eta Media Luna estribuen mugimendu horizontala eragotzi behar da, lurrean mikrokementua injektatuz edo zimenduak finkatzeko beste teknika batzuen bidez lor daitekeena.
|
2022
|
|
Une honetan, ikertutako hamalau pertsona daude, eta beste lau enpresa ere bai GHK SAU publikoarekin egoera horretan bat egin dutenak". Besteak beste, Cesar Gimeno
|
bide
ingeniaria, GuraSOSen esanetan, egungo GHK ko eta Gipuzkoako PSE eko lehendakari eta Foru Aldundiko ingurumen diputatu Jose Ignacio Asensioren" eskuin eskua" eta biak Iñaki Arriola garraio sailburu zela" konfiantzako talde kideak" 2009 legealdian; Asensio Eusko Trenbideak eko zuzendari nagusi eta Gimeno lehendakariorde exekutibo izendatu baitzituen Arriolak." Ekondakin e... Bertan dira," Meridiam, [enpresa] inbertitzailea, hondakinak tratatzeko Urbaser multinazional txinatarra, Altuna eta Uría, Moyua eta Murias eraikuntza enpresa gipuzkoarrak eta LKS".
|
2023
|
|
Zubi zaharra 1994ko egun batean aldatu zuten berriarekin. Carlos Fernandez Casado
|
bideetako
ingeniariaren enpresak egin zuen obra hura.
|
|
Landerrek sofan utzitako hutsunerantz hurbildu da, bueltan eseritakoan gorputzen arteko distantzia zalantzatirik gera ez dadin. Prest dago
|
bide
ingeniarien artean mapa berriak trazatzen hasteko.
|